Scudo Sports

Kaza haberlerinin çoğalması

Yani ben bugün rastgele karşılaştığım biriyle bir 5 km kadar sürdüm, eğer öyle sürenler varsa kaza yapıyor olmaları hiç şaşırtıcı değil.

Benim ana tavsiyem şu: gerektiğinde şeridi almaktan çekinmeyin.

* Mesela 200 metre ileride emniyet şeridinde park etmiş bir araç var. Arabanın dibine girene kadar beklemeyin sola geçmek için, dönün yolu kontrol edin, sinyalinizi verin, sonra kontrollü bir şekilde park eden aracı sollayın. Solladığınız araçla aranıza da en az 1 metre koyun, olur da kapısı açılır diye.
* Aynı şekilde yonca kavşaklarda sağa dönüşlere girmeyecekseniz sağ şeridin en sağından gidip gidip de son saniyede sola geçmeyin. Yonca kavşaklar araçların hızlı viraja girmesine imkan sağlıyor o yüzden dikkatli olmak lazım. Arkanızı kontrol edip sol sinyal verin. Yol verildiğinde sağ şeridin soluna geçin ve araçlara yonca kavşağa girme imkanı sağlayın. Kontrollü bir şekilde düz devam edin.
 
Scudo
Bir gün elimde roketatar ile çıkıp ışığını yakmayan ters yönden gelen bizzz diye sesi duyulmayan ve kafalarina gore giden tüm Elektrikli bisiklet leri uçurmak istiyorum :):):)... arabadan daha çok problem oluyorlar çünkü bana

Kelimelerin yetersiz olduğu bir ülkede canınızı ortaya koyarak sevdiğimiz bir şeyi sadece sevdiğimiz için yapıyoruz. Tabi ki gelişmiş insanlar var aramızda ama çoğu"mağara sonrası adamı-kadini" ihtimalleri dusurmeye çalışsak da tek sözüm "bol şans, veya Allah yardımcımız olsun" olabilir

Bu trafik piyangosunda krme ne çıkacağı belli olmaz çünkü
 
@Groims
Tasarim guzel de is gormez gibi sanki. Yine de denemek lazim tabii.
 
günceldir...

kurallar...

1) Her zaman sağ tarafta sürün.Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin.Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler...
2) Tek sıra halinde sürün.Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
3) Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
4) Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin.Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
5) Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun.Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
6) Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
Sola dönüş:Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
Sağa dönüş:Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
7) Biskletinizin kontrolünü elinizde tutun.Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.
8) Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün.Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
9) Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
10) Arabaları çok yakından takip etmeyin.
11) Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun.İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
12) Her zaman için durmaya hazır olun.Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun.

10'uncu madde önemlidir..

- Kaskınız olmadan ayağınızı pedala bile basmayın.
- Renkli kıyafetlerle ve geceleri yeterli ışık veren lambalarla görünür olun ama her zaman görünmezmiş gibi davranın.
- Ters yola girmeyin. Girmeniz gerektiğinde ise tek şeritli ters yollarda sağdan, çok şeritli yollarda ise sol taraftan gidin.
- Kavşaklara gelirken mutlaka hız düşürün. Geçme hakkı sizin olsa bile yolu kontrol etmeden devam etmeyin veya dönüş yapmayın.
- Arabalarla birlikte kırmızı ışıkta bekleyin. Kırmızı ışıktayken ışığın gerisinde kalın. Aksi taktirde, işaret vermeden dönen bir sürücü size çarpabilir. Geniş kavşaklarda karşıya geçmeniz gerekiyorsa yaya geçitlerinden yaya olarak karşıya geçin.
- Yol kenarında park etmiş arabalara fazla yaklaşmayın. Dikkatsiz sürücülerin aniden açtığı bir kapıya her an çarpabilirsiniz. Unutmayın, siz görünmezsiniz.
- Yola koşut mazgallara, çukurlara, cam kırıklarına ve diğer tehlikelere karşı gözünüzü dört açın.
- Alt geçit ve tünellere zorunlu kalmadıkça girmeyin.
- Motorlu araç sürücüleri ile yarışmayın.
- Sokaklara, trafiği ve tali yol bağlantıları yoğun olan caddelere girmemeye çalışın.
- Araçlara arkadan ve yandan fazla yaklaşmayın, kör noktalarında bulunmamaya çalışın.
- Kaldırımda bisiklet sürmeyin. Kaldırım, yayalar için ayrılmış yollardır.
- Yol kenarındaki ceplere, park etmiş araçların aralarına girip çıkmayın. Yolun genişleyen kısmı ve park eden araçlar bitinceye kadar olağan yolunuzda devam edin.
- Devamlı trafikteyseniz kendinize geniş açılı bir gidon aynası, hatta, ikinci ayna olarak bir de kask aynası edinin.
- Kendinize güçlü bir korna edinin veya gerekli durumlarda yüksek sesle bağırarak karşınızdakini uyarın.
- Trafikte görünmez olduğunuzu sakın unutmayın!
 
@Kudret Kurtcebe

Bu uzun deneyimler sonucu çıkmış bir yazıdır. Aslında bu mesajın, forumun diğer mesajları gibi kaybolmasının önüne geçilmesi adına, forumun bir yerinde sabit olarak durmasının daha faydalı olacağı kanaatindeyim. (@Anonim )
 
Sokaklara, trafiği ve tali yol bağlantıları yoğun olan caddelere girmemeye çalışın.

bura istanbulda,

1- üsküdar-beykoz
2- beşiktaş -sarıyer

bu güzergahlar yoğun olarak kullanılmakta,geçen pazar belgrada gittik,ışıklarda bir olaya şahit oldum, yayalara geçiş hakkı oldu,fakat yol bisikletlileri geçti,bu hatadır,sivil vatandaş haklı olarak söylendi,ayrıca erkende olsa sahil yolunda idman olmaz,idmanların olmayacağı yerler yukardadır.burayı seçmeyerek daha trafiksiz yerde yol bisikletlilerin idman yapması mantıklıdır,

gelelim bostancı kaynarcaya,burada yönetmelikte yazmayan kural vardır,oda şudur,

bisiklet yolu olan yerlerde yoldan gitmeyerek ,yolun sağından ikili ekip halinde sürülmesi yasak değildir,

karayolları trafik kanununda böyle bir madde görmedim..

Yasalarca, bisiklet için belirlenen kurallar özetle şunlardır:

- Bisikletli, bisiklet yolunda, bisiklet yolu olmayan yerde yolun en sağından gitmek zorundadır.
- Bisikletli, trafikte en az bir eliyle gidonu tutmalı ve dönüşlerde koluyla işaret vermelidir.
- Bisikletle trafiğe çıkmak için 11 yaşını bitirmek ve sağlıklı olmak zorunludur.
- Bisikletli, şehir içi 40 km/s hız sınırına uymak zorundadır.
- Bisikletli, diğer trafik unsurlarının uymak zorunda olduğu tüm kurallara da uymak zorundadır ve bisikletlinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.

1- üsküdar-beykoz
2- beşiktaş -sarıyer

ayrıca bu güzergahlara grupça epey insan girdik,düşük tempo sürüldü,ışıklarda duruldu artçı bendim, ekip lideri mert arsandı ,asla onu geçemezdiniz.telsizlerimiz vardı,ikili sürme yapılmazdı,birerli kolda fren mesafesinde sürüldü, çok ciddi kaza ise olmadı.
 
ülkede inşaat enflasyonu olduğu için ve her işte olduğu gibi bu işi de yarım yamalak yaptığımız için yollar çok sağlıksız. bina yıkımı ve inşaatı sırasında bütün döküntüler yola saçılır. yollar mıcır, kum, inşaatta kullanılan suların asfalta dökülmesi sonucu özellikle iki tekerlekli taşıtlar için çok tehlikeli hale gelir. asfalt kazılır, günlerce güvenliği alınmadan açık bırakılır sonra üstünkörü kapatılır ama seviye farkı olur. geçen hafta yol inşaatından sonra yolla aynı seviyeye getirilmemiş rögar kapağının üstünden geçtim jantlarım pert oldu, ölümden döndüm. yollar mayın tarlası gibi, sürücüler giderek magandalaşıyor. yine geçenlerde kornalı bayraklı bir konvoydan biri plastik su şişesi fırlattı teğet geçti o anki panik yüzünden plakasını alamadım. tek şeritli dar yolda öndeki aracı 10 metre geriden takip edersin arkadan hıyarın teki gelir dibine girip korna çalar aradan çekilmen için. seni kenara sıkıştırarak sollama yapar, solladıktan 20 metre sonra sağa çekip park eder. her gün yeni bir kaza haberi geliyor sağdan soldan insanın canını sıkıyor.
 
https://store.donanimhaber.com/49/72/98/497298ffd569451b81af267729996a0a.jpg

bu görüntü bizden değil,ama arkadaş kendini araba zannediyor,böyle araçların arasında gidilmez..

@ozgur908

bu insanları eğitmenin yolu ise 40-50 kişinin turlara çıkarak farkındalık yaratması,bunları çok yaptım,bir allahın kulu pet şişesi atamadı ,kitle karşısında bir iki kendini bilmez tırsar.

@ozgur908

avrupa yakada iseniz kemerburgazdan karaburun erken saatlerde az trafiklidir ama hemen döneceksiniz.
 
@Kerem Groims

Teşekkür ederim bilgilendirme için, tam olarak bana lazım olan bir şeydi, aklımdaydı ne zamandır. Sipariş verdim bakalım ebay'den çifti kargo dahil 110 TL'ye geldi. Pahalı ama canımızdan kıymetli değil herhalde değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@Mehmet Cetinbudak Bey, aynı şeyi ben de düşündüm. O yüzden ben de aldım. Sizin ki kaç $'a geldi? Ben amazondan aldım. Dediğiniz gibi canımızdan değerli değil. Bunun italyan modeli de var ama onun için gidon bandını açmak gerekiyor.

upload_2016-8-10_11-51-14.png
 
@Kerem Groims

$35.81'a geldi.

Linki de şu:

(link)
 
@Mehmet Cetinbudak İyi fiyat.

Alacak arkadaşlar için de 10 adet ürün için linki buraya bırakıyorum.
(link)
 
@Mehmet Cetinbudak

aynaları kullandınız mı, malum özellikle yol bisikleti titreşimden çok etkilenir. ayna çok titreşiyor mu yoksa içinde titreşimi azaltacak bir mekanizma var mı?
 
@Kudret Kurtcebe
Hocam ben bu tip dönüşlerde sağa yapışmaktansa şeridi ortalıyorum ve aracın dönmek için beni beklemesini sağlıyrum. Şeridin ortasına geçerken arkamdaki sürücüyle göz göze gelmeye çalışıyor, işaret verip o şekilde şeridi ortalıktan sonra düz devam ediyorum. Böyle kavşaklara yaklaşırken sağ yapışmak bence tehlikeli, zira bu, araç sürücülerine bizi sıkıştırma imkanı veriyor.
 
@ozgur908

yok, henüz bu öğleden önce sipariş verdim.
 
@furkantrojka

sağ şeritten gelirken kavşağa yaklaşınca hız kesilecek ,arkadan araç gelince durulacak,bu tip kavşaklarda trafik lambası yok ise durum budur,eğer ortadaki şeritten giderseniz kazaya davetiye çıkartırsınız çünki risk var,arkadaki arac ortadan niye gidiyorsun diye size korna çalar, ve hatta sıkıştırır,esasında mümkün olduğu kadar yukardaki gibi kavşak yollardan uzak kalınmalı,
kavşaklarda kesin durulacak ,arkadan araç gelmiyor ise karşı yola devam edilecek,kavşakta acele eden acele gider,en riskli yerler kavşaklardır,kaskta ayna olur ise iş daha güvenli olur..
 
@Kudret Kurtcebe Alıntıladığım mesajınızdaki ikinci fotoğraf gibi koşullarda ben gideceğim yöndeki sağ şeridin sağını takip ediyor, ilk fotoğraftakilerde ise dediğim gibi şeridi ortalıyorum ve aracın solumdan üzerime kırarak sağ girmesine izin vermiyorum. Öyle bir durum arkadan gelen aracın korna çalmasından bana çok daha tehlikeli geliyor.
 
@ozgur908 Benim ki erken gelirse gösteririm. Mevcut aynalar. Avusturalya'da yaygın olarak kullanılmakta. Zaten bu aynaları Avusturalya'lı bisikletçiden görerek sipariş geçtim. Önceki sayfalara bakabilirsiniz.
 
@furkantrojka

furkan bey ,siz siz olun orta şerit çizgiden almayın ,ayrıca sağ şeritten gidin ve kavşakta durun araç gelmiyor ise gideceğiniz istikamete devam edin, burası türkiye norveç değil,norveçte sürücü kavşağa gelirken önünde bisikleli sağdan gidiyor ise yavaşlar bisikletlinin sağdan kavşağa girmeden diğer yola geçişine izin verir soldan bodoslama vurmaz ,1980'de milde yollarında bisiklet kullandım,saygı var bisikletliye.burda saygısız çok niye ortadan gidiyorsun diye aynen geçirir.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13412946_1199924070040165_6566054691255504768_n.jpg?oh=8abcafcd20930ec9a26d052dab2db78f&oe=57F27013

ortada bir şerit var birde bisiklete yakın şerit ,kavşakta bisiklet aynen duracak,araç gelmiyor ise karşı yöne gidecek,ayrıca yol bisikletlileri bu tip güzergahlarda tempo kesmeden gitme gafletinde bulunmasın ,bol kavşaklı yerlerde hız yapılmaz..

günceldir.
 
Arkadaşlar, ABD'den vermiş olduğum gidon aynası siparişim geldi.

Fotoğraflar bu şekildedir. Akşam Gidon'a taktıktan sonra da fotoğrafını atacağım.

upload_2016-8-15_9-52-4.png

upload_2016-8-15_9-52-21.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Geri