Scudo Sports

Bisikletimde neler eksik?

Eto3401

Aktif Üye
Kayıt
8 Ekim 2016
Mesaj
120
Tepki
63
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet Ertuğrul Y.
Bisiklet
Salcano
İyi günler arkadaşlar.Şu anda salcano Hector 24 v kullanıyorum.Rezalet durumda.Seneye değiştirmeyi planlıyorum.Fakat bisiklet bende bir bağımlılık.Bundan dolayı aradaki zaman diliminde de hiç olmazsa pedallamak istiyorum.Bisikletimde tespit ettiğim sorunları yazayım;
1:(ve en büyüğü) zincir aynakolun üzerinde bildiğiniz tutunamıyor.Sürtüyor ve haliyle de pedal Boşa çıkıyor.
2:Bisikletim 6x3 vitesli.1-2-3-4 vitesler kullanılamıyor.5'ten 6'ya attığımda zincir oynamıyor bile.Eskiden çok Çapraz kullandık hiç bir bilgimiz yoktu.Yeni bilinçlendim.
3:Frenleri yetersiz geliyor.Sonuna kadar sıksan bile ancak duruyor bazen.Fren pabuçları mı değişmeli?Bisiklet 9 yıllık bu arada.Hiç değişmedi :D
4:Bisikletle sıkıntıdan rastgele uğraşırken v freni telden ayırdım.Kurcaladım falan.Şimdi o fren Boşa çıkıyor.Sıkılmıyor.
Bazı sorularım da olacak;
1:Bakımları nasıl ve ne Sıklıkla yapmalıyım?Genelde haftada bir zinciri yağlarım.Elimde btwin markalı bir zincir Yağı var.Herkes wd-40 öneriyor.Almalı mıyım?
2:Sizce kask almak Şart mı?Kullandığım bisiklet mtb ve full Süspansiyon dandik ağır Hantal bir alet olduğu için Yokuş inerken dahi çok Hız yapamıyorum.

Biraz uzun oldu,biraz cahilim ama sorularımı cevaplarsanız çok mutlu olurum.Şimdiden teşekkürler :)

Güncel

Edit:Konuya cevap yok.Demek beni bisikletçilerin insafına bırakacaksınız.
 
Scudo
Yani baştan aşağı ayar gerekiyor, muhtemelen zinciriniz uzamış, rubleniz ayvayı yemiştir, ilk iş onları değiştirmek olmalı. Ruble değiştirmişken 7x3=21 vitese geçebilirsiniz, bir de vites kollarını değiştirirsiniz, bisiklet yenilenir. Bisiklet pahalı değilse Saiguan'ınn ucuza rublesi ve zinciri mevcut. Gayet iş görürler, bizzat benzer bir operasyonu eski bisikletlerimden birine yaptım, sıfırlandı. Bir de eski bisikletlerde arka aktarıcı çok dandik oluyor, onu en az Shimano Tz-35 ile değiştirmeniz vites atışlarını düzeltir. Orta aktarıcının da yaylarını kontrol etmek gerek, sorunsuzsa kullanmaya devam edersiniz. (Ben 15 senelik eski bisikleti elden geçirdim, şu an herşeyi düzgün çalışıyor.)

Frenlerin olayı fren teli ve düzgün 4 adet pabuç. Bunlarla hallolur.

Her hafta zincir yağlamaya gerek yok, ayarsız olduktan sonra istersen en pahalı yağı kullan, işe yaramaz. Zaten zincir yağın fazlasını atar, üstünde tutmaz. Her hafta yağlamaktansa, zincir ve ruble-aynakol üstündeki tozu pisliği mazot veya düzgün bir yağ sökücü ile temizleyip, bir kere yağlamanız yeterli. Tekrar yağlamadan önce elinizle kontrol edersiniz, elinize yağ-siyah iz bırakıyorsa yağlamaya gerek yoktur. (Şu an yağlamayın, bir işe yaramaz.)

WD-40 zincirde kullanılmaz, Shimano ve Zafel'in düzgün teflon içeren, zincirye yapışan zincir yağları var, 20-30 TL onlara yönelin. Hiçbiri yok ise makine yağı da iş görür fakat çabuk atar, tutunmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Peki bunlar kaç para tutar?
 
Tabii bunların yanında en önemlisini unuttuk, ön-arka jant ve orta yatak milinin de bilyelerinin değiştirilmesi ve greslenmesi gerekiyor. Akıcılıkta ciddi fark yaratıyorlar. Furç takımına da bakım yapılması gerek. Bir de jant akort ayarı gerekiyor.

Toplam maliyeti işçilik olmazsa çok tutmaz. Aynı işlemi geçtiğimiz yaz internetten araştırarak en uygun ürünleri alarak yaptım. Şöyle birşeyler ödedim:
Saiguan ayarı ucuz ruble-zincir, toplamda 20-25 TL tutar. Kaliteye girecem dersen masrafın 50-60 TL'e çıkar.
Vites kolları= 30 TL
Arka-ön vites ve fren teli= 4 adetten toplam 1-1,5 TL'den 4-6 TL.
Fren pabuçları: 8 TL
Gres yağı: 10 TL
Bunların yanında bisikleti açmak için ruble açma anahtarı, zincir sökme anahtarı gibi aletlere ihtiyacın var, onlar da 40-50 TL arası birşey tutar.

İşçilik girerse ve bu parçaları bisikletçiden temin edersen, bu fiyatların hepsini topla x3 yap. Kendin yapabiliyorsan youtube'dan ve kendin araştırarak baya şey öğrenirsin, baya zamanın gider fakat faydalı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Yapmak çok zormudur?Jant akordu vs. İşleri bisikletçiye yaptırabilirim.Ama biraz beceriksizim ve yaşım küçük.Bizimkilerde çok garanticidir mutlaka işin ehline verelim o yapsın mantığı.Ankara Batıkent'te bir bisikletçi var.Biraz yaşlı ve işinin ehli bir adam.Kron-salcano-bianchi-Carraro Distribütörü.Oralar 180 tl gibi abes bir fiyata mı yapar?
 
Karar sizin, ben bisikletçilere günahımı vermem ama size kalmış. 180 TL'e bile kurtaramayabilirsiniz ya da ucuza hallederler ama çok parça değişmez, idaretenlik bir şey yaparlar size. Ama olması gereken prosedürü üstte açıkladım, bisiklete bunların yapılması gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Teşekkür ederim:) Parçaları nereden satın alabilirim bir de bu iş zor mu?
 
Yani kolay değil, öğrenene kadar zaman alıyor bir de pratik gerektiriyor, yoksa basit bir fren ayarı bile saatlerinizi alabilir. Sabır işi. Bıkmadan üstüne gitmeniz lazım, vazgeçmemeniz lazım. Bir kere öğrendiğinizde zaten kendi işinizi görürsünüz. Youtube'da yeterli video mevcut. Ozceylan ve doğa bisiklet, ucuz ürünler için alimmotor ve denizmotortr'e bakabilirsiniz. Bu 4'ü genelde en uygun fiyatları veren firmalardır. Birkaç tane daha var ama hatırlayamadım. Bazı ürünleri yurt dışından aliexpress'den getirmenizi öneririm. Oldukça ekonomik olur.

Bisiklet adam olmazsa ya da abuk sabuk fiyatlar verirlerse, 600-800 TL bandında Btwin'in, Salcano'nun bisikletleri mevcut, onları da düşünebilirsiniz.

Bu arada kask şarttır, evet. Hatta kask+eldiven+gözlük ve kesinlikle ışıklandırma.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Zaten sorun olursa zinciri değiştirip kask alacağım,deri eldivenim var bisiklet için.Seneye de rr340 ayarında bir bisiklet alacağım.

@darkdream
(link) Bu kask iyi midir?Fazla para veremem de.
 
Bahsettiğiniz fiyata Prowell marka bakarsanız daha iyi olur. Tabii bir çok farklı marka da mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Son bir sorum olacak,Kask bedenimi Nasıl belirlerim?Prowell markasını 90 tl altında satmıyorlar.Bütçem çok yok.60 tl bütçe için hangi markayı önerirsiniz?İnternetten alabilirim,yabancı siteler dışında.Decathlon'da önereceğiniz bir kask var mı?
 
Mezura ile kafa çapını ölçmen gerekiyor. Kesin bir marka söyleyemiyorum, siteden arama yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@darkdream
Çok teşekkürler :)
 
Dostum zincir uzadıysa ruble ve aynakol dişlileride gitmiştir baştan aşağı değiştirmen gerekir masraf yapma paranı biriktir kenara güzel bi bisiklet al
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
@TuTKuN
Şimdilik durumum yok.Ruble ve zincir 20-30 tl dedi yukarıdaki arkadaş.Bunları değiştiririm.Ve Detaylı bakıma sokarım(furç takımı vb.) sonra da bir konu açarım hangi bisikleti almam gerektiğiyle ilgili.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@TuTKuN
Durumum olsa aslında basıcam parayı alacam iyi bir şey 5-6 sene kafam rahat olur.Ama gönlümdeki bisiklet en az 1500 tl :D
 
@Eto3401 aynen bakım aletlerinide ihtiyacınız oldukça toparlayıp kendi işinizide yaptımı sizden iyisi olmaz hocam:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eto3401
@TuTKuN
Eyvallah,yani elimdeki aletler Arasında çok bir şey yok.Bir alet çantası var babamın,ondada çok işe yarar Şeyler yok.Bu arada soru sormadan bırakmayayım hazır sizi bulmuşken:Bisikletle bir tümsekten falan geçerken ya da atlayıp zıplarken hep bi tıngır mıngır ses var.Bisikleti dik tutmaya yarayan ayak bölümü gevşemiş herhalde.Başka neler olabilir?
 
@Eto3401 olabilir hocam elcikler sıkı değilse onlardanda gelebilir zincirdende gelebilir tam olarak hakim değilim konuya ama kontrol edilmesi kolay olanlara önce göz gezdirmekte fayda var. Burda kadro üretecek ustalar var hocam onlara bi görünün derim :):)
 
Geri