Scudo Sports

İzmir raylı sistem bisiklet kullanımı (metro / izban)

Hamit E.

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Eylül 2013
Mesaj
902
Tepki
349
Şehir
İzmir
Bisiklet
Mosso
Bilenler vardır belki daha öncede açılmıştır ancak güncel olsun istedim. herhangi bir yönetmelik vs bulamadım ama yazanlar bağlayıcıdır diye tahmin ediyorum.
En önemli kısım ilk ve son vagondan binmek sanırım

İZBAN web sitesine arama bölümüne bisiklet yazdığımda çıkanlar.

BİSİKLET MÜJDESİ


Haftanın her günü serbest
Yeni uygulamayla bisiklet kullanıcılarına daha büyük bir seyahat özgürlüğü sağlanması hedefleniyor. Yeni yılın ilk gününden itibaren, bisikletli yolcular haftanın her günü İzmir Metrosu ve İZBAN trenleriyle yolculuk yapabilecekler. Yaklaşık iki ay süren bir planlamanın ardından devreye giren uygulama sayesinde İzmir Metrosu ve İZBAN’ın en uç istasyonlarına kadar gidebilecek bisiklet sevdalıları, doğayla iç içe olan parkurlarda pedal basabilecekler. Bisikletlerini kısa ve orta mesafede kullanan vatandaşlar da çok büyük bir seyahat rahatlığına kavuşup diledikleri yere gidebilecek.


Günde 8 saatten fazla


İzmir Metrosu ve İZBAN yetkilileri, bisiklet kullanımını özendirmek ve desteklemek için bisikletlerin sistem içinde kalış sürelerini de oldukça geniş tuttu. Bisikletli yolcular, hafta içi ve cumartesi günleri 5,5, pazar günleri ise 8 saatten fazla bir zaman diliminde yolculuk yapabilecek. Bisikletli yolcular, pazar günleri sabah 05:00-09:00 saatleri arasında sistemden yararlanırken, akşam ise saat 20:00’den son trene kadar seyahat edebilecekler. Diğer günlerde, sabah 09:30-11:00 saatlerinde kapılar bisikletli yolculara açılacak, akşam yine 20:00’den sonra son trene kadar seyahat olanağı sağlanacak.


Bisikletliye özel kapı


Sisteme bisikletleriyle giren yolcular, trenlerin ilk ve son vagonlarında onlar için ayrılmış özel işaretli kapılardan trenlere binecekler ve kapı sahanlığı dışına çıkamayacaklar. Böylelikle diğer yolcuların toplu ulaşım konforları en alt düzeyde etkilenmiş olacak. Bisikletli yolcular, bisikletleri için de Kentkart kullanırken, yolcu güvenliği nedeniyle yürüyen merdiven ve asansörler yerine sabit merdivenleri tercih edecek. Elektrikli bisiklet veya motorsiklet gibi araçlar ise bu olanakların hiçbirinden yararlanamayacak.


1 milyon kişiye ulaşacak


İzmir Metrosu ve İZBAN yetkilileri, bisikletli yolcuların kurallara uyma konusunda azami hassasiyet göstermelerini istedi. İzmir Metrosu Genel Müdürü Sönmez Alev, İzmir’deki raylı sistemlerin çok kısa bir süre içerisinde günde 1 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını vurgulayarak, “İzmir Metrosu ve İZBAN, sunduğu güvenli, konforlu, hızlı, ucuz, temiz, sessiz ve kolay toplu ulaşım hizmetini daha da ileriye taşımak için bir yandan tren seti ve istasyon sayısını artırmakta, diğer yandan geçen her zaman hat uzunluğuna yeni kilometreler eklemektedir. Aktarmayı daha verimli hale getirmek için de ‘Büyük Ulaşım Planı’ çerçevesinde başta Hilal İstasyonu inşaatı olmak üzere çok önemli adımlar atılmaktadır. Bisiklet kullanımını özendirmek adına başlatılan bu uygulama da uzun süredir üzerinde çalıştığımız bir planlamaydı. Bisikletli yolcularımızın da uygulama döneminde, üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirecekleri ve kurallara uyacakları inancını taşıyoruz “ dedi.


Sevinçle takip ediliyor


İZBAN Genel Müdürü Sabahattin Eriş ise her iki sistemde çok yoğun yolcu taşımacılığının yapıldığına dikkat çekerek, “İzmir Metrosu ve İZBAN, 206 vagonla günde 400 bin İzmirliye yüksek doluluk seviyesinde hizmet üretiyor. Bisikletli yolcularımız için planlama yaparken, bu yoğunluğu öncelikli olarak dikkate aldık. İzmir’de bisiklet kullanıcı sayısının hızla artmasını sevindirici bir gelişme olarak takip ediyoruz. Bunda, bisiklet yollarının uzaması ve istasyon önlerinde açtığımız park alanları önemli rol oynadı. Attığımız bu adımın amacına ulaşması en büyük dileğimiz” diye konuştu.


Ulukent İstasyonu`nu Kullanan Yolcularımız


Lütfen Dikkat
İstasyonumuzda peron ve turnike arasına sabit merdiven bulunmadığı için bisikletle seyahat etmek isteyen yolcularımızın Egekent 1 ve Egekent 2 istasyonlarını tercih etmesi grekmektedir.


METRO web sitesine arama bölümüne bisiklet yazdığımda çıkanlar.

http://www.izmirmetro.com.tr/UserFiles/image/bisiklet.jpg

İzmir’de bisiklet tutkunları artık raylı sistemden de yararlanabilecek. Bu konudaki yoğun talepleri değerlendiren İzmir Metro A.Ş. ve İZBAN yetkilileri, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlandığını belirterek yılın ilk gününden itibaren bisikletli yolcuların da sistem içerisine alınacağını duyurdu.


İstasyon önlerine açtığı bisiklet park alanları sayesinde, özellikle Avrupa’da yaygın olarak kullanılan “Park and Go” (park et ve git) uygulamasını yıllar önce hayata geçiren İzmir Metrosu ve aynı anlayış doğrultusunda hareket eden İZBAN, şimdi de kent içi ulaşımda yeni bir dönem başlatıyor. Yolcuların bisikletleriyle yolculuk yapmasını sağlayacak yeni uygulama 1 Ocak 2013’den itibaren hizmete giriyor.

http://www.izmirmetro.com.tr/UserFiles/image/bisiklet_saatleri(2).jpg

Haftanın her günü serbest
Yeni uygulamayla bisiklet kullanıcılarına daha büyük bir seyahat özgürlüğü sağlanması hedefleniyor. Yeni yılın ilk gününden itibaren, bisikletli yolcular haftanın her günü İzmir Metrosu ve İZBAN trenleriyle yolculuk yapabilecekler. Yaklaşık iki ay süren bir planlamanın ardından devreye giren uygulama sayesinde İzmir Metrosu ve İZBAN’ın en uç istasyonlarına kadar gidebilecek bisiklet sevdalıları, doğayla iç içe olan parkurlarda pedal basabilecekler. Bisikletlerini kısa ve orta mesafede kullanan vatandaşlar da çok büyük bir seyahat rahatlığına kavuşup diledikleri yere gidebilecek.

http://www.izmirmetro.com.tr/UserFiles/image/Kural2.jpg

Bisikletliye özel kapı
Sisteme bisikletleriyle giren yolcular, trenlerin ilk ve son vagonlarında onlar için ayrılmış özel işaretli kapılardan trenlere binecekler ve kapı sahanlığı dışına çıkamayacaklar. Böylelikle diğer yolcuların toplu ulaşım konforları en alt düzeyde etkilenmiş olacak. Bisikletli yolcular, bisikletleri için de Kentkart kullanırken, yolcu güvenliği nedeniyle yürüyen merdiven ve asansörler yerine sabit merdivenleri tercih edecek. Elektrikli bisiklet veya motorsiklet gibi araçlar ise bu olanakların hiçbirinden yararlanamayacak.


http://www.izmirmetro.com.tr/UserFiles/image/bisiklet2.jpg
 
Scudo
dün 12 den önce izbana bindim sonra halkapınarda aktarma için metroya giderken girmemin yasak olduğu söylendi.neyse merkezi falan aradılar geçebileceğim söylendi.
önceki gün de yanlış hatırlamıyorsam üçyol metroda bi abimizi bisikletini merdivenlerden çıkarırken gördüm.üçyolun merdivenlerini bilen bilir.yürüyen merdivenle çıkmak bile çok uzun sürüyorken normal merdivende elde bisiklet çıkarmak !?
hele hele izbandaki bisiklet vagonlarını bugüne kadar görebilmiş değilim.yani normal vagonların daracık koridorlarına insanlar arasında bisikletinizi sığdırmak için size müthiş bir fırsat sunduk demelerini beklerdim
 
Haftaya güzel bir haberle başlamak çok sevindirici . Zaten bir saçmalıktı , çeki düzen vermeleri iyi olmuş . Pazar sabah saatlerine taktım gerçi ama ben o saatlerde metroyu hiç kullanmadım . Çok mu kalabalık oluyor da aralığı o kadar erkene almışlar , anlamadım . Bir bildikleri vardır elbet.
 
10 aydır devam eden saçma uygulama. Bisikleti al omuzla merdivenlerden çık. Yürüyen merdiven kullanayım, yook yasak. Herkes geçsin bekleyeyim kimse kalmayınca çıkayım, yook yasak. Asansör boşken bineyim, yook yasak. Sonra da büyük hizmet yaptık. Lütuf edermiş gibi bir de yazmazlar mı şöyle. Biner miyim bir daha sizin metronuza bisikletimle, bir de bir kenkart ücreti de bisikletim için vereceğim ülkemin en pahalı ulaşımının olduğu sisteme.(İstanbul kısa ve orta mesafe merkez: 1,95 TL; Ankara kısa ve orta mesafe merkez: 1,75 TL; İzmir kısa ve orta mesafe merkez: 2,00 TL)
 
@Halil EROĞLU

Size sonuna kadar katılıyorum kesinlikle. Çok pahalı oluyor gerçekten , çünkü hem bisiklet için hem de kendiniz için kentk. basıyorsunuz...
 
bisikleti elde epey saçma olmuş gerçekten haklısınız. bende bi şaşırdım okuyunca. zaten inenler koşarak iniyor. herhangi bir kişinin farketmeyip yada farketse bile elbisesinin bir parçası takılsa bisiklete, aşağıya kadar yuvarlanılır. bide bisikletli suçlu olur sonunda :D
 
uzuuun bi aradan sonra dün gece bisikletimle metroya binmek istedim..
f.altay istasyonunda turnikelere yaklaştım pek somurtkan görevli "dur" dedi, sanki ülke sınırını illegal geçiyorum..
durdum..
telsiziyle birisine anons geçti, "saat kaç" diye sordu..
karşıdan "23.55" cevabı geldi..
bana baktı baktı "hadi yine iyisin" dedi..
"5dakikayla yırttın" dedi..
istemeye istemeye demir kapıyı açtı, sanki bedava geçiyoruz..

uzun zamandır bisikletimle metroyu kullanmıyordum, daha önce de turnikelerden geçerken üvey evlat muamelesi yapıyorlardı.
hala aynı tas aynı hamam..

hiç birşey değişmemiş :confused:
 
İzban görevlileri bu konuda biraz sapıtmış durumdalar.. gece son sefere kadar bisiklet serbest olmasına rağmen afişlerde 20:00 - 00:00 yazıldığı için gece 12'den sonrasına yasak diyorlar. Halbuki alt tarafta açıklama olarak son sefere kadar geçerli olduğu da yazıyor.. Geçenlerde bizi Alsancak istasyonundan 00:15 gibi almamaya çalıştılar. Daha yetkili bir kişiyle görüşmek istediğimi söyledim. Alsancak merkez olduğu için neyse ki daha yetkili biri vardı ve geçebileceğimizi söyledi. Küçük istasyonların kralı İzban görevlileri olduğu için laf anlatmak da zor..
 
pazar günü sabah 8 buçuk gibi şirinyerden izbana bindim sıkıntı yok. güvenlikle sohbet ettik hatta. binerken trende epey insan vardı. hınca hınç değildi koltuklar dolu ayaktada 5-10 kişi vardı. bulunduğum vagondaki 2 kişi hariç (biri benim) herkes hilal de indi. ve hilalden 1 adet normal vatandaş ve 1 adet sorunlu 45-50 yaş arası sorunlu insan bindi.
biner binmez.
"hah bi bisiklet eksikti" diyerek bindi vagona. ve "oldu olacak tramvaya da binin" diyerek talihsiz bir cümle kurdu. "otobüslere bineceğiz hiç merak etmeyin çalışmalarını yürütüyoruz" diyerek cevap verdim. neyse dayanamadı bu yaratık. yanıma geldi ve "yasak bununla binmek, nasıl bindin!! vatandaşın yerini işgal ediyon" ulan vagonda 4 kişiyiz, git yat uzan koltuklara kimse bişey demez."yasak değil belirli saatleri var sorun olmuyor" dedim. "koca şeyle binmişin yasak işte, bisikleti kapının ağzına koymuşun, koridoru kapatmışın zaten bide inen bineni engelliyon" diyerekten kısır diyalog devam etti. bende "sonraki istasyonda in sor bakalım yasakmıymış" dedim ve yine bağnaz kör ve dik kafalı mantalite ile "koskoca yer kaplıyon vb....." aynı cevapları verdi. bende "hadi indir beni bakalım neler oluyo" dedim. homurdanarak döndü arkasını gitti.

amaç neydi çözemedim. karşıyaka istasyonuna kadar gittim ve vagon dolmadı. dolayısı ile kimsede rahatsız olmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer
en yoğun saatlerde bebek arabasıyla binenlere kimse gık demez, mevzu bisiklet olunca insanlar kendini kaybediyor nedense.. geçenlerde metroda bebek arabasına denk geldim, biraz insanların davranışlarını takip ettim, yok yani kimse en ufak olumsuz birşey yapmadı söylemedi ama yer kaplama konusunda bebek arabaları da en az bisiklet kadar başarılı :rolleyes:
 
@türkay yılmaz

madem kimse olumsuz birşey yapmadı bari siz yapsaydınız ya bebek arabasına !!! sele altı çanta ve jel sele aşkına sn türkay yılmaz bu nasıl bir kıyas !!
 
@Hamit E.

Hiçbir şey okumadan, hiçbir şey bilmeden ısrarla körü körüne cahil yorumlarda bulunan insanlardan bıktık artık! Güzel bir söz vardır: Cahile söz anlatmak, köre renk tarifi gibidir. Böyleleriyle konuşmak enerji kaybı sadece...
 
sayın sezgin bebek arabalarıyla alıp veremediğim birşey yok yanlış anlaşılmasın.. bisikletin de en az bebek arabaları kadar yer kapladığını söylüyorum, hani iki katı fark olur gelir laf ederler anlarım susarım.. ama ikisi de aynı oranda yer kaplıyor demek ki kimse rahatsız olmadan gidilebiliyor diyorum
 
Geri