Scudo Sports

Double HC. 2 Günde Uludağ + Kartepe

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.498
Tepki
6.843
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
10628040_10152300944812864_129307488907822357_n.jpg
Yine bir antrenman sonrasında Emily'nin Çay Bahçesi'nde sütlü çayımızı içerken arkadaşlardan biri Türkiye'ye tatile geleceğinin haberini verdi. Tarihleri vs. konuştuktan sonra gördük ki benim Türkiye'ye dönmemden sonra geliyormuş. Bunu duyunca, Türkiye'de beraber bisiklet sürmek istediğini söyledi, bana da sadece planları yapmak kaldı.

Daha önce bir türlü fırsat bulamadığım Uludağ ve Kartepe tırmanışlarını yapmaya karar verdik. 7 Ekim günü İstanbul'da buluşup son detayları ayarladık. Şansızlık ki kayınpederi Türkiye'de rahatsızlandı, tur iptal noktasına geldi. Hastaneden durumu daha iyi haberi gelince her şey planlandı.

9 Ekim sabahı saat 5 gibi arabayla çıkıp, Sultanahmet Four Seasons otelden arkadaşı alıp, Yenikapı feribotuna bindik. Bununla beraber güzel de bir muhabbet başlamış oldu. Jonathan (Kısaca Jon) 1960 doğumlu. İş hayatının büyük bir bölümü bisiklet üzerine geçmiş. Team Sky'ın kurulduğu günden, o meşhur doping kontratına kadar orada çalışmış suvanyör olarak.
(link)

Daha sonra Garmin'e geçmiş. Ailevi sebeplerden dolayı önce büyük turlara gitmeyi bırakmış, daha sonra ise tamamen işi... Tahmin edersiniz ki birlikte geçirdiğimiz 2 gün, çok kaliteli muhabbetler ile geçti. Sky'ın kurulma hikayesini, gazetelerden-dergilerden okuduğum olayların iç yüzünü ve bir çok konuyu öğrendim.

2014_10_09_09_49_31.jpg
Feribottan indikten sonra, kısa bir araba yolculuğundan sonra tırmanışın başlangıcına vardık. Uygun bir sokağa arabayı parkedip, hazırlanmaya başladık. En büyük sorun ise ne giymemiz gerektiği idi. Aşağıda 20li derecelerde olan hava, yukarıda soğuyacaktı. Karar veridkten sonra ısınmak için küçük bir tur attıktan sonra tırmanışa doğru yöneldik.

Jon için ilk şok bu oldu. 3 şerit anayolda, araçların arasında, bazen sol şeritte bazen sağ şeritte gitmek, İngiltere'nin kırsal yollarında antrenman yapmaktan çok farklıydı. Neyse kısa süre sonra tırmanmaya başladık, hemen arkasından araç trafiği de bitti ve biz normal tempomuza döndük. Hastanede geçen bir kaç uykusuz gece Jon'u çok yormuş olacak ki oldukça yavaş tırmnamaya başladık. Normalde antrenmanlarda benden çok daha iyi olan kişiyi arkamda acı çekerken görmek ilginçti. Kendimi Bradley Wiggins'i çekerken isyan eden Chris Froome gibi hissettim.

2014_10_09_11_07_32.jpg

Biyerden sonra ikimiz de uygun tempoyu bulup, muhabbet ede ede çıkmaya başladık. Bir kaç kere git sen dese de, hem yalnız bırakmak istemediğim hem de ilk defa çıktığım bir dağda kendime güvenemediğim için bırakmak istemedim. Başlarda verdiğimiz tuvalet molası dışında molasız güzel bir sürüş oldu.

2014_10_09_12_05_28.jpg

Zirveye vardığımızda toplam 2 saat 40 dakika olmuştu. 156 nabız ile, çok koyu bir muhabbet eşliğinde göz açıp kapayıncaya kadar geçti bu süre. Yukarıda kafelerden birinde kek ve kahve molası verdik. İniş için giyinip yola koyulduk. Bu arada çıkarken unuttuğumuz tabelada da fotoğraf çekmeyi ihmal etmedik tabii ki.

