Scudo Sports

İnceleme Canyon Endurace CF 7 eTap

Aytaç DİREK

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Haziran 2013
Mesaj
472
Tepki
1.839
Şehir
izmir
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar, önümüzdeki Mayıs ayında satın almayı planladığım Canyon Endurace CF 7 eTap modeli ile ilgili bikeradar sitesind yazılan bir inceleme yazısını kısmen çevirdim. Yazının orjinaline (link)
ulaşabilirsiniz.
IMG_20230311_231532.jpg

Canyon, uzun süreden bu yana ürettiği değerli bisikletleriyle tanınan bir firma, 2022 model Endurace CF 7 ETAP ile bu geleneği devam ettiriyor.
Bu bisiklet, hafif, konforlu bir kadro ve kaliteli kablosuz grup setinin birleşimi sayesinde,yıllardan bu yana deneyimlediğim her türdeki en iyi bisikletlerden biri.
Endurace, Canyon'un uzun süredir ürettiği modellerinden biri olmasına rağmen, Alman doğrudan satış devi 2022 için bisiklette bir takım değişiklikler yaptı. Yeni kadro seti, Canyon'un daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm.lik açıklığı olan bir çatala sahip.
IMG_20230311_231545.jpg
Lastik açıklığı 35 mm olan çatala 30 mm lastikler takılıyken çok rahat bir şekilde çamurluk takılabilir ancak maalesef çamurluk takacak vida yuvası koymamış Canyon.
Canyon'un Endurace serisinde 16 model bulunuyor. Bunlar, uygun fiyatlı Endurace AL 7.0'den 7.399 sterlin'lik fiyatıyla Endurace CF SLX 9 DI2'ye kadar geniş bir yelpazeyi oluşturuyor. Bunlara yeni bir model olan CF 7 All-Road ETAP'da eklendi.
IMG_20230311_231600.jpg
Şovun şüphesiz yıldızı, gerçekten harika bir şey olan SRAM'in rakibi ETAP Wireless Electronic GroupSet. Shimano ve Campagnolo tarafından yapılan sistemlerden farklı çalışıyor, daha düşük bir vitese geçmek için sol pedal, daha yüksek bir vites için ise sağ pedali ve her iki pedalde, hangi dişlide olduğuna bakılmaksızın, bir aynakol dişlisinden diğerine geçmek için aynı anda kullanılıyor.
Alışmak biraz zaman alacakmış gibi gelebilir ancak çok çabuk alışılıyor. Shimano'nun STI'sini kullanarak neredeyse 5.000 mil sürdüm, ancak rakibi eTap'a daha çabuk alıştım.
Ön vites değiştiricideki servonun sesini, Star Trek's Enterprise'da açılan kapıların sesine benzetiyorum.
IMG_20230311_231648.jpg
Bisiklet, mükemmel bir dişli aralığı olan 48/35 aynakol seti ve geniş aralıklı 12 vitesli 10-36 kaseti birleşiminden oluşan sete sahip.
Bu sayede 11-34 kasetle eşleştirilmiş kompakt bir 50/34'ten biraz daha yüksek bir üst vitese ve ayrıca marjinal olarak daha düşük bir alt vitese sahip.



Rival grup set, pil seviyesini doğru bir şekilde takip etmenizi sağlayan, otomatik veya yarı otomatik ön kollar sayesinde ayarlama yapabileceğiniz ve ihtiyaç duyabileceğiniz hemen hemen tüm metrikleri kaydedebilen SRAM'in AXS uygulamasıyla da iyi bir şekilde entegre edilmiş. Ayrıca Strava'ya da hızlı bir şekilde otomatik olarak yükleme yapabiliyor.
Endurace'in sürüşü, hız, konfor ve kusursuz yol tutuşunu eşit ölçüde birleştiren kesinlikle birinci sınıf. Bu dayanıklılık, engebeli yol yüzeylerinde daha belirgin oluyor.
Endurace'in sert kadrosu ve yol tutuşu kusursuz.
IMG_20230311_231612.jpgTemas noktaları çok iyi dizayn edilmiş Fizik'in konfor odaklı tempo Argo R5 selesi bence oldukça iyi. Kompakt uzunluğu sizi sele üzerinde daha ileriye konumlandırıyor ayrıca köpük dolguyu iyi yerleştirilmiş ve rahat buldum.Sele borusu Canyon'un VCLS (dikey uyum, yanal sertlik) aralığının bir parçası. Daha pahalı VCLS boruların yaprak-yaylı tasarımına sahip değil, ancak karbon borunun sönümlemesi, selede otururken acıyı ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor.
Gidon benim için mükemmele yakın. Ellerim üstteyken çok fazla biniyorum - benim için Strava veya kişisel en iyi peşinde koşma çabam yok - bu yüzden üstlerin hafifçe ovalanmış profilini seviyorum. Biraz daha ovali olmasını tercih ederdim.
Gidon bandı kalın ve iyi yastıklı. Hafif yapışkan, lastik gibi bir his veriyor - bu da kavramayı artırıyor - ancak daha kumaş benzeri bir his tercih ederdim. Bu, kişisel bir tercih bir eleştiri değil.
IMG_20230311_231700.jpgTekerlekler, 22 mm'lik modern bir iç jant genişliğine sahip, heyecan verici olmaktan ziyade sağlam ve pratik. Jant aynı zamanda tubeless uyumlu.Ancak 30 mm Schwalbe lastikleri pek olmamış. Schwalbes, konforlu sürüşe yardımcı olan kaliteli lastikler, ancak Endurace CF 7 ETAP'a yönelik birkaç eleştirimden biri.
Canyonla ilgili en olumlu kritik ebatlar diyebilirim.

Giant'ın Defy modelinin sadece 5 ölçüsü varken Canyon'da 8 boyutta seçenek mevcut. Bunlar, çoğumuzu kapsayan 158cm (5ft 2in)'den 197cm'den (6ft 5 1/2in) kadar olan sürücüler için tasarlanmış. En küçük iki model, yol tutuşu ve geometriyi tüm boyutlarda tutarlı tutmak için 650B jantlara sahip.
Satın almadan önce Canyon'un kapsamlı geometri rakamlarını dikkatlice kontrol etmenizi tavsiye ederim.
175 cm boyundayım ve test bisikletim 170-177cm'den binenler için tasarlanmış small'du.

IMG_20230311_231635.jpg

Endurace, Specialized'in gelecekteki şok süspansiyonuna sahip olan özel Roubaix Comp Ultegra'ya benzer bir ağırlıkta ancak Roubaix 450 £ daha pahalı, bu nedenle Endurace hem uygun fiyatı hem de grup seti için alınmaya değer bir bisiklet.
Bu bisikletin rakibi, muhtemelen Giant's Defy Advanced 0'dır, bu da sadece 50 £ daha fazlaya mal olur, benzer bir ağırlıkta gelir, daha düşük vitesli de olsa aynı SRAM kablosuz grup setine sahiptir ve tamamen tubeless. Bu, Tayvanlı firma için için kesin bir artı.
3.400 $ fiyatıyla Endurace CF 7 ETAP ile paranızın karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz.
IMG_20230311_231735.jpg

Genel olarak, bazı küçük eleştiriler ve biraz farklı bir şekilde yapacağım birkaç bileşen seçimi dışında - daha küçük aynakol dişlileri, kumaş gidon bantı benim için olumsuz tarafları diyebilirim.
Canyon'un Endurace CF 7 ETAP mükemmel bir dayanıklılık yol bisikletidir: hafif, rahat, kusursuz yol tutuşu ve yüksek kaliteli vites ve frenlere sahip.
Son 25 yılda yüzlerce bisikleti test ettim ve testten sonra üçünü satın aldım ve bu, sahip olmaktan çok, çok mutlu olacağım bir başka şey. Özellikle yakın zamanda tubeless lastik kullanma planınız yoksa alınabilir.
 
Scudo
Bu bisikletin CF 8 olan modelini kullanıyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhaba, Canyon'un 2022 model Endurace CF 7 ETAP bisikleti gerçekten de çok değerli bir bisiklet gibi görünüyor. Hafif bir kadro ve kaliteli bir kablosuz grup seti sayesinde, bu bisikletin her tür sürüşte en iyi bisikletlerden biri olması bekleniyor. Endurace, Canyon'un uzun zamandır ürettiği bir model olsa da, 2022 için bir takım değişiklikler yapıldı. Yeni kadro seti, daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setlerinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm'lik bir çatala sahip. Bu özellikleriyle, bu bisikletin gerçekten de özel bir şey olduğunu söyleyebilirim.
 
Merhaba, Canyon'un 2022 model Endurace CF 7 ETAP bisikleti gerçekten de çok değerli bir bisiklet gibi görünüyor. Hafif bir kadro ve kaliteli bir kablosuz grup seti sayesinde, bu bisikletin her tür sürüşte en iyi bisikletlerden biri olması bekleniyor. Endurace, Canyon'un uzun zamandır ürettiği bir model olsa da, 2022 için bir takım değişiklikler yapıldı. Yeni kadro seti, daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setlerinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm'lik bir çatala sahip. Bu özellikleriyle, bu bisikletin gerçekten de özel bir şey olduğunu söyleyebilirim.
Birader sen hala 50 mesaja ulaşamadın mı, bir rahat bırak forumun yakasını gözünü seveyim.
 
Merhaba, Canyon'un 2022 model Endurace CF 7 ETAP bisikleti gerçekten de çok değerli bir bisiklet gibi görünüyor. Hafif bir kadro ve kaliteli bir kablosuz grup seti sayesinde, bu bisikletin her tür sürüşte en iyi bisikletlerden biri olması bekleniyor. Endurace, Canyon'un uzun zamandır ürettiği bir model olsa da, 2022 için bir takım değişiklikler yapıldı. Yeni kadro seti, daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setlerinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm'lik bir çatala sahip. Bu özellikleriyle, bu bisikletin gerçekten de özel bir şey olduğunu söyleyebilirim.
Ne derdin varsa yaz forumca yardımcı olalım :koptum: :koptum: :koptum:
 
Muhtemelen bot.
 
Konu açabilir hale gelince görün onu...
 
cf modelini 40.000 km cf endurance modelini de 10.000 km kullandım. CF modeli ile CF SL modelleri aynı geometriye sahip. SLX geometrisi biraz daha farklı. iyi bisiklettir , çok çilemi çekmiştir.
 
59.678 kilometre kullandığım yol bisikletimle birbirimizden sıkılmaya başlamıştık... Ve artık disk frene ve daha geniş lastiğe geçmeyi istiyordum. Aklımda yokken, tesadüfler eseri karşıma Canyon Endurace CF SLX çıktı.

Jantlar hariç Sram Force ve Red grupsetli kadroyu @srdrmrs'tan aldım (kadroya tertemiz baktığın için teşekkürler). Jantları ve rotorları Antalya'dan aldım.

Şu an üzerinde 25mm lastikler var fakat 32mm'e kadar destekliyor (hatta sanırım 35'i de zorlayabilir). Pedallar, Garmin tutucu, suluk kafesleri ve kadans sensörüyle beraber 7.6 kilogram olarak ölçtük.

Yeni ruble, zincir, büyük ayna yaprağı (110BCD, 5 vida, 50 dişli bulmak zor oldu) ve powermetre ile bisikleti tamamladım.

Sürüş hissiyatı aşağıda:

WhatsApp Image 2024-03-05 at 10.54.34.jpeg
Henüz 250 kilometre sürme fırsatım oldu fakat verdiği güven ve yekparelik hissi tatmin edici.
Altınızda sapasağlam, tek parça, orası burası esnemeyen/titremeyen bir canavar varmış hissi uyandırıyor.
Güç uyguladığınız anda karşılığını veriyor. Şu an fazla kilolarım olsa da tırmanışlarda farkını ortaya koyuyor.
Sram'ı ilk defa kullanıyorum ve bu kadar kararlı ve hızlı bir vites geçişi daha önce görmemiştim. Adeta tetiğe dokunduğun an patlayan bir tabanca gibi...

Yakın zamanlarda 2 farklı rotada bire bir aynı sürüşleri yaptım.

Samsun'daki ilk rotayı eski bisikletle 100 dakikada bitirirken Canyon ile aynı rotayı 96 dakikada bitirdim fakat hem ikinci sürüşteki rüzgâr hem de 60-70 km/h ile indiğim iki yerde mecburiyetten durma noktasına geldim; yani aradaki 4 dakikalık fark elle tutulur bir karşılaştırma olmadı desek yeridir (42km/570m+ ve ortalama nabız farkı 4 - powermetre henüz yoktu).

Fakat Bartın'daki rotada hiçbir aksilik yaşamadım ve ortalama nabzımın 10 atım daha fazla olmasıyla beraber 98 dakikalık rotayı 88 dakikada bitirdim (37km/690m+ ve 205w ortalama). Bu da yaklaşık %11 farka tekabül ediyor.

Bu arada, 53/39'dan 50/34'e geçmek tuhaf geldi. Yumuşamış gibi hissettim :)

Uzun sürüşlerde veya uzun dönem incelemede görüşmek üzere, daha iyileri sizin olsun, iyi forumlar...
 
Son düzenleme:
59.678 kilometre kullandığım yol bisikletimle birbirimizden sıkılmaya başlamıştık... Ve artık disk frene ve daha geniş lastiğe geçmeyi istiyordum. Aklımda yokken, tesadüfler eseri karşıma Canyon Endurace CF SLX çıktı.

Jantlar hariç Sram Force ve Red grupsetli kadroyu @srdrmrs'tan aldım (kadroya tertemiz baktığın için teşekkürler). Jantları ve rotorları Antalya'dan aldım.

Şu an üzerinde 25mm lastikler var fakat 32mm'e kadar destekliyor (hatta sanırım 35'i de zorlayabilir). Pedallar, Garmin tutucu, suluk kafesleri ve kadans sensörüyle beraber 7.6 kilogram olarak ölçtük.

Yeni ruble, zincir, büyük ayna yaprağı (110BCD, 5 vida, 50 dişli bulmak zor oldu) ve powermetre ile bisikleti tamamladım.

Sürüş hissiyatı aşağıda:

Henüz 250 kilometre sürme fırsatım oldu fakat verdiği güven ve yekparelik hissi tatmin edici.
Altınızda sapasağlam, tek parça, orası burası esnemeyen/titremeyen bir canavar varmış hissi uyandırıyor.
Güç uyguladığınız anda karşılığını veriyor. Şu an fazla kilolarım olsa da tırmanışlarda farkını ortaya koyuyor.
Sram'ı ilk defa kullanıyorum ve bu kadar kararlı ve hızlı bir vites geçişi daha önce görmemiştim. Adeta tetiğe dokunduğun an patlayan bir tabanca gibi...

Yakın zamanlarda 2 farklı rotada bire bir aynı sürüşleri yaptım.

Samsun'daki ilk rotayı eski bisikletle 100 dakikada bitirirken Canyon ile aynı rotayı 96 dakikada bitirdim fakat hem ikinci sürüşteki rüzgâr hem de 60-70 km/h ile indiğim iki yerde mecburiyetten durma noktasına geldim; yani aradaki 4 dakikalık fark elle tutulur bir karşılaştırma olmadı desek yeridir (42km/570m+ ve ortalama nabız farkı 4 - powermetre henüz yoktu).

Fakat Bartın'daki rotada hiçbir aksilik yaşamadım ve ortalama nabzımın 10 atım daha fazla olmasıyla beraber 98 dakikalık rotayı 88 dakikada bitirdim (37km/690m+ ve 205w ortalama). Bu da yaklaşık %11 farka tekabül ediyor.

Bu arada, 53/39'dan 50/34'e geçmek tuhaf geldi. Yumuşamış gibi hissettim :)

Uzun sürüşlerde veya uzun dönem incelemede görüşmek üzere, daha iyileri sizin olsun, iyi forumlar...
Bence en az bisiklet kadar 50/34 de geçmende faydalı olmuştur. Kadans değerin artmıştır .nabız değerlerinin artmasıda buna bağlıdır diye düşünüyorum. Hayırlı olsun, mutlu pr li sürüşler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
59.678 kilometre kullandığım yol bisikletimle birbirimizden sıkılmaya başlamıştık... Ve artık disk frene ve daha geniş lastiğe geçmeyi istiyordum. Aklımda yokken, tesadüfler eseri karşıma Canyon Endurace CF SLX çıktı.

Jantlar hariç Sram Force ve Red grupsetli kadroyu @srdrmrs'tan aldım (kadroya tertemiz baktığın için teşekkürler). Jantları ve rotorları Antalya'dan aldım.

Şu an üzerinde 25mm lastikler var fakat 32mm'e kadar destekliyor (hatta sanırım 35'i de zorlayabilir). Pedallar, Garmin tutucu, suluk kafesleri ve kadans sensörüyle beraber 7.6 kilogram olarak ölçtük.

Yeni ruble, zincir, büyük ayna yaprağı (110BCD, 5 vida, 50 dişli bulmak zor oldu) ve powermetre ile bisikleti tamamladım.

Sürüş hissiyatı aşağıda:

Henüz 250 kilometre sürme fırsatım oldu fakat verdiği güven ve yekparelik hissi tatmin edici.
Altınızda sapasağlam, tek parça, orası burası esnemeyen/titremeyen bir canavar varmış hissi uyandırıyor.
Güç uyguladığınız anda karşılığını veriyor. Şu an fazla kilolarım olsa da tırmanışlarda farkını ortaya koyuyor.
Sram'ı ilk defa kullanıyorum ve bu kadar kararlı ve hızlı bir vites geçişi daha önce görmemiştim. Adeta tetiğe dokunduğun an patlayan bir tabanca gibi...

Yakın zamanlarda 2 farklı rotada bire bir aynı sürüşleri yaptım.

Samsun'daki ilk rotayı eski bisikletle 100 dakikada bitirirken Canyon ile aynı rotayı 96 dakikada bitirdim fakat hem ikinci sürüşteki rüzgâr hem de 60-70 km/h ile indiğim iki yerde mecburiyetten durma noktasına geldim; yani aradaki 4 dakikalık fark elle tutulur bir karşılaştırma olmadı desek yeridir (42km/570m+ ve ortalama nabız farkı 4 - powermetre henüz yoktu).

Fakat Bartın'daki rotada hiçbir aksilik yaşamadım ve ortalama nabzımın 10 atım daha fazla olmasıyla beraber 98 dakikalık rotayı 88 dakikada bitirdim (37km/690m+ ve 205w ortalama). Bu da yaklaşık %11 farka tekabül ediyor.

Bu arada, 53/39'dan 50/34'e geçmek tuhaf geldi. Yumuşamış gibi hissettim :)

Uzun sürüşlerde veya uzun dönem incelemede görüşmek üzere, daha iyileri sizin olsun, iyi forumlar...
Kardeşim 59 bin küsür km kullandığın bisikletin fotoğrafı var mı? Yeni bisikletin Uğur getirsin.
 

Dosyalar

  • 37AE599A-A8D0-4981-B536-19B888E5A40B.jpeg
    37AE599A-A8D0-4981-B536-19B888E5A40B.jpeg
    137,8 KB · Okunma: 86
Herkese iyi dilekleri için teşekkürler.

59 bin küsür km kullandığın bisikletin fotoğrafı var mı? Yeni bisikletin Uğur getirsin.

2016'nın ikinci yarısından beri fotoğraf galerimde en çok fotoğrafı olan eşya olabilir emektar :) Aşağıya Erciyes'ten ve ikisi yan yanayken iki fotoğraf ekliyorum. Bu arada, satılık değil. İşe gidiş gelişte, trainerda ve yukarıdaki gibi acil durumlarda yedek/ödünç vermelik devam edecek kullanım ömrüne...

Daha fazla detay görmek isterseniz en çok fotoğrafı olduğu konu şudur sanırım: 11 Aralık 2019 yol bisikletiyle Erciyes

P91211-124506~2.jpg

WhatsApp Image 2024-03-15 at 09.58.38.jpeg
 
59.678 kilometre kullandığım yol bisikletimle birbirimizden sıkılmaya başlamıştık... Ve artık disk frene ve daha geniş lastiğe geçmeyi istiyordum. Aklımda yokken, tesadüfler eseri karşıma Canyon Endurace CF SLX çıktı.

Jantlar hariç Sram Force ve Red grupsetli kadroyu @srdrmrs'tan aldım (kadroya tertemiz baktığın için teşekkürler). Jantları ve rotorları Antalya'dan aldım.

Şu an üzerinde 25mm lastikler var fakat 32mm'e kadar destekliyor (hatta sanırım 35'i de zorlayabilir). Pedallar, Garmin tutucu, suluk kafesleri ve kadans sensörüyle beraber 7.6 kilogram olarak ölçtük.

Yeni ruble, zincir, büyük ayna yaprağı (110BCD, 5 vida, 50 dişli bulmak zor oldu) ve powermetre ile bisikleti tamamladım.

Sürüş hissiyatı aşağıda:

Henüz 250 kilometre sürme fırsatım oldu fakat verdiği güven ve yekparelik hissi tatmin edici.
Altınızda sapasağlam, tek parça, orası burası esnemeyen/titremeyen bir canavar varmış hissi uyandırıyor.
Güç uyguladığınız anda karşılığını veriyor. Şu an fazla kilolarım olsa da tırmanışlarda farkını ortaya koyuyor.
Sram'ı ilk defa kullanıyorum ve bu kadar kararlı ve hızlı bir vites geçişi daha önce görmemiştim. Adeta tetiğe dokunduğun an patlayan bir tabanca gibi...

Yakın zamanlarda 2 farklı rotada bire bir aynı sürüşleri yaptım.

Samsun'daki ilk rotayı eski bisikletle 100 dakikada bitirirken Canyon ile aynı rotayı 96 dakikada bitirdim fakat hem ikinci sürüşteki rüzgâr hem de 60-70 km/h ile indiğim iki yerde mecburiyetten durma noktasına geldim; yani aradaki 4 dakikalık fark elle tutulur bir karşılaştırma olmadı desek yeridir (42km/570m+ ve ortalama nabız farkı 4 - powermetre henüz yoktu).

Fakat Bartın'daki rotada hiçbir aksilik yaşamadım ve ortalama nabzımın 10 atım daha fazla olmasıyla beraber 98 dakikalık rotayı 88 dakikada bitirdim (37km/690m+ ve 205w ortalama). Bu da yaklaşık %11 farka tekabül ediyor.

Bu arada, 53/39'dan 50/34'e geçmek tuhaf geldi. Yumuşamış gibi hissettim :)

Uzun sürüşlerde veya uzun dönem incelemede görüşmek üzere, daha iyileri sizin olsun, iyi forumlar...
Ayrıca Sram Axs uygulamasını indirdiğinizde bir kaç düzine istatistik verdiğini göreceksiniz yaptığınız sürüşle ilgili. Hangi vites aralığını ne kadar süre kullandığınız, hangi viteste kaç watt sürdüğünüz, ön ve arka kaç defa vites değişikliği yaptığınız vb. Bunların dışında sizin sürüş karakteriğinizi analiz edip ona göre bir takım kombinasyon ayarlaması filan da yapılabiliyormuş ancak o kafar ince ayar beni aşıyor:))
 
Ayrıca Sram Axs uygulamasını indirdiğinizde bir kaç düzine istatistik verdiğini göreceksiniz yaptığınız sürüşle ilgili. Hangi vites aralığını ne kadar süre kullandığınız, hangi viteste kaç watt sürdüğünüz, ön ve arka kaç defa vites değişikliği yaptığınız vb. Bunların dışında sizin sürüş karakteriğinizi analiz edip ona göre bir takım kombinasyon ayarlaması filan da yapılabiliyormuş ancak o kafar ince ayar beni aşıyor:))
Hocam o axs için. Bizim set mekanik RED. Piyasadaki en hafif olanı. Daha iyisi 10lu Red ama bulmak çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Geri