Scudo Sports

DH ve çelik kadro

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
arkadaşlar bir sorum olacak.bu çelik kadrolar DH yaparken damı avantajlı yoksa aliminyum kadrolarmı?? bence o uçmalara zıplamalara al kadro dayanmaz gibime geliyor bu düşüncem doğrumu aydınlatırsanız sevinirim...
 
Scudo
@gurkankas

Down Hill yaparken hoplayıp zıplıyorsan kadronun çelik olması daha iyidir. Yalnız aliminyum kadrolar yoldaki darbeleri çelik kadrolara nazaran daha iyi emer.
 
@gurkankas

aliminyum ve çeliği kıyaslıyorsan aliminyum daha fazla esneme payına sahip olduğu için atlama ve sert kullanımda aldığı darbeyi enerjiyi daha hızlı ve daha geniş dağıtır fakat çeliğin esneme olayı çok azdır ve darbeyi direk sana ve kadroya daha direkt maruz kalır bunu sonucuda kırılma daha çabuk olur yani kısaca aliminyum daha avantajlı


saygılar
 
Cevaplar her ne kadar çelişkili ve kısmen yanlış olsa da:rolleyes: ...

Ben kendi cevabımı vereyim:) ...

Dünya üzerindeki bütün firmalar;
Üretecekleri ürünü belli AR-GE çalışmalarından, testlerden sonra satışa çıkarıyorlar...
Ve emin olun hiçbir firma DH gibi sağlamlık gerektiren bir alanda yanlış malzeme seçimi yapma hatasını göstermeyecektir...(Bu teknolojinin önemini bedelinden de anlayabilirsiniz, gerçek bir DH 3000 $ dan başlar...)

Eğer şuanda kullanımda olan bütün DH kadroları alüminyum(değişik alaşımlarda olsa hepsi alüminyum) ise...
Demekki araştırılmış, geliştirilmiş ve üretilip satılıyor konumdadır...

Dolayısıyla...

Alüminyum doğru malzemedir:)...
 
@Alican



dostum senin yanıldığın noktada var
scott markasının hiten cronoly dh fr kadrosuda mevcut .

aliminyumda aslında en önemli nokta hafiflik hiç bir marka bu hatayı yapmaz

araştırmadan sende şu kadarını araştırabilirsen aliminyum metali şu an uçak gövdelerinde kullanılıyor ( düşünki çeliğin uçağın yüksek irtifada maruz kaldığı basıncı eskiden buna sert çelik ve alaşımları dayanabilirdi )

günümüzdeki teknoloji aliminyum belli elementlerle alaşımlı hale getirerek çelikle aynı dayanıklılığı sağlayabilişyor ve çelikten çok daha hafif işte dostum asıl tercih sebebi hafiflik ve esneme özelliği çelikten fazla oluşu b



saygılar
 
@gurkankas

Downhill gibi okazyonlarda tartışmasız çelik kadrolar çok daha dayanıklıdır.
Çelik kadrolar ( Cr-Mo veya Nivacrom steel ) malzemenin doğası gereği kırılganlığı daha azdır ( aluminium a göre) , ayrıca kaynak olarak TIG kaynağı kullanıldığından moleküler birleşimi çok güçlüdür.
Kompozit aluminium borular hafiftirler fakat esnemeleri az olduğundan kırılgandırlar. Kaynaktan sonra birleşimlerinde moleküler zayıflama oluşur.
Eğer cidden yarış perfonmasında kullanıyorsan çelik kadro derim, çünkü seri üretim alu. kadrolar üretimden sonra kaynak testine tabi tutulmuyorlar.

İllaki hafif olsun sağlam olsun dersen Titanium kadrolar her amaçta çok sağlam oluyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kcuk_
benim amacım yarış değilde amatörce bir tepeden aşağıya iniş yapmak ve 1 yada en fazla 2 metre atlayışlardı.medem çift amortisörlü bisikletimiz var amacında kullanayım dedim.bu soruyu onun için sordum...
 
@gurkankas

eğer çift amortisörlü dediğin bisiklet Türk malı bianchi ise (profilinde öyle gözüküyor) o dediğini yapmasan kendin için faydalı olur. şevkini kırmak istemem fakat biyerinin kırılmasından iyidir :)
 
Metalurji mühendisi abimle konuştum bu malzeme konusunu. Çeliğin en dayanıklısı olduğunu söyledi.
Tabii çoğu kullanıcının x-country ya da yol bisikletine bindiğini düşünürsek bu ağır malzeme sürüş keyfinin tadını kaçırcaktır bir nebze de olsa.
 
@obsolate


bisiklette bi yerlerini kırmadan zevk alamazsınki.biz bazen o kadar sıkıcı oluyorki kendimizi düşürerek eğleniyoruz :D
 
@gurkankas

bisiklet yüzünden biryeri kırmakla, tehlikeli sürüş yüzünden biryeri kırmak arasında çok fark var :) ben hep ikincisini tercih ediyorum :D iyi eğlenceler.
 
@Selim Çam

arkadaşlar çelik kadroların ne ağırlıklarda olabileceğini hesaplıyormusunuz

Dediğim gibi ,aliminyum bu konuda tercih nedeni ağır bir kadro ve bisikletin sürüş esnasında nasıl kontrolü zorlayacağını ,
yarış bisikletlerinde kullanılan çelğin çok ince olduğunu bu inceliğin bir mtb yada dh bisikletde uygulanamayacağını onun için biraz kalın ve dolayısı ile ağır bir hale geleceğini unutmayın saygılar
 
Geri