Scudo Sports

istanbulda bisiklet boyatacak yer

Kayıt
7 Temmuz 2012
Mesaj
19
Tepki
4
Şehir
istanbul maltepe
Bisiklet
Peugeot
Öncelikle bütün arkadaşlara selamlar forumda yeniyim bisiklettede öyle denebilir.Foruma yakın zamanda üye oldum ancak uzun zamandır okuyorum konuları..Ortaokul ve lise yıllarımda bir xb3 kullanmıştım tabii lastik almaya para bulduğum zamanlar:)))lastik patlayınca yalovadan istanbula lastik almaya gelinirdi...3-4yıl kullandım o bisikleti ancak üniversite için 94 yılında istanbula taşınmamız nedeniyle bisiklet atıldı gitti.Neyse gelelim bugüne 37 yaşındayım ve yavaş yavaş bisiklet içimde giderek daha çok özleme döndü ve internetten 1970 lerden bir peugeot yarış bisikleti kadrosu aldım.Başlangıç için çok pahalı bir kadroya girmeyeyim dedim..Aslında bisiklet olarak satılıyordu ancak sadece kadroyu vermeğe ikna oldu sağolsun sahibi.İnşallah yarın elimde olacak tabi ben hazırda bekliyorum hemen temizlemek için.

Şimdi sorular ;
1-Boyayı sökmek için ne kullanmalıyım
2-İstanbulda fırın boya yapacak daha doğrusu böyle bir yer bulurumda daha iyisi daha önce bisiklet boyatmış doğru dürüst ilgilenecek birini bilen varsa iyi olur.Araba boyacılarına sordum birkaç yere alttarafı bisiklet al sprey boya boya diyenmi yok onla uğraşamayız diyenmi yok iki yere sordum canım sıkıldı..Daha önce boya yaptırdığınız bildiğiniz yer varsa bekliyorum şimdiden teşekkürler..
3-
Yine krom kaplama içinde tavsiye edeceğiniz yer varsa sevinirim...
 
Scudo
Merhaba,boyayı sökmek için marshal'ın boya sökücüsünü kullanabilrsiniz.Normal fırça,sıpatula ve ince tel fırça alırsanız sizin için çok daha rahat olur.Boya sökücünün kutusu 10 tl fakat 1 kutu ile kadroyu bitiremessiniz.Boya sökücü ile boyalar kaldırıldıktan sonra kadroyu selülozik tiner ile iyice temizleyin.Daha sonra ihtiyaca göre sırası ile 200,400,600,800 zımpara ile zımpara yapabilirsiniz.Boya için ise sanayide elektro statik yaptırabilirsiniz,yada sprey boya yapmasını bilen birinin elinden iyi sonuçlar çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
Taner bey teşekkür ederim yarın boyayı sökeyimde yeni boya için acele etmeyeyim heryer oto boyacısı ancak fırın boya daha iyi olur diye düşünüyorum ancak fikirlerinizi tecrübelerinizi bekliyorum..

Dipçik imalatı yapan bir yerden 40cm düz gidon yaptıracağım konuştum yapabileceklerini söylediler ceviz ağacından tüfek dipçiği imalatı yapıyorlar inşallah bizim gidonuda tutma yerlerine kaymaması için tırtıklı desenli vs.. yapabileceklerini söylediler..Sele borusunuda bu şekilde yaptırabilirmiyim onada bakacağım..Neyse kadromuz yarın gelsinde böyle lafla olmaz birkaç foto falan ekleyeyim ozaman alayım fikirlerinizi belkide bu kadroya değmez uğraşma dersiniz:))
 
Fırın boyada ideal bir çözüm ama dediğiniz gibi kadroya bakmak lazım.Belki kalitesine göre sprey boyada yeterli gelecektir.Zaten sizde ilk kadrom demişsiniz.Bunun dışında tahta gidon çok güzel olur.Forumdan Berkan'ın yakın zamanda sattığı peugeot bisikletinde,Doğukanaksu'nun yaptığı tahta fixie gidonu vardı.Çok başarılıydı.Onunla irtibata geçebilirsiniz isterseniz.
 
(link) bisiklet bu ben sadece kadroyu aldım ...Fotoyu kopyalayamadığım için böyle kısa yolu kopyaladım reklama girer bu şekilde resim yüklemeyin başka siteden link vermeyin derseniz silebilirim...
 
sprayler dökülüyo her seferinde boya sökücü 1 kutu yetiyo komplesi için ama orta göbek aralarını sökmek zor oluyo :) uygulamayı netten izleyin youtube de var videolar. paraya kıyacaksanız sanayide yaptırın üstüne de vernik atın tam kalıcı olur
 
Merhaba.Bisikletiniz peugeot uo-8 modeli.Türkiye'de çok fazla var.Kaliteli bir bisiklet olmamakla beraber başlangıç için ideal bence.Zaten fiyatı da çok düşük.Benim şahsi fikrim bu kadroya sprey yapmanız yeterli olacaktır.Diğer çözümler kadronun kendisinden çok daha fazla maliyetli olacak.Spreyi iyi uygulayan biri bulursanız iyi sonuçlar alırsınız.
 
Kadro gelmıs olması lazım,dun aksam kendı ellerımle koydum ıstanbul arabasına :)
 
Barış bey iyi günler...Mehmet beyle birliktemisiniz bilmiyorum.Öyleyse ona mesaj yazdım ama ulaşamadım size sitem edeyim .Kadro geldi.Boyası söküldü bile ancak ben kadro derken belki ben bilmediğimden maşayıda dahil sanıyordum şimdi maşamız yok bakalım nasıl olacak.Mehmet bey extra para isteyecekmi yoksa ben kadroyu maşayla beraber sanıp aldığım hesabimi ona göre yaptığım için tekrar maşaya para ödemek zorundamı kalacağım bakacağız..

Başka bir konu resimlerde gözükmeyen kadronun aynakakolun geçmesi için eğilmiş olan yerinde deformasyon var sanırım sonradan eğilmiş yada çekiçlenmiş çünkü simetrik değil fotosunu ekleyeceğim üzerinden konuşuruz..

Ayrıca fren ve vites kablolarının geçtiği yerlerdeki yuvalar (kusura bakmayın adını bilmiyorum) kaynatılırken bazı yerlere oyularak kaynatılmış gibi yani bunları sökünce yerlerinde çökükler kalıyor acaba buralara macun çekilebilirmi araba kaportacılarının yaptığı gibi..



Birde son sorum olacak bisikletin göbeği oynuyor bu parçayı toplatmaya bakım yaptırmaya değermi yoksa yeni bir göbek alsam ölçüsü numarası vs alırken nasıl söyleyeceğim yada kadroyumu götürmeliyim bu konuda yardım gerekli..
 
Merhaba,konu benimle alakalı olmadığı için çok fazla yorum yapmayacağım.Fakat Mehmet bey satarken sadece kadro dediyse,kadro set yada kadro +maşa demediyse Mehmet bey haklı.Tabi konuyu bilmiyorum sadece düşüncemi söyledim.

Kadronun aynakolun geçmesi için eğilmiş yeri derken neyi kastediyorsunuz ? Aynakol göbeğimi (BB) ? eğer orası eğilmiş diyorsanız büyük ihtimalle orta göbeği sökmeye çalışırken vurmuş olabilirler.

Fren ve vites kablo yollarının oralar bu tip düşük kalite kadrolar için normal birşey.Kablo klavuzlarını sökmek istiyorsanız oraya macun yapılabilir.Sorun olmaz.

Bisikletin göbeği derken yine sormak zorundayım.Aynakolu taktığınız yermi ? Eyer orası ise göbeği söküp bilyalara bakmakta yarar var.Bunun dışında bisikletçilerden uygun fiyata yeni göbekte bulunabilir.Tek sıkıntı göbeğin ne olduğu.Kadronuzla bisikletçiye giderseniz daha iyi olur.Göbeğiniz fransız yada ingiliz standartlarında olabilir.
 
Taner bey bende okuyunca bişey anlamadım yazdığımdan:)) Fotosunu eklemeye çalışacağım.Tarif ettiğim yer aynakolun büyük dişlisi arka bacağa değmesin diye kadronun arka bacağındaki bükülerek yapılmış iz.Orta göbek değil yani ..Neyse resim ekleyeyim konuşuruz.Bu arada ilginize teşekkür ederim..
Bu arada boya için gerçekten profesyonel bir yer buldum istanbul anadolu yakası maltepe de içeri girince şaşırdım gerçekten motor boyuyorlar klasik motor kaportalarını gördüm gerçekten sanat yapmışlar ayrıca içeride onlarca ayrı tabanca vardı bir tezgah dolusu..Fırın boya yapıyorlar gerçekten yurtdışından internetten bir yer gibiydi..Bakalım bisiklet 70lerden dediğim için biraz uçtular fiyatta ancak sanırım yardımcı olacaklar.........Bende yarın birkaç foto ekleyeyim artık..
 
Fotoğraflarla daha sağlıklı olacaktır.Bu arada fikir edinmeniz için Eskişehir'de arkadaşım elektrostatik boya için 60 tl civarında bir para verdi.
 
