Forum üyesi Murat B. kaza geçirmiş

Scudo

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.966
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gerçekten insan düşününce çok ilginç ve de ne yalan söyleyeyim korkutucu geliyor.
@Murat B. gibi bilgi deryası, her konuda görev ve sorumluluklarını bilen ve uygulayan bir insanla, başkalarının her türlü hakkına saygı duymayan, vurdumduymaz, kural tanımaz vasat altı insanlar aynı trafikte bulunuyor. İşin kötüsü ne kadar dikkatli olunursa olunsun hayatlarımız onların elinde ve pamuk ipliğine bağlı.
 

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.170
Tepki
4.133
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Öncelikle geçmiş olsun. Yakın dönemde bu güzergahı kullanmaya başladım antrenman amaçlı uzun parkur yaparken kaldırım ya da sahil şeridi yürüyüş yolu ile ortak alanda malesef insanlar (çocuk ya da büyük fark etmiyor) birden önünüze atlayabiliyor. Bu sebeple yoldan gitmek daha avantajlı görünüyor fakat arabalar her ne kadar uyarı yapılsa da bisikletlileri görme konusunda çok yetersiz. Ortalama 50-80 km/h ile giden bir arabada hele ki gündüz vakti sağ şeritten giden bir bisikleti fark etme alışkanlığı malesef ülkemizde yok denecek kadar az. Gece sürüşlerinde far, çakar, arka ışıklar ve kask ışıkları kullanımı sayesinde nispeten fark edilebilir olunuyor fakat burada da şöyle bir sorun çıkıyor.

Yolda 80 ile ilerleyen bir araba dikkat etmediği bir yan şeritte giden 50 km/h süratinde bir arabayı son anda fark ettiğinde yaklaşık 10 metre olduğunu var sayalım. Diğer araba 50 kendi 80 ile gittiği için aslında 30km/h ile giderken duran r cismi 10 metre kala fark etmiş gibi oluyor. Tabi nispeten manevra avantajı oluyor.
Bisikletle 25-35 km/h ile gidildiğinde 80km/h ile giden bir araç son anda ortalama 10 metre kala bisikleti fark ettiğinde aslında kurtarması daha zor bir manevra yapmak durumunda kalıyor. Duran bir cisme 45-55km/h ile yaklaşır gibi oluyor. Bir de bunun şeridi araba gibi tamamen kapatmayan yalnızca 1/5 ini kaplayan bisiklet olduğunu düşünecek olursak görmesi daha da zor oluyor ve 10 metre gibi bir avantaj da olacağını sanmıyorum. Yüksek ihtimalle vurmadan önce son anda görüyor.


Yanlış anlaşılmasın arabayı savunmuyorum. Ama mecburen kullanmak zorunda olduğumuz yolda giden mekanik araçların kullanıcılarının gelişim seviyesini göz önünde bulundurrarak bir de fiziksel zorluklar eklendiğinde (yukarıda bahsettiğim) kaza kaçınılmaz hale geliyor. Bir iki defa yanımdan yakın denecek şekilde araç geçtiğinde sürüşün kalanını kaldırımdan tamamlamak zorunda kalıyorum. İster istemez korku geliyor.

Tamamen ayrılmış bir bisiklet yolu olmadan aslında bu yollara çıkmamak lazım. İstediğin kadar dava sonucunda donuna kadar al adamdan, kaza olduktan sonra bir anlamı yok ki. Bir de Allah korusun kaza sonunda dava açabilecek durumda olamamak da var, ki bu en kötüsü.

Güvenli sürüşler 🤚
 

sonerogul

Aktif Üye
Kayıt
24 Eylül 2018
Mesaj
157
Tepki
342
Yaş
40
Şehir
Hatay/İskenderun
İsim
Soner Oğul
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Olayın hakkında bir güncelleme yapayım; hem merak edenleri bilgilendirmiş olurum, hem de bundan sonra benzer durumlar yaşamak zorunda kalan arkadaşlarımıza yol gösterici olabilir.

