Scudo Sports

fren testini nasıl yaparsınız ?

sol_ak

Üye
Kayıt
10 Eylül 2007
Mesaj
16
Tepki
3
Şehir
istanbul
arkadaşlar fren ler bisikletten vazgeçilmezdir.

benim içinde fren ler zevk tir. çok seviyorum fren yapmayı am şu kaydırma olayından bahsetmiyorum.
mesela en çok zevk aldığım fren yerleri virajlardır. veya çukurlarda fren yapmayı severim.

ne bileyim entesan yerlerde hız kesmek çok hoşuma gidiyor.

fren ayarlarınada çok dikkat ederim.
en çok ön freni sıkarım ve bugüne kadar hiç takla atmadım.

ben genelde ön fren testini an,ynen şöyle yaparım.
ön freni sıkarım olduğum yerde pedalı hızlı bir şekilde basarım. eğer bisiklet hareket ediyorsa ve papuçlar salıyorsa frenler sağlam değildir.

arka frende ise arkayı sıkar bisikleti bütüm gücümle geriye doğru koldan çekerim.


siz nasıl test edersiniz
 
Scudo
arkadaşlar selam ben forum a dün üye oldum şu mekank frenler hakkında bilgisi olan varmı?
 
Mekanik disk frenler pek önerilen bir sistem değildir. Neden derseniz : Fren gücü olarak V frenden farkı yoktur. Hidrolik disk frende hidrolik sistem fren gücünü arttırır ve mükemmel bir tutuş sağlar ama bu mekanikte geçerli değildir. Ama yagmurlu havalarda V frene göre daha avantajlıdır. Frenlemeyi janttan yapmadığınızdan dolayı yağmurlu havalarda V frene göre daha iyi tutuş sağlar. Ağırlığı, problem çıkardığında tamirinin kolay olmaması ve V frenden pek üstün olmaması gibi nedenlerden dolayı mekanik disk fren yerine V fren daha çok tercih edilir.

Bence tercih etmeyin. V fren kullanıp baradine pabuç takarsanız iyi bir frenlemeniz olur. Hidrolik disk fren alırsanız her hava koşulunda içiniz rahat gidersiniz :) Tabi hidrolik sistemin yolda bozulması ve tamirinin bazı durumlarda kolay olmaması gibi durumlarda var. Bana göre en sorunsuz ve kötü havalarda dikkatli kullanıldığında en rahat sistem V frendir.
 
Fren testi ne biliyim biraz garip geldi bana açıkcası :)
Baymineralin de dediği gibi ayarlamalar göz akrarı yapılır sonra üstüne binilip yeterince hızlandıktan sonra fren yapılır eğer yeterince çabuk duruluyosa sorun yoktur..

Ben fren konusunda çok hassasımdır frenlerim de benim gibi hassastırlar saolsunlar...
Tek parmakla kullanılabilecek şekilde ayarlı iki frenimde..
Genelde benim kriterim budur; tek parmakla arka kaldırabiliyosam(yani tekeri kilitleyebiliyosam) frenim iyidir ;)
Aynı şekilde arka içinde geçerli...
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
@sol_ak


valla ben abanırım frene eğer sıkışın sonunda yerdeysem ve dikey olarak yerle yeksan olmuşsam bilirimki o fren iyi frendir :D
 
@wagnar

katılmıyorum mekanik disk fren kullanıyorum ve ayar pabuç değiştirme gibi sıkıntıları yok artı her istediğimde hiç bir extra hareket yapmadan tekeri çıkartabilmem fren ayarı yapmadan geri takmam gibi bana sağadığı birçok faydası var artı vfrene göre çok daha sağlıklı bir druşu var şak diye durmuyo belli bir eğri içinde seni durduruyo bende v tavsiye etmem güze bir disk dikkatli kullanımla uzun seneler bakım gerektirmeden kullanılabilir pabuç gibi dertler olmaz malum pabuç en nihayetinde kauçuk yada benzeri bir maddeden yapılır ve cantta aşınma yapar uzun dönemde diskte böyle sıkıntılar yokk
 
Fren ayarı tekeri kilitlemeden en süratli yavaşlayabildiğim ayar benim ayarımdır!
MTB de şuan disc fren kullanıyorum (HAYES HFX9)
Frenin dozajlama hissi çok güzel kolları hissedebilmek çok başka bir durum
Shimano XT hidrolik freni de uzun süre kullandım
Arkadaşımda Avid Juicy5 da var onu da denedim
Hayes deki dozajlama ve frenin verdiği hissi yakalayamadım...

V-fren ve disk fren 2sini de kullanmış birisi olarak

Disk frende setiniz kit halindedir
rotor-kaliper şeklinde

V-frende ise tamamen sizin lüksünüze kalmış
gider en kaliteli fren bacakları ve fren papuçlarını takarsınız
jant yüzeyinin de iyi olması lazım ki 3lü sistem iyi olsun tutuş ona göre birhayli güzel olsun

seramik yüzeyli ve özel v fren izleri olan jantlar haricindeki birçok jant yüzeyi pürüzsüz gibi ve frenleme anında frenlemeden çok tekeri kilitleme yönünde!
fakat bisikletin freni herzaman tekeri kilitleyerek yavaşlamak için değil kademeli duruş için bence! tabi teknik yerlerde tekeri kilitlemek de ayrı bir olay olabilir....

bunlar benim düşündüklerim ve kendi tecrübelerimden elde ettiklerim :)

V fren ayarını yaparken de şu uygulamaya dikkat edin!
http://www.parktool.com/images_inc/repair_help/padtoe_linear.jpg

bu da neyin nesi nerden çıktı :)
tıkla ;)
(link)
 
Evet Ercan var öyle bir olay ben de karton koyuyordum ;)
 
Bu biraz zor bir soru oldu...

benim frenim yaklaşık 1cmlik hareketten sonra tutmaya başlıyo 2 cmde tamamen tutuyor(kilitleniyo)...
kişisel tercih meselesi birazda...
 
@Selim Çam

bence kullanım tarzına göre değişmeli bu mesafe
 
@wagnar

evet ve ben ne zama<n gördüysem ses çıkarıyor firene basınca
 
Birçok yerde fren kolunun kavrama noktasının gidona paralel olduğu noktada olması gerektiği geçiyor.
Ama ben daha az hareketle, yani daha yukarıda kavramasını seviyorum. Aslında teknik olarak kola en büyük gücün uygulanabileceği nokta kolun gidona paralel olduğu noktadır ama alışkanlık işte.. =)
 
Benim frenlerimde öyle ufak bir hareketle tamamen kilitlenebiliyor.Bana göre gayet kullanışlı ama bir çok binen arkadaşıma göre çok sıkı.Halbuki bana göre yumuşak.Diğer bir konuya gelirsek gerekn durumlar dışında tekeri kilitlemek çok mantıklı bir iş değil.Lastik fiyatları malum zaten.:D Bence freninde bir kavrama noktası var.Nasıl açıklanır bilmiyorum ama bisikletteyken hissettiğim böyle bir noktada bisikletin ne lastiğini kilitliyor nede gitmesine izin veriyor.İşte o noktada böyle bir performans en iyi ayardır.Tabi bana göre bu birazda alışkanlık meselesi.
 
@Hakan Yazman

Hakan abi yapıyordum ifadesinden artık seninde diske geçtiğini mi anlamalıyz yada geçeceğini :d
 
@Ercan Bayram

paylasım ıçın tesekkurler DE bunun turkcesı yok mu acaba :D
 
pabuçlara tel gerginliğine fln bakmak hiç aklına gelmedimi bisikleti daatmaya çılışıyorsun :D
 
Geri