Scudo Sports

Dahon Mu D8 ve Vitesse i7 arasında kaldım, fikir/deneyimleriniz?

salvodaze

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2015
Mesaj
145
Tepki
124
Yaş
41
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Speed Uno -> Mu Uno -> Vitesse d8 diye giden model arayisimda son olarak Mu d8 ve Vitesse i7 arasinda kaldim. Basta amacim once Istanbul, sonra Izmir ve Bodrum'da sehir ici kullanim olsa da, kisa ve orta olcekli turlarda da kullabilecegim, bakimi kolay, parcasi kolay bulunan vitesli bir modele gecmeye karar verdim.

Bu noktada Vitesse i7 dinamosu ve az bakim gerektirdigi soylenen internal hub vites sistemi ile tur icin daha uygun gorunuyor. Ancak bunun aksine internal sistem parcalarinin daha zor bulundugunu da okudum, yanlis yorumlamadiysam. Yani bir tur sirasinda sorun cikmasi halinde bisikletci bisikletci dolasmak, az bakimdan daha kulfetli olabilir gibime geliyor.
Ote yandan Mu d8, cok daha sik tasarimi ve 700 g daha dusuk agirliga sahip olmasiyla beni daha cok cekiyor. Kataloga baktigimda bu modelin bazi parcalarinin biraz daha iyi veya yeni oldugunu da gordum. Ancak sanirim bu modelde gidon ayari var ve bunun uzun yolda stabilite bozukluguna yol acip acmayacagini bilmiyorum.

Isik haric ikisi de ayni aksesuarlarla geliyor. Modeller veya eski muadilleri ya da genel olarak vites donanimi hakkinda bilgili arkadaslarin fikirlerini almak isterim, ozellikle vites konusunda ne yaptigimi hic bilmiyorum :)

Herkese simdiden tesekkur ederim.
 
Scudo
Mu şasisi daha üstün. Daha hafif daha rijit.
Mu d8'in vites oranları, geliştirilebilirliği daha iyi.
Ancak vitesse i7'nin vites ayarına ihtiyacı yok, mud8'i ise her katlayıp açtığınızda belki de 3 saniyenizi alacak ufak bir düzeltmeye ihtiyacı olabiliyor. Ben her binişte olmasa da bazen gerginliği ayarlayan vidayı yarım tur çevirip ufak bir ayar yapma gereği duyuyorum.

Üstelik d8'i arada yağlamanız gerekir vs vs...

Bir de i7'de ayarsız gıdon var o daha rijit yokuşta ayağa kalkıp gidecekseniz rijit gidona bir parça daha rahat edersiniz. Hoş ben ayarlı gidona da ayağa kalkıp gidondan güç alıp pedal basıyorum ama daha da rijit olsa daha da iyi olurdu elbette.

Artıları eksileri bunlar... Yalnız bir de internal hublarda sürtünme sanki biraz daha fazla mıydı? Yani ortalama hızını yüksek olsun istiyorsan d8, sorunsuz gezinti modunda takılacağım diyorsan i7 tavsiye edebilirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
Cok tesekkur ederim, aslinda ikisinde de istedigim ozellikler var ayri ayri. Vites ayari onemli degil fazla ancak ilk bisikletim olacagindan bakim acisindan i7'yi dusunmustum. Ancak mu d8 daha sportif bir model gibi geldi bana ozellikleri inceleyince. Vites parca bulunabilirligi hakkinda bilginiz var mi peki? Internal hub'li bisikletlerle tura cikan bir ciftin yazisinda okumustum, yanlis hatirlamiyorsam vitesle ilgili bir parcayi bulmak icin bayagi ugrasmislar turda. Eger oyle bir durum varsa biraz bakim isteyen bir modeli parcasi zor bulunana tercih etmek daha guvenli geldi bana.

Bir de sizce dinamo buyuk bir arti mi turda?
 
Dinamo tercih meselesi, birazcık daha direnç var, ağırlık var ama pil derdi yok. Size hangisi uyuyorsa onu tercih edin.

Yolda ise her iki sistemin de parçasını bulmanız zor, dahonun arka attırıcısı neos ve sadece dahon/tern için üretiliyor. Dahon bayilerine sorsanız yurtdışından getirmek lazım derler...
 
Çok teşekkürler aydınlatıcı bilgiler için. 700 gram ağırlık çok rahatsız edici olmaz zaten, dinamo da güzel bir artı bu durumda. Parça bulmak zorsa bakım gerektirmemesi daha cazip hale geliyor. Ancak gözüm yine de MU D8'e kayıyor, Türkiye'ye girdiğinde bir gidip inceleyeyim en iyisi.
Peki bu iki sistem arasındaki 8. vites farkı maksimum hız dışında bir etkiye sahip midir?

Bir de forumun başka bir başlığında bir arkadaş Neos arka artırıcılar ilgili ses sorunları olduğunu ve 2015 modellerinde Neos yerine Schimano'ya geçildiğini yazmış, ancak benim katalogda gördüğüm birkaç modelde Neos vardı. Neos'larda bu tip sorunlar mevcut mudur hala, bilginiz var mı?

Düzeltme: Pardon yahu, Neos'lar Nexus'lar birbirine girdi kafamda. Bu iki modelde Schimano var zaten, doğru. Yukarıdaki sorumu yoksayın lütfen.
 
@Ozan k. Size bir sorum daha olacak. i7 ve Mu d8 arasındaki vites sayısı farkı (7 vs 8) uzun yolda önemli midir? Yani i7 her ne kadar tura daha uygun olarak önerilse de maksimum hız ve yokuş çıkma açısından sanıyorum Mu d8'in daha üstün olması gerekiyor? Bu iki bisikletin dişli aralıklarını (umarım doğru terimdir) Dahon'un kataloğunda veya sitesinde bulamadığım için kendim karşılaştıramadım.
 
Son süratte mud8'in üstün olduğu kesin ancak yokuştaki durumu ben de bilmiyorum çünkü 7'li nexus hub ve i7'deki ayna kol kaç diş hiç bilmiyorum...
 
Çok teşekkürler, eski vitesse d7hg modeli için İnternet'te 32"-79" bilgisini buldum. Aynı yerde Mu P8 için de 32in- 93in bilgisi verilmiş. Benim düşündüğüm iki model de bu ikisinin 2015 versiyonu yanılmıyorsam, benzer olsa gerek spec.leri diye düşündüm.
 
Geri