Scudo Sports

B'Twin Tilt 7'ye Lastik ve Fren Terfisi

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.692
Tepki
8.968
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Merhaba arkadaşlar,

Bundan yaklaşık 6 ay önce B'Twin Tilt 7 katlanır bisiklet satın alarak şehir içi ulaşımda katlanır bisiklet kullanmaya başlamış ve kullanım deneyimlerimi şu konuda sizlerle paylaşmıştım.

6 aylık bu sürüş deneyiminde Tilt 7'yle epey eğlenceli vakit geçirdim :) Ancak bisikleti kullandıkça eksik ve yetersiz kaldığı noktaları da farketmeye başlıyorsunuz. Bu süre boyunca lastiklerin ve fren sisteminin iyileştirilmesi gerektiği sonucuna vardım ve hem bütçeyi yormayacak, hem de sürüş güvenliğini ve konforunu azami seviyede arttıracak parçalar için arayışa başladım.

Lastik, en sıkıntılı konu oldu benim için.

Tilt 7 bisikletimin kayışlı, göbekten otomatik vitesli çekiş sistemi çok kullanışlı ama beraberinde ufak bir sorunu da getiriyor; arka tekerleği söküp takmak çok uğraştırıcı :) Bu yüzden, patlamaya dayanıklı bir dış lastik edinmeye karar verdim. Böylelikle en azından ufak tefek patlakların önüne geçip, arka lastiği sökmek zorunda kalmamayı hesap ettim. Tabii ki evdeki hesap çarşıya uymadı :) Zira piyasada uygun fiyatlı 20" ebatında patlamaya karşı dayanıklı lastik bulmak çok zor. Yurtdışından satın almak bir alternatif; ama onda da uzun bir bekleyişin ardından lastikler size ulaşıyor.

Arayışlarım devam ederken, Bisikletsepeti firmasının n11.com'daki mağazasında Schwalbe Marathon 20x1.50 Green Guard lastiklerde kampanya yaptığını öğrendim. Normal satış fiyatı 120 TL civarında olan bu lastiklerin fiyatı, kampanya ile 90 TL'ye düşmüştü ve kargo da ücretsizdi. Yurtdışı fiyatıyla aynı fiyata denk gelen bu kampanyalı fiyatı kaçırmadım ve hemen 2 adet lastik sipariş ettim. Lastiklerin teslimatı 2 gün sonra yapıldı, böylece lastik sorununu çözdüm. Aslında aklımda Schwalbe'in Kojak'ları vardı ama hem bunları Türkiye'de bulmak çok zor, hem de patlak korumaları benim istediğim seviyede değil. Bu yüzden Marathon'lar benim için isabetli bir tercih oldu.

https://i.hizliresim.com/ylOE6n.jpg

Lastikler gelince hemen bisiklete takmak istedim ama gözden kaçırdığım ufak bir ayrıntı vardı. Bisikletin beraberinde gelen 1.95" kalınlığındaki dış lastiklerle kullanıma uygun iç lastikler, 1.50'lik Schwalbe lastikler ile uyumsuzdu ve iç lastiklerin de mecburen değişmesi gerekiyordu. Dış lastikte olduğu gibi, iç lastikte de ebat 20" olunca yurtiçindeki alışveriş seçenekleriniz çok kısıtlı. Neyse ki imdadıma Doğa Bisiklet'in sattığı CST 20" iç lastikler yetişti; bu iç lastikleri 1.50-1.75 kalınlığındaki dış lastikler ile kullanabiliyorsunuz. Tanesi 10 TL olan lastiklerden 2 adet sipariş verdim ve kargo dahil 28 TL ödeyerek iç lastik sıkıntısını da gidermiş oldum.

Yeni lastikleri kullanmaya başlayınca, bisikletin fren sisteminin yetersizliği daha fazla açığa çıktı. Ortalama hızımın artmasıyla ve bisikletin daha çabuk hızlanmasıyla birlikte daha kısa fren mesafesine ihtiyaç duyduğumu farkettim ve fren sistemini de elden geçirmek için araştırmalara başladım. Daha çok Shimano Deore veya Deore LX V fren bacakları ve fren kolları üzerinde duruyordum ama sonra Erdoğanlar Bisiklet'in internet mağazasında, AVID'in Single Digit SL fren bacakları ve bunlarla uyumlu bir takım olan Speed Dial SL fren kollarında ciddi anlamda indirim yaptığını farkettim. Okuduğum yabancı forumlarda ve inceleme sitelerinde, AVID'in Single Digit SL fren bacakları Speed Dial SL fren kolları, en iyi performans veren V fren sistemi olarak epey övgü toplamıştı. Erdoğanlar Bisiklet'in 1 Euro = 2.99 TL sabit kur kampanyasıyla da birleşince bu kampanya kaymaklı ekmek kadayıfı gibi oldu :) Yurtdışı satış fiyatlarından bile çok çok ucuza malolan bu ürünleri, ücretsiz kargo ile Erdoğanlar Bisiklet'ten satın aldım. Her iki ürünün maliyeti toplamda 215 TL oldu.

https://i.hizliresim.com/DRvdy6.jpg

https://i.hizliresim.com/j27Wyn.jpg

Her güzelin bir kusuru olur, derler :) Speed Dial SL fren kollarındaki kusur ise kozmetik; daha doğrusu bu kusur tamamen bana özel zira kampanya ile satın aldığım fren kolları metalik gümüş renkte. Oysa Tilt 7 bisikletimin gidonu siyah. Fren kollarını gidona monte ettiğimde, bisikletin genel renk ahengini bozan bir görüntü ortaya çıktı. Ne yapmalı, nasıl yapmalı diye düşünürken fren kollarını boyamak fikri peydahlandı :) Elimde halihazırda parlak siyah sprey boya bulunduğu için hemen işe giriştim.

Fren kollarının sadece gövdesini siyaha boyayıp, lever'leri orijinal renginde bırakmanın daha güzel olacağını düşündüm. Lever kısımlarını boya bandıyla kapatıp, gövde üzerindeki cıvataları söktükten sonra, gövdeye iki kat halinde parlak siyah sprey boya attım. 24 saatlik kuruma süresinin sonunda koruma bantlarını söktüğümde ortaya çıkan sonuç şuydu:

https://i.hizliresim.com/Xoz0Ro.jpg
https://i.hizliresim.com/1kALO1.jpg

Geldik fren kollarını gidona monte etmeye. Fotoğrafları biraz aceleyle çektim kusura bakmayın. Genel görüntünün nasıl olduğu konusunda az-çok fikir verebilir diye umuyorum. Daha kaliteli fotoğraflar yolda :)

https://i.hizliresim.com/zVz3b6.jpg
https://i.hizliresim.com/MyM0mQ.jpg
https://i.hizliresim.com/MyM07N.jpg
https://i.hizliresim.com/7bGq05.jpg
https://i.hizliresim.com/gA1qm3.jpg
https://i.hizliresim.com/Aqlkbq.jpg

Sonuç olarak, yaptığım bu lastik & fren sistemi terfisinden çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Bisikletim artık daha kolay hızlanıyor ve ortalama hızım 4-5 km kadar arttı. Marathon lastiklerin patlak korumaya sahip olması da yolda kalma riskini asgari düzeye indirecek diye umuyorum; zira şehiriçinde seyahat ederken yanımda pompa, yama ve iç lastik taşımıyorum.

"Mükemmel" tanımını kullanmayı pek sevmem ama Single Digit SL & Speed Dial SL fren takımı bu tanımı fazlasıyla hakediyor. Fren mesafesi hissedilir derecede kısaldı, etkin fren yapmak için uygulamam gereken kuvvet ise azaldı. Daha az eforla, daha güvenli fren yapmanızı sağlıyor AVID'in fren kolları ve bacakları. Üst düzey bir V fren seti arayan herkese bu ikiliyi tavsiye ediyorum.
 
Scudo
Bende ayni lastigin 26x1.75ini aldim cok iyi lastik
 
Faydalı bilgiler teşekkürler paylaşım için
 
Geri