Konu mahkemeden önce uzlaşmaya gitti. Uzlaştırmacının önerisi ile Veloturk'e bir miktar bağış yapması karşılığı uzlaşabileceğimi bildirdim. Ancak karşı taraf durumu olmadığı gerekçesi ile bunu kabul etmedi. Ardından kamu davası açıldı, bu sabah ilk duruşması vardı. Sanık gelmediği için zorla getirilmesine karar verildi. İkinci duruşma 15 Ocak'ta yapılacak.
Öncelikle geçmiş olsun. Normal şartlar altında, trafik kaza tutanağı tutulduğu zaman karşı tarafın trafik sigortasının sizin maddi hasarınızı (bisiklet ve sağlık giderleri) karşılaması gerekiyor. Acaba araç size çarptıktan sonra olay yerini mi terk etti? Bu nedenle mi olay mahkemelik oldu?
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Yolda 80 ile ilerleyen bir araba dikkat etmediği bir yan şeritte giden 50 km/h süratinde bir arabayı son anda fark ettiğinde yaklaşık 10 metre olduğunu var sayalım. Diğer araba 50 kendi 80 ile gittiği için aslında 30km/h ile giderken duran r cismi 10 metre kala fark etmiş gibi oluyor. Tabi nispeten manevra avantajı oluyor.
Bisikletle 25-35 km/h ile gidildiğinde 80km/h ile giden bir araç son anda ortalama 10 metre kala bisikleti fark ettiğinde aslında kurtarması daha zor bir manevra yapmak durumunda kalıyor. Duran bir cisme 45-55km/h ile yaklaşır gibi oluyor. Bir de bunun şeridi araba gibi tamamen kapatmayan yalnızca 1/5 ini kaplayan bisiklet olduğunu düşünecek olursak görmesi daha da zor oluyor ve 10 metre gibi bir avantaj da olacağını sanmıyorum. Yüksek ihtimalle vurmadan önce son anda görüyor.
Benim yaşadığım olaydan bağımsız olarak, bir sürücü kendi gittiği veya geçeceği şeritteki aracı (bu bisiklet de olabilir) en az 50 metre uzaktan görebiliyor olmalı. Otomobilin hızının saatte 90 km, bisikletin hızının ise 20 km olduğu durumda bile yaklaşık 2,5 saniyelik reaksiyon zamanı oluyor. Bu kadar sürede tepki verip manevra yapamayacak olanlar motorlu araç kullanmamalı.

Öncelikle geçmiş olsun. Normal şartlar altında, trafik kaza tutanağı tutulduğu zaman karşı tarafın trafik sigortasının sizin maddi hasarınızı (bisiklet ve sağlık giderleri) karşılaması gerekiyor. Acaba araç size çarptıktan sonra olay yerini mi terk etti? Bu nedenle mi olay mahkemelik oldu?
Yaralandığım ve şikayetçi olduğum için olay mahkemelik oldu, TCK Madde 89'dan kamu davası açıldı.
 

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.170
Tepki
4.133
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Benim yaşadığım olaydan bağımsız olarak, bir sürücü kendi gittiği veya geçeceği şeritteki aracı (bu bisiklet de olabilir) en az 50 metre uzaktan görebiliyor olmalı. Otomobilin hızının saatte 90 km, bisikletin hızının ise 20 km olduğu durumda bile yaklaşık 2,5 saniyelik reaksiyon zamanı oluyor. Bu kadar sürede tepki verip manevra yapamayacak olanlar motorlu araç kullanmamalı.