Evet kadro hasarlı.Dediğiniz gibi kadroda vuruk var.
 
https://www.bisikletforum.com/a/img801/7315/sam1185z.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img195/8646/sam1186vn.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img826/2815/sam1189v.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img7/4849/sam1198f.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img6/7599/sam1191r.jpg

Bunları kadronun bana geldiği halini görüntülemek için çektim.Etiketlerden peugeot sitesinden ve renk kartelasından baktığım anladığım kadarıyla 1970-73 yıllarına ait kadroda seri noda var ancak o kontrol edilebilirmi bilmiyorum..

Bu arada boyayı resimler çekildikten sonra söktüm.Ancak kadrodaki eziklik kafamı karıştırıyor.Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum..Her şekilde bu bisikleti canlandıracağım ancak fırın boyaya yapacağım masrafa sanırım değmeyecek belkide bisikleti toplar biraz biner o arada daha kaliteli bir kadro bulunca bunu bir arkadaşıma hediye ederim..
 
Merhaba Tolga Bey.Kadro dediğim gibi uo-8. Luglar için AZTEC LUG diye aratırsanız birçok görsel çıkacaktır.Çataldaki vuruk için tehlike arz edermi bilmiyorum ama bu durumda yapacak pek bir şey yok.Bence acemiliğinizi bu kadroda atın (acemi derken yanlış anlamanızı istemem,daha önceki bisiklet geçmişinizi bilmiyorum,bunun dışında size acemi derken de kendimin çok iyi olduğunuda söylemiyorum :) bende elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum) Ben olsam sprey boya yapardım.Hem masrafsız olurdu,hem de kendimi bu alanda geliştirirdim.
 
Fotoğraf bulunamadı.

http://img593.imageshack.us/img593/3528/1973fr011.jpg



Taner bey teşekkür ederim ilginize..Boya için dediğim gibi güzel bir yer bulmuştum ancak kumlama dahil fırın boya ile 200tl dediler.Buna değecek durumda değil kadro sanırım.Şu an için üzerindeki pompa takma yeri kabloların geçtiği yerler vs bütün çıkıntıları spiralle taşladım zımparaya başladım.Şimdi kadro temiz olunca sanırım 100tlye güzel bir boya attırablirim..Hafta sonu boyaya karar vereceğim bu arada.Sprey boya üzerine vernik tavsiye etmişti bir arkadaş siz nedersiniz üzerine vernik atıılırmı atılırsa ne tür vernik olmalı.. Bisiklet 73 modelmiş bunu buldum bu arada ancak ben original toplamayacağım.Single speed olacak brooks tarzı bir sele ve ahşap bir direksiyon lazım.Birde sıfır formos askılı döküm aluminyum fren buldum.Şu an eksik epey fazla yavaş yavaş gideceğiz bakalım.Şimdilik sadece yol jantları ve bir frenle gidon boynu var .

Aklınızda olsun bir adet klasik aynakol pedal falan lazım..
 
Acemilik işine de gelince hakkikatten acemiyim :)) Yaklaşık 20yıldır bisikletim yok bakalım bu gidişle de nezaman olacak:))
 
Boya üzerine,özellikle sprey boya üzerine vernik yapılmasında yarar var.Akrilik vernik kullanabilirsiniz.100 tl bana çok geldi.Bu hafta sonu kadromu statik boyaya vereceğim fiyatı bilmiyorum ama beklerseniz ne kadara yaptırdığımı yazarım.Ben yinede bu kadro için spreyden yanayım.

Bu arada size önerebileceğim çok kaliteli klasik bir aynakolum var fakat bütçenizi bilmiyorum.
Gidon işi kolay.Kadronuza uygun olursa size seleborusu ve sele hediye edebilirim.

Kolay geldin.
 
vuruk için bir macun çekip zımplara ile düzeltilebilir sprey boyayada henkelin kutusu 14 lira 400 dereceye dayanımlı spreylerinden alırsanız verniğe ihtiyaç duymazsınız çünkü o spreyin tutuculuğu bir hayli yüksek ve hoş görüntü çıkarıyor ortaya, sizde yapabilirsiniz. macun işide kolay bir iş ama yüzeyi iyice temizlemek lazım. birde orta göbeğe ihtiyacınız var şuan kullandığınız kamalı göbek, bir adet kare mil göbek alırsanız aynakol sorununu daha kolay aşabilirsiniz. fırın boya veya kromaj gerçekten büyük masraf olur eğer orhinaline göre toplamayacaksanız.

boya konusuna gelirsek macunu yapın iyice düzelene kadar zımparalayın, kadrodaki diğer pürüzleri yok edin bir kat astar vernik uygulayın bir gün bekleyip hafif zımpara ile pürüzleri tekrar yok edin, birer gün ara ile 2 kat boya uygulayın. şahane olur
 
  • Beğen
Tepkiler: yildirimcakmakci
Geri