@Ali Menemen
gayet basit bir tasarım, bisikleti çeviren zincir yerine şaft sistemi kurulmuş bu şafsistemi de aynen motosikletlerde olduğu gibi jant gövdesine entegre volan dişlisi gibi çalışarak hareketi tekerleklere iletmiş, ön kısımda buna benzer bir tasarımla çalışıyor. Tasarım iyi ama güç-enerji dağılımı ve yola aktarımı yanlış zşra sürtünme kuvveti neredeyse 6 kat artmış, yanı 30km hızla çevireceğiniz pedal kuvvetini 5-6 kat arttırmanız gerekiyor, durdurabilmek de o kadar kolay değil, sistemin içersine mutlaka fren destek sistemi yerleştirilmiş olmalı aksi durumda ya kazıklarsınız yada dişliyi kırarsınız.
bunla sadece prototip, zaten bu tip bisikletler yol bisikletçiliğinde uzun yıllar önce yapılmış ancak ucı onayını almdağından tdf e katılamamıştı, özellikle tt de çok tercih edilen bir tasarım olmasına rağmen ucı güvenlik sebebiyle kabul etmemiştir, bir sonraki yıl mtb için yapılmış olsada yine kabul görmemiş akabine bu tasarımdan yola çıkılarak 2 amartisörlü arkadan bağımsız modeller çıkartılmış ucı a yoğun baskılar ve bir çok güvenlik testinden sonra onay alınabilmiştir.
umarım açıklayıcı olmuştur.