Scudo Sports

Emir Bisiklet - Ankara / n11.com (Alışveriş yaparken dikkat edin)

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.649
Tepki
8.874
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Firmayla ilgili sıkıntıyı forumdaki şu mesajımda da dile getirmiştim. Bugünkü gelişme sonrasında ayrı bir başlık açmak istedim.

9 Şubat'ta n11'de mağazası olan Emir Bisiklet'ten katlanır bisiklet pedalı sipariş ettim. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz üzere, satıcı gönderimi Yurtiçi Kargo ile yapacağını belirtmiş.

kargo.jpg

İlanda bu şekilde belirtilmesine rağmen, firma ürünü PTT Kargo ile gönderdi. Telefonuma ürün kargoya verildi mesajı gelip de kargonun PTT ile gönderildiğini anlayınca, sistemden iptal talebi oluşturdum. n11'den gelen otomatik mesajda, paketin bana teslim edilmeden firmaya geri döneceği ve ücret iademin yapılacağı yazılıydı.

kargo2.jpg

Durum böyle olmasına ve iptal talebimin sisteme girilmesine rağmen, firma kargoyu geri çekmedi ve 13 Şubat'ta PTT kuryesi paketi adresime getirdi. Paketi teslim almadım ve iade olacağını söyledim. Kurye de paketi geri götürdü.

Bugün yani 15 Şubat'ta Emir Bisiklet, n11 sistemine girdiğim iade talebini reddetmiş ve red gerekçesi olarak da harikulade bir üslupla şu mesajı yazmış. Noktasına, virgülüne dokunmadan naklediyorum :)

"merhaba ürün mağazaya teslim edilmedi biz ürünü kargoya verdik hemen 10dakka içinde iptal etti ürün yola çıktı ürün den kazanacağımızı bıraküstüne 105 tl kargo ücreti ödüyoruz biz bu iade ürünü onaylamıyrouzböyle tüketiciler internetden alışveriş yapmasın yaptırmasınlaresnaflarada yazık günah kendi cebimden ödesinde göreyelim canı nasılyanacak bakalım"

n11'e durumu ilettiğimde, tekrar iade talebi başlatmamı söylediler. Dediklerini yaptım lakin büyük ihtimalle firma yine talebi reddedecek. O yüzden kredi kartı harcama itirazı oluşturdum ve bankama ilettim. Artık süreçle banka ilgilenecek.

Forumdaki arkadaşlara tavsiyem: Hani firma "böyle tüketiciler internetden alışveriş yapmasın yaptırmasınlar" diye yazmış ya, işte ben de böyle sorumsuz, taahhütlerine uymayan firmalardan alışveriş yapmasınlar, diyorum :)

Ankara'da faaliyet gösteren ve Şevket Emir tarafından işletilen, n11 üzerinden de satış yapan Emir Bisiklet firmasından alışveriş yapacaksanız 10 defa düşünün.
 
Son düzenleme:
Scudo
Firmanin yaptigi yazim hatalari nedeniyle beynim yandi.
Ifade tarzina ise hic girmiyorum bile.
Alisveris portallarindan yapilan alirverislerde bu tarz sikintilar cok oluyor. Cunku ipini koparan orada.
Ben genellikle firmalarin resmi sitelerinden alisveris yapmaya calisiyorum. Hizmet ve geri donus daha iyi cunku.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Altuğ
Böyle mahalle bakkalı kafasıyla davranacaksa asıl o internetten satış yapmasın
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Altuğ
Ürünün (link) firmanın kargo ücretleriyle ilgili şöyle bir ifadesi de var üstelik:

kargo3.jpg

Hem farklı firma ile gönderim yapacaksınız, hem de "iade kargo ücreti bizden" diye taahhüt etmiş olmanıza rağmen çamura yatacaksınız. Tüketici olarak ürünü ister 10 dakika sonra, isterse 14. gün hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirim, yasa bu hakkı tüketiciye tanımış.

Her firma internet üzerinden satış yapmak zorunda değil. Ancak bunu yapmak istiyorsa da yürürlükteki yasalara uygun ticaret yapmak zorunda. Bunu yapmaya niyetiniz yoksa internet mağazanızı kapatın bir zahmet.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve CNC
Sizi suçlamak için söylemiyorum ama satıcı puanına dikkat etmek lazım. N11 de 5.0 puan gerçekten çok kötü demek oluyor. Çünkü N11 diğerleri kadar katı değil puan konusunda. Ben olsam bu kadar düşük puanlı bir yerden almayı tercih etmezdim. Adamların niye 5.0 olduğu belli bu yazdıklarınızdan zaten.
Pazaryerine imza atan her satıcı bu koşulları baştan kabul etmiş sayılır, bu koşullar ona ağır geliyorsa N11 deki mağazasını kapatsın gitsin
 
Koskoca PTT lütfetmiş, kalkmış, siparişinizi getirmiş. Kapıya kağıt yapıştırmadan teslim etmek için uğraşmış. Yukarılarda tanıdıklar var galiba üstad.
 
Koskoca PTT lütfetmiş, kalkmış, siparişinizi getirmiş. Kapıya kağıt yapıştırmadan teslim etmek için uğraşmış. Yukarılarda tanıdıklar var galiba üstad.

Vallahi ona ben de şaşırdım :) Normalde 4-5 günden önce teslimat yapmıyorlar. Araya giren haftasonunu da saymazsak 2 günde getirdiler kargoyu. Lakin ben başka bir satıcıdan, ertesi gün elimde olacak şekilde ürünü almış ve Pazar günü bisikletime montajını yapmıştım.
 
ürün den kazanacağımızı bıraküstüne 105 tl kargo ücreti ödüyoruz
Bu kısım külliyen yalan. Çünkü e-ticaret yapan firmalar kargoyla toptan yıllık anlaşma imzalıyor, anlaşmadaki desi sınırının üstünde olmadıkça, tekil gönderi bedeli diye bir şey geçmez iki taraf arasında. Meşhur dolandırıcı kartalbikeshop da bunu kullanıyodu mesela. "Ucuzunu yollayayım, 'hemen lazım, yenisinin gelmesini bekleyemem, kullanayım gitsin' diyenlerden fazladan kar yaparım" kurnazlığı. Geri yollandığında da paketleme kartonu dışında bi zararları olmuyordu.

Kendilerini bu başlıktan haberdar etsek mi? Satrai'nin yaptığı gibi kendini savunmaya gelsin buraya. Bize de eğlence çıkar 🤣
 
Son düzenleme:
Başlıkta emir bisiklet yazısını görünce konu dikkatimi çekti. Bu hafta aynı satıcının hepsiburada da ki mağazası üzerinden alışveriş iadem olumlu gerçekleşti. Anlaşmalı kargo olarak hepsijet yazıyordu. Kargo süreci hızlı oldu. Ürün satıcıya ulaşınca iade kısa sürede olumlu gerçekleşti. Demek ki n11 de ki mağazasında size yaşattı durumda gördüğümüz üzere bir çalışma düzensizliği var.
 
Bu kısım külliyen yalan. Çünkü e-ticaret yapan firmalar kargoyla toptan yıllık anlaşma imzalıyor, anlaşmadaki desi sınırının üstünde olmadıkça, tekil gönderi bedeli diye bir şey geçmez iki taraf arasında. Meşhur dolandırıcı kartalbikeshop da bunu kullanıyodu mesela. "Ben ucuzunu yollayalım, 'hemen lazım, yenisinin gelmesini bekleyemem, kullanayım gitsin' diyenlerden kar yaparım" kurnazlığı. Geri yollandığında da paketleme kartonu dışında bi zararları olmuyordu.

Kendilerini bu başlıktan haberdar etsek mi? Satrai'nin yaptığı gibi kendini savunmaya gelsin buraya. Bize de eğlence çıkar 🤣

Kargo anlaşmalarını pazar yerleri yapıyor. Dibin dibi fiyata kargo maliyetleri oluyor.

