Scudo Sports

Gidon Konforu

münferit vagon

Daimi Üye
Kayıt
13 Haziran 2015
Mesaj
395
Tepki
572
Şehir
İstanbul
İsim
Ali
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bir bisiklette rahatlığı hissetmeme sebep olan en önemli faktörlerden biri gidon hakimiyeti. Açıkçası bisikleti beni bir yere götüren bir ulaşım aracı olarak görmüyorum. Bacaklarıma adapte olmuş bir makine tarzında, beni hızlandıran, kontrol bakımından ise sadece yine bana bağlı olan bir yoldaş olarak hissediyorum. Bu sebeple hakimiyete çok önem veriyorum. Fren hakimiyeti de aynı şekilde. Sert frenleri severim; ani durumlarda sert şekilde durmam gerektiğinde baş kaldırmazlar (istisnalar hariç :) ). Konuya biraz daha açıklık getirelim. Şu anda sürmekte olduğum bisikletteki gidonda hissettiğim rahatlığı diğer bisikletlerde hissedemiyorum. Ha, öyle çok kaliteli bisikletleri de denemedim. Lakin diğer herhangi bir bisiklete bindiğimde bu gidondaki hakimiyete de rahatlığa da erişemiyorum. Misâl vermek gerekirse Kontra Tekniği (Doğru şekilde uyguladığımı zannediyorum). Gidon hakimiyetine kavuşamazsam bu teknik ile birlikte kendimi yerde bulabilirim, diye düşünüyorum. Şimdi sorular şunlar;
Bir bisiklette bana bu hakimiyeti hissettiren unsurlar nelerdir? Gidon konforu nelere bağlıdır (Forumda "tam anlamıyla" bir bilgi bulamadım)? Bahsettiğim rahatlığın ve hakimiyetin gidondan başka bir tarafla alakası var mıdır?
 
Scudo
Bilirkişi bekleniyor...
 
Bunlar tamamen kişisel şeyler, kaliteli bisikletlerin daha iyi gidonu olacak diye bir şey yok. Herkes kendi eli, vücudu, tekniği ve hissiyatına göre başka tip gidonda rahat eder. Siz de yeni bir bisiklet alırsanız Eski bisikletinizdekine benzer bir gidon alıp takarsınız, genelde bisikletçiler öyle yapar...
 
Gidon ve gidon boğazı uzunluğuna çokça bağlı. Ben 68 cm gidon 9 cm gidon boğazı kullanıyordum yeni bisiklette 6cm gidon boğazı ve 76 cm gidon kullanıyorum hakimiyetim inanılmaz arttı. yüksek hızdada bisiklet daha stabil geliyor. eski bisiklete bindiğim zaman bi tuhaf geliyor hakimiyet. 6 cm gidon boğazı ve 70 cm gidon denedim yönlendirme çok farketti gidonu çevirmek çok zorlaştı. muhtemelen denediğiniz gidonlar kısa idi.
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@Ozan k.
Evet, haklısınız. Biraz daha nesnel bir bilgi istiyordum aslında. Yani şu anda bana bu gidonu rahat hissettiren etken nedir, gibi. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim :)
@ozansefer
Zannedersem santimetreler dahi önem taşıyor burada. Evet, uzun gidonun daha fazla hakimiyet sağladığını forumda da okumuştum. (Hatta gidonu kısa borularla biraz daha uzatıp denedim, dediğiniz gibi daha kolay kontrol :) ) Fakat denediğim gidonun uzunluğu neredeyse gidonumun uzunluğuyla aynı. O hâlde bu ölçüt gidon boğazının uzunluğuna bağlı olarak değişiyor. Bu da @Ozan k. Beyefendinin dediği gibi kişinin kendine bağlı bir durum. Deneyerek bulunabilir muhtemelen. Acaba bu rahatlığın selenin konumuna da bir nebze bağlı olarak gidonun yüksekliğiyle ya da alçaklığıyla alakası var mıdır?
 
Yukarida arkadasin da dedigi gibi kisisel secimler önemli mesela benim tercihim 58cm açılı düz gidon+ düz çubuk barend ler http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/04/f55ac537156996c3fe9516743b64c9b0.jpg sekilde görüldüğü gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
geniş gidon kullanıyorum açılı 710 mm ve gidon boğazıda kısa olmalı 90 mm benimki dahada kısa olabilir elciklerde iyi olmalı elleri iyi kavramalı ileri egri hareket etmemeli vidalı elcik veya kaymayan sünger elcik favorim.geniş gidon bence daha iyi manevre sağlıyor ayakta bisiklet sürerken ,rampa çıkarken vs geniş gidon avantaj sağlıyor tabi gidon boğazının kısalığıda önemli :)
IMG_20150823_121003.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@Emre Özhan, @Melih Çolak; zannedersem kısa gidon boğazını pek sevmiyorum. MTB sevmemin de etkisiyle orta boylarda gidon benim için ideal :)
 
Ben 64lük gidonu kestim 58 oldu fren kolları, maşa kilidi, zil, vites kolları, barend derken gidona sığmadılar sıkış tepiş oldu :D 74lük mü alsam napsam :D
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
Geri