Scudo Sports

Bisikletin Ülke Ekonomisine Katkıları

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.710
Tepki
3.164
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar kendi gerekçeleriniz ile ister uzun, ister kısa bir mesajla ulaşım, taşımacılık konularında bisikletin ülke ekonomisine kazandıracağı değerleri anlatabilir misiniz ?

Mesela fosil yakıt tüketimini azaltarak, cari açığı kapatabilir miyiz ?
Askeri manada, savunma sanayisinde değerlendirebilir miyiz ?
Kargo taşımacılığında ne derecede kullanabiliriz ?

Bütün dünya üzerinde, bisiklet kullanımın artması dünya ekonomisi açısından ne gibi sonuçlar doğurur ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Scudo
Havayı temizlemekten başka pek bir faydası olmayacaktır. Fosil yakıtlarda oldukça yüksek miktarda vergi ödeniyor.
 
2014 yılında türkiye fosil yakıtlara 61 milyar dolar ödemiş. Bugünkü kurla 180 milyar tele. Yani 2014 yılı GSYH nın 1 trilyon 750 milyar tele olduğunu düşünürsek 10 da biri oluyor. az para değil. İthalatında önemli bir kısmını oluşturmakta. Bırakın 180 milyarı bisiklete binmekle bunun yüzde biri kadar yani 2 milyar tele bile yurtiçinde kalsa az paramı. Volg hemşerim burayı okuyacak olursan sana söylüyorum az paramı. Bugün babanın oğlu bile 2 lira vermezken 2 milyar ile neler yapmazsın. Sağlık faturalarına yansımasını saymıyorum bile. Öyle cervelolara hayran olupta bir faydası olmaz demekle iş bitmiyor.
 
Valla memleket butcesine faydalidir tabii de bizim butcemize ne olcude faydali tartisilir.
Bisikleti koyuyorum onume bakiyorum bazen, lastik abd, sele italya. Kadro tayvan, grupset japon, pompa cin, hemen hemen hepimizin bisikleti boyle.
Hepsi ithal, bunun hem vergisi bizden cikiyor, hem de paramiz disari gidiyor.
Uretim olanak ve kabiliyetimizi arttirdigimizda iste o zaman memleket icin hayirli hale gelir. Yalnizca bisiklet sektorunde degil, her sektorde...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih3861
benzin di kargoydu bilmem neydi falan o olaylara girmicem onlar zaten belli.
bisiklet sürünce ben çok acıkıyorum bu sefer normalden fazla yiyorum ve bu bana maddi açıdan zarar sağlıyor.
ama vucudum zinde kalıyor dirençli oluyor ve ömrüm uzuyor. tabi uzuyor mu bilmiyom ama uzuyorsa gene zarardayım çünkü ne kadar çok yaşarsam okadar çok gıdaya para harcıcam.
ayriyetten bakımıydı değişen parçalarıydı vs vs uzun süreçte gene baya para yapıyor.
yani bisiklete bindiğim için fazla yemek yiyorum uzun yaşıyorum ve bisiklet parçalarına çok para harcıyorum. bunu yıllara vurunca bisiklet maddi açıdan bana çok zararlı oluyor.
ama bisiklet kullanmasam hem kısa yaşarım hem spor yapmadığım içn az yediğimle vucudum mutlu olur hemde bisiklet parçaları vs almadığımdan maddi karda oluyorum.

ama genede bisiklet güzel :D

edit: galiba bu yazdığım ülke ekonomisine değilde benim ekonomime etkisi olan bi yazı oldu :D

ülkece bisiklet bineydik ülke zengin olurdu.
mevzu bu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yuppata
@Kuzey Ege Ben azımsanamayacak artıları olabileceği düşüncesindeyim. Ülkemiz fosil yakıtlara bağımlı. Enerjiye bağımlı. Devlet sırf bu yüzden ürettiği azıcık miktarda ki ürünü iç pazar yerine dışarı enerji karşılığında vermekte. ( Örnek olarak Rusya'ya ihraç edilen sebze meyve ) Bir kere bunun önüne geçmiş olacağız. Bence bisikletle küçük işletmeler hayat bulabilir. Kendi maliyetlerini düşürüp, tüketiciye bunu yansıtabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
@mehmetsunu
Oldukça iyi bir mantık. Ancak devlet 2-3 liraya mal olan yakıtı 5 liraya satıyor. Bu da hesaplanmalı. Devlet buradan herhangi bir zarar etmiyor yani. Fosil yakıt kullanımı azaltılsa, bisiklet kullanımı artsa devletin kasasına gidecek olan para da düşüyor. O zaman'da @chnkrmz adlı kullanıcının dediği gibi insanlar yemeğe, bisiklet parçasına yüklenecek. Bunlardaki vergiler artacak bu sefer.

@Atilla Gobel Dediğiniz gibi olabilir. Ben devlet açısından konuştum. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Volg Bence @chnkrmz mikro ekonomik olarak düşünmüş. Bence sadece ulaşımda bile kullanılması büyük avantajlar sağlayacaktır. Örnek vermek gerekirse; özel şirketler personellerini, servisle taşıma yoluna gidiyorlar. Tabi ki bu durum şirket her ne üretiyor veya hizmet sağlıyorsa doğrudan maliyete yansıyor. Bunlar ufak hesaplar olarak görülebilir ancak hiçte öyle ufak değiller.
 
@Volg
Katılıyorum. Ne kadar desteklemesek de devletimiz yakıttan ve satılan araçlardan oldukça yüklü bir vergi kaldırıyor. Ayrıca belki de binlerce kişiye de ekmek kapısı. Servisi olsun, pompacısı olsun.
 
Benim Gibi Gündelik İş Ve Staja Giden Biri İçin Şu Örneklemeyi Yapabilirim...Bugün Shimano Kaset Dişlim ve KMC Zincirim Tam 10.000 km'de Günlük Gidiş Gelişim 11 km..
Dolmuş Öğrenci Fiyatı:1,5 TL (Yılın 12 Ayını Baz Alıyorum Ayın 20 Gününü) 240 Gün x 3 TL= 720 TL Yapılan KM:2,640
Dolmuş Kişi Fiyatı:2,25 TL 240 Gün x 4,50 TL= 1080 TL



Dişli ve Rublemi Atlama Yapana Kadar Kullanmayı Düşünüyorum...4 Yıllık Bisiklet Hayatımda Şunu Anladım Keyfe Keder Değişim Olmayacaksa Bir Bisikletin Yıllık Masrafı Bence 50-150 TL Arasında Değişiyor...

Bunun Dışında Ben Ayda Ortalama 400 500 Km Yol Yapıyorum Turlarımla Beraber...Bu Yazdığım Hesaplar Sadece Tasarruflarım Sanmayın ki Para Bana Kalıyor:D
 
aslında hollanda gibi bi yayılsak çok ciddi karlar elde edilir.
ben şuan sadece kendimce kar edebiliyom 2 vesayetli iş yerime bisikletle gidince günde 7 lira karım oluyor.
bu 2 günde bir iskender kebab parası ediyor.

türkiyede yaygınlaşırsa....
hmm araba satışları durursa devlet araba satışından kar edemez.
benzinde koyduğu karı alamaz
valla benim kafa karıştı. ben konuyu takip edicem sadece.
 
@Atilla Gobel Abi ama şöyle düşünelim bir de; Adam evden işe gidebilmek için 30 dakika erken çıkıyor evden, eve 30 dakika geç geliyor. İş yerine yorgun gidiyor, iş yerinde yoruluyor ve iş yerinden eve giderken yine kendini yoruyor. Bu kişi yeterince verimli çalışamayacaktır. Bu da üretime ve üretim kalitesine yansıyacaktır.
 
Biraz alakasız olacak ama, gökyüzünde çok gereksiz ışık kirliliği var. Bu da önemli bir konu aslında.
 
Uzun vadede ve yoğun kullanımla;
Hava kirliliği azalır,
Sağlık giderleri düşer,
Daha mutlu, güçlü ve verimli olursun,
Yerli imkanlarla otomobil yapamıyoruz ama talep oluşur ve ciddiye alırsak bisiklet yapabiliriz.
Toplamda tamamının hem maddi hem manevi çok büyük getirileri olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Volg Bir nebze söylediğine katılıyorum. Ancak insan vücudu buna uyum sağlayacaktır. Belki insanlara sigarayı bıraktırmayı düşündürecek kadar zorunluluk halini alırsa bisiklet kullanımı işte o zaman faydaları iki misline çıkacaktır.
 
@Atilla Gobel Abi ekonomik olarak yine zararı dokunacaktır. Ayrıca herkes uyum sağlayamıyor. Hem fiziksel hem de zihinsel olarak.
 
Aslında Türkiye'yi yabana atmamak lazım. Bakın tantunicilere kebapçılara, hepsinde bisikletli paket elemanı. Göze takılmıyor ama kullanıyoruz bisikleti bolca :D
Ayrıca Bisanı yediler resmen. Klasik hizmet bisikletini Hollandalıların yaptığı gibi Türk bisikleti diye pazarla bakalım milliyetçi duygularla kaç kişi şevke gelip bisiklet kullanmaya başlıyor :harika::D
 
@Volg Şimdi iddialaşıyoruz gibi olacak ama olsun :) Çukurova'ya gittin mi hiç ? Orada bisiklete halkımız teker der. Elinden geldiğince işini teker ile halletmeye çalışır. Emin ol buna uyum sağlayamayacak insan yoktur.

Aklıma gelmişken eklemek istedim, Çukurova'da her yaştan insan teker kullanır.

http://blog.bisikletcim.com/wp-content/uploads/Bisan-Roadstar-Klasik-26-Jant-Bisiklet.jpg
 
Bu anlatılanlar interneti fazla kurcalamayacaksınız diye pişkinlikle sırıtabilen ulaştırma bakanı ve bu zihniyetteki bürokratlarla mı olacak?Beyin fırtınası yapıyorsunuz saygım var,güzel de işler konuşuluyor ama...işte..hayaller paris gerçekler... noktalı yeri artık siz doldurun.
 
Ne yazıkki şuanda Ülke ekonomisine katkıları çok çok az. Ne bisikletimiz yerli bisiklet ne aksesuarlarımız yerli aksesuar verilen para dışarı gidiyor diye düşünüyorum.
 
Geri