Scudo Sports

İyi Parti'den metrobüs yolu hafta sonları bisiklet yolu olsun önerisi

:DDD

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2018
Mesaj
644
Tepki
441
Şehir
İstanbul
İsim
Mehmet
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İBB Meclisi İYİ Parti Grup Sözcüsü ve yol güvenliği uzmanı Dr. Suat Sarı, İstanbul'un en çok tartışılan toplu taşıma aracı olan metrobüs ile ilgili 'radikal' bir öneride bulundu. Sarı, metrobüs hattının hafta sonu belli saatler arasında ulaşıma kapatılarak bisiklet yolu olarak kullanılmasını önerdi.

İETT'nin 2020 yılı bütçe görüşmelerinin gerçekleştirildiği İBB Meclisi Kasım ayı oturumlarında İYİ Parti Grup Sözcüsü ve yol güvenliği uzmanı Dr.Suat Sarı bütçeyi değerlendirdiği bir konuşma yaptı. Konuşmasında metrobüs hattına alınacak yeni araçlar ile ilgili açıklamalar yapan Sarı, dikkat çeken bir öneride de bulundu. Sarı, Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arasındaki 42 kilometrelik metrobüs hattının toplu taşıma yaptığı güzergahın başka amaçla da kullanılabileceğini belirtti.

Sözcü'de yer alan habere göre, Sarı, metrobüs koridorunun pazar günleri 07.00-13.00 saatleri arasında belirli güzergahlarda kapatılarak çocukların bisiklet kullanma, aileleri ile yürüme ve spor yapma alanı olarak kullanılmasını önerdi. Güney Amerika'da bu uygulamanın örneklerinin bulunduğuna dikkat çeken Sarı, İstanbul'da da başarılı şekilde uygulanabileceğini söyledi.

TEST ÖNERİSİ
Sarı, İETT'nin yeni alacağı 50 metrobüs aracı için de 20 yıldır bu işi yapan başta Güney Amerika ülkeleri olmak üzere başka otobüs üreticisi firmalarının araçlarının test edilmesini önerdi.

"METRO HATTI ŞART"
Sarı, 50 otobüs alımının 3-4 yıl için sorunu çözeceğini belirterek "3 yıl sonra yine aynı kaosu yaşamamak için metrobüs güzergahına metro hattı yapılması şart" dedi.

Kaynak: haberler.com
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
saçmalık... bazı duraklar arası metrobüs iptal olunca ne olacak insanlar metrobüs ten inip yürüyecek mi normalde gideceği durağa?

e5 in sol şeridini de metrobüs hattı yapıp metrobüs 2 gidiş 2 geliş olarak çalışsa, en sağ şeridi komple bisiklet şeridi yapılsa, arabalar için sadece orta şerit kalsa o zaman olur bak. seve seve olmuyosa ipe ipe... ya toplu taşıma kullancaklar ya da bisiklet. başka türlü e5 yoğunluğundan kurtulmak mümkün değil bu şehirde.
 
Biri de çıkıp düşünülmüş, tasarlanmış, çözüm niteliğinde bir öneride bulunsa da HELAL OLSUN! desek :acpsnr:

- Beylikdüzü-Söğütlüçeşme hattının komple kapatılmasını mı öneriyor yoksa daha kısa bir bölümünün mü? Eğer komple kapatılacaksa köprüden araçların arasından nasıl geçeceğiz? Eğer bu öneri, metrobüs kullanımına alternatif olacaksa biz metrobüsle karşı yakaya geçebiliyorken, bisikletle geçemeyeceğiz! Bu nasıl çözülecek köprüden bir de bisikletliler için şerit mi kapatılacak? Şerit kapatılırsa en çok motorsikletliler sevinir, trafiğe takılmamak için bisikletlilerin arasına dalar, selektör yaparlar :D
- Hangi saatler arası kapatılacak? İşi-gücü olan halk bisiklete binmek zorunda bırakılamaz ki, bu durumda alternatif toptu taşıma araçlarına yüklenilecek ve bu kez onlarda aşırı yoğunluk olacak :snzdglsn:
- Haramidere yokuşunu bisikletle çıkmış mı hiç Suat bey? Hadi o kısım kapatılmasın diyelim, Merter yokuşu, Bahçelievler yokuşu,Sefaköy yokuşu, avcılar yokuşu... Kim çıkabilir ki bu yokuşları. Bir tarafımızı yırttık bisikletin yaygınlaşması için en ideal hat sahil hattıdır, çünkü DÜZDÜR diye :naslyany:
- Duraklar arası çıkış yok ve bazı duraklar arası gerçekten çok uzun. Örnek yenibosna-sefaköy arası oldukça uzun. Kaldı ki metrobüs hattı zaten çok uzun. Duraklara su istasyonları mı kurulacak? Teknik destek veren personel mi görevlendirilecek? Yolda kalanların yolu kapatması nasıl engellenecek? bildiğiniz gibi bir şeride 2 bisiklet sığabiliyor sağlıklı bir şekilde.
- İstanbul nüfusunun %90'ından fazlası en son çocukken bisiklete binmiş. Halka bedava bisiklet bile dağıtılsa bu proje başarısız olur :D İspatlamam gerekirse Suat bey çok değil, Cevizlibağdan beylikdüzüne bisikletle gitsin. Eğer 1.5 saatten kısa bir sürede gidebilirse kendisine ben Garmin Edge 500 hediye edeceğim (bisikleti sattım üzgünüm) :D

Ütopik, uygulanamaz fikirlerden bıktık artık :hihi:
 
Belirli alanların belirli sürelerde motorlu taşıt trafiğine kapatılmasını destekliyorum, yurtdışında çok sayıda başarılı örneği var. Ancak metrobüs yolu bunun uygulanacağı son güzargah olabilir.

Öncelikle, İstanbul'lular metrobüsü sadece işe/okula gidip gelmek için kullanmıyor. Pazar günü gezmeye, alışverişe veya misafirliğe gitmeye kullanan da çok var. Bunların sayısını bilmiyorum ama Pazar günü metrobüs yolunda bisiklete bineceklerin en az 10 katıdır; hatta 100 katı olması daha olası.

İkincisi, metrobüs güzergahı çevre yolunun ortasında olduğu için asansör veya merdiven kullanmadan metrobüs yoluna girip çıkılabilecek Söğütlüçeşme ve Avcılar dışında durak yok bildiğim kadarıyla. Her durakta bisiklet ile girilebilecek boyda asansör var mı, onu da bilmiyorum. Öneride ailelerden, çocuklardan falan bahsedilmiş; İstanbul'da ailesi ile bisiklete binerek metrobüs durağına gidebilecek kaç kişi vardır? "Bisikleti arabaya koyup durağa kadar öyle gitsinler" şeklinde öneriler gelebilir, fakat bunlar hem bu teklifin ruhuna ters hem de metrobüs durakları çevresinde otopark alanları sınırlı veya hiç yok.

Son olarak da metrobüs yolu, keyif veya spor için bisiklete binilecek bir yer değil; ciddi yokuşlar var (İlk alınan metrobüslerin Hollanda için tasarlandıkları için yokuşları çıkamayıp yolda kaldıklarını hatırlayanlarınız vardır herhalde). Ayrıca Pazar sporu yapacağım diye 6 şeritli otoyolun ortasında bisiklet kullanıp egzoz gazı solumaya ne gerek var?

Başta dediğim gibi, Pazar sabahları belli yolların motorlu taşıtlara kapatılması güzel fikir, ama bunun uygulanacağı yer metrobüs yolu değil. Bir yerden başlanacaksa, bence en uygun olan yollar Anadolu yakasında Bağdat Caddesi, Avrupa yakasında ise Haliç çevresi ve Karaköy-Dolmabahçe arası.
 
İyi hoş düşünülmüşte ciddi yokuşlar bulunan bi güzergahtan bahsediyoruz burda ne kadar verimli olur? Kaç kişi bu yokuşları rahat rahat çıkabilir? Millet yokuşlardan kaçmak için tek bi yere toplanır yine kalabalık olur. Bence gereksiz bi uygulama olur onun yerine sahil yollarına bisikletliler için bi çalışma yapılsa daha faydalı olur. En azından biz bisikletçiler mangal dumanı, bebek arabası terörü gibi şeylere maruz kalmadan rahat rahat süreriz.
 
Aklıma yıllar önce Bağdat Caddesinin sol tarafına yapılan bisiklet yolu ve sonucu geldi.
 
Boş konuşmuş.. İşi gücü olan insanlar var. Daha güneş doğmadan yola çıkanlar, Biz yatakta osururken ekmek peşinde olan insanlar işe gecikmemek için yolda mekik dokuyorlar. Günün 5 saati yolda geçen adam biliyorum. Sen git de onlara bisiklet ile gidin de, seni öldürürler.
 
"çocukların bisiklet kullanma, aileleri ile yürüme ve spor yapma alanı olarak kullanılmasını önerdi. "
Öneride ulaşımdan bahsedilmemiş. Tamamen bisikleti destekliyoruz izlenimi yaratabilmek için yapılmış düşüncesizce bir öneri.
İnsanların yürüdüğü, çocukların bisiklet sağa sola düzensizce gidip geldiği bir alanda spor amaçlı bisiklet kullanmak zaten mümkün değil. Zaten bu tarz kullanımı yapacak alanlar mevcut. Ayrıca iş olmayan saatte bunun yapılmasını önermesi ayrı bir saçmalık.
Bunun yerine 50 metre genişliğinde karayolunun iki tarafına 1.5 metrelik bisiklet şeritlerinin eklenmesini istemek daha doğru bir öneri olabilirdi. Kaldı ki bunun yapılamaması için karayollarında engel oluşturabilecek bir alan genel olarak yok.
Siyasetçilerin bu yapmış gibi görünme alışkanlıklarından bıkkınlık geldi artık.
 
Ya onu bunu bilmem de böyle yapsalar biz yine köprüden geçemeyiz ?
Açıkçası saçmalık. Ana yolların kenarında bisiklet yolları olsa yeni yollar planlanırken bisiklet yolları ile planlama yapılsa çok daha mantıklı olur.

Burada Antalya'da acayip acayip her yere yapmışlardı bugün gördüm asfalt döküp kapamışlar üstünü. Sonu bundan farklı olmaz.
 
saçma bi öneri olmuş

metrobüsün trafik yükünü ne derece azalttığı bilmeyen tipler bunlar işte
sıçmaya bile mercedesle gidenlerden düzgün bi öneri beklenemezdi zaten
 
Güzel bir öneri ancak uygulanması zor maalesef
 
boş iş. atıyorum yapsınlar büyükçekmece-gebze arası sahilden adam gibi bisiklet yolu canımızı yesinler. metrobüs vs. zaten kendine ait yükü kaldıramıyor bir de geçici olarak kapatılırsa ne olur? en başta tüm millet bisikletlilere düşman olur. o metrobüs denen garabeti kaldırıp en kısa zamanda o hatta metroyu getirmeleri lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
Bisiklete binmis birisinin yapabilecegi bir oneri degil bu. Canim memleketimde yine hic bilgisi, tecrubesi olmadigi konuda yorum yapmis bir siyasetci daha.
 
Yapılması gereken ne?
(link)

Böyle birşey yapmak lazım. 700 metre ötedeki okula, kapıcımız, sırf diğer kapıcılara hava olsun diye, çocuğunu otomobiliyle bırakıyor. Kapıcının 10 yaşındaki kızı basket topu gibi yusyuvarlak. Daha biz bebeleri yürümeye ikna edemiyorsak, böyle komik tekliflerle oyalanır dururuz.
 
Delik deşik emniyet şeritlerimiz varken,maviye çalan üzerinde bisiklet resminin yer aldığı mangalcılara ait yollarımız varken, trafikte ehliyeti alır almaz kendini hemen şoför sanıp direksiyona geçen canavarlarımız varken, tabi canım bunların hepsini hallettik anasını satayım metrobüs güzergahını bisiklete bir günlüğüne ayırmak kalmıştı,yaw arkadaş Edirne yarışında esnaf yada halk herneyse bir pazar gününün o da 5 yada 6 saatliğine kapanmasına haklı yada haksız sağlam tepki vermişti...biz hala 17 milyon insanın yaşadığı kalbi sayılan bir hattın o da neymiş hobi amaçlı olarak kapanmasından bahsediyoruz ???
 
Kimse bisiklet için yolu kapatmaz, şahsen kapatılmasını da istemem
 
Saçmalık ! Sanki kahvede masa başında dönen Muhabbetler gibi :D
-yaa reis
+kanki
-aslında bu metrobüs yolunu hafta sonu kapatıcaksın varya
+eeee
- açıcaksın bisiklete salıcaksın beylikdüzü bayırından aşşa
+harbi hee

daha pratik ve yaratıcı olmalı süren sürmeyen mağdur olmamalı
 
Geri