Scudo Sports

Bisikletimi Nasıl Hızlandırırım?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
310
Arkadaşlar 18 vites (yazıyor üstünde ) Bianchi Siyah-Beyaz Bisikletim VAR ön teker dişi normal arkanın dişi biraz az frenler janta sürtmüyor kendim bizzat ayarladım arka amortisör yok önde tekerlerin üstünde var yani gözüktüğü gibi hiçbir sorunu yok zincirlerde yağsız değil ama yinede bi ara yağlattırıcam fakat asıl soruya geçelim bisiklet çok yavaş vitesi düşük 2-3 gibi tutuyorum çok dönüyor enerjimi harcıyor ve yavaş gidiyor yükselttiğimde ise çok hızlanmadığı halde sert oluyor beni daha fazla yoruyor ve üstünde ağırlık yapacak bi aksesuar yok ben 2. el aldım aldığımda sade bisikletti bi tanee ayakalık vardı ortada o da tam durdurmuyodu rüzgarda falan yıkılıyordu onu söktürttüm yerine arka tekere takılan yaylı ayaklık taktım bide arkaya ayaklık taktırdım (birisi üstüne çıkıp ayaka gitmesi için ) :D bazı arkadaşlarımda görmüştüm öğle neyse ben bu biiskletin daha fazla hızlı gitmesini istiorum ne önerirsiniz ne yapabilirim
FOTOĞRAFTAKİNE BENZİYOR=13560 dosyayı görüntüle
 
Scudo
Cevabı o kadar uzun bir soru ki cevap vermeye üşendim açıkcası. Çok masraf yapmak gerekir diyeyim kısaca.
 
lastiğini 1.5'luk dişsiz bir lastikle değiştirerek güzel bir başlangıç yapabilirsin eğer bisiklet alacak bütçen yoksa.
 
Hız konusunda en önemli unsur (bana göre) kondisyondur. Fakat başka çözüm yolları da yok değil. Mesela dişli lastikleri slick(dişsiz) düz lastiklerle değiştirmek le başlayabilirsiniz, sonrasında kondisyon yaptıkça aynakolu daha fazla diş sayısına sahip olanla değiştirebilirsiniz.Daha akıcı jant göbekleri alabilirsin vs vs...
 
@caglarec2268

En iyi hızlanma bacaklarınız ve kalbinizi güçlendirerek olur....O da çalışarak....:harika:;)
 
Bisiklet gitmeyince kendini bacaklarini ve kalbini nekadar güclendirisen güclendir, bisiklet nekadar gidiyorsa yine o kadar gider. Donanimda cok önemli bir seydir bisikletin hizlanmasinda.
 
Kadans mevzusunu bir okuyun derim ve uygulamaya çalışın. Bisikletiniz daha akıcı ilerler ve dizleriniz rahatlar. Bisikletiniz uygun fiyatlı bir bisiklet olduğu için üzerindeki akıcılığa etki eden donanımlar en alt seviyede. Mesela ucuz ve kalitesiz olan amörtisörlü maşalar sürekli esniyerek hem son surati düşürüyor hem de enerjinizi heba ediyor. Kullandığım için biliyorum. Bisikletin göbeklerinin bakımını yapmadıysan yapmanı tavsiye ederim. Göbeklerini bir gözden geçir. İlk etapta ve en uygun bütçeyle ve en mantıklı olanı lastikleri şehir kullanımına uygun olan slick ve daha dar sırt ölçüsüne sahip lastikleri almaktır. Uygun fiyatlı olarak cst city traveller 1.5'i tavsiye edebilirim. Ha o kadar ince kullanamam dersen 1.90 olanı da var. Ben 2.1 dişli lastikten 1.90 city travellere geçtim yokuş olsun, akıcılık olsun, hızlanma olsun bayağı fark hissettim. Bütçen varsa da yeni bir bisiklet almanı tavsiye ederim...
 
En önemlisi bisiklet fakat ,karbon dağ bisikleti ile düz yolda 50-60 gören tanıdıklarım var yani kondisyonda çok önemli
 
@Murat Cömez size katılmadan edemeyeceğim. . Hakikaten bisiklet ve donanım hız konusunda çok önemli faktörler.
 
QR vidalarını tamamen sökün ve millerin üstünü temizleyip iyice gresleyin, sürüş bir miktar hafifleyecektir. Aynı işlemi aynakolu söküp göbeğe de uygularsanız bisikletteki rahatlamayı hissedersiniz. Bir de yukarıda da yazılmış, daha ince lastiğe geçin.
 
Gidon boğazını ters çevirerek daha iyi bir aerodinamik pozisyon alarak rüzgardan daha az etkilenirsin, hali ile belirgin bir hız artışın olur.
 
çekiş sistemi önemli. mesela market bisikletlerinde yüksek kadans sürülmüyor. pedal çevirirken boşa dönme hissi verdiği için bacaklar pek güçlenmiyor. bunun sebebi jant göbekleri ve vites sistemi sanırsam. acera 8 li set ve shimano mt15 alırsanız bisiklet baya hızlanır. en azından sürekli çevirmek yormaz
 
Peki hızınden memnun olmadığım dişli cross lastikli bisikletim için 700X40C (38 de olur :) ) sadece asfaltta kullanmak için makul fiyatlı slick lastik önerisi olan var mı ?
 
Geri