Scudo Sports

Deore XT Fren [Yardım]

Sanberk E

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2013
Mesaj
2.144
Tepki
1.599
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Pinarello
Arkadaşlar, frenlerimi deore xt olarak değiştirdim, fakat şöyle bir sorun var, bisikletin önünü havaya kaldırıp tekeri çevirdiğimde fren gayet iyi sessiz ve rotora sürtmeden çalışıyor.

Ancak bisikletin üstüne oturup sürmeye başladığımda, her 5saniyede 1 balatanın rotora sürttüğünü duyuyor ve hissediyorum, haliyle bisikletide yavaşlatıyor.

Bu sorunu nasıl giderebilirim, servise dahi götürdüm yapamadılar.

Kollarda "Free Stroke" yazıyor. Bu ayar pistonların mesafesini açma ayarımıdır ?

lütfen yardımcı olun.... Sinirden bisikleti parçalamak üzereyim :(

http://u1311.hizliresim.com/1h/k/umtq0.jpg

http://r1311.hizliresim.com/1h/k/umtru.jpg
 
Scudo
Bir benzerini izledim, zaten aynısını yaptım bu videodada ancak sürtme devam etti.

Rotorda yamukluk yok 0 zaten. Free Stroke ile ilgili bir durummu diye yardım istiyorum...
 
yardımcı olabilicek yokmu arkadaşlar, acil...
 
Free stroke ile balata ayarinin bir alakasi yok. Free storke sadece pistonlarin hizli veya yavas calismasi icin bir ayardir. Söyle düsünebilirsin, masadaki rebound ayari gibi.
Balata ayarini su vidayla ayarlaya bilirsin... Fotografa bak.

http://img571.imageshack.us/img571/2360/b555.jpg

NOT: Dikkat et ayari cok acarsan, kolun gidona mesafesi azalir ve fren ya iyi tutmaz yada hic tutmaz.

Hani sen dün kaliplerin baglanti yerinin dislilerini siyirmistin, vidayi sIkmadan nasil ayar yapacaksin?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sanberk E
@murat cömez

sıyrılan vida değilmiş abi, maşanın yuvası imiş. vidanın bir boy büyüğünü aldım ve maşaya oldu sıkılıyor şuan. Eğer büyük vidada olmasa idi maşa yuvasına klavuz ile yeni diş çektirecektim, bunu yaparken o bölgenin çatlama olasılığıda vardı. Çatlarsada yeni kaynak attırıp kaynağın içine tekrar klavuz çektirecektim. Baya garip konuştum farkındayım abi :D her olasılığı dün gece değerlendirdim, ama bugün civatanın bir boy büyüğü yuvaya uyum sağladı ve sıktım. Tek sorun balata halen rotora temas ediyor... Şu konuya göre ayar yaptım https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=78056 burada avidlerde şu husustan bahsedilmiş ; "freninizin pad-contact ayarı varsa onu en aşağı seviyeye getirin. Yani pistonların mesafesini açın. Avidlerde bu olay; ok yonünde vidayı ya da fren kolunun çıkışını çevirerek yapılıyor." bizdede böyle bir durum var diye düşündüm. Not: rotorlar 0, yamukluk vs. hiçbirşey yok
 
Dostum rotorun sıkışık olduğuna emin ol birde ön fren ise söyle bir problem yaşıyor olabilirsin; Balata ayarını yaptıktan sonra bir müddet sürtme olmuyor ve zaman içinde tekrar ufak ufak sürtmeye başlıyorsa, fren kullanımına bağlı olarak zamanla jant maşanın yuvasından kayıyor bunun sebebi de jantın mandalından kaynaklanıyor, mandalı açmadan önce konumuna bak ve aç yuvasından oynamış mı kontrol et çözüm için mandalı değiştirebilirsin... Aklıma gelen bunlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Sanberk E
Iste olay bu, neyin ne oldugunu bilmeden ayar yapmaya kalkiyorsun, sonrada frenin ayari bozuluyor ondan sonra neymis hidrolik frenler iyi degil falan filan. Sen kesin sürtmenin balata ayarindan oldugunu biliyormusun, bilmiyorsun tabiki ama ben yine de nekadar vida varsa oynayayim belki düzelir diyorsun ama bu arada tüm diyer ayarlarida bozdugunun farkinda degilsin. Belki rotorun yamuk yada kalipleri dogru ayarliyamiyorsundur. Bana simdi rotor yeni yamuk olamaz deme, yeni rotorda yamuk olabilir.
Ayrica sein balatalarinda koldan ayarlana biliyor ve bunun icin sana resim gönderdim. Ayar vidasi aynen okla isaretledigim vida.
 
@Kürşat AKINCI

Bütün ekipmanı sıkıyorum kürşat bey, bisiklet ters dönük iken ön lastiği çeviriyorum gayet iyi akıcı sürtmüyor, ancak üstüne oturup sürmeye başladığımızda balata rotora sürtüyor 5saniyede 1. Yarın birde dediğiniz gibi farklı mandal takacağım ama üzerindeki mandalda fazla km yapmadı :(

İnanın bisikleti topladıktan sonra 100 km yapmadım ve şu sorun nedeniyle bisikletten soğudum, bugün bütün günümü şu sorunu halletmek için harcadım ama nafile. maşanın vidasını hallettim balata ayarından kurtulamadım... :(
 
@Kürşat AKINCI

Evet buda bir cözüm olabilir, aynen katiliyorum. Ayrica bu tür seylerden anlamiyorsan bir bilene yaptiracaksin ve o yaparken sen izleyeceksin. Böylece bilgi kazanmis olursun sonra kendin yaparsin. Sürtmenin bir sürü nedeni olabilir ve burada sormaylan hata giderilmez cünkü ne oldugunu canli görmek gerekiyor.
Evet jantin kaymasi ayari bozup sürtmeye neden olabilir ama ayrica daha 40tane baska neden de olabilir.

@Berksan

Simdi bir düsün, üzerine basinc gelince sürtüyor basinc gidince sürtmüyor. Demeki rotorun orada bir anormalik var. Göbek de hafif bir gevseklik olabilirmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sanberk E
Karşılaştığım bir problemi daha paylaşayım balata yayında problem olabilir, elinizde var ise balataların yayını değiştirin ya da kontrol edip yayı açarak daha gergin çalışmasını sağlayın..
 
@murat cömez

yarın göbeğede baktıracağım abi, hiç göbekte birşey olup olmadığı aklıma gelmemişti. ama şimdi sen göbek diyince indim jantın göbeğine baktım, akort ta sorun yok yalpa yok. şöyle birşey var belki her bisiklette vardır bilmiyorum. Mandalı sıkarken maşanın iki bacağı göbeğe doğru geliyor yani durum şöyle sol bacak >|< sağ bacak | lastik belki anlatabilmişimdir :) >< sol ve sağ bacak göbeği sıkarken birbirine geliyor. ve her ön lastik patladığında ben jantı çıkarıp tekrar taktığımda balata rotora sürtüyordu, hep bu ayarı tekrardan yapmam gerekiyordu. Yani dediğin gibi abi ya göbek sıkılmadı, yada üst vida bol olduğu için vardı bu sorun.

@Kürşat AKINCI

balata yayı kaliperdeki çift balatayı tutan metal parça sanırım onada bir bakacağım :confused:

sorun yapan bölüm şu idi; resim alıntı maşa ve mandallar aynı, rotorum 180lik ...

http://m1311.hizliresim.com/1h/k/un7fx.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Eraslan
Geri