Scudo Sports

Forumda 130 km pedal kesmeden antreman deneyimi olan var mı?

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
evet soru bu ,,
var ise ortalaması kaç
yol bisikletinde ve mtb de ,,
ayrıca eğimler kaç idi ?

asla mola olmayacak ,,
 
Scudo
Kudret Bey;
Bu soruya pek fazla cevap (daha doğrusu olumlu yani evet var şeklinde) beklemeyin bence:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@Çetin ŞAHİNÖZ

çetin bey,
teşekkür ederimde bazı arkadaşlar yazıyor çiziyorda 130 km de ortalama 25 yaptık diye
onun için bu topiği açtım ve de gerçekleri bileceğiz
şimdi benim görüşüm şu
130 km de pedal kesmeden yapılan ortalama 25 ise yol bisikletinde bence düşük bi tempo ama en az 35 olmalı
tabi bu pro durumudur en az 28-30 olmalı,
ama eğer mola yapıldı ise ortalamada 25 ise bunun bence önemi yok bu görüş beni bağlar arkada kalanlar beklenmez
benim antremanlarımda kimse beni beklemez ve de bende beklemem ,,
beni geçenleri tabi aynen yazarım gençler beni geçecek diye
 
Evet ben yaptım ancak 120 km idi. EYÜP-ÇATALCA 3 kişi gidiyorduk yazın Ben Baki abi Ercan abi 25 ortalama yapmıştık.Güzel bir yoldur performans açısından tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@İsmail.Emre.Padır

dostum ismail eğimler ne kadar idi ?
sizi zorladımı ?
ve kaç rakım idi ?
 
Tabi ki zorladı zorlamaz olur mu :) .Eğimleri ve rakımları bilmiyorum ancak yol inişli çıkışlı onu biliyorum.Çatalcaya geldiğimizde 2 km'lik bir yokuş iniyoruz onun çıkışı insanı bitiriyor :) Yol geniş ve temiz bir yol pek araba bulunmaz.Sizin için yolun haritasını çıkartmaya çalışacağım.Antrenman bittikten sonra eve geldiğimde yorgunluktan elim kalkmadığından makarnamı yiyememiştim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan Közen
@İsmail.Emre.Padır

valla ismail dostum benim 44 diş ama modifiye oldu bisiklet 700 x 32 teker takdımda ,2014 yılına yeni etaplar ile girdim bunlardan biri anadolu yakada 74.4 km pedal basacağımız yeni güzergah ama 10 km si toprak yol,
eğimler 13 eğim 4.5 km lik rampada sona doğru 13 eğimleri buluyor ,
birde tavşanlı-boyalıca rakım var toplam 1500 rakım burada 10-19 eğimlerde tam 76 km pedal basılacak asla durma söz konusu olmayacak, yol ağır stabilize genelde asfalttan kaçıyorum ,
darlık yolunda sadece 20 km lik bir trafik var, bu arada ben anadolu yakadayım

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1170835_630534163645828_406450729_n.jpg

makine bu ağır stabilizede tavşanlı etabı,,

(link)

evet etap bu ,,sapma var 3 km hata payı ,,10 km toprak yol bu etapa kimse gelmiyor benle bir kaç kişi dışında ,,

evet bu da tavşanlı-boyalıca hattı,,


(link)


tavşanlı rakım

(link)

boyalıca rakım

(link)
 
Merhaba Kudret abi, :)

Kamiloba-Yeniçiftlik-Kamiloba rotası 128 veya 130 km. civarı. E5'ten gidince az daha kısadır ama ben Çorlu yol ayrımına kadar E5'e çıkmadan yan yollardan gittiğim için biraz uzayıp yaklaşık 130 km. oluyor.

