Scudo Sports

Fren kaliperlerinden anlamıyorsanız kurcalamayın

ahmetd79

Daimi Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
268
Tepki
450
Yaş
46
Şehir
istanbul
İsim
ahmet
Bisiklet
Merida
Arkadaşlar bisiklet Merida Speeder 900 e aittir.Maşa karbondur. Herşey azda olsa olan sürtmeyi kendim halletmeye çalışmam ile başladı. Kaliperi parçaladıktan sonra bisikletçiye götürmek zorunda kaldım. Orijinal fren kaliperim shimano br m447 iken stokda olmadığı için m446 kullanıldı. Kaliper değişimi esnasında diske sürtmeyi engellemek için araya bombeli pul konularak baskı uygulanmış ve göründüğü gibi şişme yapmıştır. Ben de pulu çıkarıp hacim olarak daha geniş plastik conta kullanarak şişmeyi dahada ilerlettim.Tekrar tekrar ayar yapıp kurcaladıkça da bu hale geldi ve artık diske sürtme engellenemez hale geldi.

Bu acı tecrübeden sonra bisikleti merida toplama fabrikasına (ikitelli) götürerek gerekli tamiri yaptırıp,bisikletin orjinal kaliperi shimano br m447 taktıktan sonra ufak bir rütuşla da eski haline getirdik. Araya da küçük ince bir pul konuldu çünkü düzeltmeyi yaparken 1mm de olsa bir kayıp yaşandı. Şu an nasıl derseniz eskisinden daha iyi çünkü sıfır sürtme var.Artık bu konuda yeterince bilgim oldu fakat bir o kadar da acı çektim.

h1.jpg

h2.jpg

h3.jpg

h4.jpg
 
Scudo
@ahmetd79 biraz talihsiz olmuş ama ben tam tersini savunuyorum. Geçenlerde forumun da yardımıyla kaliperimi tamamen parçalarına ayırıp monte ettim, yağına kadar bastım. Kolay olmadı ama neye bindiğimi bilmenin verdiği hazzın yanında bahsetmeye değmez.

Elbette kaliperi tamamen parçalayın demiyorum ancak sürtme sorununu halletmeye çalışmaktan çekinmeyin. Adını unuttuğum tekeri maşaya sabitleyen zımbırtıyı kurcalayarak kolayca yapılabilecek bir ayar. Eğer kaliperin pozisyonu yanlışsa önce kaliperi söküp sonra sadece maşaya tutunacak kadar vidaları sıkın. Sonrasında frene basarsanız kaliper zaten ortalanmoş olacak. Tek yapmanız gereken iki Vidayı eşit şekilde azar azar sıkmak.
 
Vidaların üzerindeki sıkma tork değeri geçildiğinde bu tür durumlar yaşanıyor. Karbon parçalarda özellikle gidon ve boğazda çatlakların sebebi genelde bu. engellemek için montaj pastası ve tork anahtarı kullanılarak bu tür durumları engelleyebilirsiniz. Geçmiş olsun.
(link)
 
@Mustafa Zeybek kaliperin içinde 2 tane yuvarlak şey var. balataya baskı uygulayan. ismini bilmiyorum. bu parça sökülüp yeniden takıldığı zaman yağ kaçırmaya başlıyor. parçalara ayırıp yeniden monte ettikten sonra yağ kaçırma oldu mu ?

@Yusuf !!WOW!! teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@ahmetd79
O parçalar pistonlar. Onların etrafına beyaz slikon sürüp kapattım, şimdiye kadar sıkıntım yok. İnan bana oradan yağ kaçması çok çok zor.
DSC_1184.JPG
 
Geri