Scudo Sports

Hafif jant mı, Aero Jant mı?

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.108
Tepki
4.649
Şehir
Antalya
Cycling Weekly hafif ve aerodinamik jantların karşılaştırmasını yapmış. Hafif jant Mavic R-SYS SLR, Aero dinamik jant ise ENVE Smart 4.5s. Hatta yetinmemiş bir de zamana karşı jantı denemişler. Önde Hed GT3, arkada ise cüzdan düşmanı firma Lightweight'ın Autobahn Disc var.
Soru belli: Güç ölçer yardımıyla aynı güç uygulandığında hangisi daha hızlıdır?

Rakipleri görelim:cool:
Screen-Shot-2016-06-08-at-15.57.44.png
...
Screen-Shot-2016-06-08-at-15.58.13.png

Sonuç, sonucu söylemiyim, elbette beklenildiği gibi... E kaymak gibi asfalt, dümdüz yolda başka hangi sonuç çıkacaktı yanio_O:D:D

Video siteye gömülü olduğundan buraya alamadım. Bağlantı için şöyle buyurun
(link)
 
Scudo
Özetleme amaçlı okuduğum kaynağa göre yazayım: Yüksek profil düz yol'da türbülansı azalttığı için daha hızlı, tırmanışta ağır olduğu için daha yavaş.Tam tersi de düşük profil için geçerli.
 
  • Beğen
Tepkiler: K. G. AKA
24mm'den 35mm janta geçtiğimde bile hissettim düz yoldaki farkı, 50 yada daha üstüne geçince neler olabileceğini kestiriyorum az çok :) Tek sıkıntı yan rüzgarlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Bora Kıraç
35, 40 mm'den sonra fayda açısından fark etmemeye başlıyormuş. Ağırlık dezavantajı beraberinde geliyor zaten. Hayat hep düz yollardan ibaret değil, yokuşları da var:D
Bunda lastiğin eninin ve jant profil yüksekliğiyle beraber jant genişliğinin de etkisi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: K. G. AKA
Çeşitli bisiklet kanallarının, aero jant setleriyle, tırnamış odaklı hafif jant setlerini "hangisi daha hızlı" diye karşılaştırmalarının insanları, özellikle spora çok aşina olmayanları yanılttığını ve bu iki jant tipini birbirine alternatif sanma yanılgısına düşürdüğünü düşünüyorum.

Bu testleri gidip bir velodromda ya da dağda yaparlarsa zaten bir jant seti direkt devasa bir dezavantajla giriyor teste. Belki sadece çok dengeli, düzlüğü tırmanışı denk bir parkurda yapılsa anlamlı olabilir böyle testler. O zaman bile rüzgarın etkisini göz ardı etmek yanlış olur.

Profesyonel takımlar boşuna yarışlara, farklı tip etaplarda kullanmak üzere farklı jant opsiyonları götürmüyorlar. Hangi jant tipinin size daha uygun olduğu tamamen bisikleti kullanacağınız parkur profilleriyle ilgili bir mesele.

Gerçi bugünlerde, aerodinami ve hafifliğin ortasını bulma amaçlı pekçok model var piyasada, az çok her parkurda performans alabileceğiniz. Bisikletini belli bir amaçla (tırmanma, vb.) kullanmayan ve birden fazla jant setine ayrı ayrı bütçe bağlamak istemeyen arkadaşlar için gayet makul seçenekler onlar.
 
Geri