Bu güzergahı yaz boyunca çok gittim. Kamiloba-Marmara Ereğlisi haftada 2-3 defa, Kamiloba-Yeniçiftlik (bazen Yenice) ayda 1-2 defa diyebilirim. Hiç not tutmadığım için detay veremeyeceğim ama yaklaşık olarak şunu diyebilirim: Marmara Ereğlisi (50 km) 6 saat pedal + 1 saat mola = 100 km.yi toplam 7 saatte gidip dönüyorum. Pedal basarkenki ortalamam 17 km/s oluyor. Dağ bisikleti ile gidiyorum. Lastikler 2" kaba dişli (kaymak satıhda bayağı bir uğultu çıkarıyor). Yeniçiftlik veya Yenice'ye gidiş-dönüş rakamlarını unuttum ama ortalamamın aynı olması gerekir, çünkü ben performans değil, maraton sürüşü yapıyorum - yani acıkmadıkça ve uykum gelmedikçe, sonsuza kadar sürdürebileceğim bir tempo tutturuyorum. Yorulmuyorum, sadece giderek bitkinleşiyorum, ama tempom değişmiyor. Dolayısıyla Yeniçiftlik/Yenice için de aynı ortalamayı tutturduğuma inanıyorum. Önümüzdeki yaz da ölçerim. :)

50-65 km. gittikten sonra kurt gibi acıkıyorum. Sindirim gerektiren bir şeyler yersem, tekrar yola çıkmadan evvel en az yarım saat (tercihen 1 saat) pedal çevirmeden oturuyorum. Bunu yapmak zorunda kalmamak için kolayını buldum. Yanımda plastik kaşık taşıyorum, vardığım noktadaki BİM'den 500 gr. meyveli yoğurt alıp oracıkta ham yapıyorum. Hiç beklemeden aynen devam. Yoğurt çok kolay sindiriliyor, beklemeye gerek yok. Meyvelilerin içinde az çok şeker de var enerji için. Sonuçta molayı yarım saate hatta 15 dk.ya kadar indirebilirim. Daha da indir derseniz... "Eee su yakmıyo bu bacaklar?" :))

Eğim çok az. Sizin güzergaha nispetle çıtır çerez sayılırlar. Trafik ve egsoz istemediğiniz kadar mebzul. Ağaç ve doğa, eh biraz işte. :)

Aslında ben de dağlara çıkmak istiyorum ama o iş karışık biraz. Yakın mesafede az rampalı köpeksiz ormanlık arazi bulmak lazım. Performans benim tarzım değil - köpekler kovalarken istisna. :)))
 
@Abdullah.R

abdullah adaşım teşekkür ederim .
yaşlar evet 50 in üstü tabi ben dikkat edeceğim kendime ,
asla gaza gelmem beni gençler sahada geçer örnek son turda tam 70.7 km de basıldı 6 adet şile rampası sinanın tekeri tur başlangıcında sorun çıkardı ama ben dedimki ben başlıyorum beni yakala ,
sinanda cep var harita var idi.
evet beni darlık 'a gelirken yakaladı ve geçti ve hatta dedimki asla durma
ama 4 kez tekeri patladı ,
tabi 65 km de kaldı ben 70.7 km de pedal kesmeden devam ettim
burada sadece 6 adet şile rampalarıki uzundur asla durmadım ,kömürlükten sonra köy içinde kısa ama etkili duvar rampalarda ayakta çıktım evet burada bıçkıderenin 4.5 km lik yıldıran rampaları yok idi bura bence kolay ,
bu nedenle buradan vazgeçtim ve kerim dostumun önerisi ile etap 74.4 km ye çıkarıldı ve bıçkıderenin 13 eğimleri üzerine 10 km likte toprak yol katıldı
burada yol gitmez ama ekipten erkanı sokacağım o toprağa tabi o biraz kaçıktır tavşanlı ağır stabilizesine girdi hemde 28 hacim ile ama bi kere yoldan çıkıyor idi ama seviyor olayı yapacağım bi şey yok ,
evet bu pazar 74.4 km de asla pedal kesme yok energeli su ile karıştırıp mataraya hazırlayacağım akşamdan 5 tabak kıymalı makarna yiyeceğim sabahta bi yumurta lor peyniri ile omlet olacak yeşil zeytin ve yeşil çay yanıma fındık fıstık ceviz badem kuru üzüm alırımda giderken atıştırma ve rampada mataradan energel ile karıştırılmış suyu içeceğim evet zor olacak bu sefer çünki 13 eğimler var ve üzerine 10 km toprak yol , durma yok burada
geçen pazar 70.7 km de başarım 3 saat 35 dakika düşük derece tabi,44 diş durumu tabi hız olmuyor 44 dişten 48 e geçmek lazımda ben gerek görmüyorum artık yarışlara girecek halimiz yok ..
 
@Kudret KurtcebeKudret abi sizin performans turlarınızı takdirle okuyorum. Yaz kış demeden mücadeleyi bırakmamanız, kendinizi limitlerinize kadar zorlayıp, üstüne bir tık daha ilave etmeniz... muhteşem. Tebrik ediyorum hepinizi.

Öte yandan şu da var.

Ben de benzerini Büyükçekmece-Silivri dolaylarında yapabilir miyim diye sordum kendime. Kendim cevapladı: "Yapmak istiyor musun ki?" Bir an ne diyeceğimi bilemedim kendime. Gezi tamam, doğa tamam, temiz hava tamam (köpekleri yok sayıyorum). Ama bunların tadını alabilmek için de enerji lazım. Enerjimin %125'ini :) pedala harcarsam, etraftaki güzelliklerin hiç birini gözüm göremeyecek korkarım.

Farklı bir aktiviteden örnekler vereyim ki, tablonun bir parçası olmadan bakmak kolay olsun:

Sahne #1 - Motor!
Saklı küçük bir gölün ortasında, gün doğarken kuğuların arasında kürek çekiyorum. Su o kadar dingin ki, sadece kayığın ve sudaki kürek darbelerinin izi var. Hafif sis basmış görüş 10-20 m. Kıyıyı hayal meyal görebiliyorum, kıyıdaki korulukların içinden binlerce kuş sesi kulağıma kadar geliyor. Zaman zaman doğayı daha iyi duyabilmek için kürekleri dikip öylece dinliyorum. Kürekten duru suya düşen damlaların şıp şıp sesleri, kıyıdan gelen kuş cıvıltılarına karışıyor...

Sahne #2 - Motor!
Kano takımında grup içinde küreklere asılıyorum, kanolar başa baş gidiyor, herkes dişini sıkmış, herkesin canı burnunda. Ne martıların sesleri, ne gemilerin düdükleri, ne dalga seslerini duyuyorum. Sadece kürek gıcırtıları var. Ha gayret biraz daha asılın arkadaşlar, asılııınnnn...

Yok mu bu ikisinin ortası? :)))

Ben yazları bir defa uzun tur, sene boyunca da doğa turlarını tercih ediyorum. Daima düşük-orta tempo. İkimiz 1000+ km.lik bir uzun tura çıksak eminim yeni bir tarz icat ederiz Kudret abi. :)

Aslında performans turculuğu diye bir şey de var. Randonneuring diyorlardı galiba.
 
dostum adaşım düşüncelerin çok güzel bu tur anlayışı tabi yani hedefe varmak için bi derdin yok ama ben hedef ile kafayı bozdum ya bende var bi sakatlık
evet bazen öz eleştirimi yapıyorum benim kafa yapım yüzde 90 hıza odaklı tabi,
ama şu gerçekleri gördüm
70.7 km de olay bana çok şeyi anlattı ve de hatırtlattı
çok zevk aldım bi kere pedal kesmeden molasız basma olayından,
ve de kısa mesafede kesilmediğimi gördüm
benim amacım yeni çıtada yani 74.4 km de adam akıllı pişip ondan sonra 100 km de aynı etapta olmak yani göçbeyliden sonra devam edip 100 km de durma bu şu demek asla mola yok ama sana söz bunu başaracağım ve de çalışacağım ,,
esasında heyecan sarıyor beni tabi olay çok zevkli çünki ,
bu etapta çok gençler ile var olduk ,ama asla onlara hava atmadım yeri geldi bekledim ama çizgi artık değişti hiç kimseyi beklemem ve hatta beni bekleyen olursa acaip fırça yer sahada ,,
 
https://i.hizliresim.com/eWW0lm.png

şimdi elime şöyle bir belge geçti ,zekeriya öz misali ifşa edelim,,;)

