Borntobewild
Aktif Üye
- Kayıt
- 23 Nisan 2014
- Mesaj
- 129
- Tepki
- 659
- Şehir
- İzmir
- Bisiklet
- b'Twin
Bisikletiniz v fren değil mi? maşasında bagaj delikleri mi yok? ön bagaj takamıyor musunuz? Hiç sorun değil. Biraz uğraşarak bu sonu halledebilirsiniz. Mantık şöyle. Bildiğiniz gibi ön bagaj montajında bagajın üst tarafı v fren deliklerine ve ya maşada ki deliklere, alt tarafı ise kelepçelerle maşaya sabitleniyor. Alt tarafta sıkıntı yok. Ama ya üst taraf? Biz üst tarafıda kelepçeyle sabitlesek olmaz mı? dedik ve denedik yaptık.Gayet dayanıklı oldu. Hatta elazığ izmir turumda, ön bagajı bu yöntemle sabitlemiştim.
Olay şöyle;
İlk öncelikle bagajınızı aldığınızda paketten çıkan kelepçeler ve demiri gibi iki tane daha lazım.(ilk linkte göebilirsiniz) Bu parçalar hazır olarak tek tek satılmıyor. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz ya da sanayinizde bulunan tornacı veya demirciye de yaptırtabilirsiniz. Ben tanıdık bir demirciye dört tane yaptırttım. Paketten çıkanları kullanmadım. Tercih sizin.(Benim bagajım doğa bisikletten aldığım XLC nin)
Parçalar;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_418321.jpg
Yakın hali ;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4187-tile21.jpg
Şimdi de kelepçelerin maşayı tutması (kaymaması, yapışması,çizmemesi) için orijinalinde olduğu gibi plastik bir malzemeye ihtiyacımız var. Bunlarda serum hortumu ve iç lastik olacak.
Serum hortumuyla kelepçeyi orijinalinde ki gibi kaplıyoruz;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4195-tile21.jpg
Serum hortumunu ite ite kelepçeye geçirdikten sonra falçata ile kesiyoruz.
Sıra delikli demirini kaplamaya geldi;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_420021.jpg
Bunu da kullanmadığınız bir iç lastikle yapabilirsiniz.
Öncelikle iç lastiğin üzerine demiri yerleştirin.
Sağından ve solundan 3cm kadar pay bırakın ve işaretleyin.
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_420521.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_425721.jpg
Sonra işaretlediğiniz yerlerden iç lastiği kesin. Kestiğiniz lastiğin içine demiri ortalama yerleştirin.
Pay bıraktığımız yerleri kıvırın ve bantlayın. Batlarken deliklerin üstüne gelsin ki delerken iç lastik yırtılmasın. Bant güçlü tutsun orayı. Sonra delikleri açın.
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4207-tile21.jpg
Delikleri açalım;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4217-tile21.jpg
Elimizde orijinalinden daha dayanıklı bir kelepçemiz oldu.
Son hali;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4220-tile121.jpg
Bagaj üstündeki hali;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_424421.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4284-tile21.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/09/21.jpg
21
Olay şöyle;
İlk öncelikle bagajınızı aldığınızda paketten çıkan kelepçeler ve demiri gibi iki tane daha lazım.(ilk linkte göebilirsiniz) Bu parçalar hazır olarak tek tek satılmıyor. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz ya da sanayinizde bulunan tornacı veya demirciye de yaptırtabilirsiniz. Ben tanıdık bir demirciye dört tane yaptırttım. Paketten çıkanları kullanmadım. Tercih sizin.(Benim bagajım doğa bisikletten aldığım XLC nin)
Parçalar;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_418321.jpg
Yakın hali ;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4187-tile21.jpg
Şimdi de kelepçelerin maşayı tutması (kaymaması, yapışması,çizmemesi) için orijinalinde olduğu gibi plastik bir malzemeye ihtiyacımız var. Bunlarda serum hortumu ve iç lastik olacak.
Serum hortumuyla kelepçeyi orijinalinde ki gibi kaplıyoruz;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4195-tile21.jpg
Serum hortumunu ite ite kelepçeye geçirdikten sonra falçata ile kesiyoruz.
Sıra delikli demirini kaplamaya geldi;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_420021.jpg
Bunu da kullanmadığınız bir iç lastikle yapabilirsiniz.
Öncelikle iç lastiğin üzerine demiri yerleştirin.
Sağından ve solundan 3cm kadar pay bırakın ve işaretleyin.
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_420521.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_425721.jpg
Sonra işaretlediğiniz yerlerden iç lastiği kesin. Kestiğiniz lastiğin içine demiri ortalama yerleştirin.
Pay bıraktığımız yerleri kıvırın ve bantlayın. Batlarken deliklerin üstüne gelsin ki delerken iç lastik yırtılmasın. Bant güçlü tutsun orayı. Sonra delikleri açın.
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4207-tile21.jpg
Delikleri açalım;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4217-tile21.jpg
Elimizde orijinalinden daha dayanıklı bir kelepçemiz oldu.
Son hali;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4220-tile121.jpg
Bagaj üstündeki hali;
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_424421.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/08/sam_4284-tile21.jpg
https://uzaklarayolculuk.files.wordpress.com/2014/09/21.jpg
21