Scudo Sports

bisikleti hafifletme hk.

Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
39
Tepki
29
Şehir
Suadiye istanbul
Selamlar.

Merida Speeder T2 model hybrid bisikletimin orjinal aynakolunu ve jant setini değiştirerek 11.3 kg'dan 10.3 kg'a inmiş durumdayım.

Bu noktada, hafiflik adına daha neler yapılabilir öğrenmek istiyorum. Bu kapsamda;

a) Bisiklette bulunan standart aluminium maşayı (bisikletin lastiği 700x32 maxxis detonator) carbon maşa ile değiştirsem ağırlık olarak yaklaşık kazancım sizce ne olur. Bir de bu ölçüde bir carbon maşa bulabileceğim veya yaptırabileceğim bir yer varmıdır?

b) Yukarıda belirttiğim orjinal dış lastikleriyle aynı ebatda olmak kaydıyla (700x32c) daha hafif bir lastik marka/modeli önerebilirmisiniz, bu kapsamda önerilebilecek dış lastikle orjinal lastikler arasında yaklaşık ne kadarlık bir avantaj sağlanabilir.

c) Son olarak, maşa ve dış lastik dışında orjinalde aluminium olan sele borusunu, gidonu ve gidon boyununu carbon ekipmanlarla değiştirdiğim takdirde ağırlık bakımından tahminizce ne miktada bir hafileme söz konusu olabilir?

Teşekkürler, saygılar.
 
Scudo
Merhaba, bu konularda benim de çok bilgim yok ama fikir vermek istedim.

a) Maşayı değiştirdiğinizde kazancınız elbette alacağınız maşanın hafifliği ile doğru orantıda olacak. Ağırlık bir yana, karbon yapısı gereği alüminyumdan daha yumuşak olduğu için, pek çok bisiklette kadro maşa olarak kullanılması yaygındır. Mesela benzer hybrid modeller arasında Specialized Sirrus'larda karbon var. Yumuşak derken, orası burası oynamıyor elbette ama, süspansiyon olmadığı halde yolda olan kasis ve darbeleri sürücüye daha az iletiyor. Nereden bulunur bilmem. :)

Lastik konusunu bilmiyorum. :) Ancak çok hafifletmek uğruna dayanıklılıktan kayıp verebilirsiniz. Patlamaya karşı korumalı (puncture protection vb) olmasını tercih ederdim ben. Madem hibrit bisiklet, tura filan çıkarsanız dedim...

c) Sizin parçaların ne kadar ağır oldukları ile ilgili yine. Bütçede sıkıntı yoksa, Ritchey'in WCS serisine bakabilirsiniz. Sele borusunun yanı sıra seleyi de güncellemeniz gerekebilir. Ama bütün bunları değiştirseniz 400-500- gr kadar hafifletilebilir. Ama ben görmeden kabaca sallıyorum şimdi.

Gerekirse kendi parçalarınızı sökün. Evde hassas tartı yoksa bile, en yakın bakkal, market birine gidip rica edebilirsiniz. Sonra bütçenize göre alabileceğiniz parçaları listeler ve ağırlıklarını kendi parçalarınız ile kıyarlarsınız. Vereceğiniz parayı hakettiğini düşünürseniz de, güncellersiniz.

İyi pedallamalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Masterkutt
Teşekkür ederim yanıtlarınız için. Az önce test ederek sele ve sele borusunu carbonla değiştirerek test ettim. 370 gr bir kazanç daha sağladım.

Bilgi maksadıyla yaptığım değişiklikler neticesi elde ettiğim ağırlık kazançlarına yer veriyorum.

Merida Speeder T2 (54 kadro) birebir ölçümde çıkan orjinal ağırlık. 11.300 kg
Truvativ FC Stylo Oct 3.3 Team 170 ayna kol= - 450 gr.
Mavic Ksyrium Elite jant seti = -550 gr.
Selle Royal carbon sele + geotech carbon sele borusu: - 370 gr.
Şu anki net ağırlık: 9.930 kg.
 
İşte geriye maşa ve gidon tarafı kalıyor. :)
 
bisikletinizde bence en cok farkedeceginiz degisiklik donen ekipmanı hafifletirseniz olur

simdi yanlıs anlasılmasın tabiki 2 kg lik masa ile 1300 gr lık masanın farkı vardır ama 2kg lik jant seti ile 1300 gr lık jant setinin farkı size cok cok cok daha fazla gelecektir

ornek olarak soyle diyeyim bir arabada kasnaklar mesle 2.5 kg den 500 gr lık bir kasnakla degistirilirse arabadan 70 kg atmıs gibi etki yapar

sizi asıl yoran agırlıkta dondurememeniz kadronuz 1 kg hafiflesin bisey olmaz ama jant 1 kg hafiflesin ucarsınız oyuzden bence sele borusu sele gidon bogaz vs son yatırımınz olsun

once jant lastik iclastik ruble aynakol gibi ekipmanları hafifletin ondan sonra masa daha sonra digerleri gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: onur816 ve OzzYMKL
Sizinde dediğinize paralel jant setini değiştirdim. Haklısınız en çok fark eden yürüyen aksamlardaki hafifleme.. Şimdi carbon maşa arayışındayım. V-brake 700x32 lastiklerime uyumlu bir maşa bakıyorum ancak bu araştırmayı yaparken bilmediğim bir ölçü nedeniyle seçim yapamıyorum. Steerer çapı dedikleri, maşa borusunun kadroya girdiği deliğin çapı merida speeder t2 bisiklette nedir, bir fikriniz varmıdır. Bu ölçü genelde standartsa sorun yok ancak risk almak da istemiyorum. Size ve diğer forum katılımcılarına sormak isterim.
 
yanlış bilmiyorsam standarttır steerer çapı sadece bazı ozel bisikletlerde over size furşlar var onlarada giren maşa aynı maşa ama sadece adaptorleri farklı yanlış bilmiyorsam yanlışşsa duzeltir arkadaşlar zaten
 
Bende bisikletimi hafifletmek uğruna önce jantları sonra donanımı sonrada kadroyu değiştirdim.:) Şimdi ultegra donanımlı speacilized tarmac ve kron rocketim oldu :) Galiba sonunda herşeyi değiştiriyosun :)
 
Geri