Mustafaaa Yılmaz
Üye
- Kayıt
- 6 Ocak 2013
- Mesaj
- 93
- Tepki
- 12
- Şehir
- izmir
- Bisiklet
- Bianchi
Herkese iyi pedallar arkadaşlar.
Bu gün sizlerden gelecek yardımlar doğrultusunda BR-M675 BL-M675 SLX fren kablolarımı fren kolu kısmından kısaltmaya çalışacağım.
Neredeyse internet üzerindeki tüm hidrolik kablo kısaltma videolarını izledim ve shimanonun teknik dökümanlarını okudum lakin aradığım soruya cevap bulamadım.
İzlediğim videoların hiç birinde kablonun fren kolundan çıkarılmadan evvel yağ ile ilgili bir işlem yapıldığını görmedim ve okumadım. Bu zeytin denen parçayı kablo ile birlikte çıkartırsam (talimatlardaki gibi) rezervuar tankındaki tüm hidrolik aşağı akacakmış gibi bir his var içimde.
Sorum şu olacak;
Birde benim anlamadığım tüm bu işlemlerden sonra yağ eklenmesi ve havanın alınması kısmında bir sürü karışık prosedür var yukarı huni takın aşşağıdan hava alma nipelini açın yağ aksın sonra yukardan yağ koyun aşşağıdan hava çıksın sonra hava alma nipelini açın kapatın yarım saniye aralıklarla yukardan fren kolunu sıkın bırakın gibi ? Tüm bunlara gerek varmıdır ? Tüm yağı boşatlsam sonra koldan doldursam ta ki kaliperden hiç hava çıkmayana kadar daha basit ve kesin olmaz mı ? anlamıyorum
Konun aydınlatılmasının birçok kişiye fayda sağlayacından eminim
Bu sorulara cevap verebilecek teknik bilgiye sahip arkadaşlara saygılarımı ve teşekkürü şimdiden bir borç bilirim.
Bu gün sizlerden gelecek yardımlar doğrultusunda BR-M675 BL-M675 SLX fren kablolarımı fren kolu kısmından kısaltmaya çalışacağım.
Neredeyse internet üzerindeki tüm hidrolik kablo kısaltma videolarını izledim ve shimanonun teknik dökümanlarını okudum lakin aradığım soruya cevap bulamadım.
İzlediğim videoların hiç birinde kablonun fren kolundan çıkarılmadan evvel yağ ile ilgili bir işlem yapıldığını görmedim ve okumadım. Bu zeytin denen parçayı kablo ile birlikte çıkartırsam (talimatlardaki gibi) rezervuar tankındaki tüm hidrolik aşağı akacakmış gibi bir his var içimde.
Sorum şu olacak;
- Kısaltma işleminden önce mineral yağı boşaltmak gerekiyoru mu ? Gerekiyorsa Ne ölçekte gerekiyor Tümünümü yoksa Kısmen mi ?
- Kısmen ise Kol tarafından mı ? yoksa Kaliper tarafından mı ? ve ne ölçekte ve miktarda boşaltmak gerek
- Tamamen ise hangi taraftan Kol tarafından mı ? yoksa Kaliper tarafından mı ? boşaltmalıyım.
Birde benim anlamadığım tüm bu işlemlerden sonra yağ eklenmesi ve havanın alınması kısmında bir sürü karışık prosedür var yukarı huni takın aşşağıdan hava alma nipelini açın yağ aksın sonra yukardan yağ koyun aşşağıdan hava çıksın sonra hava alma nipelini açın kapatın yarım saniye aralıklarla yukardan fren kolunu sıkın bırakın gibi ? Tüm bunlara gerek varmıdır ? Tüm yağı boşatlsam sonra koldan doldursam ta ki kaliperden hiç hava çıkmayana kadar daha basit ve kesin olmaz mı ? anlamıyorum
Konun aydınlatılmasının birçok kişiye fayda sağlayacından eminim
Bu sorulara cevap verebilecek teknik bilgiye sahip arkadaşlara saygılarımı ve teşekkürü şimdiden bir borç bilirim.