Scudo Sports

Dağ bisikletine düz maşa takmak

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesaj
1.234
Tepki
1.545
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar bu konular tartışılmış ama ben kararsız kaldım. Düz maşa alsam mı, xcm hlo maşamla devam mı etsem ya da daha üst düzey bir maşa mı alsam? Ama üst düzey maşalar da pahalı, çok fazla bütçe ayırmak ta istemiyorum.

Bir mtb için düz maşanın artısı eksisi nedir? Mesela Sedona 741 e, çoğunlukla şehir içi kullandığımı, arada da hafta sonları Belgrad ta kullandığımı düşünürsek; alu düz maşa taksak eksi yönleri ne olur? Amortisör hem rahatlık, hem kolay hakimiyet sağlıyor ama düz maşa da ağırlık ve hız yönünden çok tasarruflu olur gibi geliyor. Üstelik yokuş açısından da avantajlı. Acaba düz maşa kullanımı, düz maşa darbe ya da şokları emmeyeceğinden kadro için de sorun olur mu? Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Taşdeniz
Scudo
Bende eşimin bısıkletıne alu duz maşa almak ıstıyorum ama nereden bulabılecegımı bılmıyorum.Sehırıcı kullanılan yada tur bısıkletı olacak bısıkletler ıcın kesınlıkle gereklı olan bısey bu tavsıye ederım.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
evet çok ikilemde kalınan bir mevzu. ben de önce mtb kullandım(xcm ve xcr maşalarla). Daha sonra hem hafiflik hem hız için sabit maşalı scott sub aldım. Ancak amortisörsüz hiç rahat edemediğim gibi hakimiyeti ve özgürlüğü de kısıtlıyordu. Güzel hızlanıyor az yoruyordu ancak sabit maşa ve V fren ani frenlemede nerdeyse takla attırıyordu. ki takla da attım bir defa. hız için gerekli olan yüksek lastik basınçlarında da tüm sarsıntıları hissettirdiği gibi ani çukur ve kasislerde de darbeyi emmediğinden hakimiyeti zorlaştırıyor nerdeyse kaybettiriyordu.Bu yüzden hem amortisör hem hidr. disk için mtbye geri döndüm. Benim tavsiyem alın bir Epicon keyfinize bakın.

yazmayı unuttuğum birkaç şeyi daha ekleyeyim,

düz maşa dediğiniz gibi yokuşta çok iyi oluyor, sanki hızlanıyor.
Epicon için araştırma yaparken yurtdışı forumlarda fox gibi sid gibi çalışıyor diyenlere rastladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
@Bülent ONUTKAN

Sedona'nın alu düz maşaları varmış. Ben de bir Sedona servisinden öğrendim. 100 tl civarı. Sedona servislerine bir danışın isterseniz
 
selam berkant, düz maşa olunca arazıye girilmez diye bir şey yok kanımca mtbler çıktığında amortisör mu vardı çoğunda yoktu ama düz maşa taktıktan sonra lastıkleri inceltip asfalt lastiğine geçmediğin sürece max sürat olarak istediğini yakalayamayabilirsin.

amortisörün getirisi konfor, bozuk yol şartında kontrol.

düz maşanin getirisi dağ bisikleti için lastikler değişmeyecek ise pek yok.

ayrıca yokuş çıkarken amortisörü kilitleyip de çıkabilirsin.

yada bisikleti değiştirebilirsin:)
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
@Ömer Faruk MUMCUOĞLU


Teşekkrüler güzel dostum. Maşa olayına en son yaptığımız gezide kafayı taktım. Ben o maşanın 2,6 kg gibi bir ağırlıkta olabileceğini hiç düşünmemiştim. Forumda bir iki arkadaşın sabit maşa taktığını gördüm. Sabit alu maşa ise 600-700 gr arası ki bu da bisiklerin 2 kilo hafiflemesine neden oluyor. Ben bisikletimi tartmadım ama tahminim 13 kg var. Maşa değişimi ile 11 kg ye inerse çok hoş olur gibime geliyor. Tabii hafifledikçe daha az yorucu olacaktır. Ama lastikler incelmeden hıza bir faydası olmayacaksa Epikon gibi bir maşa da mantıklı gibi duruyor. Biraz daha düşüneyim. Olmazsa bir denerim, beğenmezsem yine xcm yi takarım. Bakalım nasıl olacak. Dilerim iyisindir, selamlar
 
@akifberkant

forumda satılık 2.el epiconlar var. Tatmin edeceğine eminim kilo olarak da 1000gr yada fazlası hafifleyecektir.Bisikletin hafiflemesi hızlanmanı ve süratini etkiler kesinlikle.

Sağlıcakla kal,
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Ben kendi Sedona 771'imin gülle ağırlığındaki XCM maşasını çıkarıp yerine 670 gramlık Mosso sabit maşa taktım. Öncelikle fiyat performans açısından kazandığınız hafiflik muazzam. Sabit maşaya geçtiğimizde, bisikletin kadrosu 100mm maşaya göre dizayn edilmiş olduğundan, burun daha aşağı bakıyor ve pedallar da yere yakınlaşıyor. Bunu bertaraf etmek için daha yüksek payı olan (mm olarak farklı değerde oluyorlar) sabit maşalar tercih edilmedi.

Sabit maşadan hemen sonra 1,5" genişliğindeki asfalt lastiklerine geçtiğim için arazi açısından size bir geridönüş belirtemeyeceğim. Ancak kalın lastiklerle devam edildiği takdirde sabit maşayla araziye çıkmamanız için hiçbir neden yok. Dezavantajları ön lastiğin kontrolünün zorlaşması ve bozuk zeminlerde hızlı geçiş yapmaya imkan tanımayan rigid sürüş olur. 5-10 santim büyüklüğündeki taşlardan ön lastiğin sekmesi de cabası. Ancak bu setupla araziye çıkmaya alışan birisinin sürüş tekniğini geliştirebileceği kanısındayım.

Bütün bunların dışında, sabit maşa ve ince lastiklerle asfaltta kaymak gibi ilerlemek, virajlara muhteşem bir keskinlikle girebilmek size dağ bisikletinize yaptığınız 100 liralık upgrade'in sunabileceği en güzel hediye oluyor. Ekonomik yönden bakınca mantıklı bir hareket. Ancak o yönde bir sıkıntı yoksa, lastikler de kesinkes inceltilecekse, bir tane de yol bisikleti almanızda ve dağ bisikletini "dağ bisikleti" olarak kullanmanızda fayda var.

Ebay'den Mosso maşalarına bakmanızı öneririm. Çin'den getirmeme rağmen totalde 75 lira'ya mal olmuştu bana maşam.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
çinden gelen 75 liralık maşayı bilmem ama türkiyede satılan yerler var.
 
@Barış Kılınç


Çok yardımcı oldunuz. Çinden gelen Mosso maşaları biliyorum, onlar görüntü olarak ta güzeller. Arazi açısından - sabit maşa takarsam - lastikleri inceltmem. Teşekkürler
 
ben asvaltta kullanıyorum çoğunlukla diye düz maşa aldım
hız için iyi ama amörtüsöre geri döndüm
rahat olmuyor yol tutuşu bile fark ediyor
asvalttaki çukur tehlike yaratababilir
hele trafikte isen kilitli maşaların kilitleri var kilitle devam
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Merhabalar yıl olmuş 2024 ama halen bu konuyu araştıran birileri var belli ki oda ben .
Scott scale 970 Bisiklet’im var çok memnunum ağırlık dışında 12,8 kg gibi bir ağırlığı var ortalama maşası 2,500 lerde düz maşa takmak istiyorum gerekirse ince lastik de takarım yedekte var zaten daha önce şehir bisikleti gibi kullandığım için fakat bu düz maşalara nereden bulaşacağımı bilmiyorum 29 jant
 
Merhabalar yıl olmuş 2024 ama halen bu konuyu araştıran birileri var belli ki oda ben .
Scott scale 970 Bisiklet’im var çok memnunum ağırlık dışında 12,8 kg gibi bir ağırlığı var ortalama maşası 2,500 lerde düz maşa takmak istiyorum gerekirse ince lastik de takarım yedekte var zaten daha önce şehir bisikleti gibi kullandığım için fakat bu düz maşalara nereden bulaşacağımı bilmiyorum 29 jant

Öncelikle en çok ürün bulabileceğiniz yer yurt dışı lakin gidip almadıkça 30€ gümrük limitinden dolayı bu seçeneği eleyin. Yurt içinde 29" maşa bulabilir misiniz pek emin değilim. Benim de dönem dönem aklıma gelen bir seçenek olsa da yurt dışından getirme gibi imkanın bitmesi sebebi ile artık düşünmüyorum.

Olur da alabilecek olursanız aliexpressteki bxt gibi markaların karbon maşalarına bakabilirsiniz. Yok ismi bilindik marka olsun diyorsanız bisiklet parasına doğru gidiyor. Bunun dışında yurt içinden ancak yol bisikleti için sabit maşa bulabilirsiniz. Onda da fren uyumsuzluğu, kullanılabilecek lastik genişliği, mevcut janta göre göbek genişlik uyumsuzluğu şaft borusu uyumsuzluğu gibi sorunlar çıkacaktır.

(link)
(link)
(link)

Forumdan bildiğim bu arkadaş var, hatırladığım o da zamanında aliexpressten BXT marka maşa almıştı.
Bu hafta bu arkadaşla gidip geldim.


308114 dosyayı görüntüle

SKS'ler çok pratik ancak öyle şehir bisikletindeki gibi bir koruma beklemeyin. Benim hem yol bisikletimde hem de mtbde var.


310047 dosyayı görüntüle
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Taşdeniz
Merhabalar yıl olmuş 2024 ama halen bu konuyu araştıran birileri var belli ki oda ben .
Scott scale 970 Bisiklet’im var çok memnunum ağırlık dışında 12,8 kg gibi bir ağırlığı var ortalama maşası 2,500 lerde düz maşa takmak istiyorum gerekirse ince lastik de takarım yedekte var zaten daha önce şehir bisikleti gibi kullandığım için fakat bu düz maşalara nereden bulaşacağımı bilmiyorum 29 jant
(link)

Görebildiğim kadarıyla hem disk hem v fren uyumlu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Öncelikle en çok ürün bulabileceğiniz yer yurt dışı lakin gidip almadıkça 30€ gümrük limitinden dolayı bu seçeneği eleyin. Yurt içinde 29" maşa bulabilir misiniz pek emin değilim. Benim de dönem dönem aklıma gelen bir seçenek olsa da yurt dışından getirme gibi imkanın bitmesi sebebi ile artık düşünmüyorum.

Olur da alabilecek olursanız aliexpressteki bxt gibi markaların karbon maşalarına bakabilirsiniz. Yok ismi bilindik marka olsun diyorsanız bisiklet parasına doğru gidiyor. Bunun dışında yurt içinden ancak yol bisikleti için sabit maşa bulabilirsiniz. Onda da fren uyumsuzluğu, kullanılabilecek lastik genişliği, mevcut janta göre göbek genişlik uyumsuzluğu şaft borusu uyumsuzluğu gibi sorunlar çıkacaktır.

(link)
(link)
(link)

Forumdan bildiğim bu arkadaş var, hatırladığım o da zamanında aliexpressten BXT marka maşa almıştı.
İlginiz için teşekkür ederim sahibindende bisiklet yedek parçası satan bir yerde buldum şimdi de bisiklet tamiri yapan arkadaşıma danışacağım eger olur derse tekrar değerlendireceğim
(link)

Görebildiğim kadarıyla hem disk hem v fren uyumlu.
Buda çok yararlı bir link olmuş teşekkürler hocam eğer alir ve uygularsam sizlere resim paylaşacağım
 
Buda çok yararlı bir link olmuş teşekkürler hocam eğer alir ve uygularsam sizlere resim paylaşacağım
Ben de kendi 26 jant mtb bisikletime düz maşa taktım. Sonra gaza gelip 28 yol jantı taktım. Sonra da dropbar taktım. En büyük sorun uygun maşa bulmak. Umarım istediniz şekilde ve uygun bir maşa bulursunuz.
 
Merhabalar yıl olmuş 2024 ama halen bu konuyu araştıran birileri var belli ki oda ben .
Scott scale 970 Bisiklet’im var çok memnunum ağırlık dışında 12,8 kg gibi bir ağırlığı var ortalama maşası 2,500 lerde düz maşa takmak istiyorum gerekirse ince lastik de takarım yedekte var zaten daha önce şehir bisikleti gibi kullandığım için fakat bu düz maşalara nereden bulaşacağımı bilmiyorum 29 jant
Bisiklet sizin isterseniz ön tekeri söküp at bile bağlayabilirsiniz sizin bileceğiniz iş:). İşin şakası bir tarafa bu tarz değişimleri tavsiye etmiyorum, tabiatına aykırı oluyor. Öncelikle düz maşayı amortisörlü bisiklete takarsanız bisikletin ağırlık merkezi bozulur. İkincisi o kadroya çirkin ve sevimsiz duracaktır. Başta hafiflik için yaptığınız değişiklik kısa bir dönem sonra gözünüze batacaktır. Bana bu tarz köklü değişiklikler amiyane geliyor; Traktöre yol lastiği taksam nasıl olur. Ferrari'ye palet taksam karda gider mi gibi gelip geçici eşyanın tabiatına uymayan dönüşümler. Tabi sizin fikriniz ama bence satıp yerine beklentinizi karşılayacak, o amaç için üretilmiş bisiklet alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Bisiklet sizin isterseniz ön tekeri söküp at bile bağlayabilirsiniz sizin bileceğiniz iş:). İşin şakası bir tarafa bu tarz değişimleri tavsiye etmiyorum, tabiatına aykırı oluyor. Öncelikle düz maşayı amortisörlü bisiklete takarsanız bisikletin ağırlık merkezi bozulur. İkincisi o kadroya çirkin ve sevimsiz duracaktır. Başta hafiflik için yaptığınız değişiklik kısa bir dönem sonra gözünüze batacaktır. Bana bu tarz köklü değişiklikler amiyane geliyor; Traktöre yol lastiği taksam nasıl olur. Ferrari'ye palet taksam karda gider mi gibi gelip geçici eşyanın tabiatına uymayan dönüşümler. Tabi sizin fikriniz ama bence satıp yerine beklentinizi karşılayacak, o amaç için üretilmiş bisiklet alın.

Fabrikasyon olarak doğrudan satılan düz maşalı dağ bisikletleri var, hatta son zamandaki gravel furyası ile şahsi fikrime göre "flatbar gravel" olarak itelenmeye çalışıyor. Yazınıza katıldığım noktalarda var tabi ki. Bence bizdeki en büyük sıkıntı ne istediğimizi bilmemizden kaynaklı. Mesela dağ bisikleti alınıp bir yerden sonra ağır geliyor şöyle yapayım böyle yapayım sürekli evirip çeviriyoruz, yada yol bisikletim olsun ama toprakta da gitsin gideyim 35c lastik takayım bakalım uyacak mı? durumları söz konusu oluyor.
(link)
(link)
(link)

kendi dağ bisikletime binince şehir içinde ıstırap gibi geliyor ama ne zaman toprağa çıktım işte o zaman keyif alıyorum. 3,3kg ağırlıktaki ön süspansiyona rağmen dağ bisikletlerine göre hafif.
 
Fabrikasyon olarak doğrudan satılan düz maşalı dağ bisikletleri var, hatta son zamandaki gravel furyası ile şahsi fikrime göre "flatbar gravel" olarak itelenmeye çalışıyor. Yazınıza katıldığım noktalarda var tabi ki. Bence bizdeki en büyük sıkıntı ne istediğimizi bilmemizden kaynaklı. Mesela dağ bisikleti alınıp bir yerden sonra ağır geliyor şöyle yapayım böyle yapayım sürekli evirip çeviriyoruz, yada yol bisikletim olsun ama toprakta da gitsin gideyim 35c lastik takayım bakalım uyacak mı? durumları söz konusu oluyor.
(link)
(link)
(link)

kendi dağ bisikletime binince şehir içinde ıstırap gibi geliyor ama ne zaman toprağa çıktım işte o zaman keyif alıyorum. 3,3kg ağırlıktaki ön süspansiyona rağmen dağ bisikletlerine göre hafif.
Dağ biskleti araziyi görünce bu ağır olmalı diyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve MakRo
Geri