Aytaç DİREK
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Haziran 2013
- Mesaj
- 472
- Tepki
- 1.839
- Şehir
- izmir
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Selamlar, önümüzdeki Mayıs ayında satın almayı planladığım Canyon Endurace CF 7 eTap modeli ile ilgili bikeradar sitesind yazılan bir inceleme yazısını kısmen çevirdim. Yazının orjinaline (link)
ulaşabilirsiniz.

Canyon, uzun süreden bu yana ürettiği değerli bisikletleriyle tanınan bir firma, 2022 model Endurace CF 7 ETAP ile bu geleneği devam ettiriyor.
Bu bisiklet, hafif, konforlu bir kadro ve kaliteli kablosuz grup setinin birleşimi sayesinde,yıllardan bu yana deneyimlediğim her türdeki en iyi bisikletlerden biri.
Endurace, Canyon'un uzun süredir ürettiği modellerinden biri olmasına rağmen, Alman doğrudan satış devi 2022 için bisiklette bir takım değişiklikler yaptı. Yeni kadro seti, Canyon'un daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm.lik açıklığı olan bir çatala sahip.

Lastik açıklığı 35 mm olan çatala 30 mm lastikler takılıyken çok rahat bir şekilde çamurluk takılabilir ancak maalesef çamurluk takacak vida yuvası koymamış Canyon.
Canyon'un Endurace serisinde 16 model bulunuyor. Bunlar, uygun fiyatlı Endurace AL 7.0'den 7.399 sterlin'lik fiyatıyla Endurace CF SLX 9 DI2'ye kadar geniş bir yelpazeyi oluşturuyor. Bunlara yeni bir model olan CF 7 All-Road ETAP'da eklendi.

Şovun şüphesiz yıldızı, gerçekten harika bir şey olan SRAM'in rakibi ETAP Wireless Electronic GroupSet. Shimano ve Campagnolo tarafından yapılan sistemlerden farklı çalışıyor, daha düşük bir vitese geçmek için sol pedal, daha yüksek bir vites için ise sağ pedali ve her iki pedalde, hangi dişlide olduğuna bakılmaksızın, bir aynakol dişlisinden diğerine geçmek için aynı anda kullanılıyor.
Alışmak biraz zaman alacakmış gibi gelebilir ancak çok çabuk alışılıyor. Shimano'nun STI'sini kullanarak neredeyse 5.000 mil sürdüm, ancak rakibi eTap'a daha çabuk alıştım.
Ön vites değiştiricideki servonun sesini, Star Trek's Enterprise'da açılan kapıların sesine benzetiyorum.

Bisiklet, mükemmel bir dişli aralığı olan 48/35 aynakol seti ve geniş aralıklı 12 vitesli 10-36 kaseti birleşiminden oluşan sete sahip.
Bu sayede 11-34 kasetle eşleştirilmiş kompakt bir 50/34'ten biraz daha yüksek bir üst vitese ve ayrıca marjinal olarak daha düşük bir alt vitese sahip.
Rival grup set, pil seviyesini doğru bir şekilde takip etmenizi sağlayan, otomatik veya yarı otomatik ön kollar sayesinde ayarlama yapabileceğiniz ve ihtiyaç duyabileceğiniz hemen hemen tüm metrikleri kaydedebilen SRAM'in AXS uygulamasıyla da iyi bir şekilde entegre edilmiş. Ayrıca Strava'ya da hızlı bir şekilde otomatik olarak yükleme yapabiliyor.
Endurace'in sürüşü, hız, konfor ve kusursuz yol tutuşunu eşit ölçüde birleştiren kesinlikle birinci sınıf. Bu dayanıklılık, engebeli yol yüzeylerinde daha belirgin oluyor.
Endurace'in sert kadrosu ve yol tutuşu kusursuz.
Temas noktaları çok iyi dizayn edilmiş Fizik'in konfor odaklı tempo Argo R5 selesi bence oldukça iyi. Kompakt uzunluğu sizi sele üzerinde daha ileriye konumlandırıyor ayrıca köpük dolguyu iyi yerleştirilmiş ve rahat buldum.Sele borusu Canyon'un VCLS (dikey uyum, yanal sertlik) aralığının bir parçası. Daha pahalı VCLS boruların yaprak-yaylı tasarımına sahip değil, ancak karbon borunun sönümlemesi, selede otururken acıyı ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor.
Gidon benim için mükemmele yakın. Ellerim üstteyken çok fazla biniyorum - benim için Strava veya kişisel en iyi peşinde koşma çabam yok - bu yüzden üstlerin hafifçe ovalanmış profilini seviyorum. Biraz daha ovali olmasını tercih ederdim.
Gidon bandı kalın ve iyi yastıklı. Hafif yapışkan, lastik gibi bir his veriyor - bu da kavramayı artırıyor - ancak daha kumaş benzeri bir his tercih ederdim. Bu, kişisel bir tercih bir eleştiri değil.
Tekerlekler, 22 mm'lik modern bir iç jant genişliğine sahip, heyecan verici olmaktan ziyade sağlam ve pratik. Jant aynı zamanda tubeless uyumlu.Ancak 30 mm Schwalbe lastikleri pek olmamış. Schwalbes, konforlu sürüşe yardımcı olan kaliteli lastikler, ancak Endurace CF 7 ETAP'a yönelik birkaç eleştirimden biri.
Canyonla ilgili en olumlu kritik ebatlar diyebilirim.
Giant'ın Defy modelinin sadece 5 ölçüsü varken Canyon'da 8 boyutta seçenek mevcut. Bunlar, çoğumuzu kapsayan 158cm (5ft 2in)'den 197cm'den (6ft 5 1/2in) kadar olan sürücüler için tasarlanmış. En küçük iki model, yol tutuşu ve geometriyi tüm boyutlarda tutarlı tutmak için 650B jantlara sahip.
Satın almadan önce Canyon'un kapsamlı geometri rakamlarını dikkatlice kontrol etmenizi tavsiye ederim.
175 cm boyundayım ve test bisikletim 170-177cm'den binenler için tasarlanmış small'du.

Endurace, Specialized'in gelecekteki şok süspansiyonuna sahip olan özel Roubaix Comp Ultegra'ya benzer bir ağırlıkta ancak Roubaix 450 £ daha pahalı, bu nedenle Endurace hem uygun fiyatı hem de grup seti için alınmaya değer bir bisiklet.
Bu bisikletin rakibi, muhtemelen Giant's Defy Advanced 0'dır, bu da sadece 50 £ daha fazlaya mal olur, benzer bir ağırlıkta gelir, daha düşük vitesli de olsa aynı SRAM kablosuz grup setine sahiptir ve tamamen tubeless. Bu, Tayvanlı firma için için kesin bir artı.
3.400 $ fiyatıyla Endurace CF 7 ETAP ile paranızın karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz.

Genel olarak, bazı küçük eleştiriler ve biraz farklı bir şekilde yapacağım birkaç bileşen seçimi dışında - daha küçük aynakol dişlileri, kumaş gidon bantı benim için olumsuz tarafları diyebilirim.
Canyon'un Endurace CF 7 ETAP mükemmel bir dayanıklılık yol bisikletidir: hafif, rahat, kusursuz yol tutuşu ve yüksek kaliteli vites ve frenlere sahip.
Son 25 yılda yüzlerce bisikleti test ettim ve testten sonra üçünü satın aldım ve bu, sahip olmaktan çok, çok mutlu olacağım bir başka şey. Özellikle yakın zamanda tubeless lastik kullanma planınız yoksa alınabilir.
ulaşabilirsiniz.

Canyon, uzun süreden bu yana ürettiği değerli bisikletleriyle tanınan bir firma, 2022 model Endurace CF 7 ETAP ile bu geleneği devam ettiriyor.
Bu bisiklet, hafif, konforlu bir kadro ve kaliteli kablosuz grup setinin birleşimi sayesinde,yıllardan bu yana deneyimlediğim her türdeki en iyi bisikletlerden biri.
Endurace, Canyon'un uzun süredir ürettiği modellerinden biri olmasına rağmen, Alman doğrudan satış devi 2022 için bisiklette bir takım değişiklikler yaptı. Yeni kadro seti, Canyon'un daha egzotik CF SL ve CF SLX kadro setinden miras alınan BB86 alt braket standardına ve 3,77 cm.lik açıklığı olan bir çatala sahip.

Lastik açıklığı 35 mm olan çatala 30 mm lastikler takılıyken çok rahat bir şekilde çamurluk takılabilir ancak maalesef çamurluk takacak vida yuvası koymamış Canyon.
Canyon'un Endurace serisinde 16 model bulunuyor. Bunlar, uygun fiyatlı Endurace AL 7.0'den 7.399 sterlin'lik fiyatıyla Endurace CF SLX 9 DI2'ye kadar geniş bir yelpazeyi oluşturuyor. Bunlara yeni bir model olan CF 7 All-Road ETAP'da eklendi.

Şovun şüphesiz yıldızı, gerçekten harika bir şey olan SRAM'in rakibi ETAP Wireless Electronic GroupSet. Shimano ve Campagnolo tarafından yapılan sistemlerden farklı çalışıyor, daha düşük bir vitese geçmek için sol pedal, daha yüksek bir vites için ise sağ pedali ve her iki pedalde, hangi dişlide olduğuna bakılmaksızın, bir aynakol dişlisinden diğerine geçmek için aynı anda kullanılıyor.
Alışmak biraz zaman alacakmış gibi gelebilir ancak çok çabuk alışılıyor. Shimano'nun STI'sini kullanarak neredeyse 5.000 mil sürdüm, ancak rakibi eTap'a daha çabuk alıştım.
Ön vites değiştiricideki servonun sesini, Star Trek's Enterprise'da açılan kapıların sesine benzetiyorum.

Bisiklet, mükemmel bir dişli aralığı olan 48/35 aynakol seti ve geniş aralıklı 12 vitesli 10-36 kaseti birleşiminden oluşan sete sahip.
Bu sayede 11-34 kasetle eşleştirilmiş kompakt bir 50/34'ten biraz daha yüksek bir üst vitese ve ayrıca marjinal olarak daha düşük bir alt vitese sahip.
Rival grup set, pil seviyesini doğru bir şekilde takip etmenizi sağlayan, otomatik veya yarı otomatik ön kollar sayesinde ayarlama yapabileceğiniz ve ihtiyaç duyabileceğiniz hemen hemen tüm metrikleri kaydedebilen SRAM'in AXS uygulamasıyla da iyi bir şekilde entegre edilmiş. Ayrıca Strava'ya da hızlı bir şekilde otomatik olarak yükleme yapabiliyor.
Endurace'in sürüşü, hız, konfor ve kusursuz yol tutuşunu eşit ölçüde birleştiren kesinlikle birinci sınıf. Bu dayanıklılık, engebeli yol yüzeylerinde daha belirgin oluyor.
Endurace'in sert kadrosu ve yol tutuşu kusursuz.

Gidon benim için mükemmele yakın. Ellerim üstteyken çok fazla biniyorum - benim için Strava veya kişisel en iyi peşinde koşma çabam yok - bu yüzden üstlerin hafifçe ovalanmış profilini seviyorum. Biraz daha ovali olmasını tercih ederdim.
Gidon bandı kalın ve iyi yastıklı. Hafif yapışkan, lastik gibi bir his veriyor - bu da kavramayı artırıyor - ancak daha kumaş benzeri bir his tercih ederdim. Bu, kişisel bir tercih bir eleştiri değil.

Canyonla ilgili en olumlu kritik ebatlar diyebilirim.
Giant'ın Defy modelinin sadece 5 ölçüsü varken Canyon'da 8 boyutta seçenek mevcut. Bunlar, çoğumuzu kapsayan 158cm (5ft 2in)'den 197cm'den (6ft 5 1/2in) kadar olan sürücüler için tasarlanmış. En küçük iki model, yol tutuşu ve geometriyi tüm boyutlarda tutarlı tutmak için 650B jantlara sahip.
Satın almadan önce Canyon'un kapsamlı geometri rakamlarını dikkatlice kontrol etmenizi tavsiye ederim.
175 cm boyundayım ve test bisikletim 170-177cm'den binenler için tasarlanmış small'du.

Endurace, Specialized'in gelecekteki şok süspansiyonuna sahip olan özel Roubaix Comp Ultegra'ya benzer bir ağırlıkta ancak Roubaix 450 £ daha pahalı, bu nedenle Endurace hem uygun fiyatı hem de grup seti için alınmaya değer bir bisiklet.
Bu bisikletin rakibi, muhtemelen Giant's Defy Advanced 0'dır, bu da sadece 50 £ daha fazlaya mal olur, benzer bir ağırlıkta gelir, daha düşük vitesli de olsa aynı SRAM kablosuz grup setine sahiptir ve tamamen tubeless. Bu, Tayvanlı firma için için kesin bir artı.
3.400 $ fiyatıyla Endurace CF 7 ETAP ile paranızın karşılığını fazlasıyla alıyorsunuz.

Genel olarak, bazı küçük eleştiriler ve biraz farklı bir şekilde yapacağım birkaç bileşen seçimi dışında - daha küçük aynakol dişlileri, kumaş gidon bantı benim için olumsuz tarafları diyebilirim.
Canyon'un Endurace CF 7 ETAP mükemmel bir dayanıklılık yol bisikletidir: hafif, rahat, kusursuz yol tutuşu ve yüksek kaliteli vites ve frenlere sahip.
Son 25 yılda yüzlerce bisikleti test ettim ve testten sonra üçünü satın aldım ve bu, sahip olmaktan çok, çok mutlu olacağım bir başka şey. Özellikle yakın zamanda tubeless lastik kullanma planınız yoksa alınabilir.