Scudo Sports

Dişli Sayıları

Hkiray

Üye
Kayıt
30 Mayıs 2015
Mesaj
37
Tepki
6
Yaş
56
Şehir
Mugla
İsim
Hakan
Arkadaslar 2bisiklet var tercih edecegim ancak yardima ihtiyacim var her ikisinin de crankset disli sayisi 42 32 22,birisinin Cassette disli sayisi 24 18 digerinin de 32 11 bu iki bisikletin performans hiz rempa cikis rahatligi acisindan hangisi tercih edilmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: erekarteks
Scudo
çünkü 11-32 nin içinde 18-24 de mevcud.
 
Burada sanıyorum bir yanlış anlaşılma söz konusu. MTB dişli sayılarında 11-36 / 11-34 / 11-32 kombinasyonunda dişli modelleri vardır.

Sizin sorunuz şöyle anlıyorum veya düzeltiyorum nasıl anlaşılırsa artık.
11-36 dişlimi rampada daha iyi yoksa 11-32 dişli mi ? Tabiki büyük dişli rampalarda daha iyidir. 11-32 dişli ise düz yolda daha iyidir. Örneğin 11-36 dişli kombinasyonunda 30 vitesli bir bisiklet ile düz yolda hızınızı aldığınızda 30'uncu viteste gidebilirsiniz. Bu sefer 11-32 kombinasyonunda düz yolda 11-36 dişlideki hızlara ulaştığınızda 24 veya 27 viteslere düşersiniz. 30'uncu vites biraz zorlar.

Bu biraz hesaplama gerektirdiği için kafa karışıklığına yol açmaması adına basit şekilde anlatmaya çalıştım. Forum içerisinde bu konu ile ilgili bir çok bilgi mevcuttur. Dileyen arkadaşlar oradaki bilgilerden de faydalanabilirler.

MTB kaset dişli sıralama aralıklarında benim bildiğim 18-24 dişli yok.

7'li kaset dişli 18-21
8'li kaset dişli 17-19 / 17-20 / 18-21
9'lu kaset dişli 16-18 / 17-19 / 17-20 / 18-21
10'lu kaset dişli 18-20 / 19-21

gibi sıralamalar mevcut.

@Abdllh
Yok :D
 
Dişli sayısı 18-24 olan kaset hiç duymadım, olduğunu da hiç sanmam. Kasetli sistemlerin en az 7'li olduğunu düşünürsek 18,19,20,21,22,23,24 dişli olması gerek. Bu kadar yakın oranlı dişliler sadece yol bisikletinde kullanılır, onlar da en az 13'ten başlarlar.

Ancak rubleye vidalanan eski tipte 14-24 gibi dişli sayıları mevcuttu.

@BF Okuru

Aynakolun aynı olduğunu varsayıyorum, 11-32 ile 11-36 aynı en yüksek vites oranına sahip olmazlar mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Murat B.

Aynakol dişlileri aynı, önce 11-36 sonra 11-32 dişli ile denediğimde aynen anlatımımdaki gibi bir sonuç çıkardım. Oradaki anlatımımda yazdığım gibi kendim deneyerek bu sonuca ulaştım.
Aynı kondisyonda aynı sürüşte yani 30km'lik sürüşten sonraki denememde çıkardığım sonuç ise 11-36 dişli ile 3 veya 4. viteste çıktığım dik bir çıkışı 11-32 dişli ile 1. viteste ancak çıkabildim.

Denediğim oranlar;
11-12-14-16-18-20-22-25-28-32D
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36D

Sizde durum nedir?
 
Konu zaten açılmış olduğu için yeni konu açmadım; elimde iki jant bulunuyor. İkisinde de 7 ruble mevcut. Fakat birisinde farklı bir durum söz konusu. Sıradan jantlar gibi görünen janttaki en büyük dişlinin diş sayısı 28 iken diğer jantın en büyük dişlisi 35 dişe sahip. Yokuş çıkarken 35 diş benim için elbette daha iyi olacaktır. Fakat ben şu noktayı anlamadım; en küçük dişliler değişmiyorken neden en büyük dişlimin diş sayısısnın değişmesi benim düz yolda kullandığım vitesi etkilesin? Teşekkürler şimdiden, kafam karıştı biraz... :)
 
Cevap sanırım kinetik enerjide gizli. Son 3 oranı alırsak 17 16'dan, 15 14'ten ve 13 12'den daha rahat dişliler ve hız üretmek daha "kolay". En sonunda 12'yi pas geçip 13'ten 11'e atladığınızda o hızı korumak ve yenisini üretmek daha rahat olmalı. Yani her 11 11 değil sanki. Yani bir makineye bağlayıp aynakolu cevirseniz 11 her zaman 11 de biz makine değiliz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@Kaan.Özçelik
Şimdi anladım, tamam. Vites geçişlerinden sonra oluşan durumdan bahsediliyor. Teşekkür ederim, dediğiniz gibiymiş, doğru :)
 
Geri