Scudo Sports

Charly Grosskost bisikletimi yeni aldım...

Kayıt
7 Şubat 2012
Mesaj
45
Tepki
43
Şehir
Bursa
Değerli Büyükler ,Arkadaşlarım ;

Bilmiyorum başlıkta ''Charly Grosskost'' Bisikletim diyerek bir başlık actım ama bu isimde bir bisiklet bulamadım. Sadece C.Grosskost 1967 de fransa da cok değerli bir bisikletci oldugu ve dunya sampiyonluğu bulundugunu biliyorum ve Peugeot takımında yarısmıs....

Size bir kac foto göstermek istiyorum. Yorumlarınız desteğiniz olursa cok memnun olurum. Bende bisikletimi komple elden gecirmek ilk gunku haline donusumunde katkı koymak istiyorum...

Buyrun forolar...

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0783.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0782.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0778.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0777.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0776.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/DSC_0788-1.jpg
 
Scudo
model yılı kaç acaba ? fren ve vites sisteminin enteresan markaları var.. komponentlerin marka ve modelleri hakkında bilginiz var mı, paylaşırsanız sevinirim..
bisikleti elden geçirirseniz dönüşümünü görmek isterim, yeni fotolar bekliyoruz..
 
İyi emek verilirse ortaya çok iyi bişey çıkacağına eminim, kolay gelsin.
 
Güzel bir bisiklet,üzerinden yılların yorgunluğu alınır ise çok güzel bir sonuç elde edeceğinize inanıyorum,güle güle kullanın..
 
@Erdem KONYALI

İnanın model ve yıl ve diğer komponntler hk.da detaylı bir bilgim yok. Bende siz değerli Bisiklet form kullanıcı arkadaslardan yardım rica etmekteyim. Detaylı bir dokumanı hangi siteden temin edebilirim. Bir zamandır internette arastırma yapmaktayım fakat C.Grosskost bisiklet bulamadım.
Dolayısıylada hangi yıl ,orj. hangi yıl ,kullanılan komponentler,... gercek anlamda kpntrol edemiyorum.TAvsiyeleriniz varsa arastrma yapabilirim..

Dolayısıylada elimde detay bilgi olmadan restoraston işine başlamak istemiyorum..

selamlar
 
İyi dilekleriniz için hepinze tesekkur ederim...

Not: Bisikletimi alalı ~1 ay oldu. Uzun yıllardır kullanılmadığı için bende alır almaz kullanmak istemedim. Onun yerine bugun Hurriyette / Bursa bulunan bisikletci Metin e gittim. Omer abi ile sadece kaba bir ayar yaptık.
JAntlar cift kat , teller (nikel kaplama - cok sağlam oldugu ) bilgisini aldım. Akort yapıldı ve yatakları greslendi , Arka dişli grup (yanlıs bir tamınlama kullandıysam affola..- fransız malı..)temizlendi ve vites geciş ayarlarına bakıldı. Frenler iyi durumda...
Bir sure bu sekilde kullanmayı ve alısmayı planlıyorum ve bu aradada gerekli bilgi ve detay toplamaya calısıyorum..
Sonrasında ...:cool: , doğru kaynak bulmak konusundada yardım rica ediyorum..
 
Okan selam, Bisiklet bir hayli eski 60 sonu 70 başlarına ait olabileceği kanısındayım. Frenler kaliperleri Mafac'ın bulunduğu dönemde mixte bisikletler üzerinde kullanılan modellerden olmakla beraber yarış kadrolarından öte uzun bacak ve uzun rayları ile çamurluklarla kullanılmak üzere tasarlanmıştır. (aynıları bende de mevcut olmakla racer ve rapid modelleri de vardır.) Vitese gelince onlarında orjinal olduğu belli. Sadece sachs huretler emsallerine göre ağır ve daha estetiktir. Krank'a gelincede yaprak vidalarından ve kolundan anlaşılacağı üzere güzel bir stronglight görüyorum. Bu da sağlam, kaliteli ve bir o kadar da ağır bir parçadır diyebilirim. Son olarak ve en olumsuz gördüğüm teker ebadını da söylemeden edemeyeceğim, sanırsam ölçüler 27", bu da eşittir çemberde sorun varsa parça sıkıntısı ve lastik seçimindeki sınırlamalar oluyor. Restorasyon konusuna gelincede ne yapmak istiyorsun bunu da açıklarsan daha da yardımcı olabiliriz.

 
  • Beğen
Tepkiler: arda78
Tesekkurler Doğukan Arkadasım ; Benim için heyecan verici bir acıklama yapmıssın. Fren magnetleride Mafag , kaliperlerde Mafag... Oncelikle C.Grosskost olarak bir yol / yarıs bisikleti mevcutmu ? Eger varsa oncelikle bu bisikletin uretildiği yıllarda kullanılan orjinal ekipmanlarını arastırmakla işe başlayabilirim. Ama seninde belirttiğin gibi uzerindeki bir cok ekipman orj. benziyor (bence ) FAkat fren kaliperler yarıs versiyonu değilse orneğin oncelikle onları temin etmekle işe baslayabilirim. Jantlar 28 '' diye biliyorum .Cunku bugun lastikler ve iç lastikler kontrol edildi. Lastikler 28 '' dir. Fakat arka nın iç lastiği orjinal olculerde değildi.. 28 '' bir iç lastikle değiştirildi. Neyse ben genelde restorasyon işinde orjinaline sadık kalarak bisikleti yeniden hayata kazandırmak isterim. Onun içinde bu işe başlamadan toplayabildiğim kadar detay bilgiye ulasmak istiyorum. Sonrasında eksikler , fazların tespiti ve o donemde bisiklet uzerindeki orjinal ekipmana sadık kalarak işe başlamak... Charly Grosskost 1967 /68 de Şampiyon bir bisikletci ve Peugeot takımı adına yarısmıs... Acaba benim bisikletinde bir Peugeot olma ihtimali varmı ?Yada Peugeot Charly adına uretmiş bir versiyon olabilirmi..) Şimdiden vereceğin bilgiler için hem tesekkur ederim hemde heyecanımı belirtmek isterim

selamlar
okan
 
Merhaba Okan, Dogukan'ın tespiti dogru.. Bence de bu bisiklet 70'lerden daha yeni değil. Kelepçeli vitesler, kablo bağlantıları, ve hatta vites kablolarının bottom bracket üzerinden değil kelepçeli bir parça üzerinden gitmesi 80 öncesini işaret ediyor. Ama araştırınca mantıken 60'lara inmesi imkansız; Grosskost 60ların sonu ve 70lerin başında yarışmış, emekli olunca da bisiklet satmaya başlamış (o zamanlarda çoğu profesyonel yarışçının yaptığı gibi) Dolayısıyla bu bisiklet de emeklilik zamanında sattıklarından biri olmalıdır diye düşünürdüm ben; yani 70'lerin sonu? Parçalar üst düzey değil ama Mafac ve Huret iyi markalardır, üst model komponentleri oldukça değerli. Bisiklet de orta halli bir model olsa da, "senesine rağmen" boyasının ve tüm parçalarının orjinal olması itibariyle değerli denebilir. Bu yüzden önemli olan bundan sonra da aynı şekilde koruyabilmek! Benim nacizane önerilerimi sorarsan:

1-Kesinlikle kadroyu tekrar boyatma! Çok rahatsız eden yerler varsa rötüşle idare et, boya çok matlaşmışsa hafif bir pasta yapabilirsin.
2-Bence parçaların hiçbirini değiştirme! Bozuk olan varsa mümkün olduğunca kurtarmaya bak..
3-Seleyi tekrardan deri kaplatabilirsin, krem veya beyaz bence süper durur!
4-Gidona pamuk gidon sargısı bulabilirsen (seleyle aynı renk mesela) senesine tam uyar bence.
Örnek: (link)
+ bir de beyaz fren kablolarıyla bambaşka bir hal alır bisiklet.. Zevkine kalmış
5-Fren kollarının lastiklerinin değişmesi lazım; onları bulmakta zorlanabilirsin.. Büyük ihtimal yurtdışına bakmak gerekir. ebay'de yan sanayi vs uygun fiyata var.

Bunlar dışında parçaları tek tek söküp temizleyip, düzgün bir şekilde tekrar toplayınca emin ol çok güzel gözükecek. Ben olsam fren kaliperlerini, boyun ve gidon gibi çıplak aluminyum parçaları parlatırdım. Hatta üşenmeden tekerleri dağıtıp, o high flange Maillard?? göbekleri de parlattıktan sonra geri toplardım.
 
Vallahi Burcak bey ; Cok guzel yazmısınız elinize sağlık...:)) Oncelikle C.Grosskost adlı Strasburg da bir mağaza var. İletişime gectim. Konuya Fransız oldukları için pek basarılı olamadım..:)) İng . bilmiyordu ilgili ,email ile resimleri gonderdim yardım istedim ama kendilerindede bilgi olmadıgını oğrendim..

*Mafag iyi bir fren sistemi,ama o doneme ait yine fransız marka bir fren sistemi ile yenilemek belki ,parca bulma sıkıntımı ortadan kaldırabilir..
* Valla bu konuda benden daha tecrubelisiniz, kadroyu boyatmadan nasıl ufak tefek paslara ,ciziklere çağre bulabilirim ,bilmiyorum ,rotusta cirkin duracağını dusunduğum için biraz endişeliyim.. Ama boyatmamam daha iyi olacak gibi ..:))
* Zaten hiçbir seyden emin olmadan kumlamak ,boyamak istemiyorum.
* Bende tum parcaları tekrar kullanmak istiyorum.üzerindeki her civatayı,somunu ,.. kullanmak ..
* Sele benide rahatsız etmekte..,brooks bir sele dusunmustum ,ama krem bir selede bencede cok yakısır..
* gidona pamuk gidon sargısı guzel bir tespit bilmiyorum ama arastıracağım...(nerden temin edeceğimi..)
* tum alum. yada metal parcaların polisajı , ..evet evet kulağa hos geliyor..
*tekerler benide rahatsız etmekte...gecen gun gobeklere tekrar baktım( gobek- normandy Dy 79 ) ,lastikler (28-622)28x15/8 x1 1/8
bir çift lastik takımı ..

tekrar cevap verme inceliğini gosterirseniz cok memnun olurum..
Selamlar
Okan
 
Ne demek, memnuniyetle yardımcı olmaya çalışırım her zaman ;) Frenleri değiştirmenize çok gerek yok bence, o frenlerin hood'larından başka her parçası çok rahat bulunabilir. max 20-30 euro'ya hoodları düzgün bir çift fren kolu alabilirsiniz (ebay.fr'ye bakmak lazım) veya en kötü şöyle bir çözüm olabilir: (link) Sele olarak zaten Brooks bu orjinalliğe çok da uymaz bence. Üzerindeki sele nedir? Birşey yazıyor mu? (altında) Orjinal mi acaba? Şekil itibariyle çok eski model gibi gelmedi ama orjinalse ben olsam kaplatıp kullanırdım. Kaplatmayı değil de değiştirmeyi seçerseniz San Marco Concor vs olabilir.. Boya konusunu bence de aceleye getirmeyip iyice düşünmek lazım. Benim gördüğüm tek ciddi problem üst borunun sol tarafında.. diğer taraflarda da ufak ufak yıpranmalar var sanki ama bence idare eder. Sonuçta boyatırsanız markası silinip gidecek.. Normandy göbekler de fena değildir.. 79 rakamı sene hakkında ipucu mu veriyor acaba?? ;)
 
Elimden geldiğince ozelliklerini yazmaya calısayım

On / Arka Lastik ; 28-622 , 28x 1 5/8 x 1 1/8
JAntlar :cift kat Alu.
Pedal: Lyotord BTE ,136R ,S.G.D.G. ,Kol :Solida
On/Arka gobek:Normandy ,Dy 79
Arka aktarıcı ve shifter :Huret
Sele : ?ilge Selle
Gidon : BF -?

Selamlar
 
merhaba bu bisiklet halen duruyor mu. satmayı düşünürmüsünüz.
 
Geri