Scudo Sports

Jant çapı değiştirmek mümkün müdür?

Kayıt
25 Haziran 2011
Mesaj
83
Tepki
68
Şehir
türkiye
Merhaba,

20" kadro boyuna sahip 26 jantlı Ideal Freeder MTB kullanıyorum.

Bisikletlerde jant çapını değiştirmek mümkün müdür? Örneğin bir MTB'ye 26" jantının yerine daha büyük bir jant takılabilir mi? Mümkünse takılabilmesi için hangi diğer parçaların (maşa, vs) da değişmesi gerekir?

Daha önce (varsa) böyle bir işlem deneyenlerin tecrübelerini merak ediyorum.
 
Scudo
Kadronuz izin vermeyecektir takmanıza.

Disc fren kullanıyorsanız bir ihtimal değişebilir , 28'' bir jant takarak denemeniz en doğrusu
 
Disk fren kullanıyorsanız eğer, ince lastiklerle 28" çember takabilirsiniz bisikletinize. Fakat bu kesin bilgi değildir, her kadronun farklı açıları var. Sorun çıkarmayacağı anlamına gelmez
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdener TUNA
V frenlerde de bu mümkün

görmüştüm bir kelepçe sayesinde daha yukarıdaydı frenler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdener TUNA
iyi fikir değil,
zira bisiklette ağırlık merkezleri değişecek. dengesi değişir.
26" kadroya daha büyük jant takarsanız daha kolay takla atarsınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdener TUNA
@Reyhan YILMAZ

İnce lastik taktığınız zaman tekerin toplam çapı kalın lastik takılmış 26" bir jantla hemen hemen aynı oluyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdener TUNA
yol bisikletlerine dikkat edin; aynakol yere o kadar yakındır ki, pedallardan birini tam aşağıda tuttuğunuzda zeminle arasında sadece birkaç cm mesafe kalır. yine bir yol bisikleti kadrosunun arka çatalının açılarına dikkat edin; o çatalın alt boruları tekerlek göbeğinden aynakola doğru ilerlerken giderek yere yaklaşır. aynı zamanda yol bisikletlerinin maşaları da kısadır, furş yatağıyla ön tekerlek arasında çok az bir mesafe vardır.

bütün bunlar; yol bisikletinin ağırlık merkezini o büyük jantlara rağmen yere yakın tutabilmek içindir.

mtb'de ise arka çatalın alt boruları yere paralel, ve maşa da uzundur. yüksekliği arttıran bu unsurları dengelemenin tek yolu da; 26'' den daha büyük bir jant kullanmamaktır.

mtb kadrosuna 28'' jant taktığınız takdirde; bisikletiniz yerden 1'' daha yükselecektir ve önemsizmiş gibi görünen bu fark; emin olun bisikletinizin sürüş karakterini baştan sona değiştirecek ve hem virajlarda sizi hantallaştıracak, hem de arazideki sürüş kabiliyetinizi gözardı edilemeyecek derecede düşürecektir. bütün bunlar da güvenlik açısından tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük riskler oluşturmaktadır.

ayrıca fizikteki "moment" konusunda anılan birtakım doğa kanunları gereği; küçük tekerlekli bisikletler daha çabuk hızlanıp daha çabuk dururlar. arazi koşulları için üretilen mtb'lerde bu kesinlikle istenen birşeydir. yol bisikletleri ise bir defa hızlandıktan sonra uzun süre o hızda ilerlemek ve planlı duruşlar yapmak için üretildiklerinden, büyük çaplı jantlar onlara uygundur. siz kendi bisikletinizi şehiriçi trafiğinde kullanacaksanız ve araziye de çıkacaksanız, 26'' ten daha büyük bir jant ataklık açısından da size uymaz.

incecik asfalt tipi yarış lastikleri kullanarak tekerlek çapının neredeyse aynı kalması sağlanabilir; ancak bu da bisikletin arazi kabiliyetini tamamen ortadan kaldırır. bu işlemden sonra asfalttan ayrılmayacağınıza göre, ön maşada amortisör olmasının da bir anlamı kalmaz; ki zaten amortisörü yaylandıracak kadar bir kuvvet, daha maşaya ulaşamadan tekerlekte jant kesiği (yılan ısırığı) olarak patlayacaktır. ortada böyle bir gerçek varken, ön maşanın amortisörlü olmasının ekstra ağırlıktan başka bir faydası olmaz.

aynı maşa gibi; sadece asfaltta kullanılacak bir bisiklette mtb kadrosu da gereksiz ağırlıktır. çünkü bu kadrolar; yol bisikletlerine göre çok daha şiddetli darbelere dayanabilecek şekilde üretilirler ve bu ekstra sağlamlığın bedeli de ekstra ağırlıktır.

bisikletinizi sadece asfaltta kullanacaksanız mtb'nizi satıp yol bisikleti alın derim. yine kalın lastikler kullanıp araziye çıkacaksanız da; 26'' jant kullanan bunca bisiklet üreticisinin bir bildiği var.

yine de jantınızı değiştirmek istiyorsanız; tekerlek göbeğinizin kaç delikli olduğuna bakın. aynı delik sayısına sahip bir jant çemberiyle, bu çembere uygun boyda jant telleri alın. oluşturacağınız bu seti herhangi bir bisikletçiye ördürtebilirsiniz. frenleriniz disk değilse de, uygun bir adaptörle v-fren ayaklarınızın daha yüksekte durmasını sağlayabilirsiniz. sonrası için ise Allah kolaylık versin...
 
