Scudo Sports

Dünyanın İnsan Gücüyle Çalışan En Hızlı Taşıtı: Eta

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.555
Yaş
31
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aerovelo'nun tasarladığı Eta, saatte 144 km’ye çıkarak rekor kırdı ve dünyanın en hızlı bisikleti unvanını aldı.

(link); (link) adlı Kanadalı mühendislik şirketi tarafından tasarlanan bisiklet Eta, Dünya İnsan Gücü Hız Yarışması'nda geçtiğimiz yıl 140 kilometre hıza çıkarak rekor kırmıştı. Bu yıl aynı yarışta önce saatte 142 kilometre hız rekoru kırıldı. Ardından yarışmanın son gününde Eta ekibi bu rekoru geliştirerek saatte 144 kilometreye çıkardı. Eta’nın bu yarışlar sırasındaki sürücüsü Aerovelo’nun kurucularından Todd Reichert idi.
Eta’nın 144 kilometre hıza ulaşması için pedalla üretilmesi gereken güç, yaklaşık 3 adet ampülü aydınlatabilecek güce eşit. Bu durum insanın aklına, “Elektirikli otomobil fikrinden vazgeçip pedalla ulaşıma ağırlık verdiğimiz bir gelecek mi yaratmalıyız?” sorusunu getiriyor.
Sürücü için kullanımı zor bir bisikletmiş izlenimi yaratsa da ağırlık merkezinin alçakta olması, jilet gibi incecik tekerlekleri, hafifliği ve hızı aslında kullanım kolaylığı yaratıyor. Özellikle hafif bir taşıt olması hedeflenen Eta, yaklaşık 25 kg ağırlığında. Aerovelo’ya göre, Eta’nın karbon fiber dış yüzeyi havanın aerodinamik direncini pek çok ana akım otomobilden 100 kat daha iyi kesiyor. İçine yerleştirilmiş 2 video monitörü, sürücünün yolu görebilmesini sağlıyor. Eta'nın tekerleklerinin dönüş hızı sıradan bisikletlerin 3 katı ve dakikadaki devir sayısı 1200 rpm'e kadar çıkabiliyor.
Eta ile bu yıl en son yakalanan başarı saatte 144 km hız rekoru oldu. Gelecek sene saatte 145 km hız sınırının zorlanması bekleniyor.

Video

Kaynak
(link)

Web sitesi (link)
 
Scudo
25 kg dik bir yokuşta nasıl bir performans ortaya koyar. Bahsettiği hızın altımda ortalama hızı ne kadardır?
 
@Bisikletsurenadam haklısınız o ağırlık fazla bir bisiklet için bende merak ettim şimdi. Sitesinde de pek bir bilgi yok bu konu da ingilizce olduğu için kaçırmış olma ihtimalim de var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisikletsurenadam
Böyle bir mevzunun forum yazarlarının ilgisini çekmemesi benim ilgimi çekiyor. En az 30 yıldır motorsuz hız rekorlarını bir şekilde takip ederim. Bu yarışlar için tasarımcılar uzun boylu çalışıyorlar. Kendi içinde en az olimpiyatlar kadar önemli. Neden benzerleri türkiyedede olmasın. Mühendislik bilimi öğrencileri için tatlı bir rekabet konusu bile olur.
 
Sunu bi kereligine verseler de sursem :D cok eglenceli duruyor :D
 
Bence önünü gözünle görememen psikolojik olarak ve güvenlik olarak kötü.
 
Dis dunyayla alakasinin olmamasi sakat is . hem turkiye yollarinda bunu goren kekolarin makinaya pikinik tüpü bile atma riski var :(
Mutlaka camli olmali etrafi
 
muhahaha, süper komik olur. TR de giderken millet bişiler atmaya çalışır buna. Yurdum insanı çok komik olur bu alet karşısında. Birde neden 25 kg acaba? Bence daha da hafifletebilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@mariokaldato
Peki gülüyormuyum. Hayır kaldırato her zamanki gibi yine güldürmedin. 25 kg lik aracın 150 km hız yapmasındaki hikmeti sorgulamazsında aklına bu esprimi geldi bre melun. Bu nadide vesait seyrüseferden men edilmiş tariklerde tahrikleniyor. Mersedes parodisiyle vaktini zebun edeceğine biraz bu işlere saksıyı çalıştır.
 
@mehmetsunu
:D atma sabriiii Araca cam koymakta bilimsel bi engel yok memmet sura bey :D ayni hafiflikte malzemeler mevcud
 
Trajikomik yorumlar :) Türkiye gerçekleri maalesef. Bizim ülkemizde bisiklet fiyatları belli iken 25 kg ve karbon olan ETA'nın fiyatı ne olurdu merak ediyorum.
 
Geri