Alpaslan.Savacı
Aktif Üye
- Kayıt
- 1 Ocak 2013
- Mesaj
- 169
- Tepki
- 178
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Canyon
Sanki ilk defa bisiklet alıyorum....
Bu sefer de çok heyecalandım, çok keyif aldım, çok bekledim ama değdi tabii ki
Hem bu sefer "yol"a transfer oluyorum.
"CANYON Endurace CF" grubunun en üst modeli 9.0 SL aldım, sağolsun arkadaşım "Serkan Gazel" Almanya gezisine CANYON'un memleketi "Koblenz" ziyaretini de ekledi ve bisikletimi kutusunda aldı geldi.
"Endurance Yol bisikletleri", ya da "sportive geometry" denilen şey, sadece biraz daha dik oturuş, yüksek "head tube", ince "seat stay", birazcık daha kalın lastik olmanın çok ötesine geçmiş durumda. Yoldaki bozuklukları sürücüye daha az yansıtabilmek için her üretici inovasyon sınırlarını zorluyor. Specialized Roubaix'e ZERTZ adı altında elostimer esnek malzeme ilaveleri yapmış, Trek Domain'e ISOSPEED Decoupler ismiyle aktif arka bağlantı koymuş, Scott Solace'da Konfor bölgeleri var mesela.
Genel anlamda "Endurance" bisikletler (bu Endurance ile CANYON'un Endurace'i birbirine karışmasın
) yarış yol bisikletlerinin biraz daha konfora dikkat edilmiş versiyonları. Her üretici bu konfor işini belli ölçülerde uygulamış.
CANYON bu konforlu grubun scalada en "yarış" tarafında kalan modellerinden biri, ve onun da kendine özgü numaraları var tabi, mesela "VCLS Seat Post", resimlerde göreceksiniz iki parçalı sele borusu var ve ileri geri esneyebiliyor. VCLS zaten "Dikey Konfor Yatay Sertlik" gibi tercüme edilebilir. Bu teknoloji kadroda çeşitli yerlerde de kullanılmış. CANYON ayrıca Endurace CF'te DT SWISS R23SPLINE jant kullanmış, bu biraz daha geniş bir jant ve üzerinde kullanılan 25'lik lastik CANYON'un söylemine göre geniş jant sayesinde 27'lik lastik konforu sağlıyor (daha ağır 27'lik lastik kullanmaya gerek kalmadan).
Endurance bisikletlerin tanıtım videoları hep arnavut kaldırımlı yollarda, hatta toprak parkurlarda çekilmiş, ya üreticiler bu kullanım tarzını abartıyorlar, ya da ben bildiğimiz yol bisikleti almak yerine bu endurance sportive denen şeyi ciddiye alarak abartmış oldum, bakalım kullanarak öğreneceğiz. Ne de olsa bu kadar zamandır dağda da yolda da "MTB" kullandım.
Aslında L kadro için 6.95 kg, yazılan ağırlık (XL beden, pedallı, suluklu benim tartımda 7.30 kg çıktı), üzerinde Dura Ace 9000 grup set ile bana göre her türlü yarışır! gibi de gelmiyor değil
.
Bir iş yapıyorum tam yapayım diye yol ayakkabısı (Shimano r170) ve yol (look tipi) pedalları da (Dura Ace 9000) aldım. (Bu kadar marka modeli yazıyorum ki, benzeri tercihler hakkında sorusu olanlarla deneyimlerimi paylaşırım diye düşünüyorum.
CANYON hakkında son zamanlarda forumda da yazılıp çiziliyor, herkesin de belli fikirleri oluşuyordur. Benim açımdan da, doğrudan satış modeli sayesinde ulaştığı fiyatlar, pro takımları (Katuşa ve Movistar) destekliyor olması, inanılmaz detaylı müşteri desteği (içinden 300 sayfa kullanıcı kılavuzu çıktı
) gibi şeyler tercih etmemde etkili oldu. Neticede 1. istediğin modeli 2. istediğin rengi 3. istediğin bedeni (özellikle bu çok önemli) alabiliyorsun. Koy Pegasus biletini cebine git kendin al, böylece ne Almanya vergisini ne de Türk gümrüğünü ödememiş olursun (yanında bir bisiklet getirme hakkın var diye biliyorum), böylece daha da ucuza geliyor. Almanya turistik gezisi de hediye 
Yazacak çok şey, biraz fotolara bakın, daha iyisi hepinize ve hepimize olsun, binecek keyfimiz, sağlığımız eksik olmasın
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Bu sefer de çok heyecalandım, çok keyif aldım, çok bekledim ama değdi tabii ki
Hem bu sefer "yol"a transfer oluyorum.
"CANYON Endurace CF" grubunun en üst modeli 9.0 SL aldım, sağolsun arkadaşım "Serkan Gazel" Almanya gezisine CANYON'un memleketi "Koblenz" ziyaretini de ekledi ve bisikletimi kutusunda aldı geldi.
"Endurance Yol bisikletleri", ya da "sportive geometry" denilen şey, sadece biraz daha dik oturuş, yüksek "head tube", ince "seat stay", birazcık daha kalın lastik olmanın çok ötesine geçmiş durumda. Yoldaki bozuklukları sürücüye daha az yansıtabilmek için her üretici inovasyon sınırlarını zorluyor. Specialized Roubaix'e ZERTZ adı altında elostimer esnek malzeme ilaveleri yapmış, Trek Domain'e ISOSPEED Decoupler ismiyle aktif arka bağlantı koymuş, Scott Solace'da Konfor bölgeleri var mesela.
Genel anlamda "Endurance" bisikletler (bu Endurance ile CANYON'un Endurace'i birbirine karışmasın
CANYON bu konforlu grubun scalada en "yarış" tarafında kalan modellerinden biri, ve onun da kendine özgü numaraları var tabi, mesela "VCLS Seat Post", resimlerde göreceksiniz iki parçalı sele borusu var ve ileri geri esneyebiliyor. VCLS zaten "Dikey Konfor Yatay Sertlik" gibi tercüme edilebilir. Bu teknoloji kadroda çeşitli yerlerde de kullanılmış. CANYON ayrıca Endurace CF'te DT SWISS R23SPLINE jant kullanmış, bu biraz daha geniş bir jant ve üzerinde kullanılan 25'lik lastik CANYON'un söylemine göre geniş jant sayesinde 27'lik lastik konforu sağlıyor (daha ağır 27'lik lastik kullanmaya gerek kalmadan).
Endurance bisikletlerin tanıtım videoları hep arnavut kaldırımlı yollarda, hatta toprak parkurlarda çekilmiş, ya üreticiler bu kullanım tarzını abartıyorlar, ya da ben bildiğimiz yol bisikleti almak yerine bu endurance sportive denen şeyi ciddiye alarak abartmış oldum, bakalım kullanarak öğreneceğiz. Ne de olsa bu kadar zamandır dağda da yolda da "MTB" kullandım.
Aslında L kadro için 6.95 kg, yazılan ağırlık (XL beden, pedallı, suluklu benim tartımda 7.30 kg çıktı), üzerinde Dura Ace 9000 grup set ile bana göre her türlü yarışır! gibi de gelmiyor değil
Bir iş yapıyorum tam yapayım diye yol ayakkabısı (Shimano r170) ve yol (look tipi) pedalları da (Dura Ace 9000) aldım. (Bu kadar marka modeli yazıyorum ki, benzeri tercihler hakkında sorusu olanlarla deneyimlerimi paylaşırım diye düşünüyorum.
CANYON hakkında son zamanlarda forumda da yazılıp çiziliyor, herkesin de belli fikirleri oluşuyordur. Benim açımdan da, doğrudan satış modeli sayesinde ulaştığı fiyatlar, pro takımları (Katuşa ve Movistar) destekliyor olması, inanılmaz detaylı müşteri desteği (içinden 300 sayfa kullanıcı kılavuzu çıktı
Yazacak çok şey, biraz fotolara bakın, daha iyisi hepinize ve hepimize olsun, binecek keyfimiz, sağlığımız eksik olmasın
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)