Scudo Sports

Çift amortisör kadrolardaki rulmanlar (pivot bearings)

Kayıt
18 Şubat 2018
Mesaj
5
Tepki
2
Yaş
25
Şehir
Edirne
İsim
Emirhan
Bisiklet
Marin
Arkadaşkar öncelikle merhaba. Forumda bu konuyu araştırdım ancak birşey bulamadım dh fr ile uğraşan arkadaşların bilgisi olabilir diye umuyorum... Aradığım şey çift süspansiyon bisikletlerde kadroda olan rulmanlar bunları nereden bulabilirim ? Ve bunları kapatan vidalar çok sık gevşiyor bu sorunu nasıl çözebilirim?Eğer bulamazsam rulmanların bakımını yapacağım.
 

Dosyalar

  • IMG_8953.PNG
    IMG_8953.PNG
    55,7 KB · Okunma: 74
Scudo
@Emirhan Günaydın
Maalesef forumda çift süspansiyon kullanıcı pek yok. Belki yine bir bilen çıkar da ben makineyi merak ettim. Bir fotoğraf atar mısınız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Günaydın
@Emirhan Günaydın Türkiye'de çok firma var aslında rulman satıcısı hatta üreticisi. İnternet'den araştırmak lazım, muhakkak sizin ölçülerinize uygun rulmanı bir şekilde bulursunuz, zorlanacağını sanmıyorum.
Pivotları sıkan civataların gevşemesi benim hiç başıma gelmedi ama hatırladığım kadarıyla bu civataların dişlerinde mavi loctite vardı, gevşemeyi önleyen loctite veya ona muadil bir ürün sürerseniz dişlere gevşemeyi önlersiniz diye düşünüyorum.
 
Kapalı sistem rulmanlar normalde bakım gerektirmez. Sadece toz kapaklarını çıkarıp rulman gresiyle bilyaları greslemeniz yeterli olur.

Ancak rulman ömrünü tamamladıysa değişmesi gerekir. Kadroya zarar vermeden rulmanları söküp takabilmek için özel aletlere ihtiyacınız olabilir, eğer bu tür aletler elinizde yoksa bir bisiklet servisine danışmakta fayda var.

Kaliteli rulman arıyorsanız SKF veya NSK markalarına bakmanızı öneririm.

Titreşimin yoğun olduğu ortamlarda kullanılan cıvataların gevşemesini önlemek için yapıştırıcı kullanılır. Loctite 243 veya muadili, orta kuvvette bir cıvata yapıştırıcısı, gevşeme sorununu çözecektir.
 
Çare sanayi. Rulmancılara gideceksin. Ama bisiklet rulmanı deme sakın. "Motosiklet rulmanı bu hacı abi" dersen başın ağrımaz. Yoksa çin malı rulmanları kakalamaya çalışırlar genelde. SKF istersin Şüküfe verirler :D Gevşeme işi de Loctite ile çözülür. @Mehmet Altuğ yazmış.

Ayrıca vidaları sıkarken Tork anahtarı kullanın. 10 nm civarı sıkanlar ucuz oluyor ama daha fazla kuvvetle sıkanlar biraz pahalı. Vidalar belli değerlerde sıkmazsanız, pivota fazladan yük bindirip hem performanstan, hem kadroya binen yükten dolayı sıkıntı yaşarsınız hem de rulmanların ömüründen yersiniz. Şöyle örnek vereyim, bazı makaslarda bir vida olur tam eklem yerinde, onu fazla sıkarsanız kağıt bile kesemezsiniz çok fazla kasar eliniz acır. Fazla gevşetirseniz de yine kağıt bile kesemezsiniz aradan kağıt vicüvvv diye araya kaçar :D Her vidanın bir değeri vardır. Bu yüzden sıkma torku önemli :)
 
Teşekkür ederim herkese en yakın zamanda rulmanları kadrodan çıkarmaya yarayan aletten alacağım sonrada skf marka rulman bakacağım aynısından. Benim aklıma takılan şey şu:bu rulmanları yurt dışında satan siteler oldukça yüksek fiyatlara satıyor acaba skf nin rulmanlar bunlara eşdeğer olup bu kadar darbeye dayanabilirmi? Loctite önerinizi hemen deneyeceğim bu arada pahalı tork anahtarları almaktansa şu fizikteki kuvvet kolu uzunluğu x kuvvet hesabı çok işe yarıyor bence deneyebilirsiniz isterseniz daha detaylı açıklarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Emirhan Günaydın pivot rulmanlarına önemli bir baskı uygulanmıyor zaten, asıl baskıyı arka shock süspansiyon emiyor, pivotlar sadece mekanizmanın düzgün çalışmasını sağlıyor, ama arka shockun dibine vurursan o halde pivotlara nasıl bir etkisi olur düşünmedim hiç.
Şundan emin olabilirsin Türkiyede satılan markalı rulmanlar yurtdışından gelecek rulmanlardan daha az kaliteli değildir hatta daha iyi bile olabilir, yurtdışından gelecek rulmanın ne olduğu belli değil, belki ucuza bir Çin firmasına yaptırıyorlar, yani ben öyle düşünüyorum
 
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim uzun süredir kafama takılan problemleri çözmeme yardımcı oldunuz. İnşallah rulmanların aynısını bahsettiğniz markalarda bulurum
 
Rulmanlar konusunda pek bilgim yok . Çift amörtisörlü kullanıcısı olarak başıma böyle bir olay gelmedi hiç açmak gibi bir mevzu da yaşamadım . Bisikletinizin marka ve modelini öğrenebilir miyim ? Sanırım çok üst düzey bir makine

Şimdi profilinizden baktım harbiden öyle imiş sanırım genellikle dağlarda seyahat ediyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Günaydın
Geri