Bisiklette Hız

umut52

Üye
Kayıt
10 Mart 2008
Mesaj
69
Tepki
40
Şehir
ordu
Arkadaşlar,kendim uygulayıp yararını gördüğüm bir kaç uygulamayı paylaşmak istiyorum.Eklemek istediğiniz bilgileri sizde ekleyebilirsiniz:
1:Jant göbeklerini sıkarken çok hafif boşluk bırakırsanız sürtünme azalıyor,bisiklet hız kesmiyor.
2:Bisiklet lastiğinin havasını ne kadar fazla vurursak bisikletin yere değer aksamı azalır,lastik yola yapışmaz,bir nevi ince lastik etkisi görür,bisiklet hızlı gider.
3:Arka attırıcıdaki makaraların vida araları yağlanmalı,vites ayarı düzenli olarak kontrol edilmelidir.Bu uygulama arka tekere binen zincir ve dişli etkisini azaltır.(sürtünme olarak).Birde arka dişliyi yuvasından çıkarıp içindeki mandallara bolca gres yağı sıkarak hem dişliden çıkan sesi kesebilir (çıt çıt çıt diye:D ) hemde sürtünmeyi azaltabiliriz.
Arkadaşlar bunları yapsanız bile en öneli olan bisikletin ağırlığıdır.!!!
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@umut52

Göbek ayari denen bir olgu var, göbeklerde bosluk oldugunda da, gereginden daha fazla sıkıldıgında da verim düser. Cünkü önemli olan göbekteki bilyalarin üzerine agirligi esit dagitabilmektir. O nedenle de gevsek veya sıkı olan degil, ayarli olan göbek "hiz kesmez".

2:Bisiklet lastiğinin havasını ne kadar fazla vurursak bisikletin yere değer aksamı azalır,lastik yola yapışmaz,bir nevi ince lastik etkisi görür,bisiklet hızlı gider.

Burada da dikkatli olmak gerekir, eger lastikler gereginden fazla sisirilirse patlama riski artar, dahasi yüzeye degen alan azaldigi icin yol tutus azalir. Yine dogru olan uygun miktarda hava basilmasidir.

3:Arka attırıcıdaki makaraların vida araları yağlanmalı,vites ayarı düzenli olarak kontrol edilmelidir.Bu uygulama arka tekere binen zincir ve dişli etkisini azaltır.(sürtünme olarak).Birde arka dişliyi yuvasından çıkarıp içindeki mandallara bolca gres yağı sıkarak hem dişliden çıkan sesi kesebilir (çıt çıt çıt diye:D ) hemde sürtünmeyi azaltabiliriz.
Yaglanma kisminda haklisin, kuru zincir ve cekis sistemi hem problemli olur, hem de daha süratli asinir. Fakat arka dislinin tirnaklarina gres sürmek pek tavsiye edilmez, cünkü gres agdali bir yagdir ve tirnaklarin geregi kadar acilamamasina, disliyi iyi tutamamasina sebep olabilir. Bu da yine cekis sisteminin ömründen yer. O sesin gelmesi iyi birseydir ;)

Arkadaşlar bunları yapsanız bile en öneli olan bisikletin ağırlığıdır.!!!

Bisikletin agirligina gelene kadar yapilmasi gereken cok sey var, özellikle insanin kendisinde...
 

Emirhan Kılıç

Daimi Üye
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
290
Tepki
128
Şehir
İstanbul
İsim
Emirhan KILIÇ
Bisiklet
Diğer
Sele ve gidon boğaz ayarı bisiklet üzrindeki duruş ile rüzgarı yarma denilinen olay aerodinamik açı çok önemli bir faktör çoğu kullanıcı bunu bilmiyor!!!!!!Herkesin bildiği gibi bisiklet üzerinde rüzgar ile sürtünme ne kadar azalırsa hız daha artar!!!

İYİ FORUMLAR!!!
 
Kayıt
30 Aralık 2018
Mesaj
638
Tepki
787
Yaş
41
Şehir
ankara
İsim
yakup
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
ya geçen bayağı düşük kadans yüksek power la düz yolda ortalama 35 40 km hızla giderken arkamdan bir başka bisikletli o kadar rahat pedallarla sessizce vınnnn diye bi solladı geçti baktım adamda hiç zorlanma bulgusuda yok bu kadar sakin halde böyle hızı nasıl yakalıyor bu insanlar dşündüm düşündüm kas gücü dışında? başka bir şey aklıma gelmedi
 
  • Hahaha
Tepkiler: Emre Yönlüer

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
2.725
Tepki
2.174
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
@undefined Elektrikli bisiklet olmasın :) :kedicik:
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.509
Tepki
8.048
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
ya geçen bayağı düşük kadans yüksek power la düz yolda ortalama 35 40 km hızla giderken arkamdan bir başka bisikletli o kadar rahat pedallarla sessizce vınnnn diye bi solladı geçti baktım adamda hiç zorlanma bulgusuda yok bu kadar sakin halde böyle hızı nasıl yakalıyor bu insanlar dşündüm düşündüm kas gücü dışında? başka bir şey aklıma gelmedi
Bunun biraz benzerini strava'da surus bilgilerini incelerken yasiyorum ben.
1.3 km'lik segmentte 43.4 ortalma tutturmusum, onu goruyorum diyorum ki "iyi basmisim, sezon sonu diye toparladik herhalde" sonra aciyorum segment bilgisine bakiyorum kom 60.5 km/s ortalama tutturmus, flag durumu da yok ortada adam power meter ve kalp sensoru ile surmus.

Cok iyi, takdir edilesi bisikletciler var. Saygi duymaktan baska yapacak bir sey yok.
 
M

Mehmet Demirci

Misafir
lastik basıncı şu şekilde diye biliyorum: seyir halinde hafif bi lastik sönüklüğü
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
ya geçen bayağı düşük kadans yüksek power la düz yolda ortalama 35 40 km hızla giderken arkamdan bir başka bisikletli o kadar rahat pedallarla sessizce vınnnn diye bi solladı geçti baktım adamda hiç zorlanma bulgusuda yok bu kadar sakin halde böyle hızı nasıl yakalıyor bu insanlar dşündüm düşündüm kas gücü dışında? başka bir şey aklıma gelmedi
Arkadan rüzgar...
Profesyonel bisikletçiler bile rüzgar yardımı olmadan düz yolda sakin sakin giderken saatte 45 kilometre civarı hızlara ulaşamazlar.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
bugün öğleden sonra bisiklet yolunda 3-4 saatleri arasında sağlam bir abla fena! ayar verdi yolculara 3 yolcu ön de ben de onlara yetişeyim diye normal hızla gidiyorum bakdım yetişemiyorum abandım treğime abla önce beni yedi:krktm: sonra basdı da,basdı altnda salcano şehir bisikleti vardı öyle çokda görüntü itibari ile prof havası yokdu ama sonra bakdım bu 3'lü yolcular basdı abla basdı bir onlar, bir abla derken hatun uçdu gitti valla:ssrtcbya::ssrtcbya: