Scudo Sports

Geçmişten günümüze bisiklet

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
106
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
ilk bu tür bisiklet tasarımı 1870 yılında yapıldı
1885 John Kemp Starley tarafından geliştirildi
http://everythingbicycling.co.za/images/stories/fruit/crash.jpg
ama çok güvenli değildi o zamanlar güvenliğe önem verilmezdi çok kazalar olurdu
http://www.eriding.net/media/photos/transport/vintage_bikes/040930_amoore_mp_his_trans_vb_026.jpg
hatta bisiklet yarışları bile düzenlendi
http://www.bikeathletic.com/images/history.gif

vee tandem 18xx yılına ait:)
http://img390.imageshack.us/img390/8968/bikeforfourhr8.jpg
hatta ik zamanlar yataktan bile bisiklet yapmaya çaışanlar olmuş
http://blog.modernmechanix.com/mags/PopularScience/1-1938/bike_from_bed.jpg
1985 yapımı başka bi model
http://www.motorcycle-usa.com/Photos/93268OldBikes4.jpg
1890 yılına ait
http://www.pedalinghistory.com/Images/LadyTrik.gif
hatta 1890 yıllarının başında savaşta kullanmayı bile denediler
http://www.pedalinghistory.com/Images/PHMil01.jpg
1930 yapımı bisiklet hatta orjinalı Henry Ford müzesinde sergilenmektedir
http://www.pedalinghistory.com/Images/PHThornton.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/handcar_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/icebike_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/mini_uss_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/monod_velo_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/recumbent_cartoon_1914_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/1933hour-record_lg.jpg
http://www.bicycleman.com/history/images/velocar_street_lg.jpg
2002 yılı tandem
http://www.bicycleman.com/specials/images/screamer-used.jpg


sager diye kişinin bulup patentini aldığı ilk kilitli pedal 1986
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/IMG_8674_resize.jpg
1900 yılında gelişmiş hali
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/thiems.jpg
ilk pedallardan ''Facon Bobine 1870 fransa''
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/1870_falcon_bobine_wood.jpg
Columbia amerikan yapımı 1890-1900
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/columbia81.jpg
Ramsey Swinging 1898 usa
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/1898_ramsey_swinging.jpg
Look 1910 usa
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/1910_look_noretention.jpg
Bianchi 1920 italya
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/IMG_1435.jpg
BSA Rat Trap 1930 ingiltere
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/bsart.jpg
Corp - PEDALITE 1950 usa
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/ASEcorp.jpg
Titron BMX Pedals 1980
http://www.speedplay.com/pedalmuseum/images/IMG_16041.jpg
zamanım fazla olmadığından biraz kısa oldu ama
 
Scudo
paylaşım için teşekkürler. askeriye için tasarlananını ilk defa görüyorum:D:D
 
Guzel bir konu olmus, arsiv niteligi tasiyabilir, bu nedenle daha detayli ve biraz daha ozenli olmasini dilerdim. Buna ragmen oldukca guzel, tesekkurler... ;)
 
Günümüze kısmı eksik kalmış sanki :D
ama teşekkürler güzel olmuş
 
Bize geçmişi hatırlattıgın için teşekkürler. Sanırım arabalara eskiden insanlar muhtaç değillerdi işte kanıtı :eek:!
 
ingilizcem iyi olmadığı için makaleleri türkçeye pek çeviremedim
ama boş bi zamanımda daha ayrıntılı yapmayı düşünüyorum:)
 
merak aden bu kadar az mı bisikletin tarihini
ben bayağı bakan olur diye düşünüyordum da sağlık olsun ama daha ayrıntılısı yakın bi zamanda gelecek....:)
 
vee daha fazlası.....

İlk bisiklet patenti 1645 yılında Fransız Jean Theson’a verildi. Patenti alınan alet

günümüz bisikletine hiç benzemiyordu, daha çok dört tekerlekli garip bir alet

görünümündeydi. 1690 yılında Fransız asilzade Sivrao Kontu tarafından, iki

tahta tekerleği olan ve “celenfer” adı verilen pedalsız bir bisiklet yapıldı. Daha

sonra tahta tekerleklerin yerle temas eden yüzleri demir çemberle kaplandı;

fakat bu durum süspansiyon sağlamadığı için hızın azalmasına yol açtı. İskoç

Kirk Patrik McMillan’ın 1839 yılında pedalı bulmasıyla bisiklet bugünkü

görünümüne biraz daha yaklaştı. 1868′de tekerleklerin sert lastikle kaplanıp

demirin çıkartılması sayesinde bisikletin sürati arttı. Deneme niteliğindeki ilk

bisiklet yarışı, 1868′de Saint Cloud’da yapıldı. Günden güne gelişme gösteren

bisiklete bağlananların sayısı çoğaldı ve 1881′de “Fransız Bisiklet Federasyonu

“kuruldu. Daha sonra zincirli aktarma sistemi ve havalı lastiğin bulunmasıyla

bisiklet bugünkü şeklini aldı. Çağdaş koşullara uygun ilk mukavemet yarışı 1890

yılında Fransa’da yapıldı. 1891′de ise uzun etaplı turların ilk örneğini oluşturan

Bordeaux Paris yarışı, onu takiben de Paris Brest-Paris yarışı düzenlendi. 1903


yılında düzenlenen ve yarışmaların en büyüğü olan Fransa Turu’nun Henri

Desgrange ve L’Auto dergisi tarafından gerçekleştirilmesi bisiklet sporu için

önemli bir atılım oldu. Yani 19.yy’ın başlarından itibaren bisiklet, önemli bir ulaşım

aracı olması yanında tüm dünyada spor amacıyla da kullanılmaya ve üretilmeye

başlandı.



ABD’de 1878′lerde başlayan bisiklet yarışlarının yaygınlaşması sonucu 1912′de

Amerikan Amatör Bisiklet Birliği kuruldu ve birlik ABD’deki amatör yarışların

yönetimini üstlendi. 20.yy’ın ortalarına doğru ABD ve İngiltere’de otomobillerin

yaygınlaşması ile bisiklet yarışlarında bir gerileme görülmeye başlandı; fakat

zamanla ilgi tekrar arttı. Amatör yol yarışları 1896′dan, pist yarışları arasında

yer aldı. Ayrıca her yıl, bisiklet yarışlarının her dalında ulusal ve dünya

şampiyonlukları yarışmaları yapılmaktadır.Bu şampiyonaların en önemlisi ve

en zorlusu, 21 etap üzerinden 2474 millik parkurda düzenlenen “Fransa

Bisiklet Turu “dur. 1900 yılında kurulan FICA’nın (Federation International

Amateur de Cyclisme yani Uluslararası Amatör Bisiklet Federasyonu), 1993

yılında yapılan kongrede kendini fesh etmesiyle Uluslararası Bisiklet

Federasyonu (UCI), bu sporun tek kuruluşu haline geldi. Böylece uluslararası

yarışları düzenlemek, kategorileri saptamak ve dünya şampiyonalarının yerini

ve zamanını belirtmekle yetkili tek kurum UCI oldu.

Günümüzde, bisiklete binmenin sağlığa yararlı olduğu görüşünün gelişmesi ile

özellikle Avrupa’da uluslararası nitelikte pek çok bisiklet turları

düzenlenmektedir. Bisiklet sporu ile ilgilenenlerin sayıaının artmasıyla bir çok

ülkenin kent caddeleri, ulusal parkları ve belediye parklarında bisiklet yolları ayrılmaktadır. (inşallah bi gün ülkemizdede bisiklet yolu alacak)



Türkiyede bisiklet sporu

İlk bisiklet yarışı, Osmanlı döneminde, 1896’da Atina’da düzenlenen ilk modern Olimpiyat Oyunları’ndan bir yıl sonra, 1897'de Selanik'te yapıldı. Daha sonra bisiklet satıcılarının girişimiyle İstanbul'da da bisiklet yarışları düzenlendi. Ama asıl gelişme, 1908’de II. Meşrutiyet'in ilanından sonra gerçekleşti. Fenerbahçe Spor Kulübü, 1912’de bir bisiklet şubesi kurarak bu sporun gelişmesine öncülük etti.

1923'ten Bisiklet Federasyonu kuruldu ve bu tarihten itibaren bölgeleri dolaşmayı amaçlayan bisiklet gezileri düzenlendi. Ne var ki, bir bisiklet ekibi bisiklet bulamadığı için 1924’te Paris’te düzenlenen Olimpiyat Oyunları'na katılamadı. Türkiye ilk uluslararası yarışmalara 1927'de Bulgaristan'da katıldı.

Türkiye’de ilk kez 1928'de Ege Turu adı altında yarışma düzenlendi. Daha sonra, 1938, 1939, 1941 ve 1942'de İstanbul-Edirne-İstanbul bisiklet yarışları yapıldı. 1963'te de Marmara Turu adı altında bisiklet yarışları yapılmaya başlandı ve Marmara Turu 1966'da uluslararası nitelik kazandı. 1968'de de Cumhurbaşkanlığı Uluslararası Bisiklet Turu adını aldı. 1970'de de ilk kez Esen Bisiklet Kulübü adıyla bir bayan bisiklet takımı kuruldu.

Türk bisikletçileri 1971'de İzmir'de düzenlenen Akdeniz Oyunları'nda dereceye girdiler. Başarılı sürücülerden biri olan Erol Küçükbakırcı 1973'te Balkan şampiyonu oldu; 1975'te de Libya ve Suudi Arabistan turlarını kazandı. Hasan Can 1977'de Fransa Tour L'avenir Ödülü'nü aldı. Cumhurbaşkanlığı Uluslararası Bisiklet Turu’nda 1989’da ve 1993’te Türk takımı üçüncü oldu. Aynı turun bireysel dalında 1993’te Ayhan Aytekin, 1996’da Nadir Yavuz da üçüncülük elde etti. 1996’daki Cumhurbaşkanlığı Uluslararası Bisiklet Turu’nda Türk bisikletçiler takım halinde ikinci oldular. 1998’de yapılan Balkan Yol Şampiyonası’nda Erdinç Doğan altın madalya kazandı.

Türk Dağ Bisikleti tarihi 1997'de ilki yapılan Uluslararası Alanya Dağ Bisikleti Kupası ile başlar. 2007 Avrupa Dağ Bisikleti Şampiyonası'na Türkiye 12-15 Temmuz tarihlerinde Ürgüp'de ev sahipliği yapacaktır.

2007 yılında Türkiye 3 adet uluslararası yol bisikleti turuna ve 12 adet uluslararası dağ bisikleti yarışmasına ev sahipliği yapacaktır. Bunların yanı sıra ulusal düzeyde tüm disiplinlerde yarışlar düzenlendiği gibi, Yol Bisikleti, Yol Bisikleti Zaman Karşı, Pist, Olimpik Dağ Bisikleti ve Dağ Bisikleti Maraton disiplinlerinde Türkiye Şampiyonaları organize edilmektedir.

ilk bisiklet
http://www.buzlu.org/images/bisiklet63.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: gatila
Bisikletin Kısa Tarihi 2

Tekerleğin pek eski çağlarda meydana getirilmiş olmasına rağmen bisikletin keşfi çok yeni sayılır. Bisiklete benzer makinelerin ilk olarak 18’inci yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıktığını görüyoruz. Bisiklet, birçok makinenin uğradığı talihsizliğe uğramamış, icadıyla birlikte başarıya ulaşmıştır. Ufak bir gayretle bu kadar çabuk ve kolay yol almanın sırrına o yıllarda kimse akil erdirememişti.

(Tekerlegin bulunuşunda, Amerikalı arkeolog Speiser, Gawra’da, M.Ö. 3.000–2.500 yıllara ait tekerlek kalıntılarına rastlamış; İngiliz meslektaşı Woolley ise Ur’da, M.Ö. 2.950 yıllarından kalma bir mezardan tekerlek çıkarmıştır. Ne gibi bir ihtiyacın bu icada yol açtığı kesinlikle bilinmemektedir. General Frugier’nin ilginç bir varsayımına göre, Yontma Taş Çağı’ndan başlayarak insan, avladığı hayvanı, kaya parçaları gibi bazı şeyleri taşıma ihtiyacını duymuştur. Bu soruna çare ararken, kesilmiş bir ağacın yuvarlandığını, böylece taşımayı kolaylaştırdığını fark eden insanlar yüklerini iki ağaç kütüğünün üzerine koymayı akıl etmişleridir.)

1791

Bisiklet Fransa’da doğdu. İki tekerlekli bir oyuncak yapmayı düşünen Sivrac Kontu ilk olarak „bisiklet“ fikrini de gerçekleştiriyordu. Pedalı olmayan bu acayip

http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/1b78537.jpg

makinenin (Celerifere) üzerine oturan kimse taşıtı ayaklarıyla yeri teperek yürütmek zorundaydı. İki tekerlekli taşıtın üzerine Badois’li Baron Drais bir gidon ve bir sele oturttu ve buna Draisienne adini verdi. Draisiennelerin yavaş yavaş öbür ülkelere de yayıldığını görüyoruz. Önceleri halkın büyük bir tedirginlikle karşıladığı bu acayip taşıt sonraları moda oldu.

http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/2b78538.jpg

1861

Pierre ve Ernest Michaux adında baba-oğul iki Fransız Draisiennein ön tekerlek göbeğine pedal taktılar. İşte bu olay, gerçek bisikletin doğuşuydu. Böylece makineyi sürerken insan enerjisinden düzgün biçimde yararlanmak mümkün oluyordu. Bundan sonra bisiklet hastalığı bütün Avrupa’da yayılmaya başladı. Michaux’larin Velo adini verdikleri taşıt Velocipede ismi altında İskoçya’ya girdi. Kirkpatrick Mac Millan adında birinin propagandası bu ülkede de Velosiped salgınına sebep oldu.

http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/3b78539.jpg

1864’te Michaux’lar Fransa’da bir Velo fabrikası kurdular. O yıl 142, ertesi yıl da 400 Velo yapan fabrikada 200 işçi çalışıyordu.

1865

İngiltere’de Velocipede yapımı isine ilk olarak Coventry Dikiş Makineleri Şirketi el attı. Demir telli tahta tekerleklerden meydana gelen bu basit taşıta sarsak adi takılmıştı.

http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/4b78540.jpg


1875

Bu tarihe kadar yapılan Velocipede (velospit)’lerde pedalın bir dönüsü tekerleği de ancak bir defa döndürebiliyordu. Bundan ötürü Velocipedein hızının ön tekerleğin büyüklüğüne bağlı olduğu sanıldı: Tekerlek ne kadar büyürse taşıt da o kadar hızlı gidecekti. Böylece ön tekerleğin çapı 75sm’den 162sm’ye kadar artarken arka tekerlek de 30sm’ye kadar küçüldü. Artık Velocipede bütünüyle oransız bir biçim almıştı. Üstelik bu kadar yüksek bir bisikletin üzerine çıkıp oturmak ancak çok uzun boylu kimselerin başarabileceği bir isti (Kısa boylular üç tekerlekli velocipede’le yetinmek zorundaydılar).


http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/5b78541.jpg

Ayna dişlisinin ve rublenin icada bu acayip duruma son verdi. Ayna dişlisi kadro üzerine takılan pedallara, daha küçük olan ruble de arka tekerlek göbeğine takıldı. Her iki dişli bir zincir aracılığıyla birbirine bağlandı. Öndeki büyük dişliyi pedala bir defa döndürmek arkadaki küçük dişlinin birkaç defa dönüsünü sağlıyordu.


http://www.amaney.com/forum/images/1/upload/6b78542.jpg


1888

19’uncu yüzyılın çukur ve hendekli yollarında tahta tekerlekli velocipedele dolaşmak bir zevk olmaktan çok bir eziyetti. İşte bu tarihlerde J.B.Dunlop adında bir İngiliz’in önemli bir bulusu velocipede’i sarsıntılı bir taşıt olmaktan çıkararak rahat ve kullanışlı bir duruma getirdi. Bununla birlikte velocipede’in karsılaştığı zorluklar bitmiş değildi. Arka tekerlekler, ayna dişlisinin yardımıyla dönerken pedallar da beraber dönüyor, yokuş aşağı inerken bile pedal çevirmek gerekiyordu.

1900 yılında arka göbek’e uygulanan bir düzen, rubleyi arka tekerlekle birlikte sürekli olarak dönüşten kurtardı. Böylece pedalların gerektiğinde kullanılması sağlanmış oldu. Bugünkü görünüş ve yapısını kazanan Velocipede (velospit)’e daha sonraki yıllarda bisiklet adi verildi


enistein bile biniyordu:D
http://www.pedalsesi.com/root/bisiklettarihi_dosyalar/7.jpg
 
Merhaba,

Teknoloji tarihinin mucizelerinden olan ve suyla çalışan tek araç olan bisikletin tarihi herkesin ilgisini çekiyordur ama ben özellikle meraklıyım. Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler, çok güzel kareler ve bilgiler toplanmış.

Kaynakların ingilizceleri elektronik ortamda varsa rica edebilir miyim? Veya adresler...

Bugün 00:57'de atılan bölümdeki fotoğraflar amaney.com reklamı ile kapalı göründü bende. aman bunu halledelim...

Tekrar teşekkürler
 
Çok güzel bir arşiv. İlkdefa gördüm çoğunu teşekkürler. Güne güzel başlattı.
 
Geri