Scudo Sports

İç lastik sibop kenarından neden patlar?

Kayıt
11 Mayıs 2012
Mesaj
97
Tepki
25
Şehir
antalya
Merhabalar, antalya ikliminde sehir bisikletimle 20 km git 20 km gel düz ve sicak asfalt yolda bisiklet sürüyorum. 28 jant 700*40C bisikletim lastiği daha öncede yaşadım bu olayi sibop kenarından patlıyor. 70 psi max yaziyor. Ben arkaya portbagaj koyduğum için 62 psi basıyorum öne 60 basıyorum. Nemli ortam olduğundan mi patliyor sizce? durduk yerden bu bolgeden niye patlar? 75 kiloyum yükümde bir sirt çantası kadar 10 kg ya olur ya olmaz cok kafamı kurcaladi bu olayi 2. Yaşayışim bir yil önce falan da yaşamıştım bu olayi.
 

Dosyalar

  • 089896A6-2190-4550-87C0-3C9E2182779D.jpeg
    089896A6-2190-4550-87C0-3C9E2182779D.jpeg
    48,2 KB · Okunma: 30
Scudo
Jantın o kısmını kontrol edin isterseniz, sanki oraya denk gelen kısımda lastiğe zarar veren bir çapak var gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercancetin
Teşekkür ederim hocam.kontrol ettim orada lastik şerit bant var. Acaba hava sıcaklığından genlesme mi yapıyor lastik yada havayi mi yanlış basıyorum
 
Dış lastiğe lastik talkı koyun, halihazırda düşük basınçta lastiği yerleştirirken iyice sektirin ki iç lastik dış lastiğin içine tam yerleşsin, lastiği şişirince fazla gerilmesin, yoksa seyir halinde lastik izi oluşurken fazladan gerilim zayıf noktadan kopmasına neden olabilir. İç lastikli tekerleklerin 3-4 watt seyir direnci dezavantajı var ve bunun tamamı, iç lastiğin gerilmesiyle oluşan sürtünmeden kaynaklanıyor. Presta valfli iç lastiklerin de Schrader valfli araba tekeri uçlulardan fazlasıyla dayanıksız olduğunu söyleyebilirim.
 
Hocam çok teşekkür ederim. Benim lastik Schrader valfli bu arada basıncı kac yapmalıyım en fazla lastiğin tekerde 70 psi yazıyor max.
 
Sizin lastik buysa fazla siyah, azıcık talk atın dış lastiğe yapışmaması, serbest olması gerekiyor. Çıplak kauçuk basınç altında birbirine değdiği yerden selobant gibi yapışır.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri