Bisikletli Gezgin
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 4 Mart 2011
- Mesaj
- 3.874
- Tepki
- 4.603
- Şehir
- Altındağ, Ankara
- İsim
- Mustafa
- Bisiklet
- Sedona
Türkiye'de bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması için, "dünyanın en bisiklet dostu şehri" unvanını kazanan Danimarka'nın başkenti Kopenhag'ın sistemi hedefleniyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bisikletin ekonomik ve çevreci bir ulaşım aracı olduğunu söyledi.
Öztürk, bisiklet yolu maliyetinin birim fiyatı üzerinden hesaplandığında diğer yolların birim fiyatının onda biri oranında olduğuna dikkati çekerek bu konuda yapılan çalışmaları anlattı.
Trafikten kaynaklanan hava kirleticilerin azaltılmasına etkisi olduğu için bisikletin ulaşımda kullanılmasının yaygınlaştırılması amacıyla Bakanlığın belediyelerle yürüttüğü bisiklet yolu planlamalarını içeren "Bisiklet Yolu Projesi" kapsamında Sakarya ve Konya'nın pilot il seçildiğini belirten Öztürk, şöyle devam etti:
"Buralarda yapılması gereken, yol haritalarını ortaya koyarak karbon yoğun ulaşımdan karbon az yoğun ulaşıma doğru geçmek. Batılılar da böyle başlamış. Karbon yoğun şehirleri, karbon az yoğun şehirlere doğru yönlendirmek temel hedefimiz. Bu konuda bizim diğer temel hedeflerimizden biri de 'nefes alıcı şehirler' oluşturmak."
Türkiye'de engebeli arazilerde de yapılması planlanan bisiklet yollarına ilişkin Norveç'in başkenti Oslo'yu örnek gösteren Öztürk, "Engebeler bakımından Oslo dünyanın en sıkıntılı şehirlerinden biri değil mi? Oslo'da yüzde 5'lerde, 6'larda bisiklet yolları ama hızla ilerliyor Oslo. İlk 20'nin içine girdi." dedi.
Öztürk, Türkiye'de bisiklet yollarının bazı illerde yüzde 4-5 oranında bulunduğunu, bazılarında ise hiç olmadığını dile getirerek "Bisiklet yolunu şehrin ulaşım sistemi ile entegre etmezseniz bu bisiklet yolu değildir. Onun için diyorum ki bisiklet yolunu öyle yapacaksınız ki toplu taşıma sistemi ile entegre edeceksiniz. Bunun da şu anda çalışmasını yapıyoruz." diye konuştu.
Konuya ilişkin belediyelerle irtibat halinde olduklarını vurgulayan Öztürk, şunları söyledi:
"Bizim buradaki hedefimiz Kopenhag. Dünyanın en iyi bisiklet ulaşım sisteminin olduğu ülke. O sistemi de Türkiye'de entegre etmemiz lazım. Biz çalışma yaptırıyoruz. Üniversitelerden faydalanıyoruz, bisikletçiler derneği, federasyonu var, onlarla belediyelerimizle müzakere ediyoruz. Ayrıca bisiklet kiralama sisteminin de mutlaka devreye girmesi gerekiyor."
(link)

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bisikletin ekonomik ve çevreci bir ulaşım aracı olduğunu söyledi.
Öztürk, bisiklet yolu maliyetinin birim fiyatı üzerinden hesaplandığında diğer yolların birim fiyatının onda biri oranında olduğuna dikkati çekerek bu konuda yapılan çalışmaları anlattı.
Trafikten kaynaklanan hava kirleticilerin azaltılmasına etkisi olduğu için bisikletin ulaşımda kullanılmasının yaygınlaştırılması amacıyla Bakanlığın belediyelerle yürüttüğü bisiklet yolu planlamalarını içeren "Bisiklet Yolu Projesi" kapsamında Sakarya ve Konya'nın pilot il seçildiğini belirten Öztürk, şöyle devam etti:
"Buralarda yapılması gereken, yol haritalarını ortaya koyarak karbon yoğun ulaşımdan karbon az yoğun ulaşıma doğru geçmek. Batılılar da böyle başlamış. Karbon yoğun şehirleri, karbon az yoğun şehirlere doğru yönlendirmek temel hedefimiz. Bu konuda bizim diğer temel hedeflerimizden biri de 'nefes alıcı şehirler' oluşturmak."

Türkiye'de engebeli arazilerde de yapılması planlanan bisiklet yollarına ilişkin Norveç'in başkenti Oslo'yu örnek gösteren Öztürk, "Engebeler bakımından Oslo dünyanın en sıkıntılı şehirlerinden biri değil mi? Oslo'da yüzde 5'lerde, 6'larda bisiklet yolları ama hızla ilerliyor Oslo. İlk 20'nin içine girdi." dedi.
Öztürk, Türkiye'de bisiklet yollarının bazı illerde yüzde 4-5 oranında bulunduğunu, bazılarında ise hiç olmadığını dile getirerek "Bisiklet yolunu şehrin ulaşım sistemi ile entegre etmezseniz bu bisiklet yolu değildir. Onun için diyorum ki bisiklet yolunu öyle yapacaksınız ki toplu taşıma sistemi ile entegre edeceksiniz. Bunun da şu anda çalışmasını yapıyoruz." diye konuştu.
Konuya ilişkin belediyelerle irtibat halinde olduklarını vurgulayan Öztürk, şunları söyledi:
"Bizim buradaki hedefimiz Kopenhag. Dünyanın en iyi bisiklet ulaşım sisteminin olduğu ülke. O sistemi de Türkiye'de entegre etmemiz lazım. Biz çalışma yaptırıyoruz. Üniversitelerden faydalanıyoruz, bisikletçiler derneği, federasyonu var, onlarla belediyelerimizle müzakere ediyoruz. Ayrıca bisiklet kiralama sisteminin de mutlaka devreye girmesi gerekiyor."
(link)