Scudo Sports

Geri tepme (rebound) ayarı ne işe yarar?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Geri tepme ayarının tam olarak ne işe yaradığını, hangi durumlarda yavaş, hangi durumlarda hızlı modda kulanılması gerektiğini bilen varsa yazabilir mi?
 
Scudo
Özellikle arazi sürüşlerinde çok etkisi var, maşanın ne hızda geri çıkacağını ayarlar, yavaş modda kullanılır bu durumda, peş peşe çukurlardan geçtiğinizde amortisörün çok hızlı geri çıkmasını engelleyerek ön tekerin sekmesini ve yerden kesilmesini engeller bu da daha kontrollü sürüş sağlar.
 
ama geri tepme hızını çok yavaşlatırsanız bu sefer de peşpeşe çukurlarda amortisörün çalışma mesefesi kısalacaktır ve fazla sert girerseniz dibine vurabilirsiniz. Arada bir ayar tutturmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: berktx ve Emre77
Başka birine sordum. Kendisi orta fakat yavaş moda biraz daha yakın kullandığını söyledi. Bence de en mantıklısı bu.
 
En mantıklısı kullanıp karar vermek. Fazla yavaşa alındığında da maşa hissizleşmeye başlıyor, yukardada bahsedilmiş zaten. En basitinden stabilize bir yolda bayır aşağı saldığınızda, bacaklar yavaş çıkıcağından dolayı yerden gelen darbeleri daha sert hissedersiniz, çünkü maşa bacakları daha tam çıkmamıştır dolayısıyla çalışma mesafesi kısa bir süreliğine azalmıştır.
Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: berktx
Bence bu ayar tamamen sürüş stilinize bağlı mesela ben şehir içinden okula kadar gidiyorum yollar düz illa çukur tümsek var ama taş çatlasa 5 cm oda kaldırım ve rebound en düşük seviyede konfor amaçlı ama üniversitenin arka taraftaki dağa geçip sürdüğümde downhill vs. yaptığımda yükseltmem gerekiyor çünki iki kere çukura girsem sert şekilde hemen amarsitörsüzden kötü hal alıp bilekleri ağrıtıyor sizi tepiyor ön teker heleki fren yaparken.
 
Bu rebound ayari hakkinda internette cok celiskiler var bilgilendirme yapabilicek tecrubeli bilgili bir insan yokmudu
rebound konusunda ?
 
@ocnby bence yukarıdakiler gayet güzel açıklama olmuş
 
Ayarlanabilir olması aslında tüm bilgiyi veriyor. Tek değişken yol şartları değil, sürücü ağırlığı, sürüş tarzı zaman ve hedefle birlikte değişkenler çorbası... ve o çatal çukura girince sol sesi vermek üzere yapılmıyor. Muhtemelen dağ bisikleti üzerindeki en yüksek çözünürlüklü ayar noktasıdır. Yani yapılabilecek ayarlar arasındaki ince farkları hissedebilenlerin kullanması gerekir. (Bana gelmez )
 
Geri