Mesela bizim şirketin 200 mağazası var, devasa hacimli bir web sitemiz de var. Bir pazar yerinde satışa başladık. Pazar yerinin kargo anlaşması bizim aynı kargo ile olan anlaşmamızdan yüzde 30 daha uygun. Üstelik kargoyu sadece internet satış için değil, mağazalar arası ürün transferi için de kullanıyoruz. Yine de pazar yeri kadar uygun fiyat alamıyoruz.
 
Başlıkta emir bisiklet yazısını görünce konu dikkatimi çekti. Bu hafta aynı satıcının hepsiburada da ki mağazası üzerinden alışveriş iadem olumlu gerçekleşti. Anlaşmalı kargo olarak hepsijet yazıyordu. Kargo süreci hızlı oldu. Ürün satıcıya ulaşınca iade kısa sürede olumlu gerçekleşti. Demek ki n11 de ki mağazasında size yaşattı durumda gördüğümüz üzere bir çalışma düzensizliği var.
Burada önemli olan kargo sorunu değil de sonrasında firmanın tutumu sanki
 
Son düzenleme:
Bu kısım külliyen yalan. Çünkü e-ticaret yapan firmalar kargoyla toptan yıllık anlaşma imzalıyor, anlaşmadaki desi sınırının üstünde olmadıkça, tekil gönderi bedeli diye bir şey geçmez iki taraf arasında. Meşhur dolandırıcı kartalbikeshop da bunu kullanıyodu mesela. "Ucuzunu yollayayım, 'hemen lazım, yenisinin gelmesini bekleyemem, kullanayım gitsin' diyenlerden fazladan kar yaparım" kurnazlığı. Geri yollandığında da paketleme kartonu dışında bi zararları olmuyordu.

Kendilerini bu başlıktan haberdar etsek mi? Satrai'nin yaptığı gibi kendini savunmaya gelsin buraya. Bize de eğlence çıkar 🤣

Bisiklet firması N11'e ödüyordur. Kendim bu işi yapmıyorum ama nedense facebook algoritması online satıcıların kendi aralarındaki gruplardan gönderiler düşürüyor önüme, iade mevzularında sıklıkla iade kargo ücretinden de bahsediyorlar.

Forum arkadaşlarımız konuyu büyütmüş gibi geldi bana, zaten satıcı firma belli ki az kişiden oluşuyor, ürün düşük fiyatlı. Kargo bilgisi bir şekilde yurtiçi olarak kalmış. Doğrudan n11'i kullanmıyor, entegre bir sistemle tüm pazar yerlerine satış yapıyor olabilirler. Hatta iyice olumlu düşünürsek, belki önce Yurtiçi kargoya verdiler, ama günlük kapasitelerinin dolduğunu öğrenince müşteri mağdur olmasın diye aynı gün kargoyu alan PTT'ye geçtiler. Nihayetinde ürün kargoya verilmiş ve gelmiş. Satıcı firma da mevzuyu tam anlayamamış, öylesine iade yapılıyor sanmış, hatta kargo çıkar çıkmaz iade olmasından ayrıca şüphelenmiş, zaten ucuz bir üründen biraz kar edeyim derken edeceği kardan fazlasını kargo ücreti olarak n11'e bırakmaya da sinirlenmiş ve kendince süreci uzatmış.

Birine kızacaksak N11'e kızmak lazım. Oraya kargo bilgisi yazmayı biliyorlarsa, sisteme kargo girişinde yazılan firmadan kargoyu zorunlu tutmak N11 tarafı için kolay iş.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Gecikmeli de olsa firma iade onayı verdi ve ücret iadem yapıldı.

Demek ki neymiş? Müşteriye karşı kabadayılık yapmak bir işe yaramıyor, asarım-keserim'le bir yere varılamıyormuş. Öfkeyle kalkan zararla oturuyormuş. Üç kuruş kargo ücretinin üzerinde tepinmekle ele geçen tek şey kötü reklam imiş.

Umarım Şevket bey bu olaydan gereken dersleri çıkarmıştır ve bundan sonra ticaretini daha düzgün yapmaya gayret eder.
 
Puanı 8 in altına düşenden mal almıyorum.
Puan çok işe yarar bir bilgi değil. Çünkü sorunlu bir alışveriş sonrasında siparişi iptal veya iade ediyorsun ve puan/yorum yapma imkanın kalmıyor. Bence epazar siteleri bilerek sistemde bu kısmı eksik bırakıyor. Ürün ve satıcı hakkında yorum yapmak için, tamamlanmış bir siparişin olmak zorunda. Her şey yolunda gitmediyse o sipariş tamamlanamayacağı için, sistemde satıcı hakkında görebileceğin en kötü yorum, "kargoyu o gün değil iki gün sonra gönderdi" gibisinden önemi düşük sıkıntılara dair oluyor. Oysa örneğin satıcı dolandırıcının tekidir, ilanındaki shimano ürün yerine sürekli çakma Çin malı benzer ürün gönderiyordur, durumu gören müşterilerin tamamı siparişlerini iade ediyordur. Böylece asıl puanı on üzerinden üç olan firma sekiz puanla e-pazar sitesinde barınmaya devam ediyordur.

Yakın zamanda Zefal lastik zırhı almak istedim. Konya'daki meşhur mimli Kartal bisikletin sayısız klon hesaplarının birinde yarı fiyatına satılıyor. Firmanın puanı çok yüksek ancak şikayet sitelerinde dünya kadar "zefal yerine xx marka zırh gönderdi iade ettim" yorumları var.
 
Geçen hafta ben de dolap'tan yeni olarak tanımlanmış bir ürün aldım ama az kullanışmış bir ürün geldi ve ürün elimde kaldı.

Göndereyim de, nasıl olsa uğraşmazlar mantığına yenik düştüm. Dolap 24 saatte otomatik onaya düşüyormuş ve sonra iade kabul etmiyorlarmış, 24 saat olayını bilmiyordum. Ürün cumartesi geldi, pazartesi iade ederim diye düşünmüştüm.

Biraz uğraşacaktım ama 1 yıldız bırakmakla yetindim, satıcı da 1 yıldıza cevap olarak her şeyi inkar etti. Dolaptan şu ana kadar sadece 2 kitap almıştım, sanırım bir daha da kullanmayacağım. Bazen bisiklet ürünlerine de bakıyordum ama artık bakmam.
 
Ben de bu başlığı daha önce okumuştum.

Bundan bir ay kadar önce Hepsiburada sitesi üzerinden Emir Bisiklet satıcısından iç lastik sipariş ettim. Mitas marka ve 1.50-2.1 arası idi.

Onun yerine Bangladeş üretimi daha ucuz başka bir marka geldi. Üstelik ebatlar da istediğimden farklıydı. Bu ürün muhtemelen Mitas ın yarı fiyatı falandır.

Ürünü Hepsiburada üzerinden iade ettim ve parası 4-5 gün sonra iade edildi.

Bu siteden alışveriş tecrübemdir. Bilgilerinize.:)
 

Dosyalar

  • C22DB154-C08B-4F0B-8470-196EA7C1A1C7.jpeg
    C22DB154-C08B-4F0B-8470-196EA7C1A1C7.jpeg
    59,2 KB · Okunma: 31
  • 47B4F0CD-49AB-4024-AA3F-0FB0D3D534B4.jpeg
    47B4F0CD-49AB-4024-AA3F-0FB0D3D534B4.jpeg
    43,8 KB · Okunma: 29
  • 5D8511CA-822C-425C-BD7D-A4CD5284E4DF.png
    5D8511CA-822C-425C-BD7D-A4CD5284E4DF.png
    116,2 KB · Okunma: 29
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
2019 yılında söz konusu firmadan bisiklet levyesi sipariş ettim. tamamen alakasız çok kalitesiz bir levye takım geldi. Kendisine ulaştım kargo ile göndermemi söyledi. Sonra kargo ulaşmış görünmesine rağmen henüz kendisine ulaşmadığını belirtti ve telefonlara çıkmamaya başladı. Hepsiburada aracılığıyla paramı zar zor tahsil ettim.
 
Geri