Scudo Sports

Gevşeyen vida ve civataların çözümü var.

deste

Üye
Kayıt
5 Ocak 2017
Mesaj
2
Tepki
15
Yaş
43
Şehir
Samsun
İsim
Fatih
Arkadaşlar sizler kadar bisiklet konusunda deneyimim kesinlikle yoktur ama mesleğim gereği tamirat işlerinden biraz olsun anlarım..yaklaşık 20 yıldır excavatör türünden iş makinası kullaniyorum ve işimizin bir parçası civatalar anahtarlar yağ kir pas vs..konuya gelecek olursak bisiklet araştırmalarımda izlediğim bir videoda insanlar gevşeyen civatalardan çok mağdur olduklarını söylüyorlardı..bende bu konuda bisiklet toplayan yada bu dertten muzdarip arkadaşlara biraz tiyo vereyim istedim..şimdi arkadaşlar çarşı nalburlarinda yada oto parçacılarında civata sabitleyici ürünler satılıyor..bu ürünlerin kalitelisi locktitle(bu biraz pahalıdır)orta kalitelisi würth olmak üzere ürünler var hatta Türk malıda var fakat ben kullanmadım..yalnız burada dikkat etmeniz gereken bu ürünler güç sınıfına göre numaralandırılmıştır..mesela locktitle marka ürünün üzerinde 243 olanından alırsanız bu kücük capli civatalarin gevşememesi içindir bisiklet civataları içinde idealdir..yani kendisi asla gevşemez ama anahtar yardimiyla gevşetilebilir..daha sonra 270,542,638 gibi numaralandirilmiştir..biz iş makinası paletlerinde 638 ve daha üstü kullanıyoruz..gevşeyen civatanın dişlerine bir damla sıkıp takıldığında yani hava ile teması kesildiğinde reaksyona girer ve artık o civatayı hiçbir güç gevşetemez(638 ile) ancak oksijen ile kesilerek çıkartilabilir..hatta şaka olsun diye bir arkadaşimizin arabasinin bijonlarini biraz gevşetip 638 damlatıp sıktık ve lastiğin havasinida indirmiştik 2 gün uğraştı tornacılar çıkaramadilar kampanalar komple değişti şakayı abarttigimiz içinde parasini biz ödemiştik..yani en fazla 243 ve mümkünse daha düşüğü olmasi şartiyla düşük kuvvetli bu ürünler gevşeme problemini tamamen ortadan kaldırir..umarim yararı olur..bol pedallamalar..:)
 
Scudo
Shimano nun anti seize greside aynı işlevi görüyor sanırım.
 
@bekirkose

Hayır, o sıkışmasın diye. Konuda bahsedilen ise sıkışsın düşmesin diye.
 
loctite 243ü nipellere sürdük diyelim orda dondu sonra akort yapma ihtiyacımız oldu gevşettik loctite ayar yapıp bırakınca aynı özelliğini korumaya devam ediyormu acaba yoksa onu oynatınca yeniden sürüp mü sıkmamız gerekiyor
 
loctite 243ü nipellere sürdük diyelim orda dondu sonra akort yapma ihtiyacımız oldu gevşettik loctite ayar yapıp bırakınca aynı özelliğini korumaya devam ediyormu acaba yoksa onu oynatınca yeniden sürüp mü sıkmamız gerekiyor
Loctite kürlendikten sonra tel başını oynatırsanız loctite'n kilitleyici etkisi kalmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Clashgood bu tip yapıştırıcılara gerek yok. bir telin bollaşması, nipelinin dönmesinden değil, o telin esnemesinden (mikron mertebesinde uzamasından) kaynaklanıyor. nipel dönmesinden dolayı olsa loctite/japon kullanılmış jantlarda akortun hiç bozulmaması lazım, ama öyle bir durum yok bilindiği gibi.

telleri nipellerle yapıştırıcı sürerek birleştirmek ileride yapılacak akort düzeltmelerinde nipeli sıkmayı zorlaştırıyor çünkü dişliler arasındaki sürtünme ve haliyle tel gerilirkenki burulma eğilimini arttırıyor.
 
Ben de katlanır bisikletin katlama ayar vidalarını sabitlemeyi düşünüyorum. Daha önce yapan var mı?
 
Jantları örerken tel başlarına bezir yağı sürüyorum bence locktite'dan daha etkili yalan olmasın 2011 yılından beri akort etmedim janta yandan ağır darbe almadığı sürece uzun yıllar götürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
bisikletin hiçbir civatasına (vidadan kaynaklanan bir arıza olmadığı sürece) sabitleyici sürülmesini doğru bulmuyorum. çünkü basit bir mekanizma olduğu için sıkılması çok basit ve sürekli ayarlanması gerekebilen civatalar bunlar. ağır sanayi makinası değil yani.
ayrıca tel başlarını da sabitlemek bence çok zararlı. kasislere girdikçe, engebelerde sürdükçe akord kaçacak tabii, akord kaçmazsa zaten, çember ve teller zarar görecek, bir şekilde darbeleri absorbe etmenin mantığıdır.
basit işler bunlar, 35 senedir hiç sabitlemedim ve de ihtiyacını da hissetmedim.
 
Benim bisikletin arka göbek vidaları sürekli gevşiyor, loctitle işe yara mı ki?
 
Benim bisikletin arka göbek vidaları sürekli gevşiyor, loctitle işe yara mı ki?
Hangi loctite ürününü kullandığınıza göre değişir. Yanlış hatırlamıyorsam loctite 216 sürerseniz parçayı sökmek için 300 santigrat dereceye kadar ısıtmanız gerekir.
 
Son düzenleme:
@DJDiamond1907 Sadece dıştaki kontra somunları tutup sıkıyorsunuzdur ondan. Konik somunu tutmak için yaprak anahtar gerekir. Bir elinizle konik somunu, diğer elinizle kontra somunu tutarak bu iki somunu birbirine doğru sıkarsanız ve bu işlemi milin iki tarafı için de yaparsanız gevşemezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
v frenin yay gerginlik ayar vidası sürekli gevşiyor, bisikletçi yapıştırıcı sür dedi, derby sürdüm -bir süre bekledim sonra vidaladım, sorun çözüldü şimdilik, sürekli olmasa da arada ayar yapmak gerekiyor o yüzden mantıklı bir çözüm oldu diyebilirim.
 
Geri