İlgilenen herkese teşekkürler.

Durumdan anladığım, çeşitli yöntemlerle jant çapı değişebilecekse de dengeli olmama olasılığı yüksek.

Yine de bir fırsat bulursam denemeye çalışacağım. Bir arkadaşımın jantıyla vs. belki deneyebilirim (Tabi fren adaptörü ayrı bir sorun).
 
arkadaşın konusunu kirletmeyeceksem bende benzer bir soru sormak istiyorum. evde yaklasık 15 yıllık bir bianchi snake bisikletim var onu ayaklandırmak istiyorum. üzerinde 26" mtb lastikleri var fakat ince lastikli 27" bir jant ve lastik takarak kullanabilirmiyim diye soracaktım(ikinci el 27" lastik ve jant seti buldumda uygun fiyattan). üzerinde ki 26" mtb lastiklerine ragmen lastiğin kadroya değme ihtimali olan noktalarla arasında en az 4-5 cm lik bir boşluk var. hal böyle olunca ince lastikli bir 28" i bile denemeyi düşünüyorum.
 
ural diye bir arkadaşım var
26inchlik cantı olan trek 7 serisine
arkaya 28 taktı
sadece asfaltta kullanıyor
ama
mtbnin amacı adı üzerinde mountain
yani
dağda denge bozulur
öne doğru takla atarsın

en doğrusu orijinali
 
benim ki pek mtb sayılmaz aslında. sadece lastikler mtb kullanılmış gibi. sabit maşalı bir model ve ben tur bisikleti olarak kullanmayı düşünüyorum. 48 veya 52 lik birde ayna kol ayarlarsam çok keyifli olacak.
 
aynı şeyi bende merak ediyorum babamın bilmeden(!) aldığı çift süspansiyon bianchi bisikletim var yaklaşık 4 sene önce 600 liraya almıştı babam şimdi ben kullanıyorum aradaşımla bazen oluyo ki günde 40 50 km yol yapıyoruz işi baya büyüttük :krsn: fakat yolda giderken çift süspansiyonun uzun yolda dezavantajını her seferinde hissediyorum teker mi büyütsem diye düşünmüyor değilim.

Bana büyütmek cazip geliyo
 
@mk259 Teker büyütmenin pek bir faydası olmaz, bisikleti değiştirmeyi dene :)
 
@mk259 Teker büyütmek tersine bir etki de yaratabilir. Çift süspansiyonlu dağ bisikletinden en kısa zamanda kurtulun, bütçenize uygun bir şehir-tur ya da yol bisikleti alın, doğru çözüm budur.
 
Bana pek mümkün gelmiyor
 
Benim bisiklet değiştirmem mümkün değil şuan babama ne zaman söylesem fıstık gibi bisikletim olduğu sözüyle susturuluyorum daha bisikletimi boyamama bile izin verilmiyor bisikletin de bakıma ihtiyacı var az bi miktar birikmişim de var 250 lira civarı bu fiyata nasıl bakım yapabilirim yada ne tür aksesuarlar önerirsiniz
 
20220930_104610.jpg20220930_104550.jpg20220930_104600.jpg
Tek katlı jant akort bozulmaları ve tel kırmalarından bıkmıştım.Sıngle speed 27 1.1/4 (27,5),50 senelik çelik jant bisikletimin jantları 26 kadroya böyle uydu.Frenleri de fena değil.Biraz ağırlığı arttı .Malum çift katlı jantlar da pahalı ,bende böyle bir çözüm buldum.Selamlar,saygılar..
 
Son düzenleme:
295841 dosyayı görüntüle295842 dosyayı görüntüle295843 dosyayı görüntüle
Tek katlı jant akort bozulmaları ve tel kırmalarından bıkmıştım.Sıngle speed 26.1.-3/8 jant 40 senelik çelik jant bisikletimin jantları 26 kadroya böyle uydu.Frenleri de fena değil.Biraz ağırlığı arttı .Malum çift katlı jantlar da pahalı ,bende böyle bir çözüm buldum.Selamlar,saygılar..
(Not, Yukarda sehven 27.1.1-1/4 yazılmıştır.Özür dilerim.
 
Geri