gozukmeyen sadece mola süresi var o da 1 saat 40 dk

demekki 130 km de mola olmuş 1 saat 40 dakika
peki ben ne diyorum
barış arkadaşa diyorumki
130 km de mola oldumu
evet olmuş 1 saat 40 dakika
o zaman ben ne diyorum pedal kesilmiş
130 km de ,
bu 130 km de asla durmadan pedal kesmeden devam edilmemiş.
bu pazar kazın ayağını açıkça herkes görecek
evet benim etab aşağıda ister ise barış güney gelir yol bisikletine acır 10 km toprak yolda basar ve göçbeylide durur yol bisikleti olduğu için beni rampalarda geçecek zati benden genç,
benim altta 44 diş var beni geçer ise sonuçlarını yazarım asla gocunmam
ama bundan sonra barış güney asla mola yapmadan 130 km de basacak ondan sonra ortalamasını bize yazacak en önemli kriter budur
asla mola yok
mademki barış güney kendisini performans biskletçisi olarak addetti o zaman buna uyacak kural bellidir
asla mola yok asla pedal kesme yok
ayrıca yukarıdaki etap ile bizim etap arasında dağlar kadar fark var ben buraya etap bile demem bu görüş beni bağlar benim için etabın en büyüğü tavşanlı-boyalıca hattıdır ve asla mola yapılmayacak orada bundan sonra
evet benim tarzım acımasızdır bu tarza gelecek olan ne kadar genç var ise onlara kapım açık yeterki beni sahada geçsinler ve ben onların tozunu yiyeyim
nitekim ben çok toz yedim gençlerden korsan hasandan aytekinden ,soner dangırdan onur berbercioğlundan onlar beni sever bende onları ,,


(link)

etap budur asla mola yok 10 km de toprak yol ve bıçkıderenin 13 eğimleri pazar günü sonuçları buraya yazacağım kaç saatte aldığımı bende yalan yok
 
Kudret abi 130 km pedal kesmeden sürüşe toto dayanırmı. Abi öyle bir toto bizde yok. Anca nasırlaşmış olması lazımki 130 km pedal kesmeden bisiklet süreceksin. Zaten ondan sonrada güle güle delikanlılık günlerine. Cesur yürek gibi bisiklet sürmeye gittiğimiz gibi fatih ürek gibi geri döneriz maazallah. fabian abisi yapar pedal kesmeden. 130 km bölü 44 km ortalama = 3 saat. Ucunda birazda abidik varsa pedal kesmez abi. Ama bizi evde bekleyen evladü iyal var abi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@mehmetsunu

sen büyüksün hocam ,,

sen ne yazarsan yaz seni hep dinlerim sayarım bi tane dost adamsın sana inanırım ,,
yav biz asla uçamadık forumda bi zamanlar hiç bi şey olupta sonra sahada uçanları çok gördükte ama onların bi celladı varki istanbulda onu herkes tanır onun adı saklı kalacak bundan sonra o adam benim en sadık dostumdur o adam reis lakaplıdır orta kanaldan görüşürüz hep,,
evet toto dayanmaz
ama geçen pazar 70.7 km de toto dayandı ve 3 saat 35 dakika sele üstünde kalmanın ne olduğunu zati biliyor idim kartepeden orada 13. 5 saat sele üstünde kaldım yahu :rolleyes:
yav millete kolay geliyor bu kartepe ya da korkuyorlar oradan
ben enayimi idim bu yaşımda 86 km pedal çevirdikten sonra 16 km rampa çıkmak
sonra istanbula dönmek yav biz bu işi severiz hocam aşk var bu deliliğin içinde
ha reis ne yaptı o gün aynı rotada idik yav iki kez aldı maşukiyenin 17 km lik rampasını bunu daha istanbulda başarmış yol bisikletçisi varmı yok
yasin bile değil o tren ile dönmüş idi ha var bi adet mustafa ile bizim müdür evren tuğutlu ama onlar 270 km de kaldılar
iki kez maşukiye rampasını almadılar bu reis çılgındır fena halde,
 
Geçen sene foruma da üye olan Şerif Şentürk, Reşit Çağırgan, Ozan Tuna ve Barış Coşkun'la İzmir - Dikili - İzmir rotasında antrenman yapmıştık. Hiç durmadan gittik, yemek yedikten sonra durmadan geri döndük. Gidiş geliş 257 km kadar sürdü. Yol bazen düz, bazen dik tırmanışlıydı eğim kaç bilmiyorum tabi. Ben bu aralar okul sebebiyle bisiklete binemiyorum ama yukarıda ismi geçenler bu mesafeleri düzenli olarak yapmaktalar :)
 
257 /2 =128.3 km
az sayılmaz ,,reşit dostum hala forumda şerif dostumu hatırlıyorum
tabi eğimler önemli,
evet kaç saatte alındı o önemli tabi
ortalama sadece 128 km de ne idi..
 
Abi inşallah öbür konuya dönmez Şerif ile geçen sene yaptıgımız 350-400 km lik turun ilk 160 km si seleden hiç inmedik ortalama 39 idi şimdi bir sürü garip yorum gelebilir cevap verilmeyecektir :) ispatı nasılsa bizde var :) rotanın bir kısmı iniş ağırlıklı(yüzde 3-4) bir kısmı yüzde 3-4 yukarı doğruydu rüzgar hafif arkadan destekliyordu ama asıl sebep Şerifin üstün performansıydı tek başına da 39 ortalama gittiğim yerler oldu ama 70-80 km yi geçmedi.Şerif ile bunu 160 km yaptık.Şerifi de kimse küçümsemesin sezon kapanışı yol yarışında son sprinte kadar kafaya oynayanların hemen arkasında son düzlüğe giren bir kardeşimiz.Sprint antremanı olmadıgından dereceye giremedi belki de

Buradaki amacım çok zor gibi gözükse de olabilecek şeyler bunlar yaşa ve antreman durumuna göre değişir.gündoğumu gün batımı 16 saat selede oturduğum turları bilirim öyle ağrı filan olmuyor kimse merak etmesin.Başka konuda yazmıştım biraz sevgi biraz hırs ile proğramlı yaşamı harmanlayıp bunu yine sert ve proğramlı antreman ile yoğuruyorsunuz kısa sürede sonuçları almaya başlıyorsunuz.Türkiyede derece yapan pek çok arkadaş bu forumda değil onlarda yazmaya başlasa ne sonuçlar okuruz burada.Fakat bizim forumdaki gençlerin büyük çoğunluğu acı çekerek antreman ve kendine yatırım yerine carbon derdine düşmüş durumda kompenant derdinde 105 i dura ace yapayım force u red yapayım carbon jantım olsun ama nabız saatim olmasın kadans saati pahalı almayım hele hele antremanda acı hiç çekmeyeyim şöyle iki gider gelirim her gün al sana antreman durumundalar.Emin olun derece yapan arkadaşların haftada minimum 8-10 saati çok sert antremanlar şeklinde geçiyor buradaki sertin tarifi biraz uzun ama acı bol o kadarını söyleyeyim :) haftasonu 3-5 saat tur yapmak ile veya işe gidip gelmek ile gelinebilecek performans bir yere kadardır.Yüzde 10-15 yağ oranından daha yüksek birisinin de şöyle rampa çıkıyorum böyle rampa cıkıyorum demesine fazla aldanmayın hiç rampa cıkan biriyle karşılaşmamış gerçek anlamda onu belirtir.Buradan herkese derece almış kişiler ile pedal çevirmeyi tavsiye ederim veya gidebildiğiniz kadar yarışa gidin katılın kafaya oynayanları tehlikeye sokmayacak şekilde yol vererek yarışın ve farkı görün en iyi antreman yarışmaktır.
 
mola olmaması başarı hanesine aynen yazıldı,,
berk mercancı dostum tabi sana yazdım mesajı ,,
 
@Kudret Kurtcebe

O zaman yeni bisiklet toplamıştım, km saatim yoktu ortalama oldukça yüksekti diyebilirim. Ferhat abi zaten Şerif abiden bahsetmiş, diğer ismini yazdıklarım da hepsi biribirinden iyiler. Belki konuyu görürlerse ve o antrenmanın bilgileri duruyorsa onlar detaylı olarak yazabilir.
 
@Ferhat Köse

hocam sende büyüksün valla yalan yok ,ferhat dostum bu topik diğer topik ile ortaklaşa olacak oranın linginide koyacağım şimd hedefim 74.4 de çalışmak bunun 10 km si toprak yol burada pişeceğim sonra aynı etaba ekleme yaparak pedal kesmeden 100 km de olayımı noktalayacağımda ama vakit var tabi
şimdi çıkış noktasına gitmek için sabah 9 km pedal yapıyorum araç yok oraya tabi
ama yavaş tempo yapıyorum hedeften sonra atağa geçiyorum
açıkçası çok zevk aldım geçen pazar ama hiç 13 eğim yok idi ,
oruçoğlu köyünden sonra
şimdi etap değişti 74.4 km ve 13 eğimlerden sonra 10 km de toprak yol geldi valla çalışacağım ferhat dostum hedef 100 km de pedal kesmemek,sonra sıra tavşanlıya gelecek ora acaip zor ..
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri