Scudo Sports

Jant profil farklarının sürüşe etkisi

C.Biberci

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.866
Tepki
5.323
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Candan
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Esenlikler. Kullandığım mevcut Bontrager jant profil tasarımı olarak dik ve sırt kısmı oval formda. Mevcut lastik ebattlarına uyan jantlarda oldukça farklı tasarımlar mevcut. Yeni almayı düşündüğüm jantın daha yassı bir formu var. Bu farklılık sürüşe ne derecede etki eder?

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

image.jpg
 
Scudo
Benimkisi yalnızca öngörü ve mantıksal bir çıkarım.. Daha yayvan bir tasarım lastiği de yayacaktır ve belki ufak ta olsa yanak derinliği azalacağı için belki çukurlarda darbeleri biraz daha sert hissedebilirsin.. öte yandan lastiğin yere bastığı yüzey alan genişleyeceği için küçük bir miktar yuvarlanma direnci azalabilir.. Dediğim gibi bunlar mantıksal çıkarımlar.. tecrübe olarak bir şey diyemiyorum.. daha deneyimli kişiler daha gerçekçi yorumlar yapabilir.. Hayırlı uğurlu olsun yeni jant setin.. iyi günlerde kullan..
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Çemberin genişliğinden veya profil yüksekliğinden mi bahsediyorsunuz, yoksa sadece şeklinden mi?

Şeklin, aerodinamik performans dışında farkı olmaması lazım. Bu fark da çok küçüktür.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@amoush00

Yorumun için sağol. Görseller temsilidir. Yayvanlık ve dikeylik lastiğin girdiği kısımda değil sırt kısmında yani tellerin çıkış yaptığı kısımda. Lastiğin gireceği ölçü ikisinde de aynı.

@Murat B.

Teşekkürler.
Evet profil ve şekil farkından bahsetmek istedim. Bunun dışında iç ölçüler aynı.
 
Yüksek profillli jantlarda profil şekli yanal rüzgardaki davranışı etkiliyor.
Ama düşük profilli jantlarda çok edeceğini zannetmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@NKurtuldu

Teşekkürler.
Yanal rüzgar olayını da düşündüm. Günlük kullandığım ve maraton yaptığım lrotalar hep kuzeyiden sert rüzgar alır. Bazen o kadar şiddetli olur ki abartısız hafif bir adamı bisikletiyle rahatlıkla atabilir. Almayı düşündüğüm jan ikisinin arası bir nitelikte.
 
(link):

Alp Tigin bu kesitte görüldüğü üzere jantın iç genişliği senin bisiklette kullanacağın lastiğin aşağı yukarı min ve max genişliğini etkiler. Eğer senin bahsettiğin şey jantın depth (D) ölçüsüyse yüksek profil bir jant daha iyi hava akımını yarar ama yanal rüzgarlardan çok etkilenir.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mehmetsunu

Evet bahsetmek istediğim şey jantın (D) depth ölçüsü. Yanal şekilde etkilemenin yanında profildeki oval-dik form jantın mukavemetini de arttırmaz mı?

image.jpg @mehmetsunu

Bontrager AT 750 set. Bu set yol seti ayarında. Ön idare eder durumda ben arka çemberi değiştireceğim. Taiwan Oem bir çember var. 32 delik 36 deliğe göre daha az bulunduğu için bunun da iyi sonuçvereceğini söyledi usta. Üzerinde sadece sticker yok. Kısmetse yarın ürünü göreceğim ona göre karar vereceğim.
 
@Alp Tigin Tengrikut
Hiçbir sey yapmaz. Hatta tur jantları daha duz bir kemere sahiptir. Buna ragmen cokda dayaniklıdir. Onun yerine bence jant çift katmı, hangi marka oldugu, örüm sekli, tel sayisına bakman daha saglıklı olacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve C.Biberci
@mehmetsunu

Beni zaten çift kattan aşşağısı kurtarmaz. Tel sayısı ve örüm şekli mecburen aynı olacak çünkü göbek ve tellerden memnunum. Jant Taiwan malı üzerinde sadece sticker yok.

Sonunda kozmetik olarak oldukça iyi durumda garajda bekletilmiş Fx 7.0 da kullanılan üzerinde Bontrager 700x35 H2 lastik, ruble, Qr mil dahil At-550 set denk getirdim.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

İlk izlenimim Fx 7.1 de kullanılan ve bende de olması geren Bontrager At-750 set ile arasında oldukça fark olması. At-550 de At-750 gibi hafif ve sağlam fakat arada genişlik ve tasarım farkı mevcut. Göbeklerin Formula olduğu yazsada At-750'nin akıcılığı pek yok gibi. At-550 daha çok tur için uygun At-750 ise performans tasarımı.

Bontrager At-750 (622x16) 32d
image.jpg


Bontrager At-550 (622x20) 36d
image.jpg

İkinci el At-750 bulamama rağmen iyi durumdaki komple teker setini arkadaşın ikramıyla neredeyse üzerindeki sıfır diyebileceğim tek lastiğin fiyatına almam tesellim oldu.

Kısmet olursa kış sezonunu üzerindeki 700x35 H2 lastikle geçireceğim. Bahara elimdeki Bontrager 700x32 lastiklere geçerim diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Geri