Scudo Sports

Dis Lastik Onerisi

Kayıt
26 Temmuz 2013
Mesaj
4
Tepki
1
Şehir
Helsinki
Bisiklet
Bianchi
Merhabalar..
Sizler kadar teknik bilgiye sahip olmadigimdan boyle bir konu actim.
Felt Q220 marka mtb bisikletim var. Uzerinde orjinal lastikleri takili. Olcu olarak sunlar yazili: 26x2.10 54-559
Helsinki'de yasiyorum ve genel olarak ilkbahar-yaz aylari cok fazla yagmur aliyor. Kullanim seklim asfalt/beton yollar. Istedigim lastik sartlari ise yagmurda yol tutusunun cok iyi olmasi ve biraz daha hizli gidebilmek.
Continental'i arabamda da kullaniyorum ve cok memnunum. Bisiklet icin lastik urettigini gorunce marka olarak Continental'i belirledim.
Fakat bir suru farkli tip lastikler uretiliyor. Kullanim seklime gore hangisini tercih etmeliyim? Yardimci olursaniz sevinirim.


1. TourRide
http://www.bestbikes.fi/images/tourride_1112_644.jpg
------------------------------------------------
2. X-King
http://www.bestbikes.fi/images/xking_1112_338.jpg
------------------------------------------------
3. MountainKing
http://www.bestbikes.fi/images/mountainking_1112_90e.jpg
------------------------------------------------
4. RaceKing
http://www.bestbikes.fi/images/raceking_1112_59f.jpg
------------------------------------------------
5. Rubber Queen
http://www.bestbikes.fi/images/rubberqueen_1112_c47.jpg
------------------------------------------------
6. Der Kaiser
http://www.bestbikes.fi/images/derkaiser_1112_feb.jpg
------------------------------------------------
7. Der Baron
http://www.bestbikes.fi/images/derbaron_1112_b2a.jpg
------------------------------------------------
8. Mud King
http://www.bestbikes.fi/images/mudking_1112_efe.jpg
------------------------------------------------
9. Twister Supersonic
http://www.bestbikes.fi/images/twistersupersonic_1112_bf7.jpg
------------------------------------------------
10. Explorer
http://www.bestbikes.fi/images/explorer_1112_8a9.jpg
------------------------------------------------
11. Double Fighter 2
http://www.bestbikes.fi/images/doublefighter_1112_e21.jpg
------------------------------------------------
12. Country Plus
http://www.bestbikes.fi/images/countryplus26_1112_b57.jpg
------------------------------------------------
13. Traffic
http://www.bestbikes.fi/images/traffic_1112_ed2.jpg
------------------------------------------------
14. CityRide
http://www.bestbikes.fi/images/cityride_1112_f0f.jpg
------------------------------------------------
15. Contact Reflex
http://www.bestbikes.fi/images/contactreflex_1112_3ad.jpg
------------------------------------------------
16. Sport Contact
http://www.bestbikes.fi/images/sportcontact_1112_5b6.jpg
------------------------------------------------
17. Travel Contact
http://www.bestbikes.fi/images/travelcontact_1112_7e0.jpg
------------------------------------------------
18. Top Contact
http://www.bestbikes.fi/images/topcontact_1112_305.jpg
------------------------------------------------
 
Scudo
Michelin önerebilirim size kendi yol bisikletimde var çok memnunum
 
Arastiriyorum hemen.
Birde 54x559 diyor mesela. 54 lastigin yere temas eden bolumu, 559'da yanaklar mi oluyor aceba? Bunu aciklayabilir misiniz?
 
Marka olarak sadece continental mi düşünüyorsunuz?Islak zemin için de geniş kanallı lastik lazım.Asfalt için en fazla 2.00 lastik kullanın daha fazlası sizi yoracaktır.Kullanmadığım bir ürün için öneride bulanamam.Dediğim özelliklerde lastikler işinizi görecektir.Continental markalı race king ve xking kullandım.Onlar da asfalta uygun değil:)
 
Arazi lastiklerini aklınızdan çıkarın.Asfalt lastiklerine bakın.
 
Bisikletler için ıslak zeminde kanallar etkisizdir. Kanallar hydroplaning'i (yüksek hızda suyun basınç altında lastiğin önünde birikip havaya kaldırması olayı) engellemek için araba ve uçak lastiklerinde bulunur. Bisikletteki küçük temas alanı ve düşük hızlar hydroplaning'i imkansız kılar. Bu nedenle V şekilli kanallı lastikler yağmurda tutuşu artırmayacaktır.
Ben hybrid bisikletimde Schwalbe CX Comp kullanıyorum, ortasında pek diş yok ama kenarları dişli. Yuvarlanma direnci fena değil, yağmurda da kuruda da iyi tutuyor. İlle de Conti olsun derseniz Double Fighter'ı önerebilirim ama bence Schwalbe CX Comp.
 
Bunlar arasından yağmur+asfaltta en iyi contact reflex yol tutar gibi görünüyor yapısı itibariyle.

Benim size tavsiyem ise maxxis overdrive elite.
 
@efeballi
Yanlış anlamayın sadece öğrenmek için soruyorum.Kanalların bisiklet lastiğinde bir işe yaramayacağını söylediniz.Nasıl hesapladınız(Araba uçak için de olabilir).Bir de bisiklet lastiğinde ıslak zemin için lastiğin nasıl olması gerekli.Cx comp da orta halli bir lastik ve ne yazıkki dönüşlerde iyi olsa da frenleme konusunda iyi değil.Hatta dizimdeki yaranın sebebidir:)
 
@Emrah Şimşek

Neden yanlış anlayayım :)
Kanallar suyu lastiğin altından tahliye etmek içindir, bisiklet lastiğinin yere temas alanı çok küçük olduğundan su lastiğin altında birikemez. Daha doğrusu birikebilmesi için çok yüksek hızlar gerekir.
Uçak mekanikerleri deneyerek şöyle bir formül bulmuşlar:
Hydroplaning hızı(deniz mili cinsinden)= 9 x (psi olarak hava basıncının karekökü)
Bu formülle 60 psi hava basılmış bir lastiğin hydroplaning hızı 130 km/h çıkıyor.
Dikkat, lastiğin kayması için bisikletin 130 km/h'ye çıkması lazım demiyorum. Hydroplaning yapması yani kanalların bir işe yaraması için 130 km/h'ye çıkması gerekir diyorum.
Lastik ne olursa olsun yol ıslandığı zaman yol ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı azalır, yani lastik daha az tutar.
Lastiğin hamuru da önemli, ıslakta yumuşak hamur daha iyi tutar diye biliyorum. Genelde kış için üretilmiş lastiklerde(bkz. Continental GP 4 Season) bu tarz hamur kullanılır. Lastik hamurunda pek çok değişken olduğu için üreticinin internet sitesinden bir bakmak lazım.

Geçmüş olsun bu arada. Şaşırdım, birkaç kez panik fren yaptım ve CX Comp hiç üzmemişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Şimşek
Tesekkür ederim.Merak ettiğim konu lastik hamurunun yumuşaklığı değil de deseni aslında.Yumuşak hamurlu da evet daha iyi tutar.Neredeyse hergün antrenman yapıp 2farklı bisiklet kullanıyorum.Belki bundan dolayı hata yapıp kaza yaptım diye düşündüm.Ancak 4 gün sonra iki farklı lastikle aynı hızlarda test yapınca frenleme konusunda pek iyi olmadığını anladım:)
 
Bir sürü küçük noktalı olan lastiklerin ıslakta daha iyi tuttuğu iddia ediliyor ama denemedim ve mantıklı bir açıklama duymadım.
Bkz: Schwalbe Ultremo Aqua, FMB Paris-Roubaix.
http://www.dewielershop.nl/images/schwalbe-ultremo-aqua-buitenband-uitvergroot.jpg
 
Herkese ayri ayri tesekkur ediyorum, ilgi ve alakanizdan dolayi.
Son bir soru daha sormak istiyorum, dis lastik aldigimda ic lastigide degistirmek zorunda miyim? Yoksa mevcut ic lastikle devam edebilir miyim?

Yani bu ic lastikler standart midir?
 
@Yusuf Renkoglu
Aldığınız tekerin genişliğine göre değiştirebilirsin.Kullandığın iç lastik yüksek ihtimal 1.70-2.10 dur.Yani bu aralıkta bir dış lastik alacaksan mevcut iç lastiklerini kullanabilirsin.
 
Eğer bütçe sıkıntınız yoksa Schwalbe Marathon Plus alın. Piyasada ki en iyi lastik hiç tartışmasız Marathon Plus.
 
Kullanmadım ama birkaç lastik önerebilirim.Değerlendirmeleri sizde inceleyebilirsiniz.

Marathon Deluxe HS 420
(link)

Marathon Racer HS 429
(link)
 
Geri