Scudo Sports

Eski nesil jant arka teker jant teli sık sık kırılma sorunu çözüldü.

soner kalaycıoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Ekim 2011
Mesaj
528
Tepki
933
Yaş
68
Şehir
Ankara
İsim
soner
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
arkadaşlar 26 jant eski nesil jant telinden kısa sürelerle devamlı olarak 20 adedini değiştirdim.en son tel değiştirmem de çukurlara girmek şöyle dursun,bisiklete oturur oturmaz,çıt diye ses gelerek jant teli kırılmıştı.tellere elle dokunduğumda da bir tarafın sert,diğer tellerin daha sıkı olması farkediliyordu.bu formdaki konuları okuyarak bunun jant göbeğinin ortalı olmamasından kaynaklandığını anladım.tellerin sağlamlığından şüphelenmek yanlıştı ve tüm tellerin değişmesi de bana göre saçmaydı.jantı çıplak elinize alıp ön ve arka kenarları nişanlayıp baktığımda,sağ ve sol jant tellerinden bir tarafın dişarda,diğer tarafının da içeri gömük olduğunu farkettim.gömük olan tarafın hepsini dışardan tornavidayla sıkıladım.dişarıda olan tarafın hepsini gevşettim ve göbek ortaya geldi.bunu şöyle görebiliriz.kendinize yakın jant kenarıyla tam karşı kenarı gözünüzle avcı gibi nişanlayıp tellerin bir tarafının içerdemi dişarda mı olduğunu görebilirsiniz.teller jantın her iki tarafına eşit taşmalıdırlar.bunları bisikletçiler tabi söylemezler,nede olsa ekmek kapısı..selamlar,saygılar
 
Scudo
Tam olarak çözemedim nişan olayını resimleme şansınız var mı ? Akort ayarı bozulmadı mı tellerle oynarken
 
@ÖMER DOĞAN hayır bozulmadı sağ ve sol teller bir tarafı eşit olarak gevşetildi(çeyrek),öbür tarafı sıkılandı.böylece göbek ortalandı.
 

Dosyalar

  • akort.xlsx
    10,1 KB · Okunma: 25
Geri