Scudo Sports

Decahtlon göbek anahtarı

Serbay Akar

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2010
Mesaj
584
Tepki
207
Şehir
Ankara-Çankaya
Bisiklet
KTM
(link) alınır mı arkadaşlar?
Bununla göbeklerdeki somonları açabilir miyim?
 
Scudo
Göbeginizin mm'sine göre büyük olasılık uyacak anahtarlardır fakat söyle bir durum var, ankarada yok,
.
Seçtikleriniz
GÖBEK ANAHTARI 13 - 18 MM
Model numarası 4032677
Ürün numarası 490076
Özelikler: .
Normal fiyat
26,90 TL
Bu ürün KENTPARK mağazasında mevcut değil. Bu ürünü bulabileceğiniz mağazalar:
BAYRAMPASA Mağazası
> Mağaza bul
STOKTA VAR
stok: 1 ürün *
> Bu mağazadaki ürüne bak
GAZIEMIR Mağazası
> Mağaza bul
STOKTA VAR
stok: 4 ürünler *
> Bu mağazadaki ürüne bak
* Stok durumu sadece gösterge olarak verilmiştir, şu an mağazada ürün satışı olabilir.
Belirtilen tarihte geçerli olan bilgiler 07/06/13 20:43:6
 
Şu anahtarı aldım 140 tl ye. Ama benim göbek 17 mm. Iade edip 240 tl ye sadece 17 olan modeli almayı dusunuyorum. Acaba taşlama aleti ile bu anahtarın içinden yontarak 17 yapabilir miyim arkadaşlar?

Bununla ilgili deneme video vs. Var mı


(link)
 
@osmancan71 Taşlayarak genişletebilirsin, ama o anahtarlar 3 mm sacdan basılmış olduğundan ağızları kısa sürede deforme oluyor, çöpe çıkıyor. Bence iade et yerine başka bişey al. Ben konik ile kontra somun arasına dış çapı 14mm gelen 2 adet pul koyuyorum. Böylece yaprak anahtara ihtiyacım olmadan standart açık ağız anahtarla hallediyorum işi.

İlle yaprak anahtar olsun istiyorsan standart anahtarı yandan taşlayarak konik somuna girecek kalınlığa düşürmeni tavsiye ederim. Sacdan yapılma anahtara kıyasla ömürlük olur :

 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@osmancan71 Taşlayarak genişletebilirsin, ama o anahtarlar 3 mm sacdan basılmış olduğundan ağızları kısa sürede deforme oluyor, çöpe çıkıyor. Bence iade et yerine başka bişey al. Ben konik ile kontra somun arasına dış çapı 14mm gelen 2 adet pul koyuyorum. Böylece kelebek anahtara ihtiyacım olmadan standart açık ağız anahtarla hallediyorum işi.

İlle yaprak anahtar olsun istiyorsan standart anahtarı yandan taşlayarak konik somuna girecek kalınlığa düşürmeni tavsiye ederim. Sacdan yapılma anahtara kıyasla ömürlük olur :

Anlamakta biraz zorlandım yapıları tam bilmediğim için ama anladığım kadarıyla şöyle bir çizim yapayım telefondan idare edin :)


Kırmızı çizgilerin orda içe doğru girinti var. Geri kalan kısım silindir şeklinde. 17 mm anahtar sadece o gırıntıye girebiliyor ve orasınada bahse konu yaprak anahtarlar sığıyor. Dediğiniz gibi standartı taşlayarak düşürmek çok daha masrafsız bir deneme. Diğerini denerim fazla kaçar iade de edemem çöp olur direk. Sağolun


Edıt: sizin araya koyduğunuz pul kısmıda dışta kalıyor galiba anahtar yeri ve çözüm olmuş. Bende silindirin ortasında araya bişey koyamıyorum yani

Screenshot_2023-02-06-21-13-11-042_com.vojtkovszky.jotr.jpg
 
@osmancan71 Konik ve kontra arasına pul koyarak sevenleri ayırıyorum, böylece koniği standart anahtarla tutabiliyorum.

Milin bir tarafındaki kontra somunu yaprak anahtar olmadan gevşetebilirsin. Mildeki bir kontrayı kurbağacıkla, diğer taraftaki kontrayı açık ağız anahtarla tutup saatin tersi yönde çevirdiğinde kontralardan bir tanesi gevşer. Gevşeyen kontrayı çıkartıp araya pul koyarsın. Gevşemeyen tarafı hiç ellemezsin, bilya boşluğunu gevşeyen taraftan yaparsın hep. Fakat dikkat, pulun dış çapı koniğin tutma ölçüsünden küçük olmalı. İç çapı 10mm, dış çapı 14-15mm pul bulmak gerekiyor. Bulamazsan M7 (içi 7mm, dışı 14mm geliyor) pul alıp içini 10 luk matkapla genişletirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@osmancan71 Konik ve kontra arasına pul koyarak sevenleri ayırıyorum, böylece koniği standart anahtarla tutabiliyorum.

Milin bir tarafındaki kontra somunu yaprak anahtar olmadan gevşetebilirsin. Mildeki bir kontrayı kurbağacıkla, diğer taraftaki kontrayı açık ağız anahtarla tutup saatin tersi yönde çevirdiğinde kontralardan bir tanesi gevşer. Gevşeyen kontrayı çıkartıp araya pul koyarsın. Gevşemeyen tarafı hiç ellemezsin, bilya boşluğunu gevşeyen taraftan yaparsın hep. Fakat dikkat, pulun dış çapı koniğin tutma ölçüsünden küçük olmalı. İç çapı 10mm, dış çapı 14-15mm pul bulmak gerekiyor. Bulamazsan M7 (içi 7mm, dışı 14mm geliyor) pul alıp içini 10 luk matkapla genişletirsin.
Ama sorun konıgın tutma yerinin dışta değil ortada olması. Silindir şeklinde ve ortada yaprak şekilde anahtarın gırmesı için tasarlanmış. Yarın fotoğrafını atayım eve gidince
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.02.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.02.jpeg
    51,1 KB · Okunma: 25
  • WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.03(1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.03(1).jpeg
    53,4 KB · Okunma: 25
  • WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.03.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.03.jpeg
    53,4 KB · Okunma: 25
Mil gozukmedigine gore "sokma mil" denen sistem bu. Ayrica, gozuken somun konik degil, kontra somun. Bu sistemin montaj/demontajini yaprak anahtar denen seysiz yapabilmek icin bu somunlardan birinin ucundaki 2 mm lik kismi taslayarak yok etmen gerekiyor. Onun icin de bisikletci yolu tutman gerekiyor. Bisikletcide iki adet yaprak anahtarla uclardaki bu somunlardan tutarak gevseteceksin. Gevseyen taraftaki kontra ve konik somunu mil ustunden cikarip mili diger taraftan cekeceksin ve mil bir tarafi halen somunlu sekilde eline gececek. Sonrasinda gevsettigin konik ve kontrayi, kontra milden 3-4 mm tasacak sekilde tekrar kontralayarak mil ustunde sabitleyeceksin ve iki elinle milden tutarak kirmizi cizginin solunda kalan 2 mm lik kismi asindirici tasta yok edeceksin. Sonrasinda mili tekrar somunlu taraftan gobege sokup, bu yok ettigin kisim kadar kalinlikta bir pulu konik ile kontra arasina koyarak ikisini tekrar kontralayarak mili kapatacaksin.

@Spartiat Islem kolay da olsa, yaziyla anlatinca atom parcaliyomusuz gibi gozukuyor nedense :kötü:

WhatsApp Image 2023-02-07 at 17.19.02.jpeg
 
Mil gozukmedigine gore "sokma mil" denen sistem bu. Ayrica, gozuken somun konik degil, kontra somun. Bu sistemin montaj/demontajini yaprak anahtar denen seysiz yapabilmek icin bu somunlardan birinin ucundaki 2 mm lik kismi taslayarak yok etmen gerekiyor. Onun icin de bisikletci yolu tutman gerekiyor. Bisikletcide iki adet yaprak anahtarla uclardaki bu somunlardan tutarak gevseteceksin. Gevseyen taraftaki kontra ve konik somunu mil ustunden cikarip mili diger taraftan cekeceksin ve mil bir tarafi halen somunlu sekilde eline gececek. Sonrasinda gevsettigin konik ve kontrayi, kontra milden 3-4 mm tasacak sekilde tekrar kontralayarak mil ustunde sabitleyeceksin ve iki elinle milden tutarak kirmizi cizginin solunda kalan 2 mm lik kismi asindirici tasta yok edeceksin. Sonrasinda mili tekrar somunlu taraftan gobege sokup, bu yok ettigin kisim kadar kalinlikta bir pulu konik ile kontra arasina koyarak ikisini tekrar kontralayarak mili kapatacaksin.

@Spartiat Islem kolay da olsa, yaziyla anlatinca atom parcaliyomusuz gibi gozukuyor nedense :kötü:

300480 dosyayı görüntüle
sprial olduğu için evde direk 17 lik anahtarı traşladım yaprak anahtara çevirdim ve kontrayı traşlamama gerek kalmadı. tüm bu eziyeti motorex in rulman gresini aldığım için çektim :D yarın birgün göbek bakımı zamanı geldiğinde artık o işide kendim yapayım diyorum(diğer bisikletlerimi söküyodum anahtar problemim yoktu). şuan akort sehpam kaldı eksik oda kalsın bisikletçiyle arayı soğutmamış olurum :)

birde göbeklerde boşluk yoktu dönüşünü pek beğenmemiştim. forumda okuduklarıma göre hafif bir boşluk bıraktım oda sokma mili sıkınca gitti zaten (belkide hissedemedim, sonuçta eskiye göre daha iyi). dönüşleri daha güzel oldu. ayrıca fren ayarını yapmakta zor oluyordu mandalı az sıktığım zaman. şimdi orta kararda mandal sıkıyorum disk ile balatalar arası biraz daha dengeli ve kolay fren ayarı oluyor.
 
@osmancan71 Mandal dediğin nedir? Bu mil QR mı yoksa? Mandal dediğin şeyin fotosunu atar mısın?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri