Scudo Sports

İlk Defa Bisiklet Alcağım Yardım Ederseniz Sevinirim

Enes D.

Üye
Kayıt
26 Eylül 2013
Mesaj
24
Tepki
1
Şehir
İstanbul
Merhaba Arkadaşlar,
Bisiklet almayı planlıyorum ama sektörü çok iyi bilmediğim için baya bi kararsızım. İki defa bisikletle uzun sürüş yaptım. (+30 KM) Birisini KRON XC 500 ile diğerini de Carraro 417 Turner ile. İlk defa bu şekilde sürüşler yapmama rağmen ikisinin de beklentilerimi karşılayamadığını söyleyebilirim. Carraro 417 ile basıyordum gitmiyordu mesela. Kron ile pek hız yapma şansım olmadı ama yine de baya zorladı beni.
Ben şimdi İstanbul'da günlük yaşantımda kullanabileceğim bir bisiklet almak istiyorum. Marka ve model önerilerine açığım. Ortalama üstü bir bisiklet olursa sevinirim. Spor geçmişim olduğundan dolayı bisiklete de kısa bir zamanda ayak uydurabileceğimi düşünüyorum.
Yaş 22, Boy 1.80, Kilo 70 olan bir er kişisiyim. Bunları da göz önünde bulundurarak önerebileceğiniz bisikletler nelerdir?
Aklınıza takılanları sorarak daha iyi bir seçim yapmama yardımcı olabilirsiniz. O yüzden lütfen aklınıza gelen her türlü soruyu sorun.
Şimdiden çok teşekkürler.
 
Scudo
http://www.starbisiklet.com/foto/buyuk/CARRARO-417-TURNER.jpg

carraro 417 ,,bunu kullandınız memnun kalmadınız ,o zaman mtb almayacaksınız şehir bisikleti alacaksınız 28 jant ,,

http://www.nihatbisiklet.com/upload/editor/data/Bxc500beyaz.jpg

kron 500 den de mennun kalmadınız ,,

http://www.trekbikes.com/images/bikes/2010/xl/valencia_bluesteel.jpg

trek city bike,,disk frensiz olanlarıda var,,
 
Kullandiginiz bisikletler dag bisikleti modelleri. Hız istiyorsaniz ve sehir / asfalt kullanacaksaniz, 700c slick lastik sehir bisikleti veya yol bisikleti alacaksiniz. Aynakolunuz minimum 48'lik olacak. Ya da sert kullanirim diyorsaniz kullandiginiz MTB lerin aynakol ve lastiklerini degistirip bir de oyle deneyeceksiniz...
Tam olarak nasil birseyin hayalindesiniz anlasilirsa daha net tavsiyeler gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes D.
Bütçeniz nedir önce onu belirtin ardından hangi yol şartlarında süreceksiniz onu belirtin sonra biz model öneririz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes D.
Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar. Şimdi olayı biraz daha açayım yazdıklarınıza göre. Konuya çok hakim olmadığım için yanlış şeyler yazabilirim, düzeltin lütfen.
1- Carraro 417'den memnun kalmamamın sebebi büyük ihtimal hız sorunuydu. 21 vites o yanılmıyorsam. Ben basmama rağmen gitmiyordu bisiklet. Onun dışında herhangi bir sorun çıkardığını düşünmüyorum. -bilmiyorum eğer çıkardıysa da-
2- KRON biraz bozuk gibiydi sanki. Vites geçişleri falan sıkıntılıydı. Bi de kadro boyu bana küçük geldiği için ondan da memnun kalmamış olabilirim. Tekrar bi düşün bu bisikleti derseniz düşünürüm. Çok öneriliyor genelde çünkü.
3- Bisikleti dağda bayırda kullanmayacağım. İstanbul'da şehir içinde ulaşım amaçlı ve arkadaşlarla tur amaçlı kullanacağım. Arada sırada sert kullandığım da olur belki, bilemiyorum.
4- Yol-Yarış bisikletleri arasında gidip geliyorum. Şehir içinde gündelik kullanacağım için ne kadar mantıklı olur bilmiyorum. Genelde gördüğüm herkes MTB kullanıyor.
5- Çok fazla hız yapmam ama hız yapmak istediğim zamanlar da olur. Hız yapmak istediğimde bisiklet gitsin istiyorum.
6- Karda kışta pek kullanacağımı zannetmiyorum. Yağmurlu havalarda böyle turlar falan olursa anca o zaman kullanırım, yoksa yağmurlu hava da pek kullanmam. Bu hava koşulları için MTB kullanılıyor galiba. Ben daha ince teker istiyorum. Herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım acaba?
7- Sanki her bisiklette ön amortisor olmalıymış gibi bir his var içimde. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
8- Bütçem çok fazla değil. Max. 1000 TL verebilirim şimdilik. İkinci el önerilerine açığım. Ama senin tanımına uyan bisiklet şu, fiyatı da bu derseniz onu da göz önünde bulundururum.
9- Son olarak 2. entrydeki TREK Valencia önerisi çok hoşuma gitti. Öyle bir şey arıyorum diyebilirim.
 
kron xc 1000 istermisin temiz ortaa seviye mtb
 
Şöyle söyleyeyim. Sürdüğünüz iki bisiklette aslında güzel bisikletlerdir. Kendi nacizane tahminim kondüsyonsuz olmanız yönünde. Dolayısıyla sevmediniz bisikleti. Yoksa güzel bisikletlerdir. Lakin memnun kalmamanızın sebebi başka birşeyse, o zaman bende şehir bisikleti 28 jant öneririm. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
istanbulda neden mtb fazla bunun nedeni var tabi yollar mtb likte ondan yol yol değil bi kere, kasis çukur artı mazgallar bir sürü 2.2 kalın tekerler ile girersiniz mazgallara teker takılmaz ,ben 2.2 kullandım amortisör kullandım şehir içinde berbat istanbulun ara sokakları ama iş istanbuldan kartepe gitmeye gelince kazın ayağı değişti ,bisiklet modifiye oldu, fox yüzlük amortisör satıldı ,yerine aliminyum çatal geldi.ve de 28 jant alexrims jantlar oldu, uzun etaplarda mtb zaman kaybıdır, ayrıca en az 48 diş olması lazım ayna kolun ,,ayrıca tekerin hacmi küçüldükçe şehir içinde çok dikkat etmek lazım yol üzerinde asfalt dökerken yapılan hatalar var asfalt üzerinde oyuk kalır ve 700 x 32 tekerin gireceği kadar, eğer orayı kaçırır iseniz yandığınızın resmidir, ben şehir içinde 700 x 32 kullanırken çok dikkat ederim yollara ,
şehir dışında özellikle şile yolları daha iyi ve hatta bıçkıdere yolları ,,aydos güneyinden sonra tehlike başlar ,,
 
@Kudret Kurtcebe

Dediğiniz çok mantıklı aslında. İstanbul'da günlük ulaşımda kullanılacaksa MTB olmalı. Şehir - Yol Bisikletleri de iş görür ama çok çabuk yıpranır gibi geldi şimdi bana. İlk önerdiğiniz Trek gayet hoş. Hız yapabileceğim o tarz bir şey arıyorum. Aslına bakarsanız tek başıma kullandığım zamanlarda pek hız yapmam. Öyle kendi tempomda uslu uslu sürerim. Ama bir turla falan sürdüğümde arkada kalmak istemiyorum. Hız gerektiği zaman hız yapabileyim bisikletle. Var mı böle bi MTB bisiklet basınca giden?
 
@oğuzhan salkım

İkinci el forum kurallarını okuyarak yapabilirsiniz.

Konuya gelirsek; kesinlikle şehir bisikleti öneririm. Çok fazla çukura maruz kalıyorsanız, yüz metrede bir kasis varsa, amortisörlü modeller önerebilirim. Yoksa düz maşalı bir şehir bisikleti önereceğim. Aktif Pedal'da Specialized Sirrus Elite AF'nin fiyatı tam 1500 lira. bütçeniz elveriyorsa mutlaka bakın. %20 indirimde.
 
@Enes D.

açıkça ne yaparsınız, o da pahalıya gelir 50 dişli ayna kol takarsınız mtb ye o vakit uçarsınız tabi 3 yaprak sistemi olur .bi dostum yaptı gıant 26 jantlı mtb ye hemde 50 diş,
e tabi bi de hafifse 9 kilo ise yemede yanında yatın kondüsyonda iyi ise ,
kafa kafaya 50 dişli yol bisikleti beraber gidersiniz ,kondüsyona bakar bu iş bi arkadaşım var idi tekirdağa bastı hemde 44 dişli ile 26 jantta 50 dişli arkadaşta kondüsyonlu idi yolda kafa kafaya gittiler bunları gördüm ve gözlemledim olay tamamı ile kondüsyona bakar çalışmaya bakar hız yapılmak isteniyorsa antreman yapmak lazım haftada 3 gün,,
yalnız unutmayın şehir bisikleti ile dikkatli olacaksınız tranvay raylarına dikkat edilecek ,,,trek marka dünya markası amerikan,
kolay kolay yıpranmaz ,altımdaki scott scale 30 karbon 4300 liraya mal oldu 2008 de 4500 lira idi pazarlık ile indirdim,,ama öylede bi amorti ettiki kendini, ucuz bisiklet alanlar benim kadar en az 50.000 km yapsın valla çok para sayarlar parçalara ,pahalı bisikletin avantajı sizi 50.000 km de bile üzmez ,,,,şimdi bunu nereden biliyorum 1976 dan beri sele üstündeyim çok kötü denecek bisiklet ile bodrumlaramı gitmedim 1 yılda dağıldı bisikletin parçaları bunları hep hatırlarım,,
 
@ahmetcan44

Önerdiğiniz bisiklete nette denk gelmiştim. Gayet güzel bir bisiklet. 1500 TL biraz çok benim için. 2. elini falan bulabilirsem o zaman alabilirim belki. Not ettim bi yere, teşekkürler.

@Kudret Kurtcebe

Teşekkür ederim yorumlarınız için. Kafamda aşağı yukarı bir şeyler oluştu nasıl bir şey istediğime dair. Yazdıklarınızı göz önünde bulunduracam bisiklet alırken. Daha zamanım var, o vakte kadar araştırmaya devam edeyim ben.

Daha çok bisiklet ve model önerirseniz arkadaşlar sevinirim. Fiyat max. 1000 TL olsun ama 1500'e kadar olan bisikletleri de önerin. MTB ve Şehir bisikleti bakıyorum şimdilik.
 
Sadece genel bir bilgi vereyim:
Butcenize gore 26" veya 28" uygun boy aluminyum kadro ve aktarici + fren donanimlarina bakın. Her 28" şehir bisikleti gibi algilansa da aslinda 28" MTB modellerde var. Ancak sert araziye giriyorsaniz jant ve tellerin daha guven verici olmasi, kontrol kolayligi saglamasi icin 26" tavsiye edilir. Hafif olsun istiyorsaniz amortisorlu maşadan ödün verebilirsiniz.
Hiz icin yapmaniz gereken:
Turkiye'de satilan MTB bisikletlerinin aynakol büyük dişlileri genel olarak 42, 44 veya nadiren 46'lık, şehir bisikletlerinin ise 46 veya 48'lik olarak sunulur. 21 vites, 24 vites, 27 vites, 30 vites seçenekleri hizinizi arttirmaktan ziyade çekişinizi yani rampada, arazide, yukle seyahat ettiginizde pedal cevirme rahatliginizi, guc tasarrufunuzu saglar. Hiz icin aynakol capiniz mumkun oldugunca buyuk, ruble dislileriniz mumkun oldugunca kucuk tercih edilmelidir. Yani hiz icin vites sayisi degil disli caplari onem kazanir.
Lastik konusunda da kalin ve disli lastikler bozuk zeminlerde yol tutusunuzu ve dengenizi kolaylastirir. Mazgal aralarina kolay kacmaz. Bu nedenlere bagli kaza riskinizi azaltir. Ancak lastik kalinligi azaldikca, dişli lastik yerine slick lastikler tercih edildikce surtunme azalacagindan, hizlanmaniz ve yuksek hizda sabit kalmaniz kolaylasir. Tabi bu bisikletiniz dengesiz veya guvensiz olacak, pek dayanikli olmayacak anlamlarina gelmez. Dikkatsiz oldugunuz her kosulda her bisikletle kaza yapabilir veya dikkatinizi yogunlastirdiginizda ustalikla surebilirsiniz

Zaten tecrube ettikce siz bisikletinizi gelistirmeye, size ve kullanim tarziniza en uygun gelistirmeleri yapmaya baslarsiniz. Hangi bisikletin ve hangi donanimlarin neden belli surus kosullari icin ozellikle tasarlandigini daha iyi kavrarsiniz ve tercihleriniz daha dogru olur.

Elbette her bisiklet turune gore belli bir amacta en yuksek verimi saglayacak sekilde uretilir. Bu belli bir amac icin tasarlanmis bisikletin başka şekilde kullanilmayacagi anlamina gelmez. Sadece verim farki olacaktir. Ama tek bir bisiklet, sinirli butce ile profesyonelce takilmayacaksaniz size gore en uygun bisikleti secin. Kadro boyuna onem verin. Buyuk ihtimalle 28" sizin amaclariniza daha uygun olacak. Hiz istiyorsanizda ince slick lastik ve aldiginiz bisiklette yoksa Kudret Bey'in dedigi gibi 48 veya 50'lik aynakol bulmaya bakin. Tabi bu aynakolu alirken sizin aldiginiz bisikletin vites / zincir sistemine uygunmu saticiya sorun. Gideceginiz tura, kullanacaginiz zemine gore de bazen disli kalin, bazen slick lastik takarsaniz her amaca uygun bir bisikletiniz olur. Paraniz olursa da ileride 2 bisiklet edinir duruma gore tercih eder binersiniz.

Umarim bu aciklama ve benim sahsi gorusum size yardimci olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes D.
Geri