Scudo Sports

Fren Pabucu Değişimi (V Fren)

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.427
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Fren papuçlarının değişim zamanı için her yerde "kanallar kapanınca değiştirin" deniyordu. Yani dişlerin bitmesi durumunda...

Ancak ben bunu yanlış anlamışım. Bazı tip pabuçlarda dişlerin iki aşamalı kanalı oluyor. Ben değişim sırasında ilk kanal bittiği gibi pabucu değiştirip atardım.

Geçenlerde (ilk kez) bir fren pabucunun kutusuna dikkat ettiğimde; ilkin değil, ikinci kanalın bitmesinin zorunlu olduğunu öğrendim.

İncelediğim kutu bir cantılever sistem için;

http://img3.imageshack.us/img3/5475/tara0001n.jpghttp://img33.imageshack.us/img33/9504/adszkun.jpg


Ancak V-frenlerde de benzer tip dişler olduğu için bunun genel geçerli bir durum olduğunu sanıyorum.



Moderatör arkadaşlardan ricam; genelleme yapmakta falan yanılıyorsam, forumu yanlış bilgilendirmemek adına başlık silinsin ya da konu düzeltilsin...
 
Scudo
Yararlı bir bilgi olmuş.Mesela ben Baradine pabuç kullanırdım,zaten herkes tavsiye ediyor,onlarda böyle birşey yoktu.Dümdüzdü pabuçlar sadece nokta nokta çukurluklar vardı.Çok da uzun süre gidiyorlar.
 
Onların değişim zamanı geldiği nasıl anlaşılıyor peki? Çukurlar falan mı yok oluyor?
 
@Serden Us

Arada bir yoklayın pabuçları.Zaten belli süre sonra pabuç bitip jantı kazımaya başlayacaktır o zaman gelince anlarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Yeni papuclara gecmelimiyim? Ayrica acayip ses geliyor fren yaptigimda janttan sebebi ne olabilir tesekkurler



IMG-20200815-WA0003.jpgIMG-20200815-WA0004.jpg
 
"Wear line" eskime çizgisini gösteriyor. Oraya kadar kullanabilmelisiniz.

Nasıl bir ses geliyor janttan? Her koşulda mı geliyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: omeryildiz
@portakallimon gunduz sesi cekip atayim hocam, evet duz yolda hafif fren yapsam bile ses geliyor, 2 yila yakindir binmiyordun dun ilkkez binince bu ses oldu 2 yil once son binisimde yoktu
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@portakallimon gunduz sesi cekip atayim hocam, evet duz yolda hafif fren yapsam bile ses geliyor, 2 yila yakindir binmiyordun dun ilkkez binince bu ses oldu 2 yil once son binisimde yoktu
2 yildiz kullanmiyorsaniz , tozdan pislikden olabilir. Pabuclari ve janti temizleyin yada islak bezle silin iyice duzelir .
 
Halil arkadaşımızın dediği olabilir. Bazen pabuca metal gibi sert parçalar saplanıyor. Söküp inceleyip varsa penseyle sökebilirsiniz.
Jantın akort ayarı bozuldukça da frenler ses çıkarmaya başlıyor tecrübelerime göre. Tutuş gücü değişiyor jant dönerken çünkü.
Bu ikisi dışında aklıma bir şey gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeryildiz
İyi aksamlar
Bugün dört yoldan karşı sola döneceğim trafik lambası olmadığı için önce geçen kazanıyor. Bir kuvvet karşıya geçtim o hız ile sola dönerken yukarıdan gelen araba ani fren yaptı. Tam ortasındayım arabanın ve metreler var. Frene bastım ama durmuyor ancak yavaşlıyor. Arabaya santimetre kala aniden durabildim arka bölüm hava kalktı zaten. Az kalsın araba giriyordum. Son anda nasıl fren tuttuysa ön zincir dişliden o sekme ile atmış.

Vel hâsılı kelam bu fren beni bitirecek. Sport 220 var. V fren ve eskisi tutmaz diye yeniden papuç aldık hala aynı. Durmak yerine yavaşlıyor. Buna bir çözüm yok mu? Bisikletçim eski jantlar yerine düz yanak jant üretimi var onlar da kayıyor dedi. Bayırda durmak ayrı bir efor oluyor benim için. Yıllar önce taş gibi bisikletim vardı frene bastığım anda lastikler kilitlenirdi. Ama şu an onu göremiyorum. Lütfen bir çözüm önerin bana.

Fren kolları Shimano v brake
 
İyi aksamlar
Bugün dört yoldan karşı sola döneceğim trafik lambası olmadığı için önce geçen kazanıyor. Bir kuvvet karşıya geçtim o hız ile sola dönerken yukarıdan gelen araba ani fren yaptı. Tam ortasındayım arabanın ve metreler var. Frene bastım ama durmuyor ancak yavaşlıyor. Arabaya santimetre kala aniden durabildim arka bölüm hava kalktı zaten. Az kalsın araba giriyordum. Son anda nasıl fren tuttuysa ön zincir dişliden o sekme ile atmış.

Vel hâsılı kelam bu fren beni bitirecek. Sport 220 var. V fren ve eskisi tutmaz diye yeniden papuç aldık hala aynı. Durmak yerine yavaşlıyor. Buna bir çözüm yok mu? Bisikletçim eski jantlar yerine düz yanak jant üretimi var onlar da kayıyor dedi. Bayırda durmak ayrı bir efor oluyor benim için. Yıllar önce taş gibi bisikletim vardı frene bastığım anda lastikler kilitlenirdi. Ama şu an onu göremiyorum. Lütfen bir çözüm önerin bana.

Fren kolları Shimano v brake
Geçmiş olsun. Yeni pabuçlarla da durmaması ilginç. Disk kadar güçlü olmasa da V ve kumpas frenler de tekerleri kilitleyecek kadar kuvvet uygulayabilmeli.
Arka kalktı dediğinize göre ön freni kullanıyorsunuz. Buna rağmen duramıyorsanız bence frenlerinizi kontrol edin. Bakımlı bir fren rahatça durabilmeli çünkü. Youtube'da güzel bakım videoları da var, onları da inceleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ÆSir
İyi aksamlar
Bugün dört yoldan karşı sola döneceğim trafik lambası olmadığı için önce geçen kazanıyor. Bir kuvvet karşıya geçtim o hız ile sola dönerken yukarıdan gelen araba ani fren yaptı. Tam ortasındayım arabanın ve metreler var. Frene bastım ama durmuyor ancak yavaşlıyor. Arabaya santimetre kala aniden durabildim arka bölüm hava kalktı zaten. Az kalsın araba giriyordum. Son anda nasıl fren tuttuysa ön zincir dişliden o sekme ile atmış.

Vel hâsılı kelam bu fren beni bitirecek. Sport 220 var. V fren ve eskisi tutmaz diye yeniden papuç aldık hala aynı. Durmak yerine yavaşlıyor. Buna bir çözüm yok mu? Bisikletçim eski jantlar yerine düz yanak jant üretimi var onlar da kayıyor dedi. Bayırda durmak ayrı bir efor oluyor benim için. Yıllar önce taş gibi bisikletim vardı frene bastığım anda lastikler kilitlenirdi. Ama şu an onu göremiyorum. Lütfen bir çözüm önerin bana.

Fren kolları Shimano v brake
Geçmiş olsun tellerinizde yeterli gerginlik oluşturmuyorsa onunda etkisi oluyor olabilir yada uygun boyda değilse. Baradine marka fren telleri ve baradine marka değiştirilebilir kartuşlu fren pabuçları öneririm. Birde iyi bir bisiklet tamircisi.
 
Bisiklet yüklüyse veya kullanıcı ağırlığı yüksek ise ve hızın da etkisiyle momentumu artıyor. Artan momentumu mekanik fren ile durdurmak ise baya zorlaşıyor veya lastiği kilitleyip bisikletin kaymasına ve düşmeye sebebiyet verebiliyor.
Ayarlarınızı iyi bir ustaya veya bisiklet süren birine(prof.) göstermeyi deneyin. Sorun çözülmez ise hidrolik frene geçmek bu gibi durumlarda en iyi çözüm
 
Benim görüşüme göre V-fren ile hidrolik fren açısından bir fark yok. İki frende ayarlar düzgün ve malzeme kaliteliyse tekeri kitleyecek kadar fren performansı gösterir. Tekeri kitledikten sonra ikisinin de bir önemi yok, kaya kaya gider çarparsınız. Fren ayarlarını kendi kullanım tarzınıza göre yapabiliyorsanız yapmalısınız. Benim frenleme tarzım, sağ ile yavaşlatmak ve sol ile durmak üzerine ayarlıdır. Arka fren çok sert olduğunda bisiklet kayar ve sadece sol fren ile durmaya çalışırsanız takla atarsınız. Sağ frenim hızımı azaltmada %75 etki ile kullanıyorsam sol frende kalan %25i tamamen durdurmaya yöneliktir. Bir defasında iki frene birden asılmıştım ve dediğim gibi arka tekeri kaya kaya gittim. Fren sistemim Tektro. Papuçlar bisiklet üzerinde gelmiş stok ürün. Muhtemelen onlar da aynı marka. Carraronun frenleri ve sistemi bence güzel değil. Yeterli değil en azından. Sürekli ayar bozulması ve fren performansını beğenmiyorum. Siz fren sisteminin yeterli olduğunu düşünüyorsanız kaliteli bir papuç alın derim. İlk başlarda yeni papuçlar tam performans vermez o yüzden ilk zaman da dikkat edin. Tel gerginliği ve kolu sıktığınızda papuçların "aynı anda" janta baskı yapmasına özen gösterin. Yük altında papuçların boşta olmayacak şekilde janta temas ettiği tel gerginliğini ulaşın. Jant çemberinizde her zaman temiz olsun. İyi sürüşler dilerim.
 
Geri