Scudo Sports

Dış Ve İç Lastiğin Yanma Sorunsalı

Umut Gül

Üye
Kayıt
19 Nisan 2010
Mesaj
19
Tepki
9
Şehir
İzmir
Herkese merhabalar arkadaşlar.

Foruma bu ilk mesajım, dolayısıyla öncelikle kendimi tanıtayım sizlere.
İsmim Umut, 27 yaşındayım. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 2009 yılında mezun oldum ve yaklaşık 1 senedir Kütahya'nın Dumlupınar ilçesinde hekimlik yapıyorum. Ekim ayına kadar daha burada çalıştıktan sonra tekrar İzmir'e dönmeyi düşünüyorum; umarım o zaman güzel sahilimizde, keyifli turlarda aranızda olacağım :=)

Sorunum ise şu; bu cumartesi uzunca bisikletsiz geçen bir aradan sonra kararımı verip Carraro marka bir MTB aldım İzmir'den. Malum daha 5 6 ay kadar bir süre Kütahya'da olacağımdan da bisikleti buraya getireyim dedim. Bunun için de arabaların arkasına takılan taşıyıcılardan aldım bir tane . Bilmiyorum daha önce kimsenin başına böyle bir olay geldi mi, gelmediyse de sizlerin kulağına da benim gibi küpe olsun diye yazıyorum biraz da bu yazıyı, ama bisikleti taşıcıya "sanırım" biraz eğik astığımdan arabanın egzozu iç ve dış lastiğin önüne gelen kısmını sıcaklığıyla eritmiş. Şimdi sorum belki saçma ama bu cantın iç yüzeyini döşeyen ince şerit de erimiş bu hadisede, bu parça olmazsa olmaz bir parça mı lastik için? ve eğer öyle ise bunların yedeklerini bulabilir miyim ya da onun yerine koyabileceğim alternatif birşeyler önerebilir misiniz?

Biliyorum bu kadar saçma ve basit bir sorun için gereksiz uzun bir yazı yazdım ama halimi anlayın arkadaşlar; daha üzerinde 40 km. gittiğim biricik bisikletim şu anda sırt üstü yatmış bir kaplumbağa gibi çaresiz duruyor gözlerim önünde , içim acıyor içim... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman
Scudo
Onun yerine düzgün bir şekilde elektrik bant sarabilirsiniz.
jant'ın içindeki çıkıntılar diyelim iç lastiğinize zarar vermesin ve yapışmasın diye sarılmaktalar.
 
@Halil Uygun

Çok teşekkür ederim bu hızlı ve açıklayıcı cevabınız için; öyle yapıcam :)
 
Elektrik bantını tek kat sarmayın. Tek kat ince geliyor ve yüksek basınçta şişirirseniz lastik, jantın durumuna göre, içeri kaçarak ya da jant telinin batmasıyla patlayabiliyor.

Özellikle sıcak havalarda elektrik bantı çok esnediği için daha çok sorun çıkarıyor.
 
Onun yerine düzgün bir şekilde elektrik bant sarabilirsiniz.
jant'ın içindeki çıkıntılar diyelim iç lastiğinize zarar vermesin ve yapışmasın diye sarılmaktalar.

@Serden Us


çok doğru bir tespit... :in: ve çoğu jant üretisi bu şeridi daha sert plastik malzemeden üretiyor. birkac kat elektrik bantı, eski seride nazaran daha hareketsiz ve uzun ömürlü olacaktır...


******

bu arada yeni bisikletiniz hayırlı olsun, umarım en kısa sürede sorununuzu çözer çaresiz kamlumbağanızı özgürlüğün kavuşturursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Gül
Ben,janta bir kat bant sardıktan sonra,eski iç lastikten kestiğim(1 cm kadar eninde ve janta oturacak uzunlukta bir şeridin uçlarını yapıştırıp)şeriti de bantın üzerine,janta geçiriyorum...İç lastik patlamasına karşı,orjinal jant koruma şeritleri gibi, oldukça iyi bir koruma sağlıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Gül
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Şimdilik idareten bişeyler yaptım ama yarın gidip adam akıllı bir çözüm üreticem, tavsiyelerinizi de göz önünde bulunduracağım :)
 
Civardaki bir bisikletçiden çıkma iç lastik alın ve 1 cm. şeklinde kesin, janta gergin girecek şekilde ölçüp, kesip, uçlarını yapıştırın. İşte bir jant koruyucu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Gül
Geri