Scudo Sports

Direksiyon başında ölen çocuklar

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Çocuklarını direksiyon başında görmeyi marifet bilen anne-babalar korkunç bir bilançoya imza attı. Geçen yılın verilerine göre, araç kullandırılan 8 bin 773 çocuk yaralandı, 123'ü maalesef hayatını kaybetti.

YAŞ ARALIKLARINA GÖRE SONUÇLAR

Türkiye’nin çocuk sürücü dramı rakamlara da yansıdı. Akşam’ın haberine göre; Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Sait Özsoy, TBMM’de milletvekillerine yönelik bilgilendirmesinde skandal rakamları paylaştı. İstatistiklere göre; 2018 yılında direksiyon başına geçen 9 yaşa kadar 674 çocuktan 607 erkek ve 67 kız çocuk yaralandı. 6 erkek çocuk öldü.

RAKAMLAR KORKUTUCU DÜZEYDE

10-14 yaşları arasında 2 bin 266 erkek ve 139 kız çocuk yaralandı. 20 erkek ve bir kız çocuk direksiyon başında öldü. 15-17 yaş arasında 5 bin 544 erkek ve 150 kız çocuk direksiyon başında kaza yaparak yaralandı. 94 erkek ve 2 kız çocuk da hayatını kaybetti. 0-17 yaş arasında toplam 123 çocuk 2018’de hayatını kaybetmiş oldu.
AİLELER BİLİNÇLENDİRİLMELİ
Gülhane Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Sait Özsoy, "Çocukların direksiyonda, trafikte öldükleri bizim resmî istatistiklerimize girmiş. Bunlarla ilgili kanunların olması her şeyin düzgün gittiği anlamına gelmiyor maalesef. İşte, toplumsal bilinç düzeyinin de artırılması gerekiyor" dedi.
(link)
Çocuğunu direksiyon başına yerleştirenler,kendi çocuğunu öldürmeye teşebbüsten yargılanmalı..
 
Scudo
Bu kişilerden biriside benim babam çok tartışıyoruz yapma diye dinlemiyor
 
Triban isabetli bir konu seçmişsin , fakat usta çırak toplumunda yetiştiğimiz için babalarımıza ,dedelerimize rica ettik bizde aynı şekilde erken yaşta öğrendik , kaza riskimiz hep vardı.

9 yaşındaki olmadı daha küçük bir çocuğa araç kullanmayı öğretsek nolur öğretmesek nolur, dediğin gibi ailelerin bilinçlenmesi lazım yada, para cezaları artmalı , yetmedi ağır ceza ve yükümlülükler getirilmeli, gerçi onlarda var , :acpsnr:
yok yok toplumsal bir çok sıkıntımız var, hangi kanunu uygularsan uygula, gelişime ihtiyacımız var tabi ki acılar yaşamadan.
 
Bu çocukların bir de öldürdükleri ve yaraladıkları var.
 
Benim babam araba dururken bile şöför koltuğuna oturmama izin vermezdi. Arabayı oynamayın derdi.

Hatta hatırlıyorum . Piknik yapmaya gitmiştik , hava birden soğumuştu . Arabanın içerisinde 3-4 çocuk oturuyorduk babam gelip arabayla oynaşmayın çalışmazken bile gidebilir deyip , bir şeyler yapıp hareket etttğini göstermişti.

Ehliyet aldım halen vermiyor. Aynalara bakmıyorsun acemisin , gençsin diyor. Ufak tefek kaçırıyorum ihtiyaç halinde . 2 senedir ehliyetim var . Düşünce faktörü çok önemli.
 
arkadaşlar bunu söylediğim için belki linç yiyeceğim belki ama tamam 9 10 yaşlar bu iş için çok erken ama çekirdekten yetişme diye bir durum söz konusu bence 15 yaş ve sonrası için kız erkek fark etmeksizin çocuklara araç kullanmayı öğretmeliyiz ve bunun bir yasal yolu olmalı ülkemizde ehliyet alım yaşı en erken 17 motor araba için 18 siz 18 yaşında bir ustanın yanına sanat öğrenmek için gidin sen kazık gibi olmuşsun bu yaştan sonra ben sana birşey öğretemem der. araç kullanmakta bir sanattır bence he direk trafiğe çıksın uzun yol yapsın demiyorum ama bir şekilde öğretilmeli diye düşünüyorum
 
25 yaşında hem ilk kez araba kullanmayı öğrendim, evet ilk kez sürücü koltuğuna oturdum, hem de ehliyet aldım. Hiçbir eksiğim de yok. @abidin3714 araba kullanmak bir sanat değildir bence tamamen ihtiyaçtır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
40 ini geçmiş birisi olarak Izmir için şunu söyleyeyim yeterli olur sanırım. Son 5 sene içinde bile trafik ciddi biçimde akıldışı , absürd ve tehlikeli bir biçime dönüştü. Anlamsizca bir yerde duran , hareket eden, yön değiştiren ortalama 1.5 tonluk , kimi zaman 6-7 ton hatta 20 tonluk metal kütlelerden bahsediyoruz.
 
arkadaşlar bunu söylediğim için belki linç yiyeceğim belki ama tamam 9 10 yaşlar bu iş için çok erken ama çekirdekten yetişme diye bir durum söz konusu bence 15 yaş ve sonrası için kız erkek fark etmeksizin çocuklara araç kullanmayı öğretmeliyiz ve bunun bir yasal yolu olmalı ülkemizde ehliyet alım yaşı en erken 17 motor araba için 18 siz 18 yaşında bir ustanın yanına sanat öğrenmek için gidin sen kazık gibi olmuşsun bu yaştan sonra ben sana birşey öğretemem der. araç kullanmakta bir sanattır bence he direk trafiğe çıksın uzun yol yapsın demiyorum ama bir şekilde öğretilmeli diye düşünüyorum
Nasıl mesela çekirdekten yetişmeli? Örneğin şu haberdeki gibi çekirdekten yetişmesi yeterli midir?

(link)

Eğer bu yeterli değilse daha kaç tane çekirdekten yetişmelidir?
Çekirdekten yetişme durumunu böyle bir "kazada" evladını, elini dostunu kaybetmiş birine anlatabilirseniz eğer ben de desteklerim.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Eğer yazımı tamamı ile eleştirmek için değil de anlamak için okursaniz trafiğe çıkmasa bile dedim ayrıca hiç mi 18+ yaşta olup kazaya karışan bisikletli insanların canına kiyan suruculerimiz yok arkadaşlar teknoloji çağındayız kullanmalıyız simülatör olabilir trafiğe kapalı alanda eğitim olabilir ben 2008de B sınıfı ehliyetimi alırken direksiyon sınavinda benim önümde bir kız sınava girdi ve kavşağın ortasında en az 5 defa istop ettirdi arabayı sonra ne mi oldu o kız direksiyondan 100 alarak ehliyet aldı ve trafiğe çıktı ve kaza yaptı şükür kimseye bir şey olmadı bu arkadaşın hem yaşı tutuyordu hem ehliyeti vardı
 
@abidin3714 Aslında similasyon sürüşleri çok mantıklı, onun dışında çıkılmamalı, bende eski usul e ehliyeti var, direksiyonum da iyidir, 3 kazam var hafif ve kusurlar hep karşı tarafa bulundu, kullanım becerisi gerektiren olası 3, 5 kazayı olmadan atlattık çok şükür, sonrasında araca binmeye yüz çevirdim her olaydan sonra, çocukları hiç yorumlamıyacağım fakat kazaya karışmış ve sonu ağır geçmiş bir travmayı atlatmak zor olur düşüncesindeyim.

Bir aracı simüle etmek ciddi donanım gerektiriyor, belki bir aracın 5 katı maliyet, peki işe yarar mı kesinlikle yarar. Usulüne uygun çekirdekten yetişmiş kaliteli ve becerikli araç kullanıcılarına yolları emanet ederiz.
İlk bakışta maliyeti çok olan bir sorun dönüş olarak can kaybı ve maddi zararların azaldığı bir duruma dönüşmüş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
arkadaşlar bunu söylediğim için belki linç yiyeceğim belki ama tamam 9 10 yaşlar bu iş için çok erken ama çekirdekten yetişme diye bir durum söz konusu bence 15 yaş ve sonrası için kız erkek fark etmeksizin çocuklara araç kullanmayı öğretmeliyiz ve bunun bir yasal yolu olmalı ülkemizde ehliyet alım yaşı en erken 17 motor araba için 18 siz 18 yaşında bir ustanın yanına sanat öğrenmek için gidin sen kazık gibi olmuşsun bu yaştan sonra ben sana birşey öğretemem der. araç kullanmakta bir sanattır bence he direk trafiğe çıksın uzun yol yapsın demiyorum ama bir şekilde öğretilmeli diye düşünüyorum
Araç kullanmak sanat falan değildir. Vasatın hayli altında zeka ve beceri sahibi birisi ehliyet alabilir, araç kulanabilir. Trafikte önemli olan kurallara uymaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: elric1982
40 ini geçmiş birisi olarak Izmir için şunu söyleyeyim yeterli olur sanırım. Son 5 sene içinde bile trafik ciddi biçimde akıldışı , absürd ve tehlikeli bir biçime dönüştü. Anlamsizca bir yerde duran , hareket eden, yön değiştiren ortalama 1.5 tonluk , kimi zaman 6-7 ton hatta 20 tonluk metal kütlelerden bahsediyoruz.
Tespitniz doğru. Son yıllarda beyni ile değil omirilik sogani ile araç kullanan sayisi artti. sehir icinde 20 dakika araç kullaniyorum en az 3 tane kaza atlatıyorum.
 
Otomobille başlamak yerine önce çocuğu okula, dersaneye, arkadaşıyla buluşmaya bisikletle gitmeye teşvik ederek trafiği tanıması sağlanıp ehliyet yaşı gelince de otomobile alıştırmak mantıklı. Yoksa gaza basınca gitmeyi, debriyaj ve vites kullanmayı bilip trafik kurallarını bilmeden otomobille gezmek çok tehlikeli bir davranış çocuğun eline oyuncak niyetine tabanca vermekle aynı sonuçta otomobil de 1 tonun üstünde ağırlığı ve birkaç teneke araba modeli haricinde 3 haneli beygir güçlerine sahip oluşu sayesinde silah olarak kullanmaya uygun bir cisim. Otomobil kontrolüne yaşından önce alıştırılmak isteniyorsa da 400-500 liraya iyisinden bir direksiyon seti alıp bilgisayara bağlamak çocuğa gerçek otomobili vermekten daha güvenli bir seçenektir.
Bir de yaş kaç olursa otomobil kullanmanın tek başına bir yetenek olmadığı; kalem, bilgisayar, telefon, çatal, kaşık, banyo lifi gibi otomobilin de sıradan günlük hayatta kullanılan sıradan bir cisim olduğu, otomobil ve diğer araçları kullanmanın amacının bir yerden başka bir yere gitmek olduğu, kankalara, manitaya trafikte caka satmak olmadığı çocuğa güzelce anlatılmalıdır. Lise çağındaki kendini keşfetmeye çalışan ergenlik çağındaki bireyin cumartesi gecesi babasının otomobilini kaçırıp 5 tane kankasını, şansı bolsa 1 adet manitasını da araca doldurup son ses bass boosted müzik eşliğinde makas atması, dönüşleri el freni eşliğinde drift yapmaya çalışarak alması, bu süre zarfında Instagram'da bol bol hikaye paylaşması, takip eden pazartesi okulda otomobile alamadığı 50 tane kankasına "yaw geçen arabayı kaçırdım bi yanlamışım üff !!!" şeklinde anlatması bir yetenek değildir.
 
Son düzenleme:
@necmeddin hocam 2011 yılında bende E sınıfı aldım daha önce duydunuz mu bilmiyorum otobüs kaptanlığı bölümü mezunuyum ben ve bir kamu kurumunda şoför kadrosunda çalışıyorum işim gereği çok kazaya şahit oldum kazaya da karıştım aktif olarak 14 15 yaşımdan beri trafikteyim doğru doğru eğitim ve gerçekçi bir sınavla ehliyet yaşının 15 hadi 16 yasa kadar düşürülmesi taraftarıyım 15de ehliyet alsın 18 yasa kadar sadece devletin belirlediği yerlerde ve saatlerde araç kullansın pişsin bu süre zarfında kurallara uymadığı birden fazla kez tespit edilirse ehliyetine el konulsun ve bir daha ehliyet alamasinve ehliyet sınavında en önemli konu trafik bilgisi ve pratik olmalı daha sonra sağlık bilgisi daha sonra motor bence ehliyetsiz sürücüden daha vahimi sarhoş sürücü ve hız tutkunu sürücüdür
 
  • Beğen
Tepkiler: Saburié
Insan çok çabuk egitilebilen bir canlı. Yanı çok çabuk alışıp , kabulleniyor. Misal sokak köpekleri, sokakta yolda park eden arabalar yada yanıbaşından hızlıca geçen kendi aklı ve iradesi olmayan ağır metal cisimler. Halbuki aynı durumu atlar için düşünsek korkarız , tedirgin oluruz. Halbuki atı duvara , uçuruma hatta savaş ati değilse diğer bir atın üzerine önden süremezsiniz. Aşağıdaki fotoda 10 tane boğa yüzünden insanlar kahraman ve cesur kabul ediliyor. Algılarımızın nasıl değişebildiğini farkedebildiniz mi ? Belki de en medeni ulasim aracı trendir. Aragaz, korna ve sağ sol manevralar ile duygu ve düşüncelerini ifade edenlere zaten lafimizboga .jpg yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
17 yaşındayım kendimi bildim bileli araba sürerim ama daha önce hiç trafiğe arabayla çıkmadım köydeki evimizin bahçesinde park etmek amacıyla vs. çok kez sürdüm ama köyün dışına hiç çıkmadım korkumdan şehir içindede yalnızca trafiğe kapalı yerlerde sürerim binamızın park yeri kapalı olduğu için orada gerektiğinde sürüyorum o kadar bu arada araba kaçırmayı falan havalı bulmuyorum aksine çok korkuyorum herhangi bir kaza durumunda her türlü %100 suçlu olmakla beraber 5.000 liraya yakın cezası ve ehliyete el konması gibi durumlar ortaya çıkıyor bu yüzden ehliyetimi almadan çok ihtiyaç olmadığı sürece trafiğe çıkmam
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@abidin3714 Elbette gelecek nesillere beceri eğitimi olmalı fakat bu planlı bir şekilde yapılmalıdır. Çağın değişime uğraması bir çok şeyde aksaklık yaşanmasına sebep oldu. Ben 15 yaşındayken 29 yıla yanaştı, dünya çok farklıydı,tabi ülkemizde farklıydı. Şimdilerde Kendi çocuklarıma bakıyorum,bir çok beceriden yoksunlar. Sebebi kendimde arıyorum fakat bakiyorum ki arkadaşların çocuklarında da aynı sorunlar var.

Modern çağ her şeyi etkiledi,ben 10 yaşındaki halime bakıyorum şimdiki çocuklarin yada gençlerin 15 li yaşı gibi. Çocuklarımıza sorumluluk eğitimi veriyoruz ama algılayacak seviyede değil birçoğu , zamana bırakmak lazım ,18 ve sonrası bana uygun gibi görünüyor.

Çocuklarımızı spora , bisiklet sürmeye ve doğa yürüyüşü gibi farklı aktivitelere yönlendirebilirsek hem dikkat gerektiren becerileri kazandıracağız hemde gelişimlerine katkıda bulunacağız diye düşünüyorum. Yoksa değil 15 , 20 yaşında bile beceri kazandıramayacağız. Yani olay yaştan ziyade sağlıklı ve mantıklı bir anlayışa yönelmek.
Çocuklarımıza doya doya çocukluklarını yaşama becerisini vermek hem onların hemde Bizim en büyük kazanımımiz olacak diye düşünüyorum.
 
@necmeddin hocam aslında aynı şeylerden bahsediyoruz bende çoğu noktada sizinle hem fikirim bisiklet spor bunlar süper şeyler hatta keşke yapabilsek de bizden sonraki nesil acil durumlar dışında bisikletle ulaşımını sağlasa benim sözlerimden 15 16 yaşında arabaya binsin başka birşey yapmasin anlasilmamalidir araç kullanma eğitimine başlanmalıdır ve tecrübe kazanması sağlanmalıdır diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@abidin3714 hocam evet o konuda simalasyon merkezleri oluşturulmalı ve uygun eğitimler verilmelidir. 15 yaşında pekala bu eğitimlere başlanabilir, hem zaman kaybetmeyiz hemde kaza riskini indiririz. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
Geri