Yaralandığım ve şikayetçi olduğum için olay mahkemelik oldu, TCK Madde 89'dan kamu davası açıldı.
Çok haklısınız. Bence de o algıya sahip olmayanlar kullanmamalı. Fakat benim altını çizmek istediğim durum malesef ülkemizde araç kullanan insanların %70 i ne yaptığının farkında bile değil.
Buna dayanarak arkamıza bu Bilinçsiz ve kabiliyeti sınırlı olan mahlukatlar alıp işi tamamen onların algı kapasitesine ve araç kullanma yeteneğine bırakmamak lazım. Hepimiz yeri gelince yola çıkıyoruz. Bazen daha sıkıcı bile olsa kaldırımdaki o kesikli yoldan gitmeyi bile düşünmek gerekebilir. Şartlar eşit olsa (ki bu tür yol kazalarında tamamen araç kullanana bağlı oluyor) o zaman belki kaçınma şansı olur ya da adam kurtarmaya çalıştı ben kaçamadım deriz ama malesef. Davul da arabalılarda tokmak da. O kadar şansa bırakılmamalı diye düşünüyorum.

Tekrar geçmiş olsun. 🙂🤚
 

Samet M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mayıs 2020
Mesaj
1.424
Tepki
4.125
Şehir
İstanbul
İsim
Samet
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Davanın sonucunu da yazayım da konu ortada kalmasın: Sanığın ölmüş olduğu anlaşıldı ve dava düştü.
Vay arkadaş gerçekten garip olmuş sonu. Covid falan mı acaba
 

hrnkral

Üye
Kayıt
4 Mart 2020
Mesaj
86
Tepki
108
Yaş
35
Şehir
Şanlıurfa
İsim
Harun
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Davanın sonucunu da yazayım da konu ortada kalmasın: Sanığın ölmüş olduğu anlaşıldı ve dava düştü.
Geçmiş olsun hocam hakkınızı helal edin bari...
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.055
Tepki
7.393
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Geçmiş olsun hocam hakkınızı helal edin bari...
Niye etsin ki? Adam özür dilememiş, pişman olmamış, uzlaşmaya yanaşmamış. Öte tarafta zebaniler eşliğinde 100 derece sıcaklıkta %10 eğimli rampada hergün 200 km. pedal çevirme cezası yer umarım :)

Uğranılan maddi zararın, ölen kişinin yasal mirasçılarından tazmini mümkün oluyor mu; onu da bir araştırmak lazım aslında.
 

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Davanın sonucunu da yazayım da konu ortada kalmasın: Sanığın ölmüş olduğu anlaşıldı ve dava düştü.
Foruma ara ara girip konuları takip etmeye çalışıyorum, kaza geçirdiğinizi ilk defa duyuyorum, belki geç oldu ama geçmiş olsun, umarım hayatınız boyunca bir daha böyle bir olayla karşılaşmazsınız.
 

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.170
Tepki
4.133
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Niye etsin ki? Adam özür dilememiş, pişman olmamış, uzlaşmaya yanaşmamış. Öte tarafta zebaniler eşliğinde 100 derece sıcaklıkta %10 eğimli rampada hergün 200 km. pedal çevirme cezası yer umarım :)

Uğranılan maddi zararın, ölen kişinin yasal mirasçılarından tazmini mümkün oluyor mu; onu da bir araştırmak lazım aslında.

Hak helal edilir edilmez kişinin bileceği iş tabi.

Mirasçılara rücu etmesi için ölen kişinin ölmeden önce tazminat cezasına çarptırılmış ve karşı tarafa borçlandırılmış olması gerekir. Öldükten sonra gıyaben ceza verilmez diye biliyorum. Hukukçu değilim ama mantığım bunu söylüyor. Avukat olan vardır elbet yanlışım varsa düzeltin.

Tekrar geçmiş olsun.
 

Kutay P

Aktif Üye
Kayıt
11 Mayıs 2020
Mesaj
150
Tepki
144
Şehir
istanbul
İsim
kutay
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B. Hocam geçmiş oldum şimdi gördüm yazılarınızı kusura bakmayın :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

Loiz

Üye
Kayıt
6 Nisan 2020
Mesaj
64
Tepki
137
Şehir
Samsun
İsim
Rıdvan
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
bende başlığı ilke kez görüyorum büyük geçmiş olsun Allah hepimizi beterinden saklasın..