Scudo Sports

Bu parçalar hakkında bilgi verebilir misiniz?

Hikmet Ataman

Daimi Üye
Kayıt
18 Mart 2005
Mesaj
387
Tepki
30
Şehir
Lüleburgaz
Merhabalar arkadaşlar,
Öncelikle bu konuyu klasikler konusunun altına mı yazsaydım bilemedim. Çünkü sizden rica edeceğim şey, fixed bisikletim için kullanmayı düşündüğüm elimde bulunan eski parçalar hakkındaki bilgileriniz :)
Ek bilgi olarak, bullhorn gidon orjinal rengindedir, hiçbir yerinde bir yazı göremedim...
Ayrıca fixed için düşündüğüm kadro küçük olduğu için maşayı 2,5 cm kısaltmam gerekiyor, haliyle 2,5cm daha yiv açtırmalıyım sanayide. Sizce bunu yaparsam maşaya yazık etmiş olur muyum?
Teşekkürler, resimler;
http://img850.imageshack.us/img850/2075/img494j.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/2048/img495l.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/649/img496t.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/9465/img498e.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/1265/img499g.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/7959/img502y.jpg
Bu da parçaların genel olarak bir resmi, kadro boyanacak tabi daha...
http://img94.imageshack.us/img94/5633/img492q.jpg
 
Scudo
Öncelikle merhaba.Maşa için emin olmamakla beraber maşanızın (link) linkteki maşa olduğunu düşünüyorum.Fotoğrafta v-fren pivotları görünmüyor.Bu arada v-fren pivotlu Battaglin görmemiştim daha önce.Eğer resimdekiyse çok güzel bir maşa.

3t gidon boynuda güzel bir parça.Bullhorn için ciclolinea markasının sadece bartape ürettiğini biliyorum.Yani yazının gidona öylesine yapıştırıldığını sanıyorum,çünkü gidon boyalı dediniz, başta sarılmış zannetmiştim.

Diğer parçalarında,özellikle kadronunda yakın fotoğraflarını koyabilirseniz çok güzel olur.

Sorularınıza tam anlamıyla cevap veremedim,kusura bakmayın bende klasik bisikletleri araştıralı 3-4 ay oluyor.En kısa zamanda projenizi tamamlamanız dileğiyle.
 
Hikmet selam,
Öncelikle fotograf konusunda Taner'e katılıyorum hemen her parça daha detaylı ve anlaşılabilir fotograflansa sanırım daha detaylı bilgi verilebilir. Kısacası değerlendirmek gerekirse Columbus maşa şahane, güzel bir "Paul neo-retro" cantilever fren ile enfes bir hal alabilir. :in: Yalnız maşanın parlatma kısmına gelince polisaj ile kurtarılabilecek gibi değil yine dene derim, olmazsa da iyi bir nikelajcıya vermekte yarar var gibi. Bullhorn'u da öne Profile'e benzettim yine bu paralelde araştır derim, genelde profil gidonlar da marka mühür/pantograf yerine serigraf baskı şeklinde olur ve bu sebeple de boya altında kaybolmuş olabilir. Unutmadan 3ttt boyun da süper, beni yormaz dersen eloksal kaplamasını 1200'lük zımpara ile kaldır ve iki üç kat polisaj uygula derim. Yeni fotograflarda da şimdiden görüşmek üzere. :in:

 
@Taner Rona

Yorumlarınız için teşekkür ederim, aslında maşa, boyun ve gidon ile ilgili sorular vardı kafamda. Genel resmi öylesine koymuştum :)

@Dogukanaksu
Tavsiyeler için çok teşekkür ederim Doğukan, bahsettiğin frenler gerçekten çok tatlı! boyun için tavsiyelerini uygulayacağım. Aslında toplayacağım bisiklette fren kullanmayı düşünmüyordum ama bahsettiğin frenlerle oldukça güzel olacak. Peki fren kullanmazsam bu pivotları saklayabileceğim ya da başka şekilde kullanabileceğim bir yol var mı? Kesmek akıllıca olmaz sanıyorum...
 
@Hikmet Ataman

Açıkcası bu kadar orjinal kadro ve maşalar da pivotları ve diğer taşıyıcıları kesmek tarihine saygısızlık oluyor. Frensiz kullanacak olursan da şöyle bir tavsiyem olabilir; ya shifter dönüşümleri için kullanılan stopper tarzında kapaklar bulabilirsin ya da kendin daha hoş olabilecek, maşanın formuna uygun bir şeyi o kısma uyarlayabilirsin. Bu arada merakta ettim kadronun markası, ağırlığı ve diğer komponentlerin modelleri de nedir acaba?
 
@Dogukanaksu

Cantilever frenlere bakıyorum tavsiye ettiğin gibi Doğukan. Paul'lar gerçekten çok güzel ama biraz tuzlu ya. Maşaya dokunmamaya karar verdim yani. Ama kadrodaki bütün taşıyıcıları kestim.
Kadronun ne olduğunu tam olarak bilmiyorum aslında. Ben aldığımda sprey boyayla boyanmıştı, ben boya sökücüyle söküp zımparaladım. Ama fotolar çektim belki yardımcı olabilirsiniz diye. Resimler;

http://img19.imageshack.us/img19/7046/img503z.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/5628/img504.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/816/img505y.jpg

http://img833.imageshack.us/img833/3052/img507j.jpg

Kullanacağım sele de bu, marka yazmıyor ama süet deri kaplamalı, altında made in italy yazıyor. Retro ve kaliteli görüntüsü hoşuma gitmişti.

http://img832.imageshack.us/img832/9853/img509.jpg

Aynakol SR, 53t, 171,5mm krank uzunluğu.

http://img849.imageshack.us/img849/5420/img511b.jpg

Fren kolu elimde bu dia kompe var tek olarak, sadece ön fren kullanacağım için bunu kullanmayı düşünüyorum ama hala emin değilim açıkçası. TT fren kolu düşünüyorum ama o da retro temada sırıtabilir...

http://img651.imageshack.us/img651/1341/img512d.jpg

Jant seti tek kat çelik, papatya örüm, 6 vida.

Velo solo 20t, 1/8" dişli yolda :) Zincir de 1/8" bu arada.
 

Sele açıkcası Mundialita ya da turbo olabilir. Bir ihtimal San Marco'da. Fren koluna gelince Dia Compe iyi bir markadır fakat bu yarış kolu fixie kullanıma pek el verişli olmayacaktır ama yine klasik olarak iyi bir kol istersen Dia Compenin vintage modellerine ya da retro bir kullanıma uygun olan ve oldukça spesifik bir tasarıma sahip olan Dia Compe Gran Compe Shot-lever'ını kullanabilirsin. VeloSolo kısmına gelince iyi tercih yalnız 20 ve 21t yoktu yeni üretimine geçmişler, fena da olmamış ürün çeşitliliği adına. Papatya örüm görsel olarak iyidir fakat günlük kullanımda kullanacağın bir fixed ise tavsiye etmem, ki zaten arka örümde skide papatya örüm ne kadar dayanır orası tartışılır. özellikle frensiz ve biraz sert kullanıyorsanız papatya olur yıldız örüm. :) Neo-retro Cantilever frene gelince bir gün böyle bir maşalı bisiklet elime geçerse fiyatı biraz yüksekte olsa takacağım, hep hoşuma gitmiştir.
 
Arka jantın papatya olması beni baya düşündürmüştü aslında. Güç aktarımı açısından da biraz esneyerek emecek gibime geliyor, baştan mı ördürsem acaba... pfff...
 
@Hikmet Ataman


Arka tekerdeki gerilim sabit bir dişli sistemi olduğundan o kadar fazla olacak ki, esnemesi bir yana bir süre sonra telleri sarmaya da başlayacaktır.
 
@Dogukanaksu
Peki tekrar ördürsem tellerin kısa gelme ihtimali var mı sence? Bir de kadro için yorumun ne Doğukan? Tahminin var mı?
 
@Mansur KHASSANOV

18,90 sterlin'e geldi kargo dahil. Bana ptt ile ulaştı. Takip numarası yoktu bu arada, ben biraz endişelendim ama 5 iş gününde elinde oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mansur KHASSANOV
Bende şuanda aynı şeyle meşgul olmakdayım :) Foruma konuyu yakında açıcam fakat ben Single Speed düşünüyorum. Fırın boyamı sprey mi karar verememiştim, görüntü olarak belli olmuyo ama neyini beğenmediniz tam olarak ? Renk mi boya kalınlığı mı?
 
@Göksun

Renk güzel ama boya kalınlığı pek hoşuma gitmedi, sanki fazla inceltilmiş gibi. Çok kolay çiziliyor bu arada. Bence tanıdığın güvendiğin bir usta yoksa astarıyla cilasıyla birkaç kat sprey boya işini görür diye düşünüyorum.
 
Peki siz elektrostatikden sonra vernikledinizmi? Vernikli haliylede kolay mı çiziliyor? Bir de elektrostatik için astar atılıyomu ?
 
Geri