2014_10_09_14_05_52.jpg 2014_10_09_14_06_39.jpg

İniş de oldukça sakin tempoda, yaklaşık 1 saat sürdü. Arabaya gelmeden önce, sokağın başındaki fırın öyle güzel kokular yayıyordu ki, giyinip, bisikletleri arabaya bırakıp koşa koşa oraya gittik. 1-2 sıcak atıştırmalık sonrasında arabaya binip Kocaeli'ne doğru yola çıktık. Geceyi geçireceğimiz halam yemek için bekliyordu çünkü.
(link)

Saat 6 gibi Kocaeli'ne vardır. Duş, yemek ve arkasından koyu bir muhabbet. Saat 10'da yatağa attık kendimizi. Tam anlamıyla kütük gibi uyudum o gece. Ertesi gün plan 8'de çıkmaktı...

Tabii ki planladığımız gibi olmadı. İzmit'te hava beklediğimizden daha soğuk ve sisliydi. Riske girmemek için bekledik. Saat 10 gibi evden çıkıp, arka yollardan Maşukiye'ye gittik araba ile. Migros otoparkına parkedip, içecek alışverişimizi yapıp yola koyulduk. Daha kısa olmasına rağmen, Uludağ'ın da etkisi ile Jon bayağı zorlanmaya başladı. Yaklaşık 5km sonra artık sen git dedi, ayrıldık.

2014_10_10_12_05_02.jpg 2014_10_10_12_52_52.jpg

Hem tek çıktığım, hem de tırmanışı tanımadığım için 170bpm nabız hedefi koydum kendime. Uludağ gibi 150'lerde çıkma şansım yoktu, oldukça dik bölümler vardı çünkü. Tam da hesapladığım, 170bpm ortalama nabız değerinde toplamda 1 saat 25 dakikada bitti Kartepe de. Zirvede 5dk dinlenip, geri dönüp Jon'u aldım, bi 4km'de tekrar onunla beraber çıktık. Jon ise yaklaşık 2 saatte bittirdi.

İniş için tekrar giyinip, yol üzerinde birşeyler atıştırmak için Manzara Cafe'de durduk. Bir dağ klasiği olan sucuk ekmek ile ülkeyi tanıtmak gerekiyordu, fakat vejeteryan olan Jon için güveçte peynir söyledik mecburen. O da güzeldi... Ben affetmedim tabii ki, götürdüm sucuğu:D

2014_10_10_14_54_20.jpg

Strava detayları;
(link)

Arkasından güzel bir inişle arabaya dönüp, hızlıca hazırlanıp, İstanbul trafiğine takılmamak için yola koyulduk.
Saat akşam 6 gibi Jon'u Sultanahmet'te otele bıraktım, ben de saat 8 gibi eve vardım. Pazar günü de İngiltere'ye geri döndü.

Böyle 2 günlük, konsantre bir tur yapmış olduk.
Toplam maliyet, konaklama ve akşam yemeği olmadığı için oldukça uygun oldu. Kesinlike tekrar yapmak istediğim bir ikili.

Teknik detayları vermek gerekirse;
Uludağ öncesi feribotta büyükçe bir sandviç,
ısınmadan hemen önce bir elma,
tırmanış sırasında bir muz ve iki enerji jeli.
Sonrasında arabada hızlıca protein tozu, arkasından pasta börek, akşam da bol bol protein.
Kısa tayt, uzun içlik (biraz fazla geldi), kısa forma çıkış için yeterliydi. İniş için yelek, 3/4 bacak parçası, ince ayakkabı kılıfı giydim.

Kartepe öncesi sabah düzgün bir kahvaltı,
ısınmadan hemen önce elma
tırmanış sırasında bir muz ve bir enerji jeli tükettim.
Sürüş sonrasında protein tozu, atıştırmalık ve akşama bol protein.
Kısa tayt, uzun içlik (başlarda fazla, sonlarda az geldi), kısa forma giydim. İniş için bu sefer uzun ceket, 3/4 bacak parçası ve ince ayakkabı kılıfı giydim.
 
Scudo
ayaklarınıza sağlık 2 gün içinde 2 büyük iş başarmışsınız tebrikler :)
 
güzel tur olmuş bende Uludağ'ı çok istiyorum kısmet bakalım...
 
@Melih Çolak
Teşekkürler :)

@yucel gulesenoglu
Uludağ çok keyifli bir tırmanış. Eğer süre hedefiniz yoksa, rahat oranlarla hiç zorlamadan, oldukça zevk alarak tırmanabilirsiniz. Eğimin zorlayıcı olduğu hemen hemen hiç bir bölüm yok. Dayanıklılık antrenmanı için muhteşem bir yer.
Seneye, sezon açıldığında ilk işim Uludağ'a çıkmak olacak benim.

Kartepede ise bazı bölümler oldukça zorluyor. Onun dışında eğim olarak öyle çok da öldürücü değil.
36 aynakol, 25 ruble ile gittim, 28 ruble olmadan çıkmam bir daha orayı ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrul Mengi
53 aynakol,25 ruble ile benim çıkmam imkansız gibi....:agla: Sizi kutlarım.Güzel parkurlar.
 
@Ara Dökmecioğlu

İmkansız diye bir şey yoktur.Gidin ve bu işi başarın.
 
@Ara Dökmecioğlu

Çıkmayın zaten, gerek de yok.
Jon, 50-34 / 28-11 ile çıktı 2 tırmanışı da.

28 ruble sipariş vermek için çok geç kaldım ben, yoksa 25'le çıkmazdım da.
Daha önce de çok yazdım. Büyük oranla çıkmak marifet değil. Büyük oranla çıkmaya zorlamak hiç marifet değil.
Bir kaç yıl önce 39/23'le çıktığım yokuşlar yüzünden şu an merdiven bile çıkamıyorum bazen. Dizlerim o kadar kötü durumda.

11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28

Oranlar ortada. 28 rublede de 25T diş var, 23T diş var. Takır takır büyütür vitesi çıkarsınız. Ama gerektiği yerde de 28'i, hatta 30'u kullanmak gerek. Dişli oranlarıyla erkeklik olmaz :D

Bu arada;
53-39 değil, 52-36 aynakol ile tırmandım yokuşları.
 
@Gökhan Toros

hocam iyiki yakınından döndük biz bu aynakol işinde.
52-39 /25-11 ile sürekli zorluyorduk eğimleri.
oranları değiştirince performansımda gözle görülür bir fark oldu.

Bu arada süper bi çalışma olmuş.
uludağ'a gitmeyi düşünüyordum ama artık geç kaldık :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Beşikçi
@ali katlamaz

Uludağ %6 ortalama, 30 küsür km. Oldukça stabil gidiyor eğim. Tertemiz çıkıyor %6 civarında.
Kartepe %8, 17km. Fakat Kartepe'de çok çok dik 2 bölüm var. Sanırım maksimum %20'lere çıkıyor o 2 bölümde eğim. Son bölüm ise %2-3 civarı oldukça düz.

İlk mesajda 2 sürüşün de GPS verilerinin linkleri var. Oradan bütün detaylar mevcut.
 
Yaklaşık 12-13 sene bisikletten uzak kalmıştım.Yeni bisiklet alırken ayna kol ve dişli oranlarına fazla dikkat etmedim,yanlızca kadro ve markaya odaklandım.Sonuçta 53/39 aynakol ve 11/25 rubleyi kucağımda buldum.Bu yarışçılar için standart oran olabilir ama benim gibi neredeyse yeni başlayan biri için çok zorlayıcı oluyor.Eğer 105 arka vitesim izin verirse,ayna kolu değilse bile rubleyi değiştirip 30 civarına çekmek istiyorum.O zaman muhtemelen tepeleri daha kolay çıkabileceğim.
Gökhan bey, bacaklarınız için üzüldüm ama siz bu durumda bile dağlara tırmanıyorsunuz.Demek ki tam sağlıklı olsanız everest'e bile tırmanacaksınız.Kutlarım sizi:)
 
@Ara Dökmecioğlu


Benimde arka aktarıcım 105. 30 dişliyi deneyince sonuçları bekliyorum :)

11-26 var bende de 11-28 pek fazla fark etmeyecek sanki.. 30 a çıkabilir ise anlaşılır bir fark olur sanırım.
 
Geri