Scudo Sports

İğne uçlu sibopla araba lastiği sibop farkı

ali bey

Üye
Kayıt
25 Haziran 2010
Mesaj
9
Tepki
8
Şehir
bursa
arkadaşlar merhaba ben aranıza yeni katıldım bişi sormak istiyorum.yeni bir dağ bisikleti aldım ve 2. gününde tekerleğim patladı ve yağmurlu havada perişan oldum.tamirciye gittiğimde bana patlak tamir eden sıvılardan basmamı söledi ve bidaha lastik patlama derdin olmas dedi bu dğrumudur.diğer konuda benim lastiğin sibobu iğne uçlu bunu araba siboblu içlastikle değiştirmem gerekiyomuş bu patlamayı önleyicii sıvı anca bu şekilede lastik içine aktarılırımış siz ne düşünüyosunuz yardımlarınzı bekliyorum.tşk ediyorum
 
Scudo
benim bildiğim patlak önleyici sıvılar sadece belirli bir süre etkisini gösteriyor
ortalama 1 saat falandı sanırım
onun yerine daha dayanıklı tekerlekler var ortasında koruma olan
yada şeritler var dış tekerlek ile iç tekerlek arasına geçirilen
 
İnce (presta) sibobunuzu kalın araba sibobu (schrader) sibobuna çeviren adaptörün linkini atıyorum lazım olabilir. 2teker.com'da yazıldığı üzere. Her durumda, presta sibobunuzu “schrader” siboplara uyumlu basınçlı hava makinelerinde kullanabilmeniz için bir “adaptör”e ihtiyaç duyacaksınız. Bana kalırsa bu ufak adaptörlerden her halükarda bir adet edinmekte ve yanınızda “acil durum” çantanızda taşımanızı tavsiye ederim. Ne zaman nerede işe yarayacağını hiçbir zaman bilemezsiniz.

PRESTA VALVE ADAPTOR
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dünştürücünün pek kullanışlı olduğunu söyleyemem hava çok zor gidiyor

bazı cantların sibop deliğinde plastik halka oluyor onu çıkarınca ince sibopdan kalın siboba geçiyor yada kendini bilen iyi bir bisikletcide matkap ile deliği büyütdürebilirsin matkabın bıraktığı çapakları güzelce eğeleyince hiç problemsiz kullanılıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yolda kalmamak için jantınızın iç lastiğine hava sibobuna uygun pompa alın ve dış lastiğinizin içine yedek içlastik alın dışlastiği janttan sökmek için aparat alın jant o pompanızı kadroya takın aparat ve iç yedek lastiği eğer kadroda çanta varsa çantaya yok ise sırt çantanızda turlarken yanınızda taşıyın bisikletinize takılı olan jantlar otomatik mi? eğer değilse somunu sökmek için bir adet küçük ingiliz anahtarda taşımanız gerekir.Sıvı spry v.s. hepsi boş İşi sağlama alın bol pedallar.
 
eğer delik küçükse çok az hava kaçırıyorsa ben sedonanın pompasını kullanıyorum iki sibobada uyumu var pompanın ucundaki lastiği ters taktığınızda ince sibop yada araba sibobuna göe ayarlanabiliyor ama yinede bilen bir bisikletçi size göstersin neyse delik küçük olduğunda hava bozuksa , uğraşamam derseniz inin basın havayı o sizi bisikletçiye kadar idare eder şehiriçiyse tabi benim önerim bu tabiki semih59 nickli abime kesinlikle katılıyorum yanınızda her halukarda yedek iç lastik bulunsun delik her zaman küçük olmayabilir sizi idare etmeyebilir yada şehir dışında olabilirsiniz . Pompa , yedek içlastik , yama kiti , plastik levye benden bu kadar eksik söylediğim varsa affola iyi pedallar dilerim :)
 
presta subablı iç lastık kullanıyorum adaptör taktım ama her benzincide işe yaramıyor anca belli benzincilerde:( Geçen hafta lastiğim patladı ve el pompamda, benzincideki pompada lastiğimi şişirmedi sonuç bisiklet elde lastikçiye gittik lastikci dur abi dedi ve cebinden bir aparat çıkardı ve şişirdi. Sonuç olarak presta subaba taklıan aparatında üzerine takılan bir aparat yardımı ile hemen hemen her yerde artık lastik şişiyor herkeze tavsiye ederim kaç lira derseniz 1tl şekli araba jantında gözüken siboba benziyor aklnızda olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
soruma cevap veren fikirlerini belirten herkese teşekkür ederim.bugün içlastiklerimi araba siboplu içlastiklere çevirerek ve içine de patlak önleyici sıvı ilave ederek bu sorunu umarım bi nebze bertaraf edebilmişimdir.harkese patlaksız keyifli sürüşler dilerim.
 
"Bisiklete binince yandaki dişler yere hafifçe değecek şekilde olması gerekir." bilmediğim bir şey öğrettiniz, teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat.Bagci
Lastik sıvıları ile iligli olarak
Lastik Patlamasına Kesin Çözüm Slime Artık Türkiye'de
(link)

bir bakın derim, ben de bir süredir araştırıyordum. Buun dıışında patlak önleyici şertler de var. Onalrı da kullanmanız mümkün ancak araştırın derim. İç lastiği kesip patlağa yol açtıgı konsuunda duyumlar aldım. Kullanmadıgım için ancak bu kadar bilgi verebiliyorum. Ben zırhlı RUBENA aldım makul fiyatlı iyi bir lasitkti. Sıvılar da görüldüğü üzere gayet mantıklı.
Sıvılar 2 yıl etkin kalabiliyormuş, Sıktıktan sonra 10 km akdar kullanmanız gerekiyor iyice yayılıp etkili olmaları için. Bu arada görüntüde gördüğünüz gibi hareket halindeyken etkli oluyorlar o nedenle lastiği delen arkadaş ta tekerleği çeviriyor böylece sıvı tekerleği dolduruyor. vs vs

ince-kalın sibop ile iligli olarak da "hayır ince siboplara da uygulanabiliyor" zaten delta nın sitesinde görebilirsiniz uygulama videoları var.
 
Herkese merhaba,
Forumdaki ilk yorumumu buraya atarak başlayalım. Buyrun presta sibop için patlak önleyici doldurma videosu
Umarım yardımcı olur.
 
@adalifth merhabalar benim siboptan hava dolmuyor ben simdi ne yapmam lazım aynı iğne uclu olanlardan benimkide presta yani, fakat hava basamıyorum bi türlü, kırıldı veya bozuldu mu yenisi mi lazım yani şimdi ? yardım ederseniz sevinirim.
 
Nedenini tam olarak bilmesem de markaların ısrarla ince sibop (presta) kullandığına şahit oluyoruz ve bana kalırsa gereksiz bir icat.
bir çok pompada (bisiklet için olanlar) çift taraflı seçeneklerle satılsada en basitinden bir benzinlikte hava basamıyorsunuz ve bu da bir handikap.
ince sibopa hava basarken sanki kırılacakmış hissi vermesi bazense adaptör bulundurma gerekliliği de cabası. Oto sibop iyidir alınız ve kullanınız.
 
@kutlucan
Presta (ince sibop) un ucunu önce elinizle açacaksınız küçücük somon gibi bişe vardır. Sonuna kadar açtıktan sonra hava basabilirsiniz.
 
@kutlucan presta sibopun ucundaki somunu tamamen açarak hava basacaksın, birde presta - schrader çevirici adaptörlet satılıyor, onları kullanarak daha rahat hava basabilirsin (tabi adaptörü takmadan önce yine prestanın ucundaki somunu açacaksın) inşallah yardımcı olur.
 
@ysnka83

Presta supab deliği daha küçük çaplı olduğu için jant çemberinin mukavemetini daha az düşürüyor. Dağ bisiletlerinde her iki türün örneklerine rastlayabilirken yol bisikleti jantları daha dar oldukları için hep presta kullanıyorlar.
 
@adalifth @yavuz ergat o iş şöyle şimdi aslında ben tam anlatamamışımda sonuna kadar açık fakat dolmuyordu geçen denedim oldu fakat şimdide adaptor o sibopun pimine uzun kalıyor ve benzinlikte şişiremiyorum adaptorun ucunu kestirsem bi demirciye sorun olur mu acep ?
 
@Osman Yener

Presta'ların ağırlık avantajı olduğunu da unutmayalım.. Gram gram kafayı yiyeceğiz sonunda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Yener
@kutlucan bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Benzinlikte şişirmek içinde dediğim gibi schrader çevirici adaptörler var onları kullanabilirsin. Son olarak fazla uğraşma git yenisini al derim. :D:D:D
 
Geri