Scudo Sports

Bisiklet Türleri Arasında Geçiş

Onur O.

Aktif Üye
Kayıt
12 Haziran 2014
Mesaj
172
Tepki
23
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
Merhaba Arkadaşlar;

1 ay önce kadar ilk bisikletimi aldım. Ön amortisörlü bir MTB geçti elime (Giant Boulder Se) Üzerinde ufak tefek oynamalar yaparak bu bisikleti bir tur bisikletine çevirdim. Bir kaç tur ve etkinliğe katıldım. Kalabalık etkinlikler güzel oldu ancak uzun tur yapmak için kendime partner bulamadım. En son planladığım İstanbul-Kayseri turumu tamamladıktan sonra; yine aynı bisikletimi cyclocross tipine çevirmek istiyorum. Tabii orijinali gibi olmaz ama yine de istediğim seviyede bir sonuç elde edebileceğimi sanıyorum.

Bu konuda bir kaç yazı okudum ama beni pek tatmin etmedi. Ön amortisör, frenleme konusunda takla riski yaratıyormuş. Benim amortisörüm kilitlenebilir bir maşaya sahip. Bu özellik takla riskini ortadan kaldırır mı?

Sizce lastik, gidon, fren kolları ve vites attırıcılarımı uyarlayarak bir cyclocross derlemesi yaratabilir miyim?

Fikirleriniz çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Bisikletimin temsili fotoğrafı:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/25/3uqaduda.jpg

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Merhaba,
Ben de bir Giant kullanıcısıyım. benimki 28" tur bisikleti. Ön amortisörün takla riski yarattığını ilk defa okuyorum. Turlarda uzun ve dik inişlerde amortisörü özellikle açıyorum ki şoku absorbe etsin ve konforlu bir frenleme sağlasın.

Kazasız ve keyifli turlar

five
 
@five
Efendim ben bu bisiklete dropbar taktıktan sonraki riskten bahsetmiştim. Malum, bu gidon değişiminden sonra bisiklet üzerindeki duruş pozisyonu değişiyor. Öne daha çok eğilmiş olacağım. Hiç bir yol bisikletinde ön amortisör görmedim ben. Olmama sebeplerinden biri de bu takla ihtimali olabilir.

Bisiklet üzerinde yapacağım değişiklerden sonra yaklaşık görüntü şu olacak:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/25/8e3erahu.jpg

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yapmaya basladiniz mi yoksa hala arastirma asamasindamisinz

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
@Tahsin Y.
Henüz araştırma aşamasındayım. Anladığım kadarı ile biraz zahmetli bir iş. STI kollar uyum sağlamıyormuş ve bisikletin geometrisi pek uygun olmuyormuş. Mevcut bisikletimi satıp, gerçek bir Cyclo-Cross alabilirim.

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ayni sorun bende de var sedona 920 var bende gerci severek biniyorum ama gonlumde hep bi cycloross var ve ben bu cyxlorossla uzun (max 700km) turlarada cikmak istiyorum. Sanirim cok sey istiyorum hem estetik hem tur yeri geldiginde hiz bazem toprak arazi mumkun mu acaba cyclorossda bu kadar sey

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
MTB'nizi MTB olarak kullanmaya devam edin. Cyclocross yalnızca yol bisikletine oranla daha geniş lastikli ve dropbarlı bir bisiklet değil, tüm kadro yapısı ona uygun şekilde şekillendirilmiş bir bisiklettir. Cyclocross MTB'dense yol bisikletine daha yakındır. MTB'yi yol bisikletine nasıl dönüştüremezseniz Cyclocrossu da dönüştüremezsiniz. Bahsettikleriniz uygularsanız MTB'ye göre ince lastikli ve dropbarlı bir bisikletiniz olur. Kadrosu da bu tarz bir sürüşe uygun olmadığı için rahatsız ve dengesiz olur.

Bütün bunlarla birlikte bisikletiniz bir tur bisikleti de değil. Mesela tur bisikletlerinde tercih edilen malzeme kaynak kolaylığından dolayı çeliktir. Aynı zamanda tur bisikletlerindeki donanım performans değil sorunsuzluk odaklıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur O.
Geri