Scudo Sports

Hızlı hızlı tur

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.683
Tepki
13.203
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tamamen transcontinental turları bana ilham verdi. O nedenle yazının hemen girişine koyayım.

Uzaklara Yarışmak [Trans Continental Race No:4]

Norveçin bisikletotoyolu kavramını bisiklet literatürüne sokmasıyla birlikte hızlıturlarda bir ulaşım yöntemine dönüşebilir. Belki uzak olmayan bir dönemde bisiklet teknolojisinindeki gelişmelerle ile birlikte orta uzak mesafeler bisikletle ulaşımın gündemine girecek. Özellikle metropol periferisinden araç ile çıkmanın bile saati bulduğu düşünülürse bisiklet kendini bu kulvarda kabul ettirebilir. osman şirinin denemeleri bize günlük 600 km lik bir mesafenin katdedilebileceğini gösterdi.
Uluslararası çok günlü ve yatılı yarışmalar yeni bir konsepti ve dolayısıyla yeni tasarımlarıda belirliyor. Olabildiğince hafif ama amaca uygun bir bisiklet ve ekipman. Örneğin 2015 yılı birincisinin bisiklet + ekipman ağırlığı 12.5 kg. Bisikletler yol desen yol değil, cyclocross desen oda değil. Hafif çelik tüplerden imalat, bazen titanyum biraz karbon. Lastikler 28 hacim ve 28 tel jantlar. Drop bar, çantalar için bagaj yok.
 
Scudo
Arkadaş biz oturup burada kafa patlatıyoruz yeni bir kavram üzerinde zihin jimnastiği yapıyoruz moron gibi hiç cevap yok. Biz burada fesleğenmiyiz saksımıyız. Bu forumda düşünen adamdamı kalmadı. İki kelam da sen et illa aldığın pinarello dogmanın güzellemesinimi yapalım, kıçıkırık fondo derecenimi övelim.

Hızlı hızlı tur konsepti sanırım kimseyi tatmin etmemiş. Sonrada bu bisiklet neden yaygın kullanıma girmiyor oluyor. Bisiklet camiasında yol bisikleti olanlar genelde bu işlerle ilgilenmiyorlar. Onlar daha ziyade fondo yarışlarında kendi dişine göre rakip bulup dirsek atarak kazanacakları dereceleri düşünüyor. Zaten bisikletle işe gidenler topiğini izleyen birisi günlük işlerde kullanılan bisikletin daha ziyade şehir tur bisikleti olduğunu farkedecektir. Bu başlığı açmadaki amacımız bir şehir tur bisikletini hız ve ataklık bakımından yol bisikletine yaklaştırır ama aynı zamanda günlük kullanımın içine dahil ederiz sorusuna cevabını bulmaktı. Bisikletimiz hem konfor sağlasın, yeri geldimi yük taşısın (sırt çantasını kastetmiyoruz) hem ergonomik olsun, yaz kış kullanılsın, ama hafiflikten, hızdanda taviz vermesin. Bak yapınca yapıyorlar 12.5 kg bisiklet+yük ile kıtalararası yarış düzenleniyor. Bisikleti şehire kazandırmamız gerek.
 
Biz esnaf adamız o kadar yolu nasıl yapalım bisikletle!!!
Anca tatil zamanına denk getireceksin belki olur...:confused::confused:
 
Abi tecrübeli arkadaşlardan Bilgi ihtiyacım var. İzmir Bursa arası bisikletle gitmek istiyorum. Düşüncem iki günde varmak. Yaklaşık günde 150 km civarı yol almam gerekecek ki bana biraz zor geliyor zaten. Bisikletim gravel tarzı tam anlamıyla bu iş için biçilmiş kaftan. Yanıma minimum malzeme almayı planlıyorum. Bikepacking tarzı. Ama yapılabilitesi beni gerçekten düşündürüyor. Gece uygun fiyatlı kalacak yer bulursam çadır uyku tulumu filan yük etmemiş olurum. Dönerken de muhtemelen bisikleti otobüsün bagajına koyup döneceğim. İnşallah sıkıntı çıkmaz
 
@mhtozel
Dağ bisikleti ile bile bir günde 170 km. yapmış ben için hiç sorun olmayacak bir mesafe ama kadansa (pedal çevirme hızınıza) dikkat edin. Sonra ben gibi üç hafta diz ağrısı çekersiniz ?.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel ve makifir
@mhtozel
Kondisyona göre değişmekle birlikte 150km zorlayıcı değildir. Eğer antrenman sisteminiz uzun mesafeler için uygunsa o yolu kolaylıkla çıkartabilirsiniz. Ayrıca hedefiniz iki günde oraya varmaksa tavsiyem çanta çadır vs hiç uğraşmadan 1 gece konaklamak için bir hedef seçip oradan bir oda bulmanız yönünde olacaktır. Yola çıkacağınız saati de iyi planlamanızı tavsiye ederim. Ne kadar erken çıkarsanız sıcakla o kadar az mücadele edersiniz. Şimdiden iyi yolculuklar.
 
Geri