Scudo Sports

Cehalet, Aydınlanma İsteği; Eski 26 MTB Kadro'ya 28 Jant takmak...

DreamMaker

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2011
Mesaj
329
Tepki
174
Şehir
Gaziantep
İsim
Tuğrul TIRPAN
Bisiklet
Bianchi
Merhaba Arkadaşlar;

Cehaletimi mazur görmeniz umuduyla aklıma takılan bir soruyu yönlendirmek istiyorum,

Kadro açılarının uygun olmayacağını bilerek ancak buna çok takılmayarak soruyorum.

26" MTB formundaki bir bisikletin jantlarını 28" ile değiştirirsek,

1-) Ön maşa (amortisorsuz) lastik ve jant sığarmı?
2-) 26 göbek genişliği ile 28 göbek genişliği aynımdır?
3-) MTB lerin formunda arka lastik ile kadro arasında çok mesafe var, race kadrolarda bu mesafe daha kısa bu sebepten dolayı arka lastik ve jantın uyacağını düşünüyorum yanılıyormuyum?
4-) Aynakol, zincir, ruble ile ilgili sorun yaşarmıyım?
5-) Fren sistemi? Komple bir soru işareti nasıl?

Diğer sorular;

Eski MTB kadro over size olmadığı için klasik gidon boynuzlarını kullanabilirim sanırım.

Böyle bir hybrid bisiklet yapmayı düşünsem cevaplarınız ve yorumlarınız ne olur?

Teşekkürler
 
Scudo
En rahatı elinizdeki göbeklere 28" jantlar örmek olur. Karşılacağınız en önemli problem de fren pabuçlarının artık jant hizasını tutmaması olacaktır. (Disk fren kullanıyorsanız problem yok) Bunu çözerseniz gerisinde pek bir sorun yaşayacağınızı sanmam. Ama takacağınız lastik de önemli; kalın olursa tekerin dış çapı kadro ve maşaya fazla gelebilir.

Ama ilk olarak bunu yapmak istemenizin sebebi nedir? Sebep hız ise, 26" dişsiz bir asfalt lastiği 28"den çok da yavaş kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: DreamMaker
Bunu yapmak istememin sebebi; Elimde çok sevdiğim bir MTB kadro var öncelikle onu değerlendirmek...
Zaten bir MTB bisiklete sahip olduğum ve yol bisikletine sahip olmak istediğim için yol bisikleti şeklinde değerlendirmek